quote:Probleem 1: Het kan zijn dat de airflow in je kast niet goed is. Heb je wel genoeg casefans, of is het eerste slot onder je agp slot ook al bezet? Videokaarten worden warm, en hebben de ruimte nodig. Ook kan de koeler op de kaart zelf brak zijn.
Op dinsdag 20 januari 2004 20:08 schreef DJ_Vamp het volgende:[..]
Ok, maar hoe koel ik dan m'n videokaart af, waar kan k die driver halen, en Firewall staat uit, duzz
Probleem 2: Drivers kan je, afhankelijk van je merk (Ati/nVidia) op deze sites halen: Ati Catalyst 4.1 en nVidia Forceware 53.04
Probleem 3: Heb je misschien een router die moeilijk doet?
quote:Antwoord 1: Ik ben niet zo'n deskundige op de PC, dus die moeilijke woorden snap ik niet helemaal(agp slot? casfans?)
Op woensdag 21 januari 2004 11:54 schreef Elegy het volgende:Probleem 1: Het kan zijn dat de airflow in je kast niet goed is. Heb je wel genoeg casefans, of is het eerste slot onder je agp slot ook al bezet? Videokaarten worden warm, en hebben de ruimte nodig. Ook kan de koeler op de kaart zelf brak zijn.
Probleem 3: Heb je misschien een router die moeilijk doet?
Antwoord 2: Geen router!
duzz
quote:AGP slot is de sleuf waar je videokaart in zit. Casefans zijn ventilatoren in je computerkast, die ervoor zorgen dat lucht naar binnen of naar buiten wordt geblazen. Zo wordt warme lucht afgevoerd en koude lucht naar binnen.
Op woensdag 21 januari 2004 17:22 schreef DJ_Vamp het volgende:[..]
Antwoord 1: Ik ben niet zo'n deskundige op de PC, dus die moeilijke woorden snap ik niet helemaal(agp slot? casfans?)
Antwoord 2: Geen router!
duzz
Het is verstandig om het eerste pci slot, da's de sleuf onder je videokaart, vrij te laten. en als het niet nodig is die daaronder ook. Een videokaart wordt namelijk erg warm, en als je er een passieve koeling op hebt (een heatsink) heeft het nog meer ruimte nodig.
Wat voor kaart heb je eigenlijk?
Mooi, de eventuele router is dus geen probleem
Ow ja: missies staan bij mij in deze map: C:\Program Files\Call of Duty\Main\save\autosave
quote:Graag gedaan
Op woensdag 21 januari 2004 20:49 schreef DJ_Vamp het volgende:
Probleem opgelost
Het was dus probleem 2: de Driver.
Ik heb de ATI Driver gedownd, en nu loopt hij super!!!!!!Thnx
Game on!
Ik hoor wel geluid maar hij doet niks meer en ik kan ook niet terugkomen in Windows XP.
Computer:
p4, 512mb, onboard geluidskaart, Ati Radeon Sapphire 5600
Iemand misschien een oplossing???
quote:Deed-ie bij mij ook regelmatig. Harde start maken en gewoon verder gaan...
Op woensdag 21 januari 2004 22:15 schreef trith het volgende:
Bij mij slaat me computer helemaal vast na die missie met de auto.Ik hoor wel geluid maar hij doet niks meer en ik kan ook niet terugkomen in Windows XP.
Computer:
p4, 512mb, onboard geluidskaart, Ati Radeon Sapphire 5600
Iemand misschien een oplossing???
quote:* mschol is dan ook blij dat een
Op donderdag 22 januari 2004 18:23 schreef Woodpecker het volgende:[..]
Deed-ie bij mij ook regelmatig. Harde start maken en gewoon verder gaan...
Het spel schijnt met ATI-kaarten niet altijd goed te communiceren. De laatste driver downloaden helpt soms, maar niet altijd.
enne wat betreft Call Of Duty:
het is en blijft een monsterlijk goed spel...
vodn mohaa al goed maar deze is nog beter moet hem alleen nog eff legaal kopen
quote:Ati Radeon non-pro @ 333/314 en nooit probs
Op donderdag 22 januari 2004 18:23 schreef Woodpecker het volgende:[..]
Deed-ie bij mij ook regelmatig. Harde start maken en gewoon verder gaan...
Het spel schijnt met ATI-kaarten niet altijd goed te communiceren. De laatste driver downloaden helpt soms, maar niet altijd.
quote:
CALL OF DUTY MULTIPLAYER PATCH 1.2 README
Last Updated: 2004-01-29TABLE OF CONTENTS
INTRODUCTION
GAMETYPE FIXES
1. Behind Enemy Lines
2. Search & DestroyWEAPON & PLAYER FIXES
NEW FEATURES
1. New Gametype - Headquarters
2. Killcam On/Off
3. Disable Freelook Spectating
4. Disable spectating enemy players
5. Force team balancing
6. Shared Friendly Fire
7. Ban Abilities For Server Administration
8. Server Hardware displayed in Server Browser
9. New Server Filters
10. Server Info Screen
11. Timedemo statistics
12. New script commands
13. Allow DownloadsMULTIPLAYER BUG FIXES
INTRODUCTION
This document details numerous additions, fixes and changes to Call of Dutyin the Multiplayer 1.2 patch.
IMPORTANT NOTE: Use of the in-game console is not supported by Activision®. Please do not contact Activision® Customer Support with issues that arise from using console commands in-game.
NOTES FOR MOD USERS:
- It is recommended that any user modifications that have been installed to the Call of Duty directory be removed before installing this patch. These modifications are not supported by Activision® and may not be compatible with some of the new features that are included.
- Call of Duty does not support mods that have spaces in the mod's folder name. Be sure that the folder that contains your mod does not have spaces, otherwise users will not be able to download the files. For example, a mod in a folder called "My Mod" would be invalid, whereas "MyMod" or "My_Mod" would work.GAMETYPE FIXES
1. Behind Enemy Lines
- Fixes some allies not showing up on the compass in large servers.
- Fixed a bug that would make enemy indicator on the compass not show up.
- Fixed the killcam window remaining on screen during the black screen when you are about to spawn as an allied player.
- At the end of a round all players show on the same team to make it easier to see how players ranked.2. Search & Destroy
- You no longer have a weapon when planting the bomb.
- Planting the bomb near the end of the round stops the round timer, so that the bomb is now the condition for victory.
- Bombs can no longer be planted after a round has been declared over.
- Reaching the timelimit (scr_sd_timelimit) no longer ends the game mid-round.WEAPON & PLAYER FIXES
- Adjustments made to the sniper rifles to make them balanced.
- When a player lands after jumping, his/her speed is briefly reduced, making bunny hopping a less effective tactic in multiplayer.
- Adjusted hitboxes on player models to make them more accurate and thus making rifles more effective.
- The number of grenades given to a player is now based on the weapon selected. Sniper rifles provide 1 grenade, Bolt-action rifles provide 3 grenades, and all other weapons provide 2 grenades.NEW FEATURES
1. New Gametype - Headquarters
- A radio randomly spawns into a map as neutral. Your team must capture a radio by standing near it with no enemies around.
- Your team must control a radio to gain points. A team is awarded 45 points for every 45 seconds it holds the radio.
- Destroying an enemy radio rewards your team with as many points as are left on the reinforcement timer (e.g. if you destroy the radio with 16 seconds left on the reinforcements timer, your team will receive 16 points).
- If your team loses the radio, a new radio will spawn in a different location. This radio is now neutral and must be captured.
- Spawns are regulated by a reinforcement timer, which spawns players in 45 second intervals. This reinforcement timer is displayed on the HUD and players only have to wait until the closest spawn period before rejoining the battle.2. Killcam On/Off
- Added server-side cvar scr_killcam to turn on/off killcam
3. Disable Freelook Spectating
- Added server-side cvar scr_freelook to turn on/off freelook spectator mode
4. Disable spectating enemy players
- Added server-side cvar scr_spectateenemy to turn on/off spectating the other team while dead
5. Force team balancing
- Added server-side cvar scr_teambalance to force teams to have the same number of players. Teams with an odd number of players will be as balanced as possible.
(Round based gametypes will adjust the teams between rounds, respawn gametypes will adjust the teams every 60 seconds)6. Shared Friendly Fire
-Setting scr_friendlyfire 3 will share damage in cases of friendly fire between the victim and attacker.
7. Ban Abilities For Server Administration
Uniquely identified players printed in stats logging:
-The log used for stat tracking now includes player unique identifiers so players can be uniquely tracked based on cdkey instead of being tracked by player name. Note that there is no way anyone can determine your cdkey from your GUID.- Server administrators now have the option to Ban players from their server permanently. The banned players are stored in a "ban.txt" file on the server, which can be manually edited by the server admin.
- The commands "banUser" and "banClient" ban somebody currently playing on a server by their in-game name or client number. This adds the player to "ban.txt," and kicks them from the server.
- You can unban every uniquely identified player with the name "UnnamedSoldier" using "unban UnnamedSoldier" from the console. If you want to unban a single player whose name appears more than once, you should edit "ban.txt" manually.
- Server administrators also have the option of temporarily banning a player from a server for X amount of time (in seconds). Use the command sv_kickBanTime to change the length of the ban. This Temp Ban option has also been added to the CallVote menu, allowing players to kick "griefers" and prevent them from simply reconnecting immediately.NOTE: Ban commands are for Internet servers only. They do not function on LAN servers.
8. Server Hardware displayed in Server Browser
- Added a column with icons displaying what hardware each given server is (Win Dedicated, LINUX, etc).
- Added an indication whether or not the server is modded to the server browser.9. New Server Filters
- Added pure server, friendly fire, killcam, server modded, and dedicated only server filters.
IMPORTANT NOTE: The "Pure Server" filter is set to "Pure Servers Only" by default. When the patch is installed, it will show only pure servers unless you change to another setting. This setting can be found by clicking on "Join Server" and selecting the "Filters" submenu.
10. Server Info Screen
- On connecting to a server you will now see a server info screen which lists the servername, message of the day, gametype, and current settings appropriate to the gametype.
11. Timedemo statistics
- Timedemos write a .csv file based on the map name and resolution that says how many milliseconds each frame took. This can be opened directly in a spreadsheet program for benchmarking performance over time.
12. New script commands
- Added "precacheTurret( turretinfo )" script command to MP.
- Added "spawnTurret( classname, origin, turretinfo )" script command to MP.
- Added "enableWeapon()" and "disableWeapon()" player script commands to MP.13. Allow Downloads
There is a new client command in the Multiplayer Options screen called "Allow Downloading." When set to on, connecting to a server that contains a new map or mod will automatically begin downloading the files associated with the map or mod.
MULTIPLAYER BUG FIXES
- Removed music from multiplayer menus
- Fixed minefield explosion sounds not always playing correctly
- Fixed minefield explosion damage killing nearby players
- Teammate icons (scr_drawfriend) are smaller and slightly transparent now. They are also based on nationality.
- Fixed crash that would happen for some people on start of multiplayer if "cl_motd" was set to "1".
- Fixed an exploit that would turn the world solid black.
- The "tell" command works from a dedicated console to send a message to a single client.
- You cannot "callvote" a non-existent map from the console.
- Fixed "callvote" failing as soon as one less than half the people vote no.
- Fixed some issues with mods and some issues with pure servers.
- Fixed nearby trees vanishing in large outdoor levels when lots of effects go off at once.
- Changed the draw order on the compass so that friendlies draw on top of objectives.
- Font files now try to load from the main language folder first.
- Fixed bug where if you strafed off a ladder it would repeatedly grab and drop the whole way down the ladder.
- When you fall from a ladder you no longer play the ladder climb down animation.
- Grenades no longer float in air if they planted on something that moved.
- Grenades no longer jiggle when planting on players.
- Adjusted the position of the Kar98 when aiming down the sight.
- Players no longer run in place when planting a bomb.
- Fixed case of the gun not getting placed in the right hand when you die while reloading.
- Fixed the reload animation playing after you respawn.
- Fixed some view problems with the MG42.
- Fixed cvar propagation issues seen when joining a server and then starting your own server
- Fixed ambient sounds continuing from the previous map when starting to load the next
- The scoreboard now is scrollable at the end of a map.
- The icon for password-protected games should now properly show in the server browser menu.
- Fixed a crash in the main menu that came about when users left the computer sitting at the menu for prolonged amounts of time.
- Fixed a crash changing map and gametype via vote menu.
- Fixed a problem with the host not being able to join a team after the map changed.
- Fixed sporadic friendly fire message when killing an enemy player in Behind Enemy Lines.
- Fixed a problem with cdkeys not being displayed after connecting to a server running a mod.
- The Server Info button on the Join Server screen now displays additional server information. Friendly Fire and Kill Cam settings are now displayed.
- Removed unused cl_timenudge cvar to prevent possible exploit.
- Cheat-protected r_colormiplevels to prevent possible exploit.
quote:Het Snipen is nu een stuk moeilijker geworden, moet er nogwel ff aan wennen dat het Bunnyhoppen is uitgeschakeld
Op vrijdag 30 januari 2004 11:41 schreef Elegy het volgende:
De patch is uit!
[..]
Dit gaan ze dus fixen, dus verwacht een patch rond, hmm, sint Juttemus ? Anyway, ik vind het allemaal best. bunnyhoppen is weg, en de MG-42 heeft nu ook terugslag (het is immers geen 10-ton wegende betonnen constructie die kogels spuugt). Alleen het menu is gefokt. Alles wat een ping van onder de ~70 heeft krijgt een ping van 1 in de lijst. Maar ja, daarom gebruik ik ook ASE.
Headquarters is gaaf. Liever HQ dan S&D. Maakt maps als Rocket en Pavlov veel leuker!
quote:idd goeie shit
Op zondag 1 februari 2004 00:26 schreef DaDude1987 het volgende:
nieuwe mode ---> headquarters is echt leuk !!!
quote:Er is een client/server patch die dat verhelpt. Het werkt alleen alleen als de server het ook heeft geïnstalleerd.
Op zondag 1 februari 2004 00:27 schreef JollyGoodToast het volgende:
Snipen = bug! Dat heeft Infinity Ward zelf toegegeven op een forum. De afstand die je scope-crosshair verschilt van de oorspronkelijke positie van je crosshair wordt (perongeluk) bepaald door je ping. Als je dus een ping van 500 hebt kijk je in een keer naar links als je inzoomt, en als je op een LAN zit, verschilt het misschien 5 of 10 pixels.Dit gaan ze dus fixen, dus verwacht een patch rond, hmm, sint Juttemus
? Anyway, ik vind het allemaal best. bunnyhoppen is weg, en de MG-42 heeft nu ook terugslag (het is immers geen 10-ton wegende betonnen constructie die kogels spuugt). Alleen het menu is gefokt. Alles wat een ping van onder de ~70 heeft krijgt een ping van 1 in de lijst. Maar ja, daarom gebruik ik ook ASE.
Headquarters is gaaf. Liever HQ dan S&D. Maakt maps als Rocket en Pavlov veel leuker!
De patch kan je hier vinden
Hoe kan ik dit verhelpen??
Ik heb gewoon het originele spel duz..
Wie helpt me??
Greetz,
quote:Tough luck, als je het spel niet meer kan ruilen
Op vrijdag 6 februari 2004 14:22 schreef DJ_Vamp het volgende:
PROBLEEM!!!
Ik heb nu al een poosje CoD en ik speel het bijna alleen on-line.
Maar, sinds kort heb ik telkens als ik op een server wil:
CD Key already in use.Hoe kan ik dit verhelpen??
Ik heb gewoon het originele spel duz..
Wie helpt me??
Greetz,
quote:ventrilo en teamspeak.
Op vrijdag 23 januari 2004 19:22 schreef DJ_Vamp het volgende:
Volgende vraag:
Praatprogje, om te praten tijdens gamen met CoD.
Wie heeft dit of weet een naam/website ofzo?????
Thnx Alvast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |