quote:flikker toch op man
Op maandag 15 december 2003 13:00 schreef Foo_niks het volgende:
ik vroeg hem om een beetje rustig te doenIk ben naar huis gereden en sprak hem in de auto aan op zijn gedrag. We kregen ruzie.
Toen maakte ik een grote fout: ik gaf hem een tik in zijn gezicht
Zoals ik al aangaf het feit dat hem gevraagd wordt rustig aan te doen ,lijkt me niet incidenteel.
Hij houdt van zijn biertje (beetje veel) en daar is zij het niet mee eens.Ze had hem lekker alleen moeten laten gaan,,en ook daarna heeft ze nog genoeg kansen gehad om weg te gaan .
Maar nee volharden tot het eind ,kan verkeerd aflopen zoals je ziet.
quote:Denk je nu echt dat hij zal gaan zeggen: "Ja schat, het kan voorkomen dat ik je in het vervolg weer in elkaar mep..."?
Op maandag 15 december 2003 13:04 schreef bramiozo2002 het volgende:[..]
De meeste reacties in het begin althans zijn gebaseerd op veronderstellingen en zwart-wit denken omtrent mishandeling, één uitbarsting na een half jaar is niet gelijk aan herhaaldelijke mishandeling, het kan het begin zijn van een dergelijke reeks, maar dat hoeft niet, om er achter te komen hoef je niet persé bij hem terug te komen, bespreek het geval desnoods indirect via msn, brief of telefoon, probeer samen achter de oorzaak van zijn gedrag te komen en draag desnoods oplossingen voor, bespreek of en wanneer jullie elkaar weer gaan zien, sluit het desnoods op een nette manier, weglopen is nergens goed voor.
Haar moeders reactie was zo gek nog niet, het is evenwichtiger dan de meeste die ik heb gelezen.
Tuurlijk zal hij bij contact hoogstwaarschijnlijk hemel en aarde bewegen om te laten zien dat het een eenmalige actie is.
Het lullige van dit soort dingen is alleen dat je er pas achter komt of die belofte klopte als de tweede keer daar is... (hoeft natuurlijk niet, maar ik persoonlijk neem dat risico liever niet).
En hier had het dus wat hem betreft kunnen stoppen.............
was er niks gebeurd
quote:"Maar wat heb jij dan gezegd, lieverd?"
Op maandag 15 december 2003 13:04 schreef bramiozo2002 het volgende:[..]
De meeste reacties in het begin althans zijn gebaseerd op veronderstellingen en zwart-wit denken omtrent mishandeling, één uitbarsting na 1,5 jaar is niet gelijk aan herhaaldelijke mishandeling, het kan het begin zijn van een dergelijke reeks, maar dat hoeft niet, om er achter te komen hoef je niet persé bij hem terug te komen, bespreek het geval desnoods indirect via msn, brief of telefoon, probeer samen achter de oorzaak van zijn gedrag te komen en draag desnoods oplossingen voor, bespreek of en wanneer jullie elkaar weer gaan zien, sluit het desnoods op een nette manier, weglopen is nergens goed voor.
Haar moeders reactie was zo gek nog niet, het is evenwichtiger dan de meeste die ik heb gelezen.
"Nou, ik heb hem een pets gegeven, Mam, midden in zijn gezicht"
"Oei, da's niet best, en wat deed hij toen?"
"Nou, hij sloeg me tegen de grond en trapt me, kijk, hier
zie je, blauwe plekken"
"Nu ja, lieverd, eerlijk is eerlijk, je hebt het er wel een beetje naar gemaakt.
En hij doet anders nooit zoiets, dus er moet een verklaring zijn voor zijn gedrag, problemen op werk of zo en dan ook nog die pets van jou.."
"Je hebt gelijk, Mam, ik zal hem er niet op afrekenen, iedereen maakt wel eens een fout, bedankt, je bent een echte steun geweest"
"Graag gedaan, lieverd, daar ben ik toch voor? Om het op te nemen voor degene die haar slaat"
quote:Nee, da's een volwassen relatie...
Op maandag 15 december 2003 13:16 schreef Foo_niks het volgende:
En hier had het dus wat hem betreft kunnen stoppen.............was er niks gebeurd
quote:Yup, had je 'm maar niet zo boos moeten maken.
Op maandag 15 december 2003 13:21 schreef Copycat het volgende:[..]
Nee, da's een volwassen relatie...
Dus uit voorzorg mag je als vrouw je vriend niet meer op zijn fouten wijzen. Doe je dat toch en vallen er klappen dan heb je het er zelf naar gemaakt...
HET argument dat altijd aangedragen wordt.
Edit: hou je persoonlijke sneren voor je
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 15-12-2003 13:50]
quote:Precies, er zijn uiteraard verzachtende omstandigheden, steekhoudende argumenten voor dit gedrag.
Op maandag 15 december 2003 13:39 schreef Foo_niks het volgende:
keur zij gedrag niet goed ,daar kan je wel vanuit gaan.
Maar het is heel gemakkelijk om maandagmiddag in alle nuchterheid een uitleg op een situatie te geven.
Lijkt dat een ieder wel een situatie kan bedenken (de engeltjes uitgezondert) waar hij/of zij op een manier gehandelt hebben onder invloed waar ze nou niet met trots aan terugdenken.
Zou zijn kant van het verhaal wel willen horen,kan me nu geen objectief oordeel vellen over het feit waarom het ontspoorde.
Voor de duidelijkheid ik oordeel dus wel over de klappen van beide zijde :Not done.
Maar oorzaak>gevolg
quote:Edit: reactie op edit
Edit
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 15-12-2003 13:51]
quote:Nee; hij was gewoon opvallend anders. Ik zei dat me dat opviel en dat ik zo niet zoveel zin had om weg te gaan - omdat ik vreesde dat er van zoveel drukte ruzie zou komen. Niet uit ervaring, maar gewoon logisch nadenken: iemand die opgefokt druk is, werkt bij veel mensen (waaronder mij) gewoon op de zenuwen.
Op maandag 15 december 2003 12:41 schreef Foo_niks het volgende:
Op het moment dat jullie weggingen vroeg je of hij zich een beetje wilde inhouden,vaker met dat bijltje gehakt? of de corrigerende moeder spelen (kan heel denigrerend werken)
quote:Ook niet helemaal, we waren buiten de stad, met zijn auto; ik kon dus niet ' zomaar' weg. Bovendien was de situatie bij zijn vrienden vervelend, maar de spanning liep pas hoog op in de auto op de terugweg.
Jullie wonen niet samen dus je had op elk moment uit de situatie kunnen stappen,was het niet zo uit de hand gelopen.
quote:Juist wel. Ik kan zeker heel vervelend uit de hoek komen, maar ik wist dat dat in deze situatie niet erg effectief zou zijn. Heb dus juist rustig en kalm met hem gepraat.
Ik neem aan dat je op de terugweg aangegeven hebt dat je op de heenreis al instructie's aan hem had gegeven (die hij niet opvolgde).
Weet niet hoe lang die autorit was ,maar ik kan genoeg types die je binnen het kwartier het bloed onder de nagels vandaan halen.
Oordeel niet maar denk niet dat je op een gelijkwaardige manier hem aangesproken hebt.
quote:Het is mijn huis.
Hij was veilig thuis, was weggegaan je taak zat erop.
quote:Het feit dat hij NIETS meer zei, hij negeerde me. Dat vond ik oneerlijk, vooral omdat ik hem de hele avond in zijn waarde had gelaten. Ik ken genoeg meiden die hem in het bijzijn van zijn vrienden voor schut hadden gezet, denigrerende opmerkingen hadden gemaakt of een scene hadden getrapt. Dat ik dan aan het eind van de avond, terwijl ik hem juist open en gelijkwaardig behandel, zo'n trap na krijg, maakte me woest. Dat praat uiteraard niet goed dat ik m mepte.
Wat krenkte je zodanig dat jij tot fysiek geweld overging?
quote:Helemaal mee eens. En dus niet elkaar negeren. Of meppen (ik niet en hij niet).
Corrigeren ,corrigeren doe je bij een kind een relatie behoort gebouwd te zijn op gelijkwaardigheid
Foo_niks: in een ding heb je in ieder geval gelijk: ik denk dat het zeker verstandig is om vandaag zijn kant van het verhaal te horen. Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar.
[Dit bericht is gewijzigd door Da_QQ op 15-12-2003 13:48]
quote:"Ja, sorry schat... Ik had teveel gedronken en een lijntje of wat naar binnen geschoven en dan kan je dit verwachten.
Op maandag 15 december 2003 13:41 schreef shmoopy het volgende:[..]
Precies, er zijn uiteraard verzachtende omstandigheden, steekhoudende argumenten voor dit gedrag.
Oorzaak en gevolg inderdaad. Maar zowel oorzaak áls gevolg had vriend van TS zélf in de hand!
quote:Respect dude
Op maandag 15 december 2003 11:29 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Ik wel. Ik heb ooit een ex gehad die me letterlijk in mijn gezicht spuugde omdat ik gewonnen had met klaverjassen
. Ja ik ben een man, en ja, zij is een ( gestoorde, totaal geschifte, manipulerende) vrouw. En ik bleef maar excuses zoeken om het goed te praten: ze had haar dag niet, ze heeft het moeilijk
Kortom: ik was een rund. Een slappe zak. Het is nu al lange tijd uit, en ik heb er geen last van meer of zo. Maar je gedrag herken ik erg goed. Dat balanceren, de excuses verzinnen, terwijl je verstand zegt dat je daar helemaal niet goed aan doet. Kap er mee meid, nu kan je dat nog. En je moeder mag hier ook wel eens posten, want haar reactie is idioot!
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:50 schreef Mercy_symbol het volgende:[..]
Respect dude
![]()
Vanuit eigen ervaring kan ik zeggen dat mensen kunnen veranderen. Een exvriendin had ook altijd de neiging om mij te slaan om de meest onbenullige redenen. Ze heeft daar hulp voor gezocht en het probleem was opgelost, bleek achteraf een bepaalde fase te zijn. (reden dat het nu een exvriendin is heeft niks te maken met het slaan).
Het kan dus ook anders verlopen, neemt niet weg dat de geschiedenis uitwijst dat als iemand ooit een partner geslagen heeft dat dit aannemelijk is dat het vaker gaat voorkomen.
Wat dat betreft zeg ik, zelfs met de ervaring die ik heb in zo'n soort situatie, quit while you're ahead !!!
quote:Meisie praat er met vrienden over en met je vriend, maar vraag niet de eerste de beste droplul op fok om raad, de meeste gasten op het internet willen toch alleen maar neuken dus geven toch alleen het advies wat hun het beste uitkomt.
Op zaterdag 13 december 2003 20:09 schreef Da_QQ het volgende:
Ik weet niet goed wat me nou overkomen is...Gisteravond kwam mijn vriend langs. Deed anders dan normaal - z. druk, slecht luisteren, 'hyper'. We gingen naar vrienden toe. ik vroeg hem om een beetje rustig te doen, maar dat lukte hem niet, want hij begon gedurende de avond alleen maar harder te praten en minder te luisteren. We vonden het allemaal vreemd.
Aan eind van avond was hij straalbezopen. Ik ben naar huis gereden en sprak hem in de auto aan op zijn gedrag. We kregen ruzie.Thuisgekomen loopt hij naar binnen en de ruzie liep heel hoog op.
Toen maakte ik een grote fout: ik gaf hem een tik in zijn gezicht. Het was een soort 'wanhoopsdaad' omdat ik totaal niet tot hem doordrong en hij helemaal onbereikbaar leek.Daarop sloeg hij me een paar keer tot ik op de grond viel. En trapte me. Vlak daarna ging het opnieuw mis. Hij pakte mij bij mijn polsen. Ik kreeg mezelf los en sloeg hem - dit keer puur uit zelfverdediging. Daarna heeft hij me weer geslagen. En is weggegaan.
Ik ben totaal verbijsterd. Weet niet goed wat te doen. Enerzijds denk ik: onmiddellijk weggaan - deze man is psycho! Anderzijds snap ik het niet. We hebben nu een halfjaar en ik heb deze kant van zijn karakter nooit eerder gezien. Ook de vriendin bij wie we waren, en die hem al jaren kent, kon zich zijn gedrag niet voorstellen. Hij is het type 'doet geen vlieg kwaad' (maar is dus wel heel sterk).
Raar dus, ook omdat hij de hele avond al vreemd deed. En natuurlijk - misschien had ik hem niet moeten aanspreken op zijn gedrag terwijl ik wist dat het geen zin had, of had ik hem niet mogen slaan, maar zijn gedrag staat tot in geen verhouding tot het mijne?
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:55 schreef Da_QQ het volgende:
[quote] Ik weet nog dat hij in zijn dronkenschap riep: ' als je mij aanvalt, dan val ik jou aan'. Die reactie is nuchter gezien natuurlijk belachelijk, maar in dronkenschap kan ik daar nog inkomen.
quote:Hij had helemaal niet hoeven te hoeken imo...
Maarrr... dan was een klap toch genoeg geweest? Ik ben niet een of ander manwijf van 2 meter met een bodybuilderslijf. De klap die ik hem heb gegeven, was geen stomp met mijn gespierde vuist recht op zijn neus. Ik had ook geen mes in mijn handen of een riotgun, dus hij hoefde mij niet neer te hoeken alsof ik een Grote Aanvaller was.
quote:Ga jij ff lekker buiten spelen.
Op maandag 15 december 2003 13:59 schreef JohnDope het volgende:
de meeste gasten op het internet willen toch alleen maar neuken dus geven toch alleen het advies wat hun het beste uitkomt.
quote:Blij dat je ook het hele topic leest. Blijf weg als je echt niks zinnigs te zeggen hebt.
Op maandag 15 december 2003 13:59 schreef JohnDope het volgende:[..]
Meisie praat er met vrienden over en met je vriend, maar vraag niet de eerste de beste droplul op fok om raad, de meeste gasten op het internet willen toch alleen maar neuken dus geven toch alleen het advies wat hun het beste uitkomt.
quote:kerel ik zit al een jaar of 7 op het internet, ik weet precies hoe dat wereldje in elkaar zit
Op maandag 15 december 2003 14:03 schreef Copycat het volgende:
Ga jij ff lekker buiten spelen.
quote:Blijkbaar niet!
Op maandag 15 december 2003 14:16 schreef JohnDope het volgende:[..]
kerel ik zit al een jaar of 7 op het internet, ik weet precies hoe dat wereldje in elkaar zit
Hier komen mensen die die dingen ook meegemaakt hebben en die er wel degelijk iets over kunnen vertellen, iets wat vrienden veelal niet kunnen doen. Ook het feit dat dit soort dingen moeilijk zijn om met vrienden (vooral wederzijdse vrienden van zowel vriend als vriendin) te bespreken omdat er verhoudingen kunnen veranderen, geeft aan dat dit soort topics misschien wel een steuntje in de rug kunnen geven of informatie kunnen opleveren...
Ik weet niet op welke sites jij de afgelopen 7 jaar hebt rondgelopen, maar als ik jouw opmerking zo zie, zal het niet veel soeps zijn geweest.
quote:Nee ik blijf er bij als het om serieuze questies gaat, dan moet je het gewoon met je vrienden er over hebben, tegen je vrienden kan je alles vertellen daarom zijn het vrienden. Die kennen die jongen ook beter en kunnen je nuttige tips geven.
Op maandag 15 december 2003 14:20 schreef Jerruh het volgende:[..]
Blijkbaar niet!
Hier komen mensen die die dingen ook meegemaakt hebben en die er wel degelijk iets over kunnen vertellen, iets wat vrienden veelal niet kunnen doen. Ook het feit dat dit soort dingen moeilijk zijn om met vrienden (vooral wederzijdse vrienden van zowel vriend als vriendin) te bespreken omdat er verhoudingen kunnen veranderen, geeft aan dat dit soort topics misschien wel een steuntje in de rug kunnen geven of informatie kunnen opleveren...
Ik weet niet op welke sites jij de afgelopen 7 jaar hebt rondgelopen, maar als ik jouw opmerking zo zie, zal het niet veel soeps zijn geweest.
Kijk als je 1 of andere moord heb gepleegd en niemand mag het weten dan moet je op het internet over een oplossing gaan praten en dan nog het liefst via een proxy.
Maar over het algemeen zit de internet wereld eng verrot in elkaar. Het echte leven is een stuk relaxter.
[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 15-12-2003 14:23]
quote:Knaap... ik ben geen kerel...
Op maandag 15 december 2003 14:16 schreef JohnDope het volgende:[..]
kerel ik zit al een jaar of 7 op het internet, ik weet precies hoe dat wereldje in elkaar zit
Bovendien: ik ben niet zo beinvloedbaar als ik misschien lijk
Dus ik ga het niet meteen uitmaken als iemand dat hier roept, andersom ga ik ook niet meteen naar hem terug als iemand me dat aanraadt.
Ik ben erg geschokt door wat er gebeurd is dit weekend en het is prettig om daar met 'onbekenden' over te praten, juist omdat zij wellicht objectiever tegen het gebeurde aankijken als vriendinnen, moeders en zusjes...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |