Ben geweest naar:
- Pinkpop
- Dynamo Open Air
- Lowlands
- Springpop
- Paaspop
- Parkpop
- Parkfeest
- Mundial
- Metropole
en zo nog vele vele festivals meer... Zowel als bezoeker als artiest... en Pinkpop is veruit het saaist.
Dat Werchter en Rock am Ring altijd een betere line up hebben is dat ze gewoon veel meer kapitaal hebben om grotere acts vast te leggen. Bovendien wil Jan Smeets ook geen megaacts op zijn podia hebben.
quote:ah, vandaar dat Rammstein, Live, Lenny Kravitz, Jewel, Live, Tool, Radiohead, Moby, Limp Bizkit, Pearl Jam en Korn daar de laatste jaren op het podium stonden....
Op donderdag 11 december 2003 14:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Bovendien wil Jan Smeets ook geen megaacts op zijn podia hebben.
quote:Ik moet me toch maar eens gaan verdiepen in festivals zie ik.
Op donderdag 11 december 2003 13:56 schreef kriele het volgende:
Nu komt Classic arrow rock er ook nog eens bij, die David Bowie al heeft vastgelegd.
quote:Maar Michael Jackson, Britney Spears en de Backstreet Boys niet
Op donderdag 11 december 2003 14:07 schreef Tokus het volgende:[..]
ah, vandaar dat Rammstein, Live, Lenny Kravitz, Jewel, Live, Tool, Radiohead, Moby, Limp Bizkit, Pearl Jam en Korn daar de laatste jaren op het podium stonden....
quote:Ik neem aan dat uniek ook in negatieve zin uitgelegd kan worden? Ben zelf jarenlang naar PP en LL geweest, dan praat ik over iets van 10 jaar geleden, en de sfeer op LL was altijd bijzonder veel beter dan op PP.
Op donderdag 11 december 2003 14:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:Bovendien is de sfeer op Pinkpop uniek te noemen.
quote:Dit bedoel ik dus.
Op donderdag 11 december 2003 14:12 schreef Razzmatazz het volgende:
Sorrie hoor, maar... welke sfeer op Pinkpop?
Het zaterdag avond kat uit de boomkijk moment?
Het zondag slenter en hang en pas op de spullen in je tent moment?
Het maandag ochtend uit je tent rot tussen de frisse rugtasjes moment?
quote:Ik hoor ook vaak negatieve dingen over de sfeer van pinkpop. Ik ben zelf nu 4 maal naar LL toegeweest, maar de sfeer daar is geweldig. Vooral afgelopen jaar. Pinkpop ben ik nog nooit geweest. Het trekt me ook niet. Als ik het op tv zie, lijkt het me toch meer een tienerfestival. Ik ben zelf inmiddels een 30-er.
Op donderdag 11 december 2003 14:10 schreef Kapoentje het volgende:[..]
Ik neem aan dat uniek ook in negatieve zin uitgelegd kan worden? Ben zelf jarenlang naar PP en LL geweest, dan praat ik over iets van 10 jaar geleden, en de sfeer op LL was altijd bijzonder veel beter dan op PP.
quote:Vergeten we voor het gemak even het dixie moment.
Op donderdag 11 december 2003 14:12 schreef Kapoentje het volgende:[..]
Dit bedoel ik dus.
quote:Absoluut. Schijten op een echte pot is toch wel erg fijn!
Op donderdag 11 december 2003 14:18 schreef Razzmatazz het volgende:[..]
Vergeten we voor het gemak even het dixie moment.
Wat zijn LL en Werchter toch luxe eigenlijk...
quote:nou ja.. wat zijn megaacts? Live en Pearl Jam misschien ooit eens. Ik doel meer op Metallica, Red Hot Chili Peppers, R.E.M. en inderdaad misschien Radiohead. Veel van de namen die je noemt waren op het moment dat ze er stonden nog maar een fractie van de populaire acts die ze ooit waren.
Op donderdag 11 december 2003 14:07 schreef Tokus het volgende:[..]
ah, vandaar dat Rammstein, Live, Lenny Kravitz, Jewel, Live, Tool, Radiohead, Moby, Limp Bizkit, Pearl Jam en Korn daar de laatste jaren op het podium stonden....
quote:
Op donderdag 11 december 2003 14:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
nou ja.. wat zijn megaacts? Live en Pearl Jam misschien ooit eens. Ik doel meer op Metallica, Red Hot Chili Peppers, R.E.M. en inderdaad misschien Radiohead. Veel van de namen die je noemt waren op het moment dat ze er stonden nog maar een fractie van de populaire acts die ze ooit waren.
Hahaha, tot zover de vernieuwing die Smeets altijd pretendeert!
Zo is Pinkpop een van de weinige festivals waar alternativelingen en mainstreamers samen een feest bouwen. Zonder problemen overigens.
Hoe vaak hoor je niet dat mensen alleennaar Landgraaf komen voor de sfeer? Het zijn echt niet alleen Limburgers, in tegendeel zelfs.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 11-12-2003 14:34]
quote:die laatste regel is niet van mij
Op donderdag 11 december 2003 14:24 schreef kriele het volgende:[..]
De vernieuwing is t/m 1996 geweest daarna moest Pinkpop om te overleven een wat populairder programma presenteren. Die rol heeft Lowlands tot dit jaar overgenomen. In feite is Lowlands nu ook de weg kwijt.
Ergens hoop ik wel dat Pinkpop een goede mix tussen vernieuwend en populair maakt. Een paar grote publiekstrekkers en daarnaast veel bandjes die nog nergens anders op het podium hebben gestaan.
Helaas wordt de Gouden Tip Pinkpop 2004 ook ingevuld door mensen die voor de duizendste keer Krezip, Anouk of Moby op het podium willen zien staan.
quote:volgens mij valt dat best mee. Ik zie helemaal niet zoveel tieners. Het zijn jusit grote groepen twintigers die daar komen voor de nostalgie vooral. Lowlands is denk ik wat dat betreft meer op jongeren gericht. Dat is het beeld dat ik altijd krijg rond augustus.
Op donderdag 11 december 2003 14:28 schreef kriele het volgende:
Het zal ook wel met leeftijd te maken hebben. pinkpop is nu meer gericht op tieners, terwijl een Rock werchter zich meer richt op een bredere doelgroep. Met beide is overigens niets mis mee.
quote:Inderdaad, en Live en Faithless zullen ook wel weer voor de zoveelste keer komen opdraven. Dat vind ik het grote manco aan Pinkpop: weinig verrassende acts. Voor die paar bands die me echt interessant lijken kan ik beter wachten tot ze het Nederlandse clubcircuit eens aandoen. Het festival zal vast nog steeds wel gezellig zijn, maar voor muzikale verrassingen moet je er meestal niet meer wezen.
Op donderdag 11 december 2003 14:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Helaas wordt de Gouden Tip Pinkpop 2004 ook ingevuld door mensen die voor de duizendste keer Krezip, Anouk of Moby op het podium willen zien staan.
quote:De laatste keer dat ik puur voor een band ging was in 2001 (Tool)...
Op donderdag 11 december 2003 16:36 schreef Zander het volgende:[..]
Inderdaad, en Live en Faithless zullen ook wel weer voor de zoveelste keer komen opdraven. Dat vind ik het grote manco aan Pinkpop: weinig verrassende acts. Voor die paar bands die me echt interessant lijken kan ik beter wachten tot ze het Nederlandse clubcircuit eens aandoen. Het festival zal vast nog steeds wel gezellig zijn, maar voor muzikale verrassingen moet je er meestal niet wezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |