abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2001 @ 13:26:17 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_1056242
Waarom wordt mijn beeldscherm groen als ik het met de onderkant boven hou???
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 20 juni 2001 @ 13:35:09 #2
12234 SoCoReBu
Wir woll'n Eisbären sehen
pi_1056310
Als ik jou op z'n kop hou verander je toch ook van kleur.
  woensdag 20 juni 2001 @ 13:39:25 #3
12234 SoCoReBu
pi_1056347
Even zonder gein, het kleurenkanon achter op de beeldbuis heeft waarschijnlijk problemen met de zwaartekracht. Groen is geloof ik geel en blauw gemengd dus de rode kleur valt weg.
Houd eens een magneet naast je monitor(niet te lang,schijnt niet goed te zijn) maar dan zie je ook kleurveranderingen.
Het kleursignaal word dan afbegogen door de magneet.
Volgens mij komt dat een beetje op hetzelfde neer als je monitor om te draaien.
  woensdag 20 juni 2001 @ 14:02:47 #4
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_1056512
<grin>

doet me denken aan die keer dat we zo'n magneet je met ijzeren balletjes (die je dan een beetje vrom geven kan) op de tv hadden gezet.
Beeld werd toen helemaal groen, en wij ons maar afvragen waarom de tv nu weer kapot was gegaan.

Dat ding heeft er nog 3 weken opgestaan ook.

TumTum

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 20 juni 2001 @ 14:25:21 #5
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_1056663
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 13:39 schreef SoCoReBu het volgende:
Even zonder gein, het kleurenkanon achter op de beeldbuis heeft waarschijnlijk problemen met de zwaartekracht. Groen is geloof ik geel en blauw gemengd dus de rode kleur valt weg.
Houd eens een magneet naast je monitor(niet te lang,schijnt niet goed te zijn) maar dan zie je ook kleurveranderingen.
Het kleursignaal word dan afbegogen door de magneet.
Volgens mij komt dat een beetje op hetzelfde neer als je monitor om te draaien.
Eerder een probleem met het magnetisch veld van deze planeet. Monitoren worden afgeregeld op de regio waar ze gebruikt gaan worden, omdat het magnetisch veld niet overal gelijk is. Door je scherm nu om te draaien staat het in "Australia Mode" met alle gevolgen vandien.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2001 @ 15:00:05 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_1056901
Deze gaat ff naar Digital & Science, ok?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_1057045
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 14:25 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Eerder een probleem met het magnetisch veld van deze planeet. Monitoren worden afgeregeld op de regio waar ze gebruikt gaan worden, omdat het magnetisch veld niet overal gelijk is. Door je scherm nu om te draaien staat het in "Australia Mode" met alle gevolgen vandien.

^
|
|
|
LOL !!!

Dus in australie weeg ik 20 kilo minder of zo

pi_1057062
Toch wel Amber Green he?
Waaahoooo back to the roots!
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
pi_1057071
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 15:00 schreef Cynix ® het volgende:
Deze gaat ff naar Digital & Science, ok?

En bedankt he!

Nou, on-topic dan maar. *zucht* Waarom gebeurt dat eik? En wie probeert het ff met z'n eigen monitor??

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1057072
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 15:18 schreef Remi het volgende:

[..]

^
|
|
|
LOL !!!

Dus in australie weeg ik 20 kilo minder of zo

Nee serieus, D-FENS heeft wel gelijk.

Of was het nou het elektrisch veld? Ik twijfel even...

pi_1057085
O ja? Vertel eens want dit wist ik niet..
pi_1057183
Binnenin je monitor worden elektronen tegen de beeldbuis aan geschoten, net als in een TV. Ze worden netjes in de goede richting gebogen door een elektrisch veld.

Zoals je weet bestaat er een aardmagnetisch veld. De zuidpool is de magnetische noordpool en andersom, geloof ik. Dit is ook de reden dat je een kompas kunt gebruiken.

Dit magnetisch veld heeft ook invloed op de elektronen. Aan de andere kant van de aarde is dit effect dus precies omgekeerd. Monitoren en TV's zijn hier inderdaad netjes op afgesteld, want dit effect is niet te verwaarlozen. Als je je monitor dus op de kop zet heb je idd een monitor met Australische instellingen.

pi_1057271
Damn dat wist ik niet eens, excuses dan maar voor mijn opmerking, ik dacht dat het een hoax was.

Toch maar wat meer discovery kijken...

pi_1057283
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 13:26 schreef Sugar het volgende:
Waarom wordt mijn beeldscherm groen als ik het met de onderkant boven hou???
Greenpeace keurmerk
Wittgenstein
pi_1058298
Wie gaat er eigenlijk zijn monitor ondersteboven zetten?
pi_1058306
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 19:13 schreef Blue Thunder het volgende:
Wie gaat er eigenlijk zijn monitor ondersteboven zetten?
Sugar, maar ze hield alleen de onderkant boven.
  woensdag 20 juni 2001 @ 19:15:44 #17
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1058309
Zo te zien hebben er een aantal mensjes goed opgelet tijdens de nationale kennisquiz van dit jaar
pi_1058332
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 19:15 schreef Vork het volgende:
Zo te zien hebben er een aantal mensjes goed opgelet tijdens de nationale kennisquiz van dit jaar
O ja, klopt. Was ook bij de wetenschapsquiz. Maar het is me ook wel eens tijdens een college verteld.
pi_1058783
Ga maar eens met een wisser (zo een voor schrijfborden waar je met speciale stiften op kunt schrijven) over je beeldscherm heen... Je krijgt een ware oase van kleuren te zien...

Oh ja, doe dit gewoon op je werk of school...
En dan maar afwachten of iemand gehoord heeft van degaussen...

.
  donderdag 21 juni 2001 @ 09:58:37 #20
12234 SoCoReBu
pi_1060638
tisnie niet het magnetische en het is het het electrische veld, we hebben het over het
electro-magnetische veld.

Bazyx en D-Fens hebben gelijk.

donderdag 21 juni 2001 @ 23:37:44 #21
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_1064638
Dat heeft te maken met het aardmagnetisch veld.. onze planeet is ook een hele sterke magneet (zeker: Een kompas werkt nog goed als er een dikke magneet op 5m afstand ligt).

planeet en magneet rijmt

pi_1064674
quote:
Op donderdag 21 juni 2001 23:37 schreef DemonRage het volgende:
planeet en magneet rijmt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')