doet me denken aan die keer dat we zo'n magneet je met ijzeren balletjes (die je dan een beetje vrom geven kan) op de tv hadden gezet.
Beeld werd toen helemaal groen, en wij ons maar afvragen waarom de tv nu weer kapot was gegaan.
Dat ding heeft er nog 3 weken opgestaan ook.
TumTum
quote:Eerder een probleem met het magnetisch veld van deze planeet. Monitoren worden afgeregeld op de regio waar ze gebruikt gaan worden, omdat het magnetisch veld niet overal gelijk is. Door je scherm nu om te draaien staat het in "Australia Mode" met alle gevolgen vandien.
Op woensdag 20 juni 2001 13:39 schreef SoCoReBu het volgende:
Even zonder gein, het kleurenkanon achter op de beeldbuis heeft waarschijnlijk problemen met de zwaartekracht. Groen is geloof ik geel en blauw gemengd dus de rode kleur valt weg.
Houd eens een magneet naast je monitor(niet te lang,schijnt niet goed te zijn) maar dan zie je ook kleurveranderingen.
Het kleursignaal word dan afbegogen door de magneet.
Volgens mij komt dat een beetje op hetzelfde neer als je monitor om te draaien.
quote:^
Op woensdag 20 juni 2001 14:25 schreef D-FENS het volgende:[..]
Eerder een probleem met het magnetisch veld van deze planeet. Monitoren worden afgeregeld op de regio waar ze gebruikt gaan worden, omdat het magnetisch veld niet overal gelijk is. Door je scherm nu om te draaien staat het in "Australia Mode" met alle gevolgen vandien.
Dus in australie weeg ik 20 kilo minder of zo
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 15:00 schreef Cynix ® het volgende:
Deze gaat ff naar Digital & Science, ok?
En bedankt he!
Nou, on-topic dan maar. *zucht* Waarom gebeurt dat eik? En wie probeert het ff met z'n eigen monitor??
quote:Nee serieus, D-FENS heeft wel gelijk.
Op woensdag 20 juni 2001 15:18 schreef Remi het volgende:[..]
^
|
|
|
LOL !!!Dus in australie weeg ik 20 kilo minder of zo
Of was het nou het elektrisch veld? Ik twijfel even...
Zoals je weet bestaat er een aardmagnetisch veld. De zuidpool is de magnetische noordpool en andersom, geloof ik. Dit is ook de reden dat je een kompas kunt gebruiken.
Dit magnetisch veld heeft ook invloed op de elektronen. Aan de andere kant van de aarde is dit effect dus precies omgekeerd. Monitoren en TV's zijn hier inderdaad netjes op afgesteld, want dit effect is niet te verwaarlozen. Als je je monitor dus op de kop zet heb je idd een monitor met Australische instellingen.
Toch maar wat meer discovery kijken...
quote:Greenpeace keurmerk
Op woensdag 20 juni 2001 13:26 schreef Sugar het volgende:
Waarom wordt mijn beeldscherm groen als ik het met de onderkant boven hou???
quote:Sugar, maar ze hield alleen de onderkant boven.
Op woensdag 20 juni 2001 19:13 schreef Blue Thunder het volgende:
Wie gaat er eigenlijk zijn monitor ondersteboven zetten?
quote:O ja, klopt. Was ook bij de wetenschapsquiz. Maar het is me ook wel eens tijdens een college verteld.
Op woensdag 20 juni 2001 19:15 schreef Vork het volgende:
Zo te zien hebben er een aantal mensjes goed opgelet tijdens de nationale kennisquiz van dit jaar
Oh ja, doe dit gewoon op je werk of school...
En dan maar afwachten of iemand gehoord heeft van degaussen...
Bazyx en D-Fens hebben gelijk.
planeet en magneet rijmt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |