abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2003 @ 14:18:25 #1
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_15357979
Iemand ervaring met deze auto?

- belangrijke punten om op te letten bij aankoop?
- bekende kwalen?
- verbruik?
- gewoon alles eigenlijk

bedankt!

moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_15358137
nee niet echt... srry heb het meer op de CRX.
pi_15358225
In a world without walls, who needs Windows or Gates...
pi_15358243
Ik heb zo'n ding gehad! Uit 1988 alleen dan een GLX uitvoering met een TWR bumper - spoilerset.

Waar je op wilt letten zijn de klepstoters. Doordat de olie in het blok wat smerig (of oud) wordt raken de oliekanaaltjes van de hydraulische klepstoters verstopt. Dit blijft terug komen, tenzij je ze vervangt (ong 500 euro bij een dealer) Het kan niet echt heel veel kwaad om hiermee door te blijven rijden, maar echt lekker is het volgens mij ook niet. Na iedere oliebeurt is het even weg en ze kunnen ook een reiningingsmiddel toevoegen aan je olie, dan blijft het wat langer weg (ong. 3500 km)
Je herkent het aan een redelijk luid tikkend geluidje in het blok.

Ik heb die van mij zo'n 6 jaar gehad, en verder geen klachten. Heerlijke reisauto vond ik het, goede stoelen en lekker vlot. Alleen jammer dat ik geen stuurbekrachtiging had op die van mij.
Oh ja...er is ook eens een remcylinder lek gegaan, maar dat viel best mee kwa prijs.

Succes!

Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 12 december 2003 @ 14:31:29 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_15358407
Mazda is sowieso een betrouwbare auto, waar je veel plezier aan beleven kunt. Bij oudere modellen goed opletten dat hij niet roest.

Voor de standaardpunten waar je op moet letten kun je even de zoekfunctie gebruiken, je vindt dan erg veel handige en nuttige tips.

vrijdag 12 december 2003 @ 14:34:41 #6
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_15358509
K, bedankt!

Ik heb er nl eentje op het oog uit juli '91 met 130k op de teller en mét stuurbekrachtiging!

Hij vraagt er 1500 voor, wat ik op zich wel reëel vind. Ik zal morgen eens gaan kijken en bedankt voor de tip over de klepstoters; daar heb ik wat aan

moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')