abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15384402
Ik las in de laatste Oor een artikel over 'de wilde jaren van U2'. Het sloot af met een anekdote, dat Bono een discussie had met een bestuurder van een bestelbusje en Bono pas later aan zijn stem herkende. Die chauffeur zei: ,,Oh sorry, ik dacht dat je een lul met een Mercedes was."
,,Ik BEN een lul met een Mercedes", antwoordde Bono toen.

Maar nu vind ik sowieso dat U2 wel erg 'gladjes' geworden is. Te nagedacht, te veel 'geslepen'. Ik ben nog maar 24, maar ik weet zeker dat dit toen ik U2 ontdekte, toen ik 11 was, nog amper zo was. Behalve dan, dat de shows erg groot werden. Toen Zooropa uitkwam, begon het te veranderen.
Het laatste album, ATYCLB, vind ik het ultieme resultaat van een TE perfect afgewerkt concept. Ben ook benieuwd wat het nieuwe album brengen zal.

Geen idee of iets dergelijks als dit al loopt, maar steeds als ik iets start over een bekende naam, voel ik de hete adem van een mod al in mijn nek. Maargoed, wie heeft er nog meer zin om meningen te ventileren, mocht dit toch open kunnen blijven?

zaterdag 13 december 2003 @ 19:07:48 #2
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_15384440
meer voor de klaagbak, ik vind U2 wel aardig, de oude nummers staan bij mij hoger aangeschreven dan de laatste nummers.
pi_15384467
ik heb inderdaad ook enkele albums van U2 en ik moet ook inderdaad concluderen dat de muziek beter is afgewerkt/gemixed... Niet meer dat lekkere 'live'-gevoel dat je bij vroegere nummers wel hebt..
Mangs moj de koo 's bie de heurns vat'n
pi_15384500
De rauwe klanken worden, net als bij veel andere bands, na een x aantal jaren ingeruild voor gladde, gelikte studioklanken. Zo werkt het nou eenmaal
pi_15384660
Jamaar niet alleen de muziek zelf, ook de bandleden. Veeeelll te veel een bepaald concept. Ik vraag me af of ze zelf niet zoiets hebben van "Jeeeezus, wat moeten we nu weer aan!" als er een stylist met een nieuw U2-idee aankomt. Zoals tijdens de Pop-periode.
  zaterdag 13 december 2003 @ 21:57:56 #6
64792 Mryc
play me one more song
pi_15389199
U2- zijn ze 'te gelikt' geworden?

JA

pi_15389497
Hmm ik vind de oude nummers erg goed, veel beter dan die nieuwe, het laaste goeien nummer vond ik zelf beautfull day (typo) toch jammer want ik vond ze altijd een ja hoe zeg je dat sfeer gevoel overbrengen
  zaterdag 13 december 2003 @ 22:09:13 #8
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15389544
Je kan niet je hele leven een rebel blijven zoals Armand.
Ze zijn gewoon wat ouder en minder spontaan omdat ze levenservaring hebben.
(deze zin is )
pi_15392518
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 22:07 schreef Flash55 het volgende:
Hmm ik vind de oude nummers erg goed, veel beter dan die nieuwe, het laaste goeien nummer vond ik zelf beautfull day (typo)
Beautiful Day is anders een van de nieuwere nummers...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 14 december 2003 @ 00:41:11 #10
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_15393659
Nee.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  zondag 14 december 2003 @ 00:42:55 #11
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15393702
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 23:57 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Beautiful Day is anders een van de nieuwere nummers...

Mja, maar dat is dan ook een fijne uitzondering.

Ik vind de nieuwste U2s echt kut.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zondag 14 december 2003 @ 10:04:24 #12
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_15397023
U2 - Electrical Storm was imho een prettige uitzondering. Ok, William Orbit had er ook iets mee te maken.
Love will be my strongest weapon
  zondag 14 december 2003 @ 11:25:14 #13
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_15397714
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 19:10 schreef Disorder het volgende:
De rauwe klanken worden, net als bij veel andere bands, na een x aantal jaren ingeruild voor gladde, gelikte studioklanken. Zo werkt het nou eenmaal
inderdaad, je moet maar eens de nieuwe sting beluisteren...
pi_15398960
Ach, dat gezeik over het "gelikt" klinken van U2 hoor ik al vanaf "Unforgettable Fire". Dat was het eerste echte producers-album en toen riepen de zgn. fans ook al dat het een afscheid was van het "oude" U2. Achteraf vinden veel mensen dat juist een van de topalbums. En bij elk album hoor je diezelfde geluiden weer.
Persoonlijk vind ATYCLB een zeer matig album, maar dat vind ik voor het eerst in een carriere van ruim 20 jaar (Ja, zelfs Pop vind ik een heel goed te pruimen album). En als ik sommige nummers van ATYCLB zie en hoor op de laatst DVD dan vind ik dat ze prima passen bij de oude nummers en met minstens zoveel bezieling worden gespeeld.
Dus het antwoord op de vraag van de topic-opener = Nee
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')