abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15368500
hij moet vooral d eoude schoenen weg doen zonder eerst redelijke mnieuwe te hebben. Galassek is zeker niet minder en kan zo bij een top club in Europa uit de voeten. Litmanen mag met pensioen. wie moet er dan nog meer weg? Je kan moeilijk heitinga weg sturen omdat hij niet jong genoeg is. Wat krijg je ervoor terug ..eerste ronde champions league?
  vrijdag 12 december 2003 @ 23:14:06 #202
27469 RoBBERtje.Jensen
www.jensenindemiddag.nl
pi_15369461
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:34 schreef Chadi het volgende:
hij moet vooral d eoude schoenen weg doen zonder eerst redelijke mnieuwe te hebben. Galassek is zeker niet minder en kan zo bij een top club in Europa uit de voeten.
Galasek kan bij inderdaad bij een Europese topclub uit de voeten, daar heeft hij kwaltiteit genoeg voor. Maar Yakubu heeft toch potentieel om ook een goede te worden, die zit nu te verpieteren op de bank en speelt nauwelijks. Verkoop Galasek, pak het geld en zet Yakubu er neer.
pi_15369879
Niet iedere ajacied is een topspeler die bij een Europese topclub kan spelen. Van dit elftal acht ik alleen Maxwell, Galasek en Trabelsi daar toe in staat. De rest redt het simpelweg niet bij de europese top. Te jong en onervaren en een aantal mist gewoon kwaliteit
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 12 december 2003 @ 23:30:58 #204
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15369880
Top idee! Komen we nog eens in de recordboeken! Team onder de 21!

Kom op joh, je moet ergens een grens trekken. In de verdediging verpietert nu Obodai, zo heb je altijd wel een talent wat minder aan spelen toe zou komen. Maar dubbele bezetting is ook wat waard...

zaterdag 13 december 2003 @ 01:36:41 #205
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15372592
quote:
Op donderdag 11 december 2003 15:16 schreef Cart_man het volgende:
[afbeelding]
OK humor.

Worden binnenkort van Marwijk en de hele Feyenoordselectie ook uit Rotterdam geweerd omdat kanslozen niet langer welkom zijn in de stad?

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_15375374
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 20:04 schreef Qi het volgende:

[..]

Ach, misschien verwacht ik ook teveel, maar je moet toegeven, Sneijder heeft tegen Feyenoord en Club Brugge echt helemaal niets laten zien. Tegen Heerenveen was het ook niet best op zijn goal na. Je mag van Sneijder verlangen dat hij op z'n minst zichtbaar is en iets laat zien. Als je het grootste talent van Nederland bent dan mag de eis omhoog.

Zelfs onzichtbaar was hij nog goed voor 1 x man of the match en 2 x een voldoende. Tegen Brugge zette hij toch weer 3 keer iemand vrij voor de goal.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_15375424
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:29 schreef RoBBERtje.Jensen het volgende:
Wat gaat Ronald Koeman doen als na dit seizoen
Maxwell, Trabelsi, van der Vaart en Zlatan Ibrahimovic de club verlaten?
Hoogstens Trabelsi en misschien vdV gaat weg.
quote:
Co Adriaanse had het lef om Richard Witschge, Jan van Halst en Aaron Winter aan de kant te zetten, om de doorstroming van de jeugd niet te blokkeren. Wat bleek achteraf? Co had gelijk.
Nu hebben we daar Rafael van der Vaart, Steven Pienaar en Wesley Sneijder.

Heeft Koeman ook de ballen om tegen Jari Litmanen en Galasek te zeggen dat ze niet meer nodig zijn?

Los van het feit dat Pienaar en Sneijder onder Koeman debuteerde, moet je natuurlijk niet aankomen met het verhaal dat Galásek overbodig is... Litmanen okee, maar Galásek hoort tot de dragende krachten.
quote:
Durft Koeman volgend seizoen Seedorf, Boukhari, Hersi en Cedric van der Gun weer een echte eerlijke kans te geven?
Na het vertrek van Andy van der Meyde blijkt dit seizoen dat het Ajax ontbreekt aan een echte rechterspits, een positie die door Cedric van der Gun prima ingevuld zou kunnen worden.
Hij heeft er de kwaliteiten voor.
Of koop je toch liever Uche Kalu voor een flinke som geld?
Seedorf kan nog wat worden, Boukhari is natuurlijk niet serieus te nemen, Hersi is veel en veel te licht voor dit niveau en van der Gun komt ook duidelijk kwaliteit te kort. Dus dit is onzin.
quote:
In de tweede seizoenshelft zou Ronald Koeman het lef moeten durven tonen om eens wat jonge spelers aan het echte werk te laten ruiken in competitiewedstrijden die redelijk makkelijk verlopen.

Daniel de Ridder, Etienne Esajas, Walker, Rasmus Lindgren, Jerold Promes, Jose Valencia, Vermaelen, Muller van Moppes, Sergio Cameron en Tom de Mul.

Geef deze jongens een kans in de Arena op een zondagmiddag, beoordeel ze niet alleen op een paar wedstrijdjes op een afgetrapt veldje op een koude doordeweekse avond en een rapportje van Danny Blind.

Alsof Koeman dat nooit doet... Juist hij laat makkelijk jeugd meedoen. Van Damme gewoon erin tegen Inter uit, zonder dat die had gesnuffeld, Sneijder hop erin, de Jong er in, Mitea... Dus dat gaat heus wel gebeuren, als die jongens genoeg kwaliteit hebben.

Overigens vreemd dat je het grootste talent in de Ajax-jeugd niet noemt...

www.thuisuiteten.nl
pi_15375824
Trouwens een van mn filmpjes online gezet van voor de wedstrijd AJAX - Milan, opgenomen in cafe Monico, misschien wel grappig...

hier.

zaterdag 13 december 2003 @ 12:30:43 #209
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15376527
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:26 schreef methodmich het volgende:
Overigens vreemd dat je het grootste talent in de Ajax-jeugd niet noemt...
Die heb ik blijkbaar ook over het hoofd gezien.

Naampje?

zaterdag 13 december 2003 @ 12:38:43 #210
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_15376682
quote:
Enorme rouwstoet voor Para Smit

Een enorme rouwstoet voor de vorige week overleden Ajax-supporter Para Smit heeft zaterdagmorgen voor flink veel files gezorgd in en om de hoofdstad.
Honderden auto's, met vermoedelijk zo'n 1000 tot 1500 mensen, reden van Osdorp via Oost/Watergraafsmeer en Zuidoost langs plekken waar Smit aan gehecht was. Op de Middenweg (bij de plek van De Meer) werd vuurwerk afgestoken. Ook ging de stoet langs de ArenA.
Smit overleed zondag nadat hij zichzelf -mogelijk per ongeluk- door het hoofd had geschoten. Hij zette zich in voor diverse jeugdprojecten en was opbouwwerker in Osdorp. Hij werd 28 jaar.

Opnieuw heeft het noodlot toegeslagen en moeten we afscheid nemen van een dierbare vriend. Para Smit komt oorspronkelijk uit de Transvaalbuurt, vroeger bepaald niet de lekkerste buurt om op te groeien. Het wordt geen gemakkelijke jeugd en dat is misschien de reden dat hij zich, nog maar 12 jaar oud, snel thuis voelt bij de F-Side. Ondanks zijn jonge leeftijd reist hij altijd mee met de groep die soms al een dag voor de wedstrijd op pad is om de confrontatie met de tegenpartij te zoeken. Hij staat zijn mannetje en verwerft snel aanzien in de groep. Als een kind van de straat overziet hij situaties snel en is hij uitgekookt. Als hij bij een van de vele straatgevechten over een bewusteloos geslagen PSV-supporter heen springt die op zijn weg ligt, keert hij na enkele meters terug en grist de portemonnee net even wat sneller van de straat dan zijn gabbers. En omdat hij nu toch bezig is, haalt hij de seizoenkaart van PSV ook even uit de jaszak. Je weet maar nooit of het van pas komt en ach, dat mooie Lacoste shirt in de etalage waar hij even later langs loopt, kun je eigenlijk ook niet laten hangen.
Enige tijd later sluit Para zich aan bij de graffiti jeugdbende CBS. Hij maakt daar al snel deel uit van de kleine harde kern die alle mogelijke risico's neemt om overal "tags" en "pieces" op muren, treinen en metro's te spuiten. Ook hier ervaart hij het unieke gevoel waar buitenstaanders nooit iets van zullen begrijpen: "Kameraadschap, broederschap en het één-voor-allen-allen-voor-één."

Ondanks zijn turbulente leefwijze blijft hij wel op het rechte pad, al heeft hij het geluk dat zijn omgeving hem af en toe een duwtje in de goede richting geeft. Toch blijft Para een jongen van de straat. En jongens van de straat voelen elkaar feilloos aan, hebben aan een half woord genoeg en weten dat ze altijd op elkaar kunnen vertrouwen. Het is geen toeval dat hij Edgar Davids en Clarence Seedorf tot zijn vriendenkring mag rekenen.

De geharde straatjongen blijkt ook over een andere kant te beschikken, waarmee hij de mensen op natuurlijke wijze voor zich wist te winnen. Als charmeur doet Para het goed bij de vrouwen en hij is gek van kinderen. Maar andersom geldt het ook, zij lopen met hem weg. Para is altijd bezig met het organiseren van voetbalwedstrijdjes, het coachen van kinderen en hij spreekt ze spelenderwijs aan op hun gedrag. En als er tussendoor ook nog een wedstrijd gefloten moet worden, dan neemt hij dat ook nog voor zijn rekening. Wie is er eigenlijk niet gek op hem?

Zelfs bij de F-Side waar de vele groepen soms op gespannen voet met elkaar leven, is hij overal populair. Van Oost tot West en van Wezep tot Alkmaar. In elke groep is wel iemand die vindt dat Para "zijn beste gabber is." Ook in vele Amsterdamse wijken is Para een bekende persoonlijkheid. Wie jong is en een beetje meetelt, kent Para en wie snel iets geregeld wil hebben, kan bijna niet om hem heen. Zelfs de politie doet wel eens een beroep op hem om te bemiddelen bij problemen met lastige Marokkaanse straatjongens. Het altijd maar bezig te zijn met het vrijwilligerswerk leidt wel eens tot spottende opmerkingen van zijn vrienden. "Ga toch geld verdienen, man" klinkt het dan vol onbegrip. Maar dat bepaalt hij zelf wel. Para gaat zijn eigen weg. Hij volgt zijn gevoel en belandt in het jeugdwelzijnswerk. Bezig zijn met regelen, praatje maken en controle houden over de situatie en natuurlijk Ajax, dat is zijn leven.

Een fataal schot in zijn woning maakt hier abrupt een eind aan. Is het een ongeluk of is het toch wat anders? Zelfmoord klinkt voor zijn vrienden ongeloofwaardig, daarvoor is Para nog te veel bezig met andere zaken. Er moet weer een nieuw voetbalteam voor kinderen worden opgericht, het rijbewijs moet gehaald worden en als het aan de supporters had gelegen had Para een belangrijke functie bij de supportersvereniging van Ajax kunnen vervullen. Door tegenstellingen te overbruggen, mensen met elkaar te verbinden en oprechte belangstelling te tonen voor anderen, maakt hij zich in brede kring enorm geliefd. Het is dit type mens dat belangrijk is voor elke organisatie of die nu formeel is of informeel, zoals bij de F-Side of bij de graffiti gang van CBS. Mensen die zichzelf weg kunnen cijferen, gedreven zijn en anderen weten te motiveren en inspireren, hiervan zijn er altijd te weinig.

"Par CBS", is zijn favoriete tag oftewel: "Para Can't Be Stopped."
Zelden was een slogan zo van toepassing, maar het noodlot beslist besliste anders. Para is slechts 28 jaar geworden en laat ons in grote verslagenheid achter.

Je gabbers

pi_15380794
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 12:30 schreef twi het volgende:

[..]

Die heb ik blijkbaar ook over het hoofd gezien.

Naampje?

[fluistermodus]

Ryan Babel

[/fluistermodus]

www.thuisuiteten.nl
pi_15381320
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 22:29 schreef RoBBERtje.Jensen het volgende:
......
Galasek is nog wel nodig.
V.d.Gun is niet goed genoeg voor Ajax
pi_15381427
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:27 schreef methodmich het volgende:

[..]

[fluistermodus]

Ryan Babel

[/fluistermodus]

groter talent als de ridder?
pi_15381682
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:59 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

groter talent als de ridder?

De Ridder is vooral een hype, o.a. door Henk Spaan.

Babel kan echt voetballen.

www.thuisuiteten.nl
pi_15382209
Hoe doet Walker het nu
pi_15383294
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Niet iedere ajacied is een topspeler die bij een Europese topclub kan spelen. Van dit elftal acht ik alleen Maxwell, Galasek en Trabelsi daar toe in staat. De rest redt het simpelweg niet bij de europese top. Te jong en onervaren en een aantal mist gewoon kwaliteit
Dus jij gaat serieus beweren dat VDV het niet redt bij een europese topclub. Mafketel! Dat je een veel te PSV gekleurde bril op hebt is niets nieuws maar met deze post maak je jezelf echt belachelijk. Vergeet niet dat iedereen ook riep toen Seedorf wegging dat dat veel te vroeg was. Eigenlijk beweer je met deze uitspraak dat grote europese topclubs niet kunnen opleiden. Echt een totaal ongefundeerde uitspraak.

[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 13-12-2003 18:19]

Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_15383375
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 18:16 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Dus jij gaat serieus beweren dat VDV het niet redt bij een europese topclub. Mafketel! Dat je een veel te PSV gekreurde bril op hebt is niets nieuws maar met deze post maak je jezelf echt belachelijk. Vergeet niet dat iedereen ook riep toen Seedorf wegging dat dat veel te vroeg was. Eigenlijk beweer je met deze uitspraak dat grote europese topclubs niet kunnen opleiden. Echt een totaal ongefundeerde.

Hij had het volgens mij over 'dit moment'. Ik denk zelf trouwens dat vdv wel bij een europese topclub zou kunnen spelen, maar dat het verstandig is om nog een jaartje bij Ajax te blijven, dan wordt ie nog beter.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_15383491
quote:

Dus jij gaat serieus beweren dat VDV het niet redt bij een europese topclub. Mafketel! Dat je een veel te PSV gekleurde bril op hebt is niets nieuws maar met deze post maak je jezelf echt belachelijk. Vergeet niet dat iedereen ook riep toen Seedorf wegging dat dat veel te vroeg was. Eigenlijk beweer je met deze uitspraak dat grote europese topclubs niet kunnen opleiden. Echt een totaal ongefundeerde uitspraak.

Als je wat eerdere topics ook had gevolgd had je kunnen lezen dat het voor zowel VdV en Ajax beter is dat hij nog een jaar blijft. Het staat zonder twijfel vast dat hij een uitzonderlijk talent is, maar hij moet eerst een jaar lang laten zien hier uitgeleerd te zijn. Die gast is net 20 en kan zeker nog 12 jaar mee, daarom vind ik het nu nog wat te vroeg voor hem. Het heeft niks met z'n voetballende kwaliteiten te maken, want die heeft hij zeker. Het gaat mij meer om z'n persoonlijke ontwikkeling, zeg maar de geestelijke rijpheid.

Of zou jij VdV nu al wekelijks met de britse tabloids in aanraking willen laten komen

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zaterdag 13 december 2003 @ 18:27:12 #219
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15383548
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 18:24 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Of zou jij VdV nu al wekelijks met de britse tabloids in aanraking willen laten komen

dan zou de relatie met Sylvie wel eens heel snel afgelopen kunnen zijn
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15383585
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 18:27 schreef DutchGooner het volgende:

dan zou de relatie met Sylvie wel eens heel snel afgelopen kunnen zijn

strik erom en wegwezen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15383682
quote:

[..]

In deze vind ik dat Tony toch wel aardig gelijk heeft aangezien v/d Vaart al 2 jaar stil staat, hij langzaam is en tevens nooit meeverdedigd daarnaast is die ook geen spelverdeler of werker.
Overigens hoop ik voor Ajax wel dat die snel een klapper maakt aangezien ik de links-half positie beter vind met Maxwell.
pi_15383726
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Van der vaart is geen slechte .. pienaar net zo. verder zitten er een paar met de potentie zoals Zlatan en snijdertje... zijn ook niet verkeerd voor volgend jaar.
pi_15383884
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 18:24 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Als je wat eerdere topics ook had gevolgd had je kunnen lezen dat het voor zowel VdV en Ajax beter is dat hij nog een jaar blijft. Het staat zonder twijfel vast dat hij een uitzonderlijk talent is, maar hij moet eerst een jaar lang laten zien hier uitgeleerd te zijn. Die gast is net 20 en kan zeker nog 12 jaar mee, daarom vind ik het nu nog wat te vroeg voor hem. Het heeft niks met z'n voetballende kwaliteiten te maken, want die heeft hij zeker. Het gaat mij meer om z'n persoonlijke ontwikkeling, zeg maar de geestelijke rijpheid.

Ja ik ga echt niet alles lezen. Natuurlijk vind ik het ook beter voor hem en voor Ajax als zou blijven. Maar VDV heeft aangetoond om over meer dan voldoende potentie te beschikken om een hele grote te worden. En hoe spijtig ik het ook vind maar Ajax is heus niet de enige club in de wereld die dat eruit zou kunnen halen.
Geestelijke rijpheid Owen houdt toch ook stand.....

Wat een blablabla

pi_15384240
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 18:42 schreef Speed1971 het volgende:

Geestelijke rijpheid Owen houdt toch ook stand.....

Wat een blablabla

Owen is een positieve uitzondering. Alan Smith en Jody Morris dus niet en Wayne Rooney heeft het ook lastig. En vergeet niet dat zij daar geboren zijn. Hoeveel mensen van 20 ken jij die een gigantische stap nemen door in het buitenland te gaan wonen?

Waarom denk je dat die Ajacieden allemaal slagen? Er wordt in Nederland veel aandacht geschonken aan zaken buiten het voetbal. Een jaar blijven is beter voor z'n ontwikkeling, beter voor Ajax en dus beter voor het Nederlandse voetbal.

Ik noemde juist expres die 3 spelers omdat die er zeker rijp voor zijn, de rest komt net kijken

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15384519
Na grappg.

Ik heb zelf een tijd je in het buitenland gezeten. Ja voor werk en ja ook jong. 21 was ik toen en dat ging prima. Heb een tijd in London gezeten, tijdje in LA en daarna nog een tijdje in Parijs. Ik moest daar ook op een hoger podium acteren als het ware en ook onder hogere druk. Okay ik had niet met de pres enzo te maken maar als ik het kan kunnen anderen het ook zeker.

Maar goed onzin. VDV en Sneijder kunnen ook elders rijpen. Al hoop ik natuurlijk dat ze voor altijd blijven.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')