Eindelijk weer eens wat inspiratie gekregen om een nieuwe track te maken. Dit keer weer trance, beetje zweverig.
Ik zelf ben er wel redelijk tevreden over.
Gemaakt met: Reason 2.0, Evolution MK-361C (masterkeyboard), en T-Racks.
Ongeveer zo'n 20 uur aan gewerkt.
http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=3231
Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Lijkt mij ook wel leuk om eens een goed trance/hardstyle nummer te maken .
quote:Ik improviseer zeg maar eerst op mn keyboard, daarna teken ik de (noten) in Reason.
Op vrijdag 12 december 2003 16:51 schreef WattaFakka het volgende:
Klinkt wel leuk, maar hoe maak je zoiets nou precies? Zet je de noten op een keyboard of doe je alles met de PC?Lijkt mij ook wel leuk om eens een goed trance/hardstyle nummer te maken
.
quote:Reason is een alles-in-een-pakket met een sequencer, drumcomputer, synths en verschillende effecten. Ideale virtuele studio om iets als dit mee in elkaar te draaien.
Op vrijdag 12 december 2003 16:51 schreef WattaFakka het volgende:Lijkt mij ook wel leuk om eens een goed trance/hardstyle nummer te maken
.
quote:Niet dat ik weet.
Op vrijdag 12 december 2003 16:59 schreef swopfile het volgende:
Astral Projection? Waar heb ik dat eerder gehoord? Heb je toevallig al eerder een track uitgebracht?
quote:Ik weet het alweer. Astral Projection - Mahadeva. (waar ook een john 00 flemming mix van is)
Op vrijdag 12 december 2003 17:01 schreef Tha.Gnome het volgende:[..]
Niet dat ik weet.
Ben zelf fervent Reason-knutselaar en kan dit wel waarderen.
Maak zelf wat minder commercieel klinkende tracks, maar dat terzijde.
Er zullen altijd zeikerds zijn die 'computermuziek' te simpel vinden, maar KOM er maar eens op, en DOE het maar eens!
Vraag het een zekere Tiesto......je KUNT er geld mee verdienen.
Probleem is dat er op deze manier een zeer groot aanbod is en slechts weinig stukken de test doorstaan. Als het om kwaliteit gaat tenminste, en niet om kruiwagens richting het juiste label.
Ik dwaal af..... voor jou
quote:Ah zo. Keyboard heb ik wel, alleen kan ik er niet op spelen
Op vrijdag 12 december 2003 16:56 schreef Tha.Gnome het volgende:[..]
Ik improviseer zeg maar eerst op mn keyboard, daarna teken ik de (noten) in Reason.
quote:Ga het gelijk proberen
Op vrijdag 12 december 2003 16:58 schreef Tijn het volgende:[..]
Reason is een alles-in-een-pakket met een sequencer, drumcomputer, synths en verschillende effecten. Ideale virtuele studio om iets als dit mee in elkaar te draaien.
quote:Een keyboard heb je niet eens nodig, gewoon een kwestie van nootjes in je sequencer zetten en hij speelt ze af
Op vrijdag 12 december 2003 17:05 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Ga het gelijk proberen
.
Maak aparte automation-tracks en kan via de buttons en sliders van die JP alle controllers van Reason bedienen en dus opnemen.
Werkt heel cool.
Was 'vroeger' altijd bezig met Cubase, een sampler en een paar synthesizers om wat in elkaar te breien. Klonk/klinkt allemaal veel echter met hardware synths, maar het gemak waarmee je in ieder geval ideetjes om kunt zetten tot goeie demo's en panklare tracks middels zo iets als Reason.....geweldig.
quote:Ik heb de demo van Reason ff geprobeerd en t is voor een audio noob best wel ingewikkeld
Op vrijdag 12 december 2003 17:06 schreef Tijn het volgende:[..]
Een keyboard heb je niet eens nodig, gewoon een kwestie van nootjes in je sequencer zetten en hij speelt ze af
Maarja heb genoeg tijd om het allemaal te leren, dus komt allemaal goed .
Tevens subtiele kick, nummer verdiend wel wat aandacht .
quote:Astral Projection produceert Goa Trance, was vrij bekend op Mp3.com
Op vrijdag 12 december 2003 17:01 schreef Tha.Gnome het volgende:[..]
Niet dat ik weet.
Ik gebruik zelf ook Reason (1.0) maar ik heb altijd moeite om de tracks lekker "gelikt" te laten klinken.
Gebruik je de compressor/limiter of wat is jouw "truc" om de track af te maken...?
BTW: Reason . Gebruikte vroeger Fasttracker II, ook
Ow, wat hoor ik nou toch... jammer van die fade out aan het eind.
quote:Hij schrijft dat 'ie T-Racks gebruikt. Dat is een masteringprogramma waarmee je je track net ff dat radio-gehalte kan geven
Op vrijdag 12 december 2003 21:38 schreef ReCreative het volgende:Ik gebruik zelf ook Reason (1.0) maar ik heb altijd moeite om de tracks lekker "gelikt" te laten klinken.
Gebruik je de compressor/limiter of wat is jouw "truc" om de track af te maken...?
http://www.astral-projection.com/
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-12-2003 12:14]
quote:Ik heb de naam laten verzonnnen door iemand anders, omdat ik zelf nogal slecht ben in titels verzinnen.
Op zaterdag 13 december 2003 12:09 schreef Yokozuna het volgende:
Ff downloaden. Beetje flauw trouwens, Astral Projection naam jatten?http://www.astral-projection.com/
Digitally Imported is de meeste beluisterde Winamp Shoutcast stream radio.
http://www.shoutcast.com/sbin/shoutcast-playlist.pls?rn=979&file=filename.pls
quote:Goed idee.
Op zaterdag 13 december 2003 12:17 schreef Yokozuna het volgende:
Klinkt verder gewoon goed! Kan perfect gedraaid worden op Digitally Imported radio, misschien moet je daar es aankloppenDigitally Imported is de meeste beluisterde Winamp Shoutcast stream radio.
http://www.shoutcast.com/sbin/shoutcast-playlist.pls?rn=979&file=filename.pls
quote:Ha, ik ziet het. Ik kende het programma niet...
Op zaterdag 13 december 2003 12:01 schreef Tijn het volgende:[..]
Hij schrijft dat 'ie T-Racks gebruikt. Dat is een masteringprogramma waarmee je je track net ff dat radio-gehalte kan geven
quote:Sowieso klinkt Reason 2.x beter dan Reason 1 trouwens.
Op zaterdag 13 december 2003 13:03 schreef ReCreative het volgende:[..]
Ha, ik ziet het. Ik kende het programma niet...
quote:Nee, Reason kent geen inputmogelijkheden en kan ook niet met VSTs overweg. Tis een op zichzelf staande virtuele studio met een sequencer, samplers (waar je wel je eigen samples in kunt stoppen natuurlijk), synths, een drumcomputer, een loopplayer, een bak effecten etc. Je kunt dus wel je eigen drumloops maken en je eigen nummers produceren, maar je eigen audio-input gebruiken is wat lastig.
Op zaterdag 13 december 2003 15:01 schreef Yokozuna het volgende:
Ik ken Reason niet zo goed, maar kun je met Reason dus VST plugins inladen, zelf drumloops maken, maar ook opnemen (met microfoon in pc)?
Wat wel mogelijk is, is om Reason via ReWire aan te sluiten op bv Cubase SX. Dan kun je van alle mogelijkheden gebruik maken die Cubase heeft, en ook Reason aansturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |