abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15370157
Mijn opel vectra C20NE met 257.000 km op de teller moest ik zojuist na 10.600 km voorzien van 1 L olie. Met veel snelweg km's op hoge snelheid.
Valt me wel op dat hij met die kou wat meer olie verbruikt. In de zomer rijd ik gerust 20.000 - 30.000 km zonder bij te vullen.

Hoe zit dat nou bij jullie?

pi_15370230
Zou het niet weten, 1 maal per jaar gaat de auto naar de garage en verder kijk ik alleen of het oliepeil niet te laag is anders moet ik eerder naar de garage.
pi_15370242
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:45 schreef Juup© het volgende:
Zou het niet weten, 1 maal per jaar gaat de auto naar de garage en verder kijk ik alleen of het oliepeil niet te laag is anders moet ik eerder naar de garage.
hoeveel km rijd je per jaar?
  vrijdag 12 december 2003 @ 23:52:07 #4
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_15370364
Dat is iets wat gewoon niet intressant is om te weten of op te meten. Het is ook bijna niet op te meten zonder speciale apparatuur.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het is misschien vreemd als je bij elke tankbuurt er een liter bij moet gooien maar voor de rest.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_15370377
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:46 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

hoeveel km rijd je per jaar?

om en nabij de 20.000
pi_15370419
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:53 schreef Juup© het volgende:

[..]

om en nabij de 20.000

hmm, ik zit sinds 28-08-03 al op 10.600 km
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_15370444
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:52 schreef jojomen4 het volgende:
Dat is iets wat gewoon niet intressant is om te weten of op te meten. Het is ook bijna niet op te meten zonder speciale apparatuur.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het is misschien vreemd als je bij elke tankbuurt er een liter bij moet gooien maar voor de rest.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nou, het is wel interessant want het zegt wat over:

- De kwaliteit van je zuigerveren
- Perifere of centrale olielekkage
- Rijstijl
- Klimaat

pi_15370470
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:54 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

hmm, ik zit sinds 28-08-03 al op 10.600 km

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Schiet goed op dan
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_15370763
Het ligt er aan of je Diesel of benzine rijdt. Een diesel gebruikt geloof ik altijd een beetje olie, maar een bezine die olie verbuikt is geloof ik zorgwekkender.

Bij mij ligt er een 1.9L diesel onder de motorkap en die wil zo af en toe wat olie bijgevuld hebben, maar om de hoeveel kilometer dat is weet ik niet precies. Ik rijdt in iedergeval zo'n 70.000 tot 80.000 Km per jaar.

Mijn Honda CBR aan barrels :-(
pi_15370936
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

Schiet goed op dan

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Mja, ik vind dat ie al teveel olie verbruikt. Ik heb in mn eerste jaar van de auto 40.000 km gereden zonder bij te vullen. Dus ik baal wel dat er slijtage is.
  zaterdag 13 december 2003 @ 00:22:34 #11
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_15371114
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:56 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Nou, het is wel interessant want het zegt wat over:

- De kwaliteit van je zuigerveren
- Perifere of centrale olielekkage
- Rijstijl
- Klimaat

Met dat voorbeeld van me gaf ik dus aan dat speciale gevallen, zoals lekkage wel intressant zijn om te kennen. Maar daar vraag jij dus niet om. Aan het verbruik van de olie kun jij echt niet zien wat voor een rijstijl iemand heeft aangezien de standaard waarden (verbruik) van de meeste automerken en modellen onbekend zijn.

En kun jij me misschien 3 merken/kwaliteit soorten aangeven van zuigerveren? Of noem jij goed, niet goed en slecht een vorm van kwaliteit meting?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_15371497
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 00:22 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

En kun jij me misschien 3 merken/kwaliteit soorten aangeven van zuigerveren? Of noem jij goed, niet goed en slecht een vorm van kwaliteit meting?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Joh, het ging me globaal over het olieverbruik bij welke kilometrage, welk merk auto etc..
  zaterdag 13 december 2003 @ 01:00:00 #13
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_15371996
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 00:38 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Joh, het ging me globaal over het olieverbruik bij welke kilometrage, welk merk auto etc..

Dat houd toch "niemand" bij. Ik bedoel het niet verkeerd, maar omdat de kosten zo laag zijn is het niet intressant om het bij te houden.
  zaterdag 13 december 2003 @ 13:20:35 #14
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_15377458
Mijn huidige Honda Civic verbruikt vrijwel niets. Was er wel mee op vakantie geweest en moest een aanzienlijk stuk door bergen rijden. Verder reed ik door Duitsland, dus de wijzer komt dan ook niet onder 160 km/u. Tsja, toen ik terug was, moest ik er wel een halve liter bijflikkeren. Had toen 6.000 km gereden onder 'zware' omstandigheden.

Mijn vorige auto, een Opel Tigra, verbruikte 1 liter op de 1000km. Drie keer raden waarom ik die auto niet meer heb

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Verbod op radardetectors..?? Fascisme zeg ik je...
pi_15377473
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:45 schreef Juup© het volgende:
huh? Vul je het zelf niet bij dan?

ik snap hem even niet

pi_15377511
een auto die zoveel gelopen heeft wil wel eens olie verbruiken ja.
er komt over al een beetje speling in, misschien moet je ff je kleprubbers na laten kijken. kan zijn dat er onbedoeld olie komt waar het niet hoort
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

dan wordt het verbrand en das niet de bedoeling
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_15378037
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 13:24 schreef Metro2005 het volgende:
een auto die zoveel gelopen heeft wil wel eens olie verbruiken ja.
er komt over al een beetje speling in, misschien moet je ff je kleprubbers na laten kijken. kan zijn dat er onbedoeld olie komt waar het niet hoort
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

dan wordt het verbrand en das niet de bedoeling
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

oke
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik dacht dat hij bedoelde dat als de oliepijl laag was dat ie naar de garage ging om het te laten bijvullen ofzo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_15378090
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 13:21 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

huh? Vul je het zelf niet bij dan?

ik snap hem even niet

Nee, dat mag de garage doen. Leasewagen.
pi_15378101
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 13:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

Oh.. had ik dus toch gelijk
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zaterdag 13 december 2003 @ 14:05:36 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_15378292
Tussen de beurten 0 Liter olie.

Ik rij minimaal 40.000 Km per jaar. En de enige keer dat hij nieuwe olie krijgt is met de beurt. Tussendoor verbruikt hij helemaal niets.

Ik rij trouwens een Ford en collega van mij rijdt een Opel en die kan iedere 1000 Km een liter olie er bij gooien

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_15378347
ligt nogal aan het gebruik
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

rij ik contant 190-200 dan is het een halve liter om de 1500km (rit nl-wenen)

pi_15380170
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 13:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

Daar zou ik mee oppassen. In de meeste leasecontracten staat dat gebruiker zelf verantwoordelijk is voor o.a. het oliepeil, en voor de schade als gevolg van te weinig motorolie draai je zelf op...
Be careful what you wish...You just might get it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop