Probleem is dat ik absoluut niet het goede pakket heb. Ik heb geen natuurkunde en wiskunde A1,2. Ik heb net wiskunde B1 laten vallen omdat ik toch psychology wou studeren en eigenlijk helemaal niet aan andere studies dacht. Erg dom dus.
Ik ben best bereid dit in de zomer op te halen met zomercursus enzo, volgens mij moet je natuurkunde 1 en wiskunde B1(2) hebben. Ik ben redelijk goed in wiskunde, geen held maar ik kon wiskunde B1 best aan als ik er wat voor had gedaan. Ik haalde zonder er iets voor te doen een 7 dus... Natuurkunde ben ik volgens mij niet zo'n held in maar ik denk dat als ik er veel tijd aan spendeer dat ik het dan wel kan.
Aan alle mensen die hier bouwkunde studeren aan TU Delft, is het een zware studie? Veel natuurkunde? Veel wiskunde? Moeilijk? Veel zelf studie of meer colleges? Begin je al vroeg met "ontwerpen"?
En de belangrijkste vraag, zou ik het denken jullie, aan kunnen als ik niet zo goed in natuurkunde ben? Wiskunde is ook niet mijn sterkste vak maar wat ik al eerder zei, ik kan het wel als ik er meer tijd in zou steken.
Wat denken jullie en wat vinden jullie van de opleiding?
Bouwkunde staat bekend als makkelijkste studie van Delft.. makkelijkste in de zin van niet zoveel wiskundige vakken... meer creatieve vakken, tekenen etc..
bij bouwkunde heb je heel veel alternatieve mensen terwijl je bij overige tu faculteiten overwegend nerds tegenkomt.
Maar makkelijkste qua wiskunde betekent nog steeds dat je een hoop wiskunde krijgt, en sterkteleer etc.. iemand die geen wiskunde gevolgt heeft kan het dus nog wel redelijk zwaar krijgen.
En je IB diploma heb je opsich wel wat aan in delft want tis nu allemaal in het enegels en gemiddelde docent en leerling hier spreekt en schrijft bagger engels, ik heb zelf ook op 2talig vwo gezeten en tis allemaal veel makkelijker want niveau van engels hier is heel laag.
quote:studie is onder de technische studies geen zware studie. Je hebt veel natuurkunde (statica en dynamica), maar deze vakken zijn over het algemeen goed begeleid met werkcolleges en dergelijke. Bovendien zijn altijd uitwerkingen te regelen, dus dat moet geen probleem vormen. De wiskunde valt mee bij bouko. Het is anders, maar niet moeilijker.
Op woensdag 10 december 2003 21:16 schreef Clairetje het volgende:
Aan alle mensen die hier bouwkunde studeren aan TU Delft, is het een zware studie? Veel natuurkunde? Veel wiskunde? Moeilijk? Veel zelf studie of meer colleges? Begin je al vroeg met "ontwerpen"?En de belangrijkste vraag, zou ik het denken jullie, aan kunnen als ik niet zo goed in natuurkunde ben? Wiskunde is ook niet mijn sterkste vak maar wat ik al eerder zei, ik kan het wel als ik er meer tijd in zou steken.
Wat denken jullie en wat vinden jullie van de opleiding?
Conclusie, je zou t moeten aankunnen, belangrijkste struikelpunt is de motivatie opbrengen voor vakken die schraal zijn.
Alle technische opleidingen staan bol van wiskundeB ... hoe dan ook
als je geen moeite met wiskunde hebt, is een cursus te doen... maar wisB is niet makkelijk, en zeker niet op TU niveau, afgezien van de technische vakken (wiskunde, sterkteleer) is bouwkunde goed te doen
quote:Er wás geen specifiek wiskundevak tot voor kort, nu is er misschien calculus A wat voor een groot deel herhaling is van het VWO en ik neem aan dat bouwkunde op een normaal tempo ligt, laat je vooral niet bangmaken...hou er rekening mee, maar meer ook niet.
Alle technische opleidingen staan bol van wiskundeB ... hoe dan ook
Als je het allemaal goed bijhoud is het wel te doen. Al hoewel ik er zelf moeite mee heb
Ja en verder mechanica, daar moet je wel inzicht voor hebben. Maar ook als je dat in mindere mate hebt is het te halen. Het is vooral veel doen, opdrachten, projecten, werkstukjes etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Jed1Gam op 16-12-2003 19:55]
quote:hier moet wel de opmerking bijgegeven worden dat er meer aandacht is voor het bouwtechnische aspect in eindhoven dan in delft. in delft is weer wat meer nadruk op het architectuuraspect
Op dinsdag 16 december 2003 19:29 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik studeer bouwkunde aan de TU/e. De hoeveelheid wiskunde valt wel mee. Het eerste jaar krijg je 2 tentamens over calculus, waarvan je zelfs voor één een 5 mag behalen.Het tweede jaar krijg je dan nog is differentiaalvergelijkingen en matrices. Dat was het geloof ik wel.Als je het allemaal goed bijhoud is het wel te doen. Al hoewel ik er zelf moeite mee heb
Ja en verder mechanica, daar moet je wel inzicht voor hebben. Maar ook als je dat in mindere mate hebt is het te halen. Het is vooral veel doen, opdrachten, projecten, werkstukjes etc.
quote:Want in Delft heb je ook CIVIEL
hier moet wel de opmerking bijgegeven worden dat er meer aandacht is voor het bouwtechnische aspect in eindhoven dan in delft. in delft is weer wat meer nadruk op het architectuuraspect
En of je de studie boeiend vindt ligt maar net aan je interesses. Je kan immers ook verschillende richtingen op bij Bouwkunde (constructief, bouwtechniek, vastgoed, architectuur, stedebouw).
Alleen de eerste jaren moet je inderdaad vakken doen waar je interesses niet liggen. En daar moet je gewoon even doorheen bijten.
Tekenen is echter wel een belangrijk deel van de studie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |