in plaats van je te sweaten met gezeik over dat je het niet moet doen doet ie alsof het hem geen reet kan schelen: nu baal jij harder dan als hij je gezegd dat hij het niet wilde hebben. right?
Dus. Stoppen met flirten jij, das zowieso zielig als je al 3 jaar een relatie hebt.
quote:Jaloezie is helemaal geen teken van houden van. Ooit iemand horen zeggen: 'Ik houd zoveel van je, want ik ben stikjaloers!!!' Jaloezie is gewoon een nare kloteëigenschap van onzekere mensen die hun eigenwaarde ophangen aan hun relatie.
Op dinsdag 9 december 2003 13:03 schreef gekke_sandra het volgende:
Dat is echt zo niet waar. Jaloezie is een teken van houden van. Ik zie jaloezie dan ook echt alleen maar als compliment, alhoewel het wel vervelend kan zijn.
Natuurlijk heb je alle reden om kwaad te zijn als je partner daadwerkelijk tever is gegaan, maar dat is heel wat anders.
quote:Jij begrijpt er écht geen zak van. Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.
Op dinsdag 9 december 2003 13:07 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Jaloezie is helemaal geen teken van houden van. Ooit iemand horen zeggen: 'Ik houd zoveel van je, want ik ben stikjaloers!!!' Jaloezie is gewoon een nare kloteëigenschap van onzekere mensen die hun eigenwaarde ophangen aan hun relatie.
Natuurlijk heb je alle reden om kwaad te zijn als je partner daadwerkelijk tever is gegaan, maar dat is heel wat anders.
quote:En zo is het maar net!
Op dinsdag 9 december 2003 13:07 schreef Lemmeb het volgende:
Jaloezie is helemaal geen teken van houden van. Ooit iemand horen zeggen: 'Ik houd zoveel van je, want ik ben stikjaloers!!!' Jaloezie is gewoon een nare kloteëigenschap van onzekere mensen die hun eigenwaarde ophangen aan hun relatie.
quote:want je kan op ZOOOOVEEEEEEL dingen jaloers worden.
Op dinsdag 9 december 2003 13:14 schreef Copycat het volgende:[..]
En zo is het maar net!
Jaloezie een teken van echte liefde is je reinste bullshit.
Het kán wel samengaan, maar jaloezie is niet per definitie synoniem aan houden van. Gelukkig niet, zeg!
quote:Waar haal je toch dat idee vandaan dat ik enorm bang zou zijn om haar kwijt te raken? Alleen mensen die onzeker zijn over zichzelf hebben dat gevoel, ik in elk geval niet.
Op dinsdag 9 december 2003 13:12 schreef gekke_sandra het volgende:
Jij begrijpt er écht geen zak van. Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.
En interpreteer het nou niet verkeerd: ik ben niet bang om haar kwijt te raken omdat ik weet dat ik toch de beste voor haar ben. Niet omdat het me geen zak zou interesseren. Dus ze flirt maar raak, 's avonds ligt ze toch weer in mijn bedje.
quote:wat simplistisch zeg...dit is echt totale onzin....ik ben zelf eigenlijk nooit jaloers in een relatie, kwestie van vertrouwen. Ik ga er simpelweg vanuit dat mij vriendin voor mij kiest en dat ik dus geen enkele reden heb om jaloers te zijn (als er iemand reden heeft om jaloers te zijn is het die ander wel)....flirten stelt imho geen donder voor, als het verder gaat dan flirten geeft dat aan dat ik haar niet kan vertrouwen en is het (eventueel) einde relatie...sim-pel, komt geen jaloezie bij kijken
Op dinsdag 9 december 2003 13:12 schreef gekke_sandra het volgende:
Jij begrijpt er écht geen zak van. Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.
quote:En daar raak je de kern. Komt dus voort uit onzekerheid, die jaloezie...
Op dinsdag 9 december 2003 13:12 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.
quote:Je ziet trouwens ook vaak dat mensen die nogal eens door hun eerdere partners bedonderd zijn, zich uit onzekerheid in hun latere relaties ook ontzettend jaloers kunnen gaan gedragen. Maarja, dat kun je ze eigenlijk ook niet echt kwalijk nemen. Gezond is het echter niet
Op dinsdag 9 december 2003 13:19 schreef Copycat het volgende:
En daar raak je de kern. Komt dus voort uit onzekerheid, die jaloezie...
In mijn huidige relatie zit geen jaloezie, omdat (voor zover je daar überhaupt ooit zeker van kunt zijn) ik weet wat ik aan mijn vriend heb en vice versa.
In mijn vorige -slechte- relatie zat heel veel jaloezie, van beide kanten. Van mijn kant uit bleek het naderhand een terecht voorgevoel te zijn, meneer pieste de hele buitenschoolse pot vol.
Van zijn kant bleek het projectie: zoals de waard is... Dus...
quote:Kan me voorstellen dat 't bijvoorbeel zo is gegaan:
Op dinsdag 9 december 2003 13:21 schreef Mr_Brownstone het volgende:
De meeste mensen hier missen 1 ding: het was een van zijn vrienden die methaar flirte. Ik neem aan dat die vriend dat vooral uit lolletje deed (kan me niet anders voorstellen eerlijk gezegd). Daar zou ik ook niet jaloers op worden. De enige die hier fout bezig is, is de topicstarter. Zij gaat serieus in op (waarschijnlijk) lollig bedoelde flirts van een van zijn vrienden.
Enige waar TS voor moet oppassen is dat ze d'r hoofd niet op hol laat brengen door de vriend-van-de-vriend. Hij speelt waarschijnlijk ook alleen 'n spel. Kan allemaal onschuldig zijn, nu nog wel... alleen geen gekke dingen gaan doen. Beetje flirten moet kunnen, aanzitten is een ander genre.
Anyway, TS veel plezier met dat etentje en je toffe vriend
quote:Luister naar je moeder, als een gozer met mijn vriendin loopt te flirten zou ik er echt wel wat van zeggen.
Op dinsdag 9 december 2003 12:11 schreef striplezer het volgende:Mijn moeder zei altijd "als een man niet jaloers is, is er iets mis".
quote:idd. Ik zou ook niet leuk vinden als een andere jongen mij probeert te versieren en mijn vriend doet onverschillig over. Hij kan wel vertrouwen in mij hebben, maar hij mag best beetje jaloers zijn. Dat vind ik lief en schattig.
Op dinsdag 9 december 2003 13:03 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Dat is echt zo niet waar. Jaloezie is een teken van houden van. Ik zie jaloezie dan ook echt alleen maar als compliment, alhoewel het wel vervelend kan zijn. Ik begrijp niet waarom je vriend niet jaloers word als jij overduidelijk met iemand aan het flirten bent. Ik zou super kwaad worden! Er zit duidelijk iets niet goed in jullie relatie... praat er met hem over, zou ik zeggen. Ik bedoel, hij kan veel vertrouwen in je hebben... maar als je zo ver gaat en hij dan niet eens jaloers word... dan mja
... lijkt net of hij er dan ook weinig om geeft...
quote:Klopt, bij mij heeft het ook wel geruime tijd geduurd eer ik weer iemand durfde te vertrouwen. Maar mijn huidige vriend is zo totaal het tegenovergestelde van mijn ex, in alles, daar maak ik me totaal niet druk om.
Op dinsdag 9 december 2003 13:27 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Je ziet trouwens ook vaak dat mensen die nogal eens door hun eerdere partners bedonderd zijn, zich uit onzekerheid in hun latere relaties ook ontzettend jaloers kunnen gaan gedragen. Maarja, dat kun je ze eigenlijk ook niet echt kwalijk nemen. Gezond is het echter niet
quote:en dan kan je het er naa weer "goedmaken"
Op dinsdag 9 december 2003 13:30 schreef Emel het volgende:[..]
idd. Ik zou ook niet leuk vinden als een andere jongen mij probeert te versieren en mijn vriend doet onverschillig over. Hij kan wel vertrouwen in mij hebben, maar hij mag best beetje jaloers zijn. Dat vind ik lief en schattig.
quote:tja, jongens....soms zijn het net mensen
Op dinsdag 9 december 2003 13:30 schreef Emel het volgende:idd. Ik zou ook niet leuk vinden als een andere jongen mij probeert te versieren en mijn vriend doet onverschillig over. Hij kan wel vertrouwen in mij hebben, maar hij mag best beetje jaloers zijn. Dat vind ik lief en schattig.
quote:Lief? Schattig?
Op dinsdag 9 december 2003 13:30 schreef Emel het volgende:[..]
idd. Ik zou ook niet leuk vinden als een andere jongen mij probeert te versieren en mijn vriend doet onverschillig over. Hij kan wel vertrouwen in mij hebben, maar hij mag best beetje jaloers zijn. Dat vind ik lief en schattig.
* Levitation is blij met haar lieve niet jaloerse vriend
quote:Ik vind het tamelijk tenenkrommend, eerlijk gezegd. Krijg gelijk zo'n beeld erbij van zo'n heel happy mannetje dat nu dansend en springend bezig is bloempjes voor die flirtende jongen te plukken, als blijk van dank dat hij nu weer weet hoe goed zijn vriendin in de markt ligt.
Op dinsdag 9 december 2003 12:27 schreef TripleM het volgende:[..]
Dus jij vindt het gezond dat hij de jongen met wie ze flirt uitnodigt voor een etentje?!
Het is wel erg hippie, dat gebaar. Misschien is er toch nog hoop op een mooie, losbandige wereld met allemaal mooie kleuren en geuren. Helemaal space, vogel!
En ach, ik wil toch het liefst met hem naar huis. Is denk ik dan toch storm in een glas water.
Maarre veel contrasterende reacties! mensen die een beetje jaloezie zien als mede vorm van liefde tegenover mensen die vinden dat jaloezie alleen maar slecht is.
Ik heb zelf een heel jaloerse vriend achter de rug en dat vond ik echt niks (mocht niet uit eten met vriendinnen en zo). Zo heb ik wel afgeleerd om zelf te jaloers te zijn, dan knel je elkaar af.
Misschien is het toch wel ook een deel van opvoeding en relaties die je zelf hebt gehad. Ik ben opgegroeid bij ouders die ook een beetje jaloers zijn als de een iets zonder de ander doet.
Hoe zit dat bij jullie?
quote:Het is iemand uit zijn vriendenclub, dat is ietwat anders (nou, zeg maar totaal anders) dan een volkomen vreemdeling. Zou het tweede het geval zijn, zou ik me ook achter mijn oren krabben.
Op dinsdag 9 december 2003 13:44 schreef Bombie het volgende:[..]
Ik vind het tamelijk tenenkrommend, eerlijk gezegd. Krijg gelijk zo'n beeld erbij van zo'n heel happy mannetje dat nu dansend en springend bezig is bloempjes voor die flirtende jongen te plukken, als blijk van dank dat hij nu weer weet hoe goed zijn vriendin in de markt ligt.
Denk eerlijk gezegd dat de vriend van TS het flirtgedrag van zijn vriend beter op waarde weet te schatten dan TS zelf.
quote:Inderdaad... ik lees het ook. Dat is al wat anders... maar dan nog vind ik eerlijk gezegd dat haar vriend, afgaande op onderstaande opmerkingen, wel het recht heeft om jaloers te zijn. Zó snor zit het nu ook weer niet, allemaal. Ik denk dat TS best in staat is om vrij eenvoudig vreemd te gaan. Zeker als ze veel gedronken heeft. Er zijn namelijk toch dingen die ze mist in haar huidige relatie en die kunnen vrij zwaar gaan wegen op dat soort momenten.
Op dinsdag 9 december 2003 13:48 schreef Copycat het volgende:[..]
Het is iemand uit zijn vriendenclub, dat is ietwat anders (nou, zeg maar totaal anders) dan een volkomen vreemdeling. Zou het tweede het geval zijn, zou ik me ook achter mijn oren krabben.
quote:Ik vind dat overmatige jaloezie een relatie alleen maar om zeep kan helpen. Maar dit soort nonchalance... dat kan ik niet plaatsen en vind ik eigenlijk een beetje sullig. Ik moet niet denken aan een relatie waarin het mijn vriendin geen fuck uit kan maken of ik me helemaal suf flirt waar ze bij staat. Brrr.
Op dinsdag 9 december 2003 12:35 schreef striplezer het volgende:[..]
Waarom flirtte ik met die jongen? Hij flirtte eerst met mij, ik zei dat ik een vriend had. Hij ging door, ik had iets gedronken, hij had mooie ogen en net die dingen die ik mis bij m'n vriend, denk ik. Ik vond de opbouwende spanning ook heel leuk.
[..]
Ik hou van mijn vriend, soms ben ik nog verliefd op hem (is niet eerder voorgekomen bij een relatie van 3 jaar bij mij), maar hij lijkt mij wat meer als "ik heb haar toch al" te zien. Hij begint te giechelen als ik hem wil verleiden, dat vind ik jammer want daar knap ik soms op af.
quote:Zoals ik al eerder zei, heb ik ook zo'n relatie achter de rug met een verschrikkelijk jaloerze vent. Inderdaad was zelfs met vriendinnen op stap gaan al genoeg reden voor een flinke ruzie
Op dinsdag 9 december 2003 13:46 schreef striplezer het volgende:...
Ik heb zelf een heel jaloerse vriend achter de rug en dat vond ik echt niks (mocht niet uit eten met vriendinnen en zo). Zo heb ik wel afgeleerd om zelf te jaloers te zijn, dan knel je elkaar af.
Misschien is het toch wel ook een deel van opvoeding en relaties die je zelf hebt gehad. Ik ben opgegroeid bij ouders die ook een beetje jaloers zijn als de een iets zonder de ander doet.
Hoe zit dat bij jullie?
Heb hardhandig moeten leren dat jaloerzie geen vorm van liefde is, maar een zwakte. Als je van elkaar houdt laat je elkaar vrij, althans tot op zekere hoogte, want alles heeft z'n grenzen.
Nu heb ik een relaxte vriend, vind (erg) veel goed, meer dan ik zou doen. Hij kent me ook heel goed. De belangrijkste regel bij ons is eigenlijk: altijd eerlijk zijn. Als ik lieg heb ik de poppen aan het dansen Dat pikt ie echt niet...
We zijn nu bijna 4 jaar samen en 't gaat prima
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |