abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15272707
Lol, hij gebruikt gewoon omgekeerde psychologie.

in plaats van je te sweaten met gezeik over dat je het niet moet doen doet ie alsof het hem geen reet kan schelen: nu baal jij harder dan als hij je gezegd dat hij het niet wilde hebben. right?

Dus. Stoppen met flirten jij, das zowieso zielig als je al 3 jaar een relatie hebt.

dinsdag 9 december 2003 @ 13:07:48 #77
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15272767
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:03 schreef gekke_sandra het volgende:
Dat is echt zo niet waar. Jaloezie is een teken van houden van. Ik zie jaloezie dan ook echt alleen maar als compliment, alhoewel het wel vervelend kan zijn.
Jaloezie is helemaal geen teken van houden van. Ooit iemand horen zeggen: 'Ik houd zoveel van je, want ik ben stikjaloers!!!' Jaloezie is gewoon een nare kloteëigenschap van onzekere mensen die hun eigenwaarde ophangen aan hun relatie.

Natuurlijk heb je alle reden om kwaad te zijn als je partner daadwerkelijk tever is gegaan, maar dat is heel wat anders.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_15272790
lemmeb en murkie: ophouden met slowchat e.d. Thanks
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_15272855
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jaloezie is helemaal geen teken van houden van. Ooit iemand horen zeggen: 'Ik houd zoveel van je, want ik ben stikjaloers!!!' Jaloezie is gewoon een nare kloteëigenschap van onzekere mensen die hun eigenwaarde ophangen aan hun relatie.

Natuurlijk heb je alle reden om kwaad te zijn als je partner daadwerkelijk tever is gegaan, maar dat is heel wat anders.

Jij begrijpt er écht geen zak van. Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.
Delivered without an information leaflet
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:14:28 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15272904
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:07 schreef Lemmeb het volgende:
En zo is het maar net!
Jaloezie een teken van echte liefde is je reinste bullshit.
Het kán wel samengaan, maar jaloezie is niet per definitie synoniem aan houden van. Gelukkig niet, zeg!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:15:52 #81
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_15272939
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

En zo is het maar net!
Jaloezie een teken van echte liefde is je reinste bullshit.
Het kán wel samengaan, maar jaloezie is niet per definitie synoniem aan houden van. Gelukkig niet, zeg!

want je kan op ZOOOOVEEEEEEL dingen jaloers worden.
dat zou niet best zijn .
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:17:52 #82
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15272986
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:12 schreef gekke_sandra het volgende:
Jij begrijpt er écht geen zak van. Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.
Waar haal je toch dat idee vandaan dat ik enorm bang zou zijn om haar kwijt te raken? Alleen mensen die onzeker zijn over zichzelf hebben dat gevoel, ik in elk geval niet.

En interpreteer het nou niet verkeerd: ik ben niet bang om haar kwijt te raken omdat ik weet dat ik toch de beste voor haar ben. Niet omdat het me geen zak zou interesseren. Dus ze flirt maar raak, 's avonds ligt ze toch weer in mijn bedje.

dinsdag 9 december 2003 @ 13:17:56 #83
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_15272988
quote:
wat simplistisch zeg...dit is echt totale onzin....ik ben zelf eigenlijk nooit jaloers in een relatie, kwestie van vertrouwen. Ik ga er simpelweg vanuit dat mij vriendin voor mij kiest en dat ik dus geen enkele reden heb om jaloers te zijn (als er iemand reden heeft om jaloers te zijn is het die ander wel)....flirten stelt imho geen donder voor, als het verder gaat dan flirten geeft dat aan dat ik haar niet kan vertrouwen en is het (eventueel) einde relatie...sim-pel, komt geen jaloezie bij kijken
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:19:45 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15273038
quote:

[..]
Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.

En daar raak je de kern. Komt dus voort uit onzekerheid, die jaloezie...
In mijn huidige relatie zit geen jaloezie, omdat (voor zover je daar überhaupt ooit zeker van kunt zijn) ik weet wat ik aan mijn vriend heb en vice versa.
In mijn vorige -slechte- relatie zat heel veel jaloezie, van beide kanten. Van mijn kant uit bleek het naderhand een terecht voorgevoel te zijn, meneer pieste de hele buitenschoolse pot vol.
Van zijn kant bleek het projectie: zoals de waard is... Dus...
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:21:04 #85
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_15273071
De meeste mensen hier missen 1 ding: het was een van zijn vrienden die methaar flirte. Ik neem aan dat die vriend dat vooral uit lolletje deed (kan me niet anders voorstellen eerlijk gezegd). Daar zou ik ook niet jaloers op worden. De enige die hier fout bezig is, is de topicstarter. Zij gaat serieus in op (waarschijnlijk) lollig bedoelde flirts van een van zijn vrienden.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:26:55 #86
41885 kless
pi_15273225
TS heeft ook weer wat beleeft.
zo zie ik het meer.
TS over dr toeren, onzeker, leuk /spannend geflirt en weet ik wat nogmeer.
en de rest stikum een beetje genieten van haar ervaring en haar ideeen er over.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:27:04 #87
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15273234
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:19 schreef Copycat het volgende:
En daar raak je de kern. Komt dus voort uit onzekerheid, die jaloezie...
In mijn huidige relatie zit geen jaloezie, omdat (voor zover je daar überhaupt ooit zeker van kunt zijn) ik weet wat ik aan mijn vriend heb en vice versa.
In mijn vorige -slechte- relatie zat heel veel jaloezie, van beide kanten. Van mijn kant uit bleek het naderhand een terecht voorgevoel te zijn, meneer pieste de hele buitenschoolse pot vol.
Van zijn kant bleek het projectie: zoals de waard is... Dus...
Je ziet trouwens ook vaak dat mensen die nogal eens door hun eerdere partners bedonderd zijn, zich uit onzekerheid in hun latere relaties ook ontzettend jaloers kunnen gaan gedragen. Maarja, dat kun je ze eigenlijk ook niet echt kwalijk nemen. Gezond is het echter niet
pi_15273290
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:21 schreef Mr_Brownstone het volgende:
De meeste mensen hier missen 1 ding: het was een van zijn vrienden die methaar flirte. Ik neem aan dat die vriend dat vooral uit lolletje deed (kan me niet anders voorstellen eerlijk gezegd). Daar zou ik ook niet jaloers op worden. De enige die hier fout bezig is, is de topicstarter. Zij gaat serieus in op (waarschijnlijk) lollig bedoelde flirts van een van zijn vrienden.
Kan me voorstellen dat 't bijvoorbeel zo is gegaan:
Misschien probeerde ze in eerste instantie gewoon te kijken hoe haar vriend zou reageren... hij gaf geen kick, dus ging zij door...
Vervolgens werd haar ego wel door die vriend-van-de-vriend gestreeld en minder door haar eigen vriend... dus bleef 't nog ff leuk.
Beetje heen en weer uitdagen, 't is gewoon een spel. Door niet te reageren speelt haar vriend ook mee in het spel.

Enige waar TS voor moet oppassen is dat ze d'r hoofd niet op hol laat brengen door de vriend-van-de-vriend. Hij speelt waarschijnlijk ook alleen 'n spel. Kan allemaal onschuldig zijn, nu nog wel... alleen geen gekke dingen gaan doen. Beetje flirten moet kunnen, aanzitten is een ander genre.

Anyway, TS veel plezier met dat etentje en je toffe vriend

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:30:53 #89
71988 RedLine
Wally Wallie!
pi_15273323
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:11 schreef striplezer het volgende:Mijn moeder zei altijd "als een man niet jaloers is, is er iets mis".
Luister naar je moeder, als een gozer met mijn vriendin loopt te flirten zou ik er echt wel wat van zeggen.
pi_15273327
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:03 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Dat is echt zo niet waar. Jaloezie is een teken van houden van. Ik zie jaloezie dan ook echt alleen maar als compliment, alhoewel het wel vervelend kan zijn. Ik begrijp niet waarom je vriend niet jaloers word als jij overduidelijk met iemand aan het flirten bent. Ik zou super kwaad worden! Er zit duidelijk iets niet goed in jullie relatie... praat er met hem over, zou ik zeggen. Ik bedoel, hij kan veel vertrouwen in je hebben... maar als je zo ver gaat en hij dan niet eens jaloers word... dan mja ... lijkt net of hij er dan ook weinig om geeft...

idd. Ik zou ook niet leuk vinden als een andere jongen mij probeert te versieren en mijn vriend doet onverschillig over. Hij kan wel vertrouwen in mij hebben, maar hij mag best beetje jaloers zijn. Dat vind ik lief en schattig.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:33:01 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15273385
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je ziet trouwens ook vaak dat mensen die nogal eens door hun eerdere partners bedonderd zijn, zich uit onzekerheid in hun latere relaties ook ontzettend jaloers kunnen gaan gedragen. Maarja, dat kun je ze eigenlijk ook niet echt kwalijk nemen. Gezond is het echter niet

Klopt, bij mij heeft het ook wel geruime tijd geduurd eer ik weer iemand durfde te vertrouwen. Maar mijn huidige vriend is zo totaal het tegenovergestelde van mijn ex, in alles, daar maak ik me totaal niet druk om.
Zelfs niet nu hij morgen voor vijf weken naar Australië vertrekt. Ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken en weet ook van mezelf dat hij zich geen zorgen hoeft te maken. (Maar missen zal ik 'm wel heel erg doen)
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:33:23 #92
41885 kless
pi_15273390
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:30 schreef Emel het volgende:

[..]

idd. Ik zou ook niet leuk vinden als een andere jongen mij probeert te versieren en mijn vriend doet onverschillig over. Hij kan wel vertrouwen in mij hebben, maar hij mag best beetje jaloers zijn. Dat vind ik lief en schattig.

en dan kan je het er naa weer "goedmaken"
iGEM
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:35:11 #93
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_15273443
quote:

tja, jongens....soms zijn het net mensen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_15273458
quote:

[..]

Lief? Schattig?
Onzeker! Bezitterig! Jekkie!

* Levitation is blij met haar lieve niet jaloerse vriend

***Levi was here***
pi_15273655
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:27 schreef TripleM het volgende:

[..]

Dus jij vindt het gezond dat hij de jongen met wie ze flirt uitnodigt voor een etentje?!

Ik vind het tamelijk tenenkrommend, eerlijk gezegd. Krijg gelijk zo'n beeld erbij van zo'n heel happy mannetje dat nu dansend en springend bezig is bloempjes voor die flirtende jongen te plukken, als blijk van dank dat hij nu weer weet hoe goed zijn vriendin in de markt ligt.

Het is wel erg hippie, dat gebaar. Misschien is er toch nog hoop op een mooie, losbandige wereld met allemaal mooie kleuren en geuren. Helemaal space, vogel!

pi_15273698
Dnek dat ik me maar het meest aan de raad van Levitation hou. heb net een beetje met m'n vriend gemaild er er nog wat over gepraat. Die jongen (vriend van mijn vriend) vind mij dus wel echt leuk. Maar heeft zelf nogal nare ervaringen (valt vaak op meiden met een vriend). Het is ook meer een goede kennis, en nou ja er komen nog meer mensen eten dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken.
En in het begin flirtte ik niet met hem, maar hij met mij. Ik ben niet over mijn toeren hoor, maar wel een beetje verward. Want als die jongen dat zegt tegen mijn vriend "anders gebeurt er iets" gaf ik kennelijk toch te veel aan dat ik het leuk vond om terug te flirten. Ik wacht het gewoon wel af. In ieder geval was ik degene die fout zat inderdaad, maar het leek mijn vriend echt helemaal geen lor te schelen, dus toen ging ik een beetje terugflirten.

En ach, ik wil toch het liefst met hem naar huis. Is denk ik dan toch storm in een glas water.

Maarre veel contrasterende reacties! mensen die een beetje jaloezie zien als mede vorm van liefde tegenover mensen die vinden dat jaloezie alleen maar slecht is.

Ik heb zelf een heel jaloerse vriend achter de rug en dat vond ik echt niks (mocht niet uit eten met vriendinnen en zo). Zo heb ik wel afgeleerd om zelf te jaloers te zijn, dan knel je elkaar af.

Misschien is het toch wel ook een deel van opvoeding en relaties die je zelf hebt gehad. Ik ben opgegroeid bij ouders die ook een beetje jaloers zijn als de een iets zonder de ander doet.

Hoe zit dat bij jullie?

Love is blindness
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:48:31 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15273748
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:44 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik vind het tamelijk tenenkrommend, eerlijk gezegd. Krijg gelijk zo'n beeld erbij van zo'n heel happy mannetje dat nu dansend en springend bezig is bloempjes voor die flirtende jongen te plukken, als blijk van dank dat hij nu weer weet hoe goed zijn vriendin in de markt ligt.

Het is iemand uit zijn vriendenclub, dat is ietwat anders (nou, zeg maar totaal anders) dan een volkomen vreemdeling. Zou het tweede het geval zijn, zou ik me ook achter mijn oren krabben.

Denk eerlijk gezegd dat de vriend van TS het flirtgedrag van zijn vriend beter op waarde weet te schatten dan TS zelf.

dinsdag 9 december 2003 @ 13:48:33 #98
41885 kless
pi_15273749
striplezer
dat lijkt me meer iets voor een volgend toppic
iGEM
pi_15274071
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het is iemand uit zijn vriendenclub, dat is ietwat anders (nou, zeg maar totaal anders) dan een volkomen vreemdeling. Zou het tweede het geval zijn, zou ik me ook achter mijn oren krabben.

Inderdaad... ik lees het ook. Dat is al wat anders... maar dan nog vind ik eerlijk gezegd dat haar vriend, afgaande op onderstaande opmerkingen, wel het recht heeft om jaloers te zijn. Zó snor zit het nu ook weer niet, allemaal. Ik denk dat TS best in staat is om vrij eenvoudig vreemd te gaan. Zeker als ze veel gedronken heeft. Er zijn namelijk toch dingen die ze mist in haar huidige relatie en die kunnen vrij zwaar gaan wegen op dat soort momenten.
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:35 schreef striplezer het volgende:

[..]

Waarom flirtte ik met die jongen? Hij flirtte eerst met mij, ik zei dat ik een vriend had. Hij ging door, ik had iets gedronken, hij had mooie ogen en net die dingen die ik mis bij m'n vriend, denk ik. Ik vond de opbouwende spanning ook heel leuk.

[..]

Ik hou van mijn vriend, soms ben ik nog verliefd op hem (is niet eerder voorgekomen bij een relatie van 3 jaar bij mij), maar hij lijkt mij wat meer als "ik heb haar toch al" te zien. Hij begint te giechelen als ik hem wil verleiden, dat vind ik jammer want daar knap ik soms op af.

Ik vind dat overmatige jaloezie een relatie alleen maar om zeep kan helpen. Maar dit soort nonchalance... dat kan ik niet plaatsen en vind ik eigenlijk een beetje sullig. Ik moet niet denken aan een relatie waarin het mijn vriendin geen fuck uit kan maken of ik me helemaal suf flirt waar ze bij staat. Brrr.
pi_15274100
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:46 schreef striplezer het volgende:

...

Ik heb zelf een heel jaloerse vriend achter de rug en dat vond ik echt niks (mocht niet uit eten met vriendinnen en zo). Zo heb ik wel afgeleerd om zelf te jaloers te zijn, dan knel je elkaar af.

Misschien is het toch wel ook een deel van opvoeding en relaties die je zelf hebt gehad. Ik ben opgegroeid bij ouders die ook een beetje jaloers zijn als de een iets zonder de ander doet.

Hoe zit dat bij jullie?

Zoals ik al eerder zei, heb ik ook zo'n relatie achter de rug met een verschrikkelijk jaloerze vent. Inderdaad was zelfs met vriendinnen op stap gaan al genoeg reden voor een flinke ruzie Hij voelde zich echt bedreigd door m'n vriendinnen. De vriendinnen wonnen en hij is uit mijn leven

Heb hardhandig moeten leren dat jaloerzie geen vorm van liefde is, maar een zwakte. Als je van elkaar houdt laat je elkaar vrij, althans tot op zekere hoogte, want alles heeft z'n grenzen.

Nu heb ik een relaxte vriend, vind (erg) veel goed, meer dan ik zou doen. Hij kent me ook heel goed. De belangrijkste regel bij ons is eigenlijk: altijd eerlijk zijn. Als ik lieg heb ik de poppen aan het dansen Dat pikt ie echt niet...
We zijn nu bijna 4 jaar samen en 't gaat prima

***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')