Hoe zit dat nou bij jullie?
quote:hoeveel km rijd je per jaar?
Op vrijdag 12 december 2003 23:45 schreef Juup© het volgende:
Zou het niet weten, 1 maal per jaar gaat de auto naar de garage en verder kijk ik alleen of het oliepeil niet te laag is anders moet ik eerder naar de garage.
Het is misschien vreemd als je bij elke tankbuurt er een liter bij moet gooien maar voor de rest.
quote:om en nabij de 20.000
Op vrijdag 12 december 2003 23:46 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
hoeveel km rijd je per jaar?
quote:hmm, ik zit sinds 28-08-03 al op 10.600 km
Op vrijdag 12 december 2003 23:53 schreef Juup© het volgende:[..]
om en nabij de 20.000
quote:Nou, het is wel interessant want het zegt wat over:
Op vrijdag 12 december 2003 23:52 schreef jojomen4 het volgende:
Dat is iets wat gewoon niet intressant is om te weten of op te meten. Het is ook bijna niet op te meten zonder speciale apparatuur.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.Het is misschien vreemd als je bij elke tankbuurt er een liter bij moet gooien maar voor de rest.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
- De kwaliteit van je zuigerveren
- Perifere of centrale olielekkage
- Rijstijl
- Klimaat
quote:Schiet goed op dan
Op vrijdag 12 december 2003 23:54 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
hmm, ik zit sinds 28-08-03 al op 10.600 km
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Bij mij ligt er een 1.9L diesel onder de motorkap en die wil zo af en toe wat olie bijgevuld hebben, maar om de hoeveel kilometer dat is weet ik niet precies. Ik rijdt in iedergeval zo'n 70.000 tot 80.000 Km per jaar.
quote:Mja, ik vind dat ie al teveel olie verbruikt. Ik heb in mn eerste jaar van de auto 40.000 km gereden zonder bij te vullen. Dus ik baal wel dat er slijtage is.
Op vrijdag 12 december 2003 23:56 schreef Juup© het volgende:[..]
Schiet goed op dan
ik accepteer de cookies.
quote:Met dat voorbeeld van me gaf ik dus aan dat speciale gevallen, zoals lekkage wel intressant zijn om te kennen. Maar daar vraag jij dus niet om. Aan het verbruik van de olie kun jij echt niet zien wat voor een rijstijl iemand heeft aangezien de standaard waarden (verbruik) van de meeste automerken en modellen onbekend zijn.
Op vrijdag 12 december 2003 23:56 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Nou, het is wel interessant want het zegt wat over:
- De kwaliteit van je zuigerveren
- Perifere of centrale olielekkage
- Rijstijl
- Klimaat
En kun jij me misschien 3 merken/kwaliteit soorten aangeven van zuigerveren? Of noem jij goed, niet goed en slecht een vorm van kwaliteit meting?
quote:Joh, het ging me globaal over het olieverbruik bij welke kilometrage, welk merk auto etc..
Op zaterdag 13 december 2003 00:22 schreef jojomen4 het volgende:[..]
En kun jij me misschien 3 merken/kwaliteit soorten aangeven van zuigerveren? Of noem jij goed, niet goed en slecht een vorm van kwaliteit meting?
ik accepteer de cookies.
quote:Dat houd toch "niemand" bij. Ik bedoel het niet verkeerd, maar omdat de kosten zo laag zijn is het niet intressant om het bij te houden.
Op zaterdag 13 december 2003 00:38 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Joh, het ging me globaal over het olieverbruik bij welke kilometrage, welk merk auto etc..
Mijn vorige auto, een Opel Tigra, verbruikte 1 liter op de 1000km. Drie keer raden waarom ik die auto niet meer heb
quote:huh? Vul je het zelf niet bij dan?
Op vrijdag 12 december 2003 23:45 schreef Juup© het volgende:
Zou het niet weten, 1 maal per jaar gaat de auto naar de garage en verder kijk ik alleen of het oliepeil niet te laag is anders moet ik eerder naar de garage.
ik snap hem even niet
quote:oke
Op zaterdag 13 december 2003 13:24 schreef Metro2005 het volgende:
een auto die zoveel gelopen heeft wil wel eens olie verbruiken ja.
er komt over al een beetje speling in, misschien moet je ff je kleprubbers na laten kijken. kan zijn dat er onbedoeld olie komt waar het niet hoortom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
dan wordt het verbrand en das niet de bedoelingom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Nee, dat mag de garage doen. Leasewagen.
Op zaterdag 13 december 2003 13:21 schreef ijsmeis het volgende:[..]
huh? Vul je het zelf niet bij dan?
ik snap hem even niet
quote:Oh.. had ik dus toch gelijk
Op zaterdag 13 december 2003 13:56 schreef Juup© het volgende:[..]
Nee, dat mag de garage doen. Leasewagen.
Ik rij minimaal 40.000 Km per jaar. En de enige keer dat hij nieuwe olie krijgt is met de beurt. Tussendoor verbruikt hij helemaal niets.
Ik rij trouwens een Ford en collega van mij rijdt een Opel en die kan iedere 1000 Km een liter olie er bij gooien
rij ik contant 190-200 dan is het een halve liter om de 1500km (rit nl-wenen)
quote:Daar zou ik mee oppassen. In de meeste leasecontracten staat dat gebruiker zelf verantwoordelijk is voor o.a. het oliepeil, en voor de schade als gevolg van te weinig motorolie draai je zelf op...
Op zaterdag 13 december 2003 13:56 schreef Juup© het volgende:[..]
Nee, dat mag de garage doen. Leasewagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop