De KNVB en de Duitse voetbalbond hebben, zoals vast bij iedereen bekend is, besloten de oefeninterland tussen beide landen niet meer door te laten gaan, en daarvoor in de plaats speelt Oranje nu tegen de Verenigde Staten. Woensdag 18 februari 2004, om 20.30, komen beide landen elkaar tegen in De Kuip. Het duel is live te zien op SBS6.
-Laatste 5 wedstrijden Verenigde Staten:
12-07-2003 - Verenigde Staten - El Salvador 2-0
14-07-2003 - Martinique - Verenigde Staten 0-2
19-07-2003 - Verenigde Staten - Cuba 5-0
23-07-2003 - Verenigde Staten - Brazilië 1-2
26-07-2003 - Verenigde Staten - Costa Rica 3-2
-Laatste 5 wedstrijden Nederland:
06-09-2003 - Nederland - Oostenrijk 3-1
10-09-2003 - Tsjechië - Nederland 3-1
11-10-2003 - Nederland - Moldavië 5-0
15-11-2003 - Schotland - Nederland 1-0
19-11-2003 - Nederland - Schotland 6-0
-Laatste 2 onderlinge duels:
21-02-1998 - Verenigde Staten - Nederland 0-2
19-05-2002 - Verenigde Staten - Nederland 0-2
quote:Ze hadden inderdaad wel een aansprekende tegenstander uit mogen zoeken. Ik zou het zeker geen B-elftal willen noemen, maar een interland tegen Frankrijk, Brazilië, Spanje, Portugal, Argentinië of Engeland zou veel meer aanspreken.
Op donderdag 11 december 2003 13:26 schreef ChAoZ het volgende:
jippie, de VS
Weer een oefenwedstrijd die niet gevolgd hoeft te worden
het lijkt mij een leuke wedstrijd
quote:Misschien hebben die landen op die datum al andere verplichtingen...?
Op donderdag 11 december 2003 13:28 schreef Qi het volgende:[..]
Ze hadden inderdaad wel een aansprekende tegenstander uit mogen zoeken. Ik zou het zeker geen B-elftal willen noemen, maar een interland tegen Frankrijk, Brazilië, Spanje, Portugal, Argentinië of Engeland zou veel meer aanspreken.
Zie namelijk net dat op 18 februari Engeland al tegen Portugal oefent...
quote:Al die landen? Lijkt me bijzonder sterk. En dan ben ik Italië nog vergeten te noemen, wat ook een leuke test zou zijn voor dit elftal. Frankrijk was een foute keuze in mijn eerdere lijst, daar oefenen we al op 31-03-04 tegen.
Op donderdag 11 december 2003 13:37 schreef Chiel-Montagne het volgende:[..]
Misschien hebben die landen op die datum al andere verplichtingen...?
Zie namelijk net dat op 18 februari Engeland al tegen Portugal oefent...
hup Holland hup!
quote:Volgens mij spelen niet alle Europese landen altijd allemaal tegelijk hoor. Ik weet wel dat Europese oefeninterlands meestal samen vallen, maar het is volgens mij niet zo dat heel Europa dan ook daadwerkelijk speelt. En zelfs als dat zo zou zijn, dan blijven aansprekende tegenstanders als Brazilië en Argentinië, mits die geen verplichtingen hebben, nog over.
Op donderdag 11 december 2003 13:47 schreef twi het volgende:
Al die landen ja. Oefenduels worden namelijk meestal ALLEMAAL op een bepaalde datum gespeeld. Duitsland oefent niet voor niets tegen Bulgarije, i.p.v. Spanje o.i.d.
quote:oh ja, die 3 Amerikaanse voetballiefhebbers die nog niet van Nederland als voetbalnatie hebben gehoord, kennen NL dan ook. Joy!
Op donderdag 11 december 2003 13:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Lijkt me een uitstekend moment om de bekendheid van Nederland te vergroten in de VS. En om ze voetballes te geven natuurlijk.
quote:De "grote" landen spelen in ieder geval allemaal op 17 of 18 februari.. Al heb ik nog nergens kunnen vinden of Argentinie of Brazilie dan al verplichtingen hebben, al zou dat me niks verbazen omdat anders Duitsland een van hen toch wel had uitgenodigd (zoals hierboven ook al werd opgemerkt...)?
Op donderdag 11 december 2003 13:57 schreef Qi het volgende:[..]
Volgens mij spelen niet alle Europese landen altijd allemaal tegelijk hoor. Ik weet wel dat Europese oefeninterlands meestal samen vallen, maar het is volgens mij niet zo dat heel Europa dan ook daadwerkelijk speelt. En zelfs als dat zo zou zijn, dan blijven aansprekende tegenstanders als Brazilië en Argentinië, mits die geen verplichtingen hebben, nog over.
quote:Ja, bij DC United geloof ik
Op donderdag 11 december 2003 14:11 schreef Suijk het volgende:
Voetbalt Stewart nog?
quote:Hopelijk doet ie mee. Was altijd een beetje een favoriet van me en vond het jammer dat ie de laatste jaren hier in Nederland niet zo constant meer was.
Op donderdag 11 december 2003 14:15 schreef twi het volgende:Ja, bij DC United geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |