abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15315022
ik kende de soundtrack van Requiem For a Dream, die grotendeels verzorgt wordt door dit kwartet, al een tijd. maar vorige week raakte ik plots erg benieuwd naar meer werk van hen en heb nu Nuevo gekocht. een erg mooie en afwisselende cd. het absolute hoogtepunt is voor mij op dit moment El Llorar, ik heb nog nooit zoiets gehoord en vind t heerlijk.
ik ben benieuwd wat jullie van dit ensemble vinden en welke cd's/nummers jullie mij zouden aanraden..
pi_15315150
Het Kronos kwartet componeert zelf geen 'nummers' (als ik het goed heb). Er wordt wel redelijk wat voor dit kwartet geschreven.
pi_15315182
Ik wist niet dat zij zelf CD's hadden. Deze gaat zeker op mijn gaan-luisteren-cd''s-bij-de-platenzaak.

De soundtrack van Requiem for a dream is subliem!

pi_15315223
quote:
Op woensdag 10 december 2003 21:58 schreef Seborik het volgende:
Het Kronos kwartet componeert zelf geen 'nummers' (als ik het goed heb). Er wordt wel redelijk wat voor dit kwartet geschreven.
ja inderdaad, dat idee kreeg ik al
pi_15315240
Hmm, interessant topic.
Ik ken ze ook alleen van de soundtrack van Requim For A Dream.

Seborik, weet jij toevallig ook wie er zoal voor het Kronos Quartet schrijft?

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_15315285
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:00 schreef MaartenGrendel het volgende:
Hmm, interessant topic.
Ik ken ze ook alleen van de soundtrack van Requim For A Dream.

Seborik, weet jij toevallig ook wie er zoal voor het Kronos Quartet schrijft?

Dat is verschillend. Jaren terug kwamen ze redelijk vaak terug op radio 4 en dan had er weer een of ander persoon wat voor ze geschreven, of hadden ze een primeur met het een of het ander. Het kwartet wordt nogal gewaardeerd.
pi_15315411
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:01 schreef Seborik het volgende:

[..]

Dat is verschillend. Jaren terug kwamen ze redelijk vaak terug op radio 4 en dan had er weer een of ander persoon wat voor ze geschreven, of hadden ze een primeur met het een of het ander. Het kwartet wordt nogal gewaardeerd.

Ok, bedankt. Ik denk dat ik morgen maar eens ga kijken of er hier ergens een platenzaak zit die cd's van ze heeft liggen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_15315414
ik zie dat ze ook al werk hebben gedaan met Phillip Glass
pi_15315476
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:01 schreef Seborik het volgende:

[..]

ik heb naast Requiem for a dream ook nog Terry Riley: Requiem for Adam ook best een gave cd, alleen jammer van nummer 2 met die drumcomputer.

op hun site: http://www.kronosquartet.org/ staat veel meer info.

pi_15315628
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:04 schreef Astronaut_Jones het volgende:
ik zie dat ze ook al werk hebben gedaan met Phillip Glass
De Phillip Glass die ook veel soundtracks voor films heeft geschreven?
Cool. Zijn muziek kan ik ook erg waarderen.
pi_15316005
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:06 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

ik heb naast Requiem for a dream ook nog Terry Riley: Requiem for Adam ook best een gave cd, alleen jammer van nummer 2 met die drumcomputer.

op hun site: http://www.kronosquartet.org/ staat veel meer info.

bedankt voor die link.

ik weet nu weer waarom ik vorige week plotseling kronos ging beluisteren. ik las op een forum dat op de nieuwe cd van Nelly Furtado kronos quartet mee doet op het nummer One trick pony, waardoor ik benieuwd werd naar deze combi en de cd ging downloaden. ik kwam tot de conclusie dat de cd briljant is en het intro van one trick pony maakte me op zijn beurt weer nieuwsgierig naar meer kronos.

niet zozeer interessant, maar misschien wel

pi_15318829
Ze hebben ook wat muziek voor Heat gedaan. Vind ik zo onwijs gaaf, maar helaas heb ik niet echt veel meer van ze in die stijl kunnen vinden. Zoek maar eens op Kronos Quartet - Heat, ik hoor graag suggesties
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_15322241
heb ze een keer of 3 live gezien in het concertgebouw, en dat is een fantastische ervaring. Niet alleen het strijkwartet, maar ze gebruiken ook electronica enzo. Op cd heb ik alleen Ghost Opera van Tan Dun, Philip Glass en een cd waar ze middeleeuwse muziek op spelen.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_15325913
Ik heb ze vorige maand in het Muziektheater gezien. Dat was echt geweldig!
Ik wil nog steeds meer cd's van ze kopen (ik heb alleen maar Requiem for a Dream) maar weet niet echt welke.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_15344656
als je de website bekijkt kan je zien dat ze al een hele stapel cd's hebben. ik ken echter alleen nog maar Nuevo, en vind m te gek, ik raadt m dan ook graag aan iedereen aan die op zoek is naar aanraders.
pi_15345084
quote:
Op donderdag 11 december 2003 23:29 schreef Astronaut_Jones het volgende:
als je de website bekijkt kan je zien dat ze al een hele stapel cd's hebben. ik ken echter alleen nog maar Nuevo, en vind m te gek, ik raadt m dan ook graag aan iedereen aan die op zoek is naar aanraders.
hehe, maar ze zijn ook al oud, dus als je maar lang genoeg doorgaat wordt het lijstje vanzelf langer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')