Ja, ik hou verschrikkelijk veel van muziek!
Zonder.. zou ik compleet gek worden!
Wie kent dit gevoel nou niet?
[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 11-12-2003 02:35]
quote:Ik wil gaarne de andere kant belichten.
Op donderdag 11 december 2003 02:27 schreef Brennie het volgende:
Af en toe echt realiseren hoe goed je je erdoor kunt voelen.
Een gelukszalig gevoel als je je favoriete muziek voelt.
Er lyrisch van worden, kriebels in je buik, heerlijk wegdromen of nav wat je doormaakt of voelt, nou net die ene plaat opzetten of plotseling horen waardoor je je beter gaat voelen.
Soms kan je juist goed alles op een rijtje zetten en jezelf volledig afsluiten van de buitenwereld door het horen van .. muziek.Ja, ik hou verschrikkelijk veel van muziek!
Zonder.. zou ik compleet gek worden!Wie kent dit gevoel nou niet?
Kortom, je hebt gelijk, Bren!
quote:
Op donderdag 11 december 2003 02:32 schreef bolivian het volgende:[..]
Ik wil gaarne de andere kant belichten.
Je kunt ook vreselijk melodramatisch worden van een bepaald nummer. De herinneringen gieren door je kop, je kent het wel. Trips down memory lane zijn absoluut niet uitgesloten.
Is dat slecht? Vervelend? Ik denk het niet. Muziek dient in dezen als drager van emoties. Positief danwel negatief.Kortom, je hebt gelijk, Bren!
Muziek is zo mooi.. zucht
quote:True, true...
Op donderdag 11 december 2003 02:37 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zonder muziek (en seks) is het leven de moeite niet waard...
zie sig
Het verbaast me nog steeds (ik draai in een discotheek) hoeveel invloed muziek kan hebben op mensen. Dat als je de juiste snaar raakt, dat iedereen volledig ui z'n dak gaat. Muziek is in dat geval sterker dan drank en drugs.
* Muziek roeleert zwaar *
quote:Weet je het zeker? Dat lukt mij namelijk alleen als desbetreffende muziek een bepaalde herinnering oproept. Dus niet de muziek zelf, maar de gedachte aan vervlogen tijden, getriggered door die muziek, spelen in op emoties.
Op donderdag 11 december 2003 02:43 schreef RecomServ het volgende:
muziek is bij mij gelijk aan emotie... Ik luister naar heel veel verschillende stylen muziek, naar gelang mijn bui is. momenteel ben ik in kerst sfeer....
ik sta op en het eerste wat ik doe is muziek aanzetten, en het laatste wat ik zo ga doen is de muziek uitzetten .... ook de kwaliteit vindt ik belangrijk (qua klank dan).
tranen in je ogen krijgen van bepaalde zangers/zangeressen. je happy gaan voelen door vrolijke muziek, en melodramatisch wegkwijnen met norah jones. muziek versterkt mijn emotionele gevoelens...
quote:Voorbeeld: Wakker worden met The Kiss van The cure levert standaard een prettige dag op! Hoe dan ook. Gewoon, omdat de herinneringen bij dat nummer zo fijn zijn.
Op donderdag 11 december 2003 02:46 schreef bolivian het volgende:[..]
Weet je het zeker? Dat lukt mij namelijk alleen als desbetreffende muziek een bepaalde herinnering oproept. Dus niet de muziek zelf, maar de gedachte aan vervlogen tijden, getriggered door die muziek, spelen in op emoties.
Natuurlijk heb ik ook emoties zonder muziek. Maar onder muziek gezet krijgt iedere gebeurtenis, ieder gevoel, elke herinnering zoveel meer lading.
Ik kan oneindig genieten van stille avonden thuis, met muziek als begeleiding voor alles wat gebeurd is en nog kan gaan gebeuren.
Muziek als ik bij concerten, festivals of gewoon in een cafe ben, geeft zo'n avond zoveel sfeer, slaat meteen op mijn emoties en geeft later altijd de smaak aan de herinnering van zo'n dag.
Muziek maakt me melancholiek, vrolijk, nostalgisch, en raakt eigenlijk iedere emotie die ik als mens kan hebben.
Nu heeft dat nummer zelf trouwens ook een speciale betekenis voor me, maar dat terzijde.
Feit is dat muziek gewoon de ultieme vertolking van een emotie kan zijn.
Zowel een bepaald nummer of stuk op zichzelf danwel een stuk muziek dat door je gedachten gekoppeld is aan een bepaald moment, persoon of ander stukje uit je leven dat op een bepaalde manier belangrijk was of is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |