quote:Ik ben idd naar de configuratie-instellingen van de wireless router gegaan. Daar kon ik de poorten, zoals ik die in Emule had staan, aanpassen. Gewoon een beetje aangerommeld en getest, en ineens had ik weer een hoge ID
Op dinsdag 13 januari 2004 10:40 schreef regenworm het volgende:
Voor E-mule moeten de volgende poorten open staan:tcp: 4661
tcp: 4662udp: 4672
udp: 4665Let op: voor sommige routers moet je de poorten van:
- buiten naar binnen opzetten en anders om dus van binnen naar buiten en hierna krijg je altijd een hoog ID.Verder is e-mule traag en dit heeft te maken met de gebruikers aan de andere kant.
quote:Ik heb m'n upload altijd op 11 kb/s staan en dat werkt perfect. Meer heeft ook geen zin (mag natuurlijk wel), want bij elke upload snelheid boven de 10 wordt de downloadsnelheid zo snel als kan. Stel dat je maar met 3 kb/s upload kun je bv maar met 10 kb/s downloaden ofzo.
Op dinsdag 13 januari 2004 00:21 schreef Da_Koen het volgende:[..]
Kijk bij speedtest.nl ff wat je max connecties zijn per minuut, en die ff instellen. Upload en download zul je wel weten. De max sources per file zou ik onder de 1000 houden. Maar echt snel zal het nog niet echt gaan hoor. Je kunt pas echt gaan downloaden als je een upload hebt va +20kb/s. Op mijn adsl basic gaat het tegenwoordig echt perfect
En snel gaat het dus echt wel hoor
Je moet alleen zorgen dat je een hele zooi files ineens aan hebt staan. Stuk of 20 doe ik altijd en ik zit toch echt zo nu en dan met 50 kb/s down te loaden. Record is 103 kb/s!!!!!
Godvr de kut!!!
Ik weet niet wat er gebeurt is, maar sinds gisteren draait eMule langer niet dan wel. Ik start gewoon op, minimaliseer en laat hem draaien, als altijd.
Alleen na een bepaalde tijd (de ene keer 5 minuten, de andere keer 3 uur) blijkt het programma ermee gestopt te zijn. Staat ook niet meer bij de actieve processen bij Windows Taakbeheer.
Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?
quote:dit heb ik dus ook, echt super irritant...
Op woensdag 14 januari 2004 13:10 schreef Hare het volgende:Godvr de kut!!!
Ik weet niet wat er gebeurt is, maar sinds gisteren draait eMule langer niet dan wel. Ik start gewoon op, minimaliseer en laat hem draaien, als altijd.
Alleen na een bepaalde tijd (de ene keer 5 minuten, de andere keer 3 uur) blijkt het programma ermee gestopt te zijn. Staat ook niet meer bij de actieve processen bij Windows Taakbeheer.
Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?
quote:En reinstall van 0.30e helpt ook zeker niet?
Op woensdag 14 januari 2004 13:11 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
dit heb ik dus ook, echt super irritant...
Wat ik nu heb gedaan is die kademlia test client geinstalleerd. Hij doet het nu alweer een tijdje goed, al zegt dat natuurlijk helemaal niks.
Maar ben hoopvol
quote:ype in browser 10.0.0.2, en stel bij virtual server de poorten (4662 etc.)in zoals die ook in je e-mule staan. (bij voorkeuren).
Op woensdag 14 januari 2004 22:00 schreef flamoes het volgende:
oke, ik snap weinig van routers, maar zit nu met de instellingen te klooien. Die poorten die open moeten staan kan ik niet vinden. Volgens mij staat gewoon alles open, want als ik kijk bij ip/port filters, dan staat er nergens wat ingevuld. Dus worden er geen poorten gefilterd. Maar evengoed werkt emule nog niet zoals het hoord. Kan iemand mij vertellen hoe ik die poorten open zet? Ik heb een e-tech router.
quote:Hij doet het nog steeds. Loopt perfect. Als ik jou was zou ik het ook eens proberen
Op woensdag 14 januari 2004 14:37 schreef Hare het volgende:[..]
En reinstall van 0.30e helpt ook zeker niet?
Wat ik nu heb gedaan is die kademlia test client geinstalleerd. Hij doet het nu alweer een tijdje goed, al zegt dat natuurlijk helemaal niks.
Maar ben hoopvol
quote:Zelfde netwerk.
Op zondag 18 januari 2004 18:54 schreef Fugie het volgende:
in hoeverre is emule nou beter dan edonkey ??
Want iedere keer als ik emule start moet ik de routerconfig induiken om ze handmatig te veranderen . En wanneer ik emule sluit ook weer in de config moet duiken om ze te sluiten.
quote:Waarom sluit je ze?
Op maandag 19 januari 2004 20:57 schreef detron23 het volgende:
ik vroeg me af of het mogelijk is om automatisch die poorten (die noodzakelijk zijn om een hoge id te krijgen) open en dicht te gooien?Want iedere keer als ik emule start moet ik de routerconfig induiken om ze handmatig te veranderen . En wanneer ik emule sluit ook weer in de config moet duiken om ze te sluiten.
quote:omdat ik naast mijn hardware firewall (router) ook een software firewall draai (zonealarm) en die geeft binnen een korte tijd enorm veel blocked attempts aan als de poorten opstaan EN emule uit.
Op maandag 19 januari 2004 20:59 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Waarom sluit je ze?
.
quote:Niemand??
Op maandag 19 januari 2004 20:57 schreef detron23 het volgende:
ik vroeg me af of het mogelijk is om automatisch die poorten (die noodzakelijk zijn om een hoge id te krijgen) open en dicht te gooien?Want iedere keer als ik emule start moet ik de routerconfig induiken om ze handmatig te veranderen . En wanneer ik emule sluit ook weer in de config moet duiken om ze te sluiten.
Ik draai naast mijn hardware firewall (router) ook een software firewall draai (zonealarm) en die geeft binnen een korte tijd enorm veel blocked attempts aan met de combinatie Poorten open EN emule uit.
De reden waarom je firewall zo veel attempts op poort 4662 (of een andere emule poort) ziet, is omdat die clients niet doorhebben dat jij je eMule uit hebt staan.
Er zijn er nog veel die bij jou in de queue staan, en om de paar minuten even kijken of de verbinding nog leeft. Maar, aangezien jij je eMule uit hebt staan, ziet je firewall het als een poging om in je systeem te komen ofzo...
T is verder dus heel onschuldig.
quote:Maar na een reboot gelijk na het sluiten van eMule , krijg ik de hele dag nog steeds die attempts. Het idee is toch vervelend als ik in Zonealarm zie dat ik 500 blocked attempts heb na iedere half uur.
Op dinsdag 20 januari 2004 11:59 schreef Zoefff het volgende:
Er zijn er nog veel die bij jou in de queue staan, en om de paar minuten even kijken of de verbinding nog leeft. Maar, aangezien jij je eMule uit hebt staan, ziet je firewall het als een poging om in je systeem te komen ofzo...T is verder dus heel onschuldig.
overigens ik heb ip toewijzing aan (DHCP) en de kans bestaat toch ook als de andere pc opstart en die de ip toegewezen krijgt met de door daarvoor gebruikte emule ip. Dan zal die PC door die 4 poorten ook die attempt krijgen. Stel dat ik geen software firewall draai, dan kunnen door die ongebruikte poorten toch ongewenste aanvallen plaatsvinden neem ik aan?
[Dit bericht is gewijzigd door detron23 op 20-01-2004 14:24]
quote:dat jij reboot verandert niks aan het feit dat andere users checken of je nog online bent
Op dinsdag 20 januari 2004 14:18 schreef detron23 het volgende:Maar na een reboot gelijk na het sluiten van eMule , krijg ik de hele dag nog steeds die attempts. Het idee is toch vervelend als ik in Zonealarm zie dat ik 500 blocked attempts heb na iedere half uur.
overigens ik heb ip toewijzing aan (DHCP) en de kans bestaat toch ook als de andere pc opstart en die de ip toegewezen krijgt met de door daarvoor gebruikte emule ip. Dan zal die PC door die 4 poorten ook die attempt krijgen. Stel dat ik geen software firewall draai, dan kunnen door die ongebruikte poorten toch ongewenste aanvallen plaatsvinden neem ik aan?
[edit] ff de quote netjes gemaakt
[Dit bericht is gewijzigd door NooTgeval op 20-01-2004 20:19]
quote:maar dan heb ik nog steeds de inkomende attempt op het gebruikte ip adres, dus het probleem is nog niet opgelost
Op dinsdag 20 januari 2004 20:17 schreef NooTgeval het volgende:
dat jij reboot verandert niks aan het feit dat andere users checken of je nog online bent
en ik weet niet wat voor router je hebt (ik neem tenminste aan dat je die hebt als je dhcp gebruikt), maar bij mijn router kan ik de lease tijd van me ip-adressen instellen. die heb ik lekker op forever gezet dus ik krijg altijd hetzelfde ip (behalve mss als ik dat ding een keer reset)
[Dit bericht is gewijzigd door detron23 op 20-01-2004 20:29]
quote:Neem toch gewoon een vast IP adres
Op dinsdag 20 januari 2004 20:27 schreef detron23 het volgende:[..]
maar dan heb ik nog steeds de inkomende attempt op het gebruikte ip adres, dus het probleem is nog niet opgelost
PS. hoe stel je die lease tijd in? Ik heb een E-tech router
quote:aan zulke antwoorden heb mensen niks aan
Op dinsdag 20 januari 2004 21:58 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Neem toch gewoon een vast IP adres
.
Heb cable, dus geen zin in een upload van 10kB/s, kan ik niet meer internetten...
quote:Simpel, als je niet upload, kan je niet downloaden. Leechers krijgen geen kans in eMule. Zet je max upload rond de 7/8. Zo krijg je de beste resultaten met kabel.
[b]Op woensdag 21 januari 2004 23:21 schreef ExtremeForce een irritant verhaal.
Ik wil zeker wel uploaden. Ik kan zelf ook slecht tegen mensen die wel willen downloaden, maar niet willen uppen.
Maar goed, ik heb het nu iig opgelost.
Alleen nu het volgende; mijn shares...ik kan niet 1 (hoofd)map aanvinken en dat dan automatisch alle submappen ook geshared worden. Wat bij b.v. Kazaa wel is.
Is hier iets voor? Want ik heb echt geen zin om 100+ mappen handmatig te gaan sharen, gaat een beetje veel tijd kosten..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |