ik heb net een appartement gekocht en weet dat de vorige eigenaar zo'n 140 euro per maand betaalde aan gas en elektra.
Vind ik nogal veel!
Ik wil even berekenen wat de voorschotten worden voor t jaar 2004 voor mezelf!
Wie o wie en waar o waar?
Alvast bedankt!
quote:140 Euro is een aardige schatting is ook afhankelijk van het gebied waar je woont aangezien ook de gemeentelijke belastingen erbij komen.
Op donderdag 11 december 2003 11:21 schreef _dazzling het volgende:
Hoe doe je dat eigenlijk?ik heb net een appartement gekocht en weet dat de vorige eigenaar zo'n 140 euro per maand betaalde aan gas en elektra.
Vind ik nogal veel!Ik wil even berekenen wat de voorschotten worden voor t jaar 2004 voor mezelf!
Wie o wie en waar o waar?
Alvast bedankt!
Je energieberijf zal een schatting maken voor het komende jaar en ik zou daar niet vanafwijken.
Als jij er in je eentje woont, je werkt 40 uur per week, je neemt elke dag een snelle douche, je bent in het weekend weg en je overwinterd in Spanje zijn je kosten natuurlijk veel lager dan iemand met 7 kinderen, die elke dag 4 wassen draait, de hele dag de kachel laat branden op 26 graden en het huis constant verlicht met allemaal discolampen.
Ook schelen die "truttige" tips over spaarlampen, lekkende kraan direct repareren, wassen op 40 graden bij elkaar flink.
Je kan even met je leverancies overleggen maar ik denk niet dat 140 euro onredelijk is. Liever te veel betalen en een terug krijgen! Toch? Toch??
(Ik heb bij Nuon gewerkt en er zijn dus gewoon mensen die weten dat ze niet kunnen sparen en dus elke maand 200 euro betalen terwijl ze maar 75 verbruiken. Die krijgen elk jaar terug.)
Dat alles bepaald uiteindelijk wel de prijs. Ik betaal bijvoorbeeld 91 euro voor gas en electra, maar heb daarnaast dus een aparte rekening voor de verwarming (is iets van 45 euro). Zou ik een eigen ketel hebben, dan zou het mogelijk duurder uitvallen in totaal.
Ik zou zeggen, blijf hetzelfde bedrag betalen en kijk na een jaar naar de afrekening. Als je erg veel terugkrijgt, kan je altijd nog besluiten om het maandbedrag te verlagen.
toch heel behoorlijk hoor 140 euro!
En hoezo zitten er de gemeentelijke belastingen bij? Zo ja.. Welke zitten er dan bij?
Ik heb nml net een overzicht gemaakt waarin ik alle vaste lasten doorbereken tot een maandbedrag, daar heb ik zowel gemeentelijke belastingen alsmede het volledige bedrag voor gas en elektra in meegenomen.
ik hoop wel dat er nog ergens iets goedkoper gaat worden in 2004 anders zit ik met vaste lasten tegen de 1000 euro p maand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |