abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15423530
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:16 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]
En soms spreekt dus alles tegen, je gevoel en je verstand bedoel ik dus. En daar worstelt ze mee.

Exact.
pi_15423594
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:22 schreef Da_QQ het volgende:
Mijn moeder probeerde net als ik te begrijpen hoe dit kan, gewoon omdat zij hem natuurlijk ook kent en hem ook niet kan voorstellen als een agressief persoon. Zelfs zijn beste vrienden konden dat niet - Hij is NOOIT agressief. Heb het meegemaakt dat hij een bon kreeg omdat hij geen gordel droeg en hij bleef heel rustig en vriendelijk. Ook met uitgaan en drank op NOOIT agressief geweest. Niet zo vreemd dus dat wij allemaal een beetje in shock zijn en hier niets van begrijpen. Vandaar dus ook mijn sterke neiging om met hem te willen praten.
Ik snap het gewoon niet.
Mijn hemel, kind!!!!!!!!!!
Jouw verklaringen zijn allemaal excuses en er is geen excuus.
Er valt niets te snappen , snap dat dan

En jouw moeder moet geen seconde van haar en jouw tijd besteden aan het zoeken naar verklaringen verdomme

En hou op met die achterlijke vergelijkingen maken over parkeerbonnen of weet ik wat, sorry voor mijn harde taal, maar ik kan dit niet aanzien.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 15 december 2003 @ 11:26:41 #203
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15423609
quote:
Mijn moeder probeerde net als ik te begrijpen hoe dit kan, gewoon omdat zij hem natuurlijk ook kent en hem ook niet kan voorstellen als een agressief persoon.
Blijkbaar hebben jij en je moeder in dat halve jaar dat jij een relatie met hem hebt die andere kant van hem nog niet mogen meemaken...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 15 december 2003 @ 11:27:19 #204
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15423622
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:25 schreef milagro het volgende:
En hou op met die achterlijke vergelijkingen maken over parkeerbonnen of weet ik wat, sorry voor mijn harde taal, maar ik kan dit niet aanzien.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_15423659
quote:
Ik snap het gewoon niet.
Ik wel. Ik heb ooit een ex gehad die me letterlijk in mijn gezicht spuugde omdat ik gewonnen had met klaverjassen . Ja ik ben een man, en ja, zij is een ( gestoorde, totaal geschifte, manipulerende) vrouw. En ik bleef maar excuses zoeken om het goed te praten: ze had haar dag niet, ze heeft het moeilijk

Kortom: ik was een rund. Een slappe zak. Het is nu al lange tijd uit, en ik heb er geen last van meer of zo. Maar je gedrag herken ik erg goed. Dat balanceren, de excuses verzinnen, terwijl je verstand zegt dat je daar helemaal niet goed aan doet. Kap er mee meid, nu kan je dat nog. En je moeder mag hier ook wel eens posten, want haar reactie is idioot!

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 15 december 2003 @ 11:30:27 #206
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15423679
quote:
Mijn moeder probeerde net als ik te begrijpen hoe dit kan, gewoon omdat zij hem natuurlijk ook kent en hem ook niet kan voorstellen als een agressief persoon. Zelfs zijn beste vrienden konden dat niet - Hij is NOOIT agressief. Heb het meegemaakt dat hij een bon kreeg omdat hij geen gordel droeg en hij bleef heel rustig en vriendelijk. Ook met uitgaan en drank op NOOIT agressief geweest. Niet zo vreemd dus dat wij allemaal een beetje in shock zijn en hier niets van begrijpen. Vandaar dus ook mijn sterke neiging om met hem te willen praten.
Ik snap het gewoon niet.
Maar dat is nu juist het probleem waar elke vrouw die mishandeld is mee worstelt. De eerste keer denk je: "Het is vast eenmalig, want voor de rest is hij zo aardig en lief.".

En wat denk je nu zelf, een vrouw die bij een man blijft na de eerste mishandeling en het slachtoffer wordt van meerdere mishandelingen, hoe lang zal zo een relatie al bestaan? Als je nieuwe vriendje gelijk begint te slaan, dan was ie gelijk weer alleen. Het probleem is dat er pas geslagen wordt als je elkaar al een tijd kent. En als jij het dan de eerste keer accepteert........ afijn, vul maar in.

[Dit bericht is gewijzigd door HMS op 15-12-2003 11:34]

"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  maandag 15 december 2003 @ 11:32:24 #207
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15423720
Zie al die reacties....... Er is gewoon geen excuus!!!!
pi_15423855
Ik weet dat er geen excuus is. Ik weet dat dit belachelijk is. Ik snap zelf ook niet waarom ik hier zoveel tijd en energie aan besteed... maar ik doe het wel. Ik schreef het al eerder: ik moet dit denkpatroon doorbreken maar dat lukt niet zomaar...
pi_15423896
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:39 schreef Da_QQ het volgende:
Ik weet dat er geen excuus is. Ik weet dat dit belachelijk is. Ik snap zelf ook niet waarom ik hier zoveel tijd en energie aan besteed... maar ik doe het wel. Ik schreef het al eerder: ik moet dit denkpatroon doorbreken maar dat lukt niet zomaar...

Ga es effe NIET met je moeder praten

maandag 15 december 2003 @ 11:45:19 #210
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15423963
quote:
Ik snap het gewoon niet.
Ik wil je wel een verklaring geven.

Waarschijnlijk was hij ergens gefrustreerd over. En dat hoeft absoluut niks met jou te maken te hebben. Het kan iets te maken hebben gehad met z'n werk, financiële problemen, of iets anders. En dat gecombineerd met drank of coke is helemaal foute boel. En jij was een makkelijk doelwit om z'n frustratie op af te reageren.

Dat komt wel vaker voor, vooral bij mannen. Die worden agressief, uit pure frustratie, uit pure onmacht. Dan verliezen ze de controle. Ik zou liegen als het bij mij nog nooit gebeurd is.

Maar één ding zou ik nooit doen: een vrouw gaan slaan. Dat is wel zo minderwaardig. Ik zou nog eerder m'n TV het raam uitkeilen of m'n auto tegen een boom parkeren. Niet dat dat stoer is overigens .

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 15 december 2003 @ 11:48:22 #211
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15424027
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:39 schreef Da_QQ het volgende:
Wel doen hor, want voor dat je het weet ben je een van die vrouwen die zegt: "De eerste keer dacht ik nog dat het eenmalig was. Hij was altijd zo lief en aardig en hij schaamde zich rot voor zijn gedrag". De rest van het schrijnende verhaal wat er dan volgt kan je zelf ook verzinnen.

Maar alle verhalen van de wereld maken het er nog niet makkelijker door. Je houdt nog steeds van hem, want houden van is niet zomaar over.

maandag 15 december 2003 @ 11:53:19 #212
20255 Mimic
Out of Control?!
pi_15424139
Je weet zelf de beste keuze al, tenminste.. je verstand. Just a matter of time totdat je gevoel het ook weet. Als ik jou was zou ik hier maar mee opschieten, voor hetzelfde geldt flikt tie het weer..

Ga geen dingen zoeken waarmee het goedgepraat kan worden, wat er is gebeurd is gewoon heel erg NOT done..

~mim

smile :D
  maandag 15 december 2003 @ 11:54:00 #213
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_15424155
Goed. Het hele topic doorgelezen (vond wel dat dat moest bij zo'n serieus topic) en ik vind dat er geen excuus is voor zijn gedrag.Ook ik (man) heb ooit één waarschuwende 'tik' uitgedeeld aan mijn huidige vriendin en ik heb nog steeds spijt als haar op mijn hoofd. Okee, ze was dronken en 'out of control' zieken, pesten, het bloed onder je nagels vandaan halen, maar dan nog. Je slaat niet. Ik heb genoeg mishandeling meegemaakt in mijn leven om te weten wat voor schade het toebrengt aan een mensenleven. Waar dit op lijkt, als ik het zo lees, is inderdaad drug-gebruik. En dan heb ik het niet over een jointje, maar coke, speed, ampheteminen, dat werk. Zijn hele gedrag wijst hierop. Dat jij daardoor van de wijs raakt is logisch. En dat je tot hem door probeert te dringen, is niet meer dan normaal. Dat ie je vervolgens meerdere malen slaat en schopt, is, in een woord: SCHANDALIG.

Ik heb ook zo'n idee, dat hij nog geen kontakt met je hebt opgenomen, omdat hij zich de ogen uit zijn kop aan het schamen is, en terrecht.
Ik snap al die reakties van 'ja, maar jij sloeg hem toch ook?' absoluut niet. Mensen die dat vinden hebben in mijn oordeel echt een verwrongen gevoel van normen en waarden. Ik hoop dat jullie een keer een goed gesprek kunnen hebben hierover, maar als je pas een half jaar een relatie met hem hebt, miachien vergis ik me daarin maar goed, dan kun je ook nog niet alles van zijn persoonlijkheid weten. Waarom gebruikt hij drugs, drank? Om gevoelens te onderdrukken of ze juist op te roepen? Mischien moet je je dat eens afvragen.

Wat hij heeft gedaan is echt hardstikke FOUT! Ga dat dus ook niet vergoeilijken of proberen te relativeren of de scherpe randjes er van af halen. Ik wens je alle wijsheid met je beslissing toe, maar ik zou me als ik jou was wel drie keer bedenken voor ik verder ging met hem.

Nou doe je het weer!
pi_15424188
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:48 schreef HMS het volgende:

[..]
Maar alle verhalen van de wereld maken het er nog niet makkelijker door. Je houdt nog steeds van hem, want houden van is niet zomaar over.

Precies. Dat maakt het ook zo moeilijk er een punt achter te zetten, ondanks dat ik verstandelijk meer dan genoeg redenen zie. Bijv.dat 'schaamde zich rot' , dat zie ik niet echt terug. Heb nog niets van hem gehoord! Misschien is dat ook wel goed want nu word ik echt steeds bozer.
Voor de rest snap ik heel goed dat dit niet kan en het vooruitzicht dat ie me de volgende keer een rolstoel intrapt of erger vind ik niet zo aantrekkelijk.
pi_15424307
Ook al heb je gevoelens voor deze man, in situaties zoals deze is er maar een handelswijze: dumpen
Geen tweede kans, geen excuses.
  maandag 15 december 2003 @ 12:31:27 #216
3542 Gia
User under construction
pi_15425185
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:55 schreef Da_QQ het volgende:

[..]

Precies. Dat maakt het ook zo moeilijk er een punt achter te zetten, ondanks dat ik verstandelijk meer dan genoeg redenen zie. Bijv.dat 'schaamde zich rot' , dat zie ik niet echt terug. Heb nog niets van hem gehoord! Misschien is dat ook wel goed want nu word ik echt steeds bozer.
Voor de rest snap ik heel goed dat dit niet kan en het vooruitzicht dat ie me de volgende keer een rolstoel intrapt of erger vind ik niet zo aantrekkelijk.

Heb het zelf ook ooit meegemaakt. Die man begon te slaan als hij het verbaal niet van me kon winnen. Tja, ik had nu eenmaal betere argumenten en dan was hij uitgeluld. Dus dan begon hij maar te slaan. Maar ook op een bepaald moment ruzie zoeken om te kunnen slaan.

Tuurlijk de eerste tijd niet, en na de eerste keer heb ik er een punt achter gezet. Hij kon terug naar huis. Toen begonnen de telefoontjes, het zielig doen, de beloftes en ik, stom rund, trapte erin.
Heeft totaal een jaar geduurd, en het werd steeds erger. Nee, het werd niet beter. Een vent die een vrouw slaat (en dan heb ik het niet over een tik), doet dat nog eens. Waarschijnlijk een moeilijke jeugd gehad, misschien sloeg zijn pa zijn ma ook. Jammer dan. Maar daar kun je niet mee samenleven.

Na een paar keer raak je ook vrienden kwijt en je ouders zullen je op den duur niet meer steunen. Zeker niet als je steeds weer terug gaat.

Dumpen is de enige oplossing. Er zijn ook leuke, lieve mannen! Een wereld vol!

Sterkte!

maandag 15 december 2003 @ 12:41:38 #217
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15425482
Vindt het vreemd dat er over het algemeen enkel vanaf de fysieke geweldpleging geoordeeld wordt.
Toen hij bij jou thuis was ,vond je hem al anders dan normaal,
Op het moment dat jullie weggingen vroeg je of hij zich een beetje wilde inhouden,vaker met dat bijltje gehakt? of de corrigerende moeder spelen (kan heel denigrerend werken)
Jullie wonen niet samen dus je had op elk moment uit de situatie kunnen stappen,was het niet zo uit de hand gelopen.
Ik neem aan dat je op de terugweg aangegeven hebt dat je op de heenreis al instructie's aan hem had gegeven (die hij niet opvolgde).
Weet niet hoe lang die autorit was ,maar ik kan genoeg types die je binnen het kwartier het bloed onder de nagels vandaan halen.
Oordeel niet maar denk niet dat je op een gelijkwaardige manier hem aangesproken hebt.
Aangekomen thuis loopt het uit de hand ,oorzaak:jullie gunde elkaar het laatste woord niet.
Hij was veilig thuis, was weggegaan je taak zat erop.
Dan deel jij een tik uit,lijkt me een reactie op wat hij je heeft gezegd.
Wat krenkte je zodanig dat jij tot fysiek geweld overging?
Zal niet prettig geweest zij maar dronken mensen en kinderen zeggen de waarheid.
Best mogelijk dat er een kern van waarheid inzat waar jij niet aan herinnerd wilde worden.
Corrigeren ,corrigeren doe je bij een kind een relatie behoort gebouwd te zijn op gelijkwaardigheid.
Als er corrigerend wordt opgetreden (zeker op deze manier) stelt de ene zich boven de andere vindt ik.
Alcohol doet rare dingen met je bovenkamer denk dat een ieder ander ook een ros had gekregen .
Probleem hier is echter dat jij op het plaats delict was.
Die keuze heb je zelf gemaakt en waar twee kijven hebben twee schuld
denk dat je niet het incident maar de gehele relatie periode tegen het licht moet houden.
Bedenk wel: mensen kunnen zich wel aanpassen
maar veranderen valt niet mee.
Zou lering trekken uit het gebeurde ,jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gedrag/levenswijze dus als hij dat lekker wil doen moet hij het vooral niet laten.
Maar niet met jou erbij want dat werkt dus niet.
Elkaar zijn vrijheid geven op de momenten dat het nodig is,is niks mis mee lijkt me.
Succes met jullie relatie.
Klaar?
Ik niet!
  maandag 15 december 2003 @ 12:52:19 #218
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15425807
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:41 schreef Foo_niks het volgende:
Dan deel jij een tik uit,lijkt me een reactie op wat hij je heeft gezegd.
Wat krenkte je zodanig dat jij tot fysiek geweld overging?
Zal niet prettig geweest zij maar dronken mensen en kinderen zeggen de waarheid.
Rare reaktie, Foo_niks.
Die tik was dan misschien wel niet goed, maar zeker geen vrijbrief tot harder terugslaan. Het draait erom dat iemand die zijn partner mishandeld niet een tik terug geeft, maar heel veel teveel tikken. Zoals ik al aangaf, de eerste mishandeling binnen een relatie is voor diegene die mishandeld ook een drempel. De volgende keer ligt die drempel alleen wel lager, helaas......

Ik begrijp ook wel dat er geestelijke mishandeling bestaat zoals kleineren en vernederen e.d. maar ik had tot nu toe nog geen aanleiding ergens gevonden dat dit van toepassing was. Relatie tot nu toe was normaal begrijp ik.....

maandag 15 december 2003 @ 12:53:01 #219
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15425829
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:55 schreef Da_QQ het volgende:

[..]

Besef je wel dat je op dit moment weer voor hem denkt?
Jij ben van mening dat hij op dit moment zijn excuses al had moeten aanbieden.
Jij wordt nu alweer boos over het feit dat hij niet doet wat jij wilt .
Nou denk dat er minimaal twee Caribische tickets tegenover moeten staan wil hij jou nog voor zich kunnen winnen op het moment dat hij WEL op de stoep staat.
Laat je je niet beinvloeden door al die negatieve ervaringen die je terugleest?
Lees ook ergens in een reactie: Als hij het niet van mij kon winnen ,geeft al lekker aan wie dacht de baas te kunnen zijn .
Niet alles is op te lossen ,laat het moment
wordt in de regel alleen maar erger.
Klaar?
Ik niet!
  maandag 15 december 2003 @ 12:54:21 #220
45984 fiat126
Goosfraba...
pi_15425873
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:10 schreef vosss het volgende:
Ik had mn koffers al gepakt als ik jou was!
Eens
De hoeveelheid massa in het heelal is zo klein ten opzichte van de hoeveelheid ruimte, dat je kan stellen dat het heelal leeg is...
pi_15425999
Ze is verdomme niet "ieder ander" zij is zijn vriendin, hij houdt van haar, beweert hij, en zij van hem!!!!

Als ik mijn vriend een pets verkoop, mag ik een pets terug verwachten, maar niet een vuist, een schop, nog een schop, een wurggreep en weet ik wat.
Een vent 2 keer zo groot en sterk die heeft zich te beheersen tov een vrouw en een pets is niet gelijk aan IN ELKAAR SLAAN !

Mijn God zeg

maandag 15 december 2003 @ 13:00:46 #222
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15426060
ik vroeg hem om een beetje rustig te doen

Ik ben naar huis gereden en sprak hem in de auto aan op zijn gedrag. We kregen ruzie.

Toen maakte ik een grote fout: ik gaf hem een tik in zijn gezicht

Zoals ik al aangaf het feit dat hem gevraagd wordt rustig aan te doen ,lijkt me niet incidenteel.
Hij houdt van zijn biertje (beetje veel) en daar is zij het niet mee eens.

Ze had hem lekker alleen moeten laten gaan,,en ook daarna heeft ze nog genoeg kansen gehad om weg te gaan .
Maar nee volharden tot het eind ,kan verkeerd aflopen zoals je ziet.

Klaar?
Ik niet!
  maandag 15 december 2003 @ 13:04:33 #223
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_15426154
quote:
Die vind ik een beetje kort door de bocht , ze krijgt hier advies en we dwingen haar niet , misschien wil ze gewoon wat helderheid in haar hoofd want juist dat soort situaties kunnen heel wat emoties losmaken.
De meeste reacties in het begin althans zijn gebaseerd op veronderstellingen en zwart-wit denken omtrent mishandeling, één uitbarsting na 1,5 jaar is niet gelijk aan herhaaldelijke mishandeling, het kan het begin zijn van een dergelijke reeks, maar dat hoeft niet, om er achter te komen hoef je niet persé bij hem terug te komen, bespreek het geval desnoods indirect via msn, brief of telefoon, probeer samen achter de oorzaak van zijn gedrag te komen en draag desnoods oplossingen voor, bespreek of en wanneer jullie elkaar weer gaan zien, sluit het desnoods op een nette manier, weglopen is nergens goed voor.

Haar moeders reactie was zo gek nog niet, het is evenwichtiger dan de meeste die ik heb gelezen.

if you assume nothing you assume you know everything
  maandag 15 december 2003 @ 13:06:05 #224
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15426180
Dan is het maar goed dat het nu gebeurt is, want als je eenmaal samen woont, dan kan je nergens anders heen.
  maandag 15 december 2003 @ 13:06:19 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15426184
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:00 schreef Foo_niks het volgende:

Zoals ik al aangaf het feit dat hem gevraagd wordt rustig aan te doen ,lijkt me niet incidenteel.
Hij houdt van zijn biertje (beetje veel) en daar is zij het niet mee eens.

Ze had hem lekker alleen moeten laten gaan,,en ook daarna heeft ze nog genoeg kansen gehad om weg te gaan .

Waar haal jij in hemelsnaam al die aannames vandaan???
Het waren a) haar vrienden, dus hij had -jouw gedachtengang doorvoerend- niet mee moeten gaan en b) hij was nadien bij haar thuis.

Maar hoe dan ook, hij is fout in deze. Zij heeft hem 1 tik gegeven, hij haar meerdere klappen en trappen. Zo klaar als een klontje...

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')