abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15291977
Ik lees altijd op concertkaartjes dat je geen camera ed mee nar binnen mag nemen en geen foto's mag maken. Moet ik dit maar met een korreltje zout nemen of is het serieus zo?
Pluk de dag voordat anderen van je plukken
pi_15292034
Ik weet niet waar je heen gaat maar ik ben afgelopen zomer naar Robbie Williams geweest en ik heb met een speciale telelens foto's vanaf de tribune genomen dus dat kan wel degelijk maar verberg t goed soms heb je pech dan pakken ze t af of je moet t terug gaan leggen in de auto ofzo...

Als je zeker door wil dan moet je een wegwerpcamera in je boxershort stoppen en dan kom je er wel door ze graaien echt niet in je ballen dus succes en oh ja waar ga je naartoe ???

pi_15292078
Naar Nickelback in de HMH. Ik hoop dat ze niet moeilijk doen. Ik zie altijd dat zoveel mensen online concertfoto's hebben staan en nog van goede kwaliteit ook nog, dus daarom vroeg ik het me af.
pi_15292098
Ben vorig jaar naar Coldplay geweest in Ahoy, fototoestel in een apart vakje in mn tas gestopt.

Afgelopen maand Radiohead in Gelredome, durfde m helaas niet mee te nemen.....

Ze vroegen of ik blablabla in mn tas had. Ik zei nee en ik kon doorlopen!

Twinkle Twinkle Little *
pi_15292100
Ligt eraan wat voor concert...
Tegenwoordig wordt je overal gefoullieerd, dus de kans is groot dat je je camera dan moet inleveren.
  woensdag 10 december 2003 @ 00:44:58 #6
15186 koetjeboe
gone in a second
pi_15292149
in de melkweg kon ik m'n camera gewoon meenemen ... wel maar 1 keer gedaan nog
pi_15292202
Ze gaan even snel met hun handen langs je middel en benen, en misschien een vluchtige blik in je tas

Maar met een beetje intelligentie en fantasie, moet het toch zeker mogelijk zijn je camera veilig en wel naar binnen te loodsen

Twinkle Twinkle Little *
  woensdag 10 december 2003 @ 00:48:58 #8
76464 belastingambtenaar
gulheid kent geen tijd
pi_15292217
Ik kan je adviseren de regels op te volgen. Bij klachten zou ik wat extra belasting van jou kunnen innen op verzoek van de organisatie.
ik in belastingen
pi_15292274
Ligt helemaal aan de tent waar je heengaat, zo kan je bij de Melkweg en Paradiso 9 van de 10 keer gewoon doorlopen, HMH en Ahoy willen ze nog weleens lastig doen, maar compactcameraatjes mag je bijna altijd wel meenemen.
Heb pas een keer gehad dat ik mijn camera in moest leveren en dat was in het Paard in Den Haag kortgeleden bij Therapy? maar wat ik ervan begreep was dat op verzoek van de band zelf.
  woensdag 10 december 2003 @ 01:10:40 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_15292524
Ook hier geldt:

over een huis-tuin-keuken camera'tje wordt nooit gezeurt.
Kom je aanlopen met een aanhangwagen om je telelens te vervoeren, dan heb je een grote kans dat je hem niet meekrijgt (uitzonderingen daargelaten).

Wat bv bij Live voor de deur hing was een logo dat je niet mocht flitsen. Verder was foto's nemen geen probleem, waarschijnlijk ook niet met een meer profi cam.

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_15295515
Nee ik denk eerder aan een wegwerpcamera(niet dat die geweldige kwaliteit zal geven, maar goed). Nog even bedenken waar ik die ga verstoppen.
pi_15295613
Zo'n wegwerpcamera geeft geen problemen hoor (hoef je volgens mij niet te verstoppen)

Bij de meeste concerten worden kwaliteitscamera's geweerd omdat men niet wil dat je er geld mee maakt, want dat gaat ten koste van de eigen merchendising

Lurf is the message and the message is Lurf
pi_15295691
Is per concert ook wel verschillend wat voor een camera je mee mag nemen. Wegwerpcamera's zijn idd nooit een probleem.

En als je een uitgebreidere camera meeneemt en ze nemen die in beslag dan kun je die aan het eind van de avond weer ophalen.

pi_15302559
Gewoon meenemen die camera. En als ze echt goed controleren dan nemen ze 'm alleen maar in beslag en kan je 'm na het concert gewoon weer afhalen. Bij de meeste concerten controleren niet zo streng. En ja, neem een tas mee met een geheim vakje ofzo. Mijn camera is maar een keer in beslag genomen en dat was in de London Astoria.
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
  woensdag 10 december 2003 @ 14:37:41 #15
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_15302662
HMH controleert meestal wel streng, maar wegwerpcamera is geen probleem. Alleen digitale camera's en camera's met meer dan 70mm zoom willen ze nog wel eens innemen.
Happiness... is not a fish that you can catch
pi_15302689
Mja, HMH wordt altijd wel goed gecontroleerd.
maar idd, wegwerpcamera no porb dacht ik zo..
pi_15303108
Soms wordt er wel streng gecontroleerd! Maar meestal lukt het wel een camera naar binnen te smokkelen, zo heb ik hele aardige foto's van het concert van Radiohead in november...

Tip: stop je camera in een zijvakje en stop iets in je tas dat niet meemag zoals een flesje water. Als ze dan in je tas kijken en zeggen: dat flesje mag niet mee! doe je heel onschuldig, oh nee, echt niet, wist ik niet! En kijk er vooral heel dom bij, daarna kijken ze niet meer in je tas en mag je doorlopen.

pi_15311927
Ik ben van de zomer naar de Rolling Stones geweest, m'n eerste concert ooit dus ik wist niet dat er geen camera's meegebracht mochten worden. Ik had m'n fototoestel in m'n broekzak zitten, werd gefouilleerd en ze vonden wonder boven wonder niks! Ik heb dus een aantal leuke foto's gemaakt
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_15316136
Vaak zijn ze vooral huiverig tegenover digitale camera's, maar minder of niet tegen SLR's en gewone compactcamera's.

"Heb je een fototoestel bij je?"
"Ja"
"Een digitale?"
"Nee"
"Ok dan is het goed"

mug·gen·zif·ter (de ~ (m.), ~s)
1 kleingeestige vitter => beuzelaar, criticaster, criticus, haarklover, kommaneuker, mierenneuker, peuteraar, pezewever, pietjesneuker, pietlut, scherpslijper
  woensdag 10 december 2003 @ 22:25:43 #20
40632 rubstar
rustig an dennis..
pi_15316232
ik verbaas me altijd over het aantal mensen die gewoon een digitale camera mee hebben. En dan niet zo'n kleintje, maar gewoon een grote met 100x zoom lens (overdreven) enso... ik vraag me echt af hoe ze die mee naar binnen krijgen....
pi_15316853
Das een goeie.........dat zou ik al helemaal niet weten!
Maar gelukkig wordt het nickelback concert opgenomen en live uitgezonden, hoef ik ook niet al die moeite te doen. Ik zou alleen nog wel een foto met de band willen, maar of ik die tegen ga komen weet ik niet!
pi_15334217
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:25 schreef rubstar het volgende:
ik verbaas me altijd over het aantal mensen die gewoon een digitale camera mee hebben. En dan niet zo'n kleintje, maar gewoon een grote met 100x zoom lens (overdreven) enso... ik vraag me echt af hoe ze die mee naar binnen krijgen....
Er bestaan natuurlijk ook concertfotografen die werken voor magazines enzo, en die kunnen gewoon een perspas aanvragen.
mug·gen·zif·ter (de ~ (m.), ~s)
1 kleingeestige vitter => beuzelaar, criticaster, criticus, haarklover, kommaneuker, mierenneuker, peuteraar, pezewever, pietjesneuker, pietlut, scherpslijper
pi_15334566
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:51 schreef Catsy het volgende:
Tip: stop je camera in een zijvakje en stop iets in je tas dat niet meemag zoals een flesje water. Als ze dan in je tas kijken en zeggen: dat flesje mag niet mee! doe je heel onschuldig, oh nee, echt niet, wist ik niet! En kijk er vooral heel dom bij, daarna kijken ze niet meer in je tas en mag je doorlopen.
Die tip werk super

Ik doet altijd ook zo

Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
  donderdag 11 december 2003 @ 18:34:01 #24
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_15336148
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:23 schreef TalkShowHost het volgende:

[..]

Die tip werk super

Ik doet altijd ook zo

wat ook kan is je digicam of wat dan ook even verstoppen in je tas in een plastic zak ofzo, en dan zo'n wegwerpding dr boven op leggen, als ze die eenmaal gezien hebben zullen ze niet verder zoeken naar andere cams lijkt me.
pi_15340206
je mag praktisch altijd foto's maken tenzij je naar grote mojo/hmh concerten gaat, daar willen ze nog al wellis moeilijk doen maarja dat zijn zoiezo kutconcerten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')