- belangrijke punten om op te letten bij aankoop?
- bekende kwalen?
- verbruik?
- gewoon alles eigenlijk
bedankt!
Waar je op wilt letten zijn de klepstoters. Doordat de olie in het blok wat smerig (of oud) wordt raken de oliekanaaltjes van de hydraulische klepstoters verstopt. Dit blijft terug komen, tenzij je ze vervangt (ong 500 euro bij een dealer) Het kan niet echt heel veel kwaad om hiermee door te blijven rijden, maar echt lekker is het volgens mij ook niet. Na iedere oliebeurt is het even weg en ze kunnen ook een reiningingsmiddel toevoegen aan je olie, dan blijft het wat langer weg (ong. 3500 km)
Je herkent het aan een redelijk luid tikkend geluidje in het blok.
Ik heb die van mij zo'n 6 jaar gehad, en verder geen klachten. Heerlijke reisauto vond ik het, goede stoelen en lekker vlot. Alleen jammer dat ik geen stuurbekrachtiging had op die van mij.
Oh ja...er is ook eens een remcylinder lek gegaan, maar dat viel best mee kwa prijs.
Succes!
Voor de standaardpunten waar je op moet letten kun je even de zoekfunctie gebruiken, je vindt dan erg veel handige en nuttige tips.
Ik heb er nl eentje op het oog uit juli '91 met 130k op de teller en mét stuurbekrachtiging!
Hij vraagt er 1500 voor, wat ik op zich wel reëel vind. Ik zal morgen eens gaan kijken en bedankt voor de tip over de klepstoters; daar heb ik wat aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |