Vorige Deel:
Het enige echte AJAX topic, deeltje 39
Relevante Links:
www.ajax.nl (Ajax Amsterdam website)
www.ajaxct.com (Ajax Cape Town website)
www.amsterdamarena.nl (ArenA website)
www.f-side.nl (F-Side website)
www.ajaxonline.org (Nederlandse fansite)
www.ajaxfanclub.de (Duitse fansite)
www.ajax-usa.com (Amerikaanse fansite)
www.rafaelvdvaart.nl (Rafael van der Vaart website)
www.wesleysneijder.nl (Wesley Sneijder website)
www.zlatan.net (Zlatan Ibrahimovic fansite)
http://ajax.netwerk.to (Ajax Netwerk)
www.vak410.nl : 410 (sfeervak) website
www.afca.tk : A.F.C.A. fanatics website
www.afamersfoort.nl : fanatics website
www.ajaxfotoside.nl : DE fotoside van nederland
www.dapprestrijders.nl : Fanzine website
www.ofa.nl : Fanclub website
www.f-side.nl/test_carlo_2002 : Remember Carlo
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 09-12-2003 11:58]
quote:Een quote dien je onder geen beding te wijzigen als \'ie in dezelfde taal is gemaakt.
Op dinsdag 9 december 2003 11:54 schreef SCH het volgende:[..]
Oh, dat woord is gewoon verbelgischt maar zegt mij niks over de betrouwbaarheid van de quote. Ik ben nooit zo van de complottheorieen -de kans is het grootst dat het bericht gewoon klopt.
Bovendien, vind jij het niet typisch dat juist NU de BELGISCHE pers met een dergelijk bericht komt?
quote:Vlaams en Nederlands is dus niet helemaal dezelfde taal.
Op dinsdag 9 december 2003 11:57 schreef twi het volgende:[..]
Een quote dien je onder geen beding te wijzigen als \'ie in dezelfde taal is gemaakt.
Bovendien, vind jij het niet typisch dat juist NU de BELGISCHE pers met een dergelijk bericht komt?
quote:Mijn logica is anders, maar dat kan
Op dinsdag 9 december 2003 11:57 schreef SCH het volgende:
Nogmaals: het is logisch dat Van der Vaart tegen buitenlandse journalisten wat loslippiger is.
quote:Zo veel berichten over spelers van de tegenstander ben ik nog niet tegengekomen eigenlijk
Op dinsdag 9 december 2003 11:59 schreef SCH het volgende:[..]
Vlaams en Nederlands is dus niet helemaal dezelfde taal.
En ik vind het logisch dat ze nu met berichten komen over Ajax-spelers, net als dat in de Nederlandse pers berichten verschijnen over spelers van de tegenstander. Zo gaat dat. Niet te snel in complotten denken. Lijkt me dat Van der Vaart zich wat te sterk heeft uitgedrukt en dat hij er wel weer op terug komt.
quote:Maar 'wedstrijd' is ook in België gewoon een normaal woord hoor, zouden ze helemaal niet hoeven te veranderen in 'match'. En als ze het met dit woordje in de quote al niet zo nauw nemen dan heb ik niet veel vertrouwen in de rest.
Op dinsdag 9 december 2003 11:59 schreef SCH het volgende:[..]
Vlaams en Nederlands is dus niet helemaal dezelfde taal.
quote:Het omgekeerde lijkt mij juist waar. Het lijkt me dat de desbetreffende krant de woorden van Van der Vaart wat sterker uit heeft gedrukt dan dat Van der Vaart dit heeft gedaan. Dat hij met die krant heeft gesproken wil ik opzich nog wel geloven.
En ik vind het logisch dat ze nu met berichten komen over Ajax-spelers, net als dat in de Nederlandse pers berichten verschijnen over spelers van de tegenstander. Zo gaat dat. Niet te snel in complotten denken. Lijkt me dat Van der Vaart zich wat te sterk heeft uitgedrukt en dat hij er wel weer op terug komt.
quote:Nee, dat is gewoon een oude wet, heeft niks met logica te maken. Het spel met journalisten die hij kent, zit muurvast. Dat hij wat onbevangener spreekt tegen mensen die hij niet kent en hem zomaar even aanspreken, is niet meer dan normaal.
Op dinsdag 9 december 2003 12:00 schreef twi het volgende:[..]
Mijn logica is anders, maar dat kan
quote:Match is het Vlaamse woord. Als een Belg match zou zeggen, zou een Nederlandse journalist daar weer wedstrijd van maken.
Op dinsdag 9 december 2003 12:04 schreef Qi het volgende:[..]
Maar 'wedstrijd' is ook in België gewoon een normaal woord hoor, zouden ze helemaal niet hoeven te veranderen in 'match'. En als ze het met dit woordje in de quote al niet zo nauw nemen dan heb ik niet veel vertrouwen in de rest.
quote:Maar wat is de reden om aan te nemen dat het niet klopt?
Het omgekeerde lijkt mij juist waar. Het lijkt me dat de desbetreffende krant de woorden van Van der Vaart wat sterker uit heeft gedrukt dan dat Van der Vaart dit heeft gedaan. Dat hij met die krant heeft gesproken wil ik opzich nog wel geloven.
quote:Ik denk niet dat van der Vaart ontzettend veel journalisten herkent aan hun uiterlijk.
Op dinsdag 9 december 2003 12:04 schreef SCH het volgende:[..]
Nee, dat is gewoon een oude wet, heeft niks met logica te maken. Het spel met journalisten die hij kent, zit muurvast. Dat hij wat onbevangener spreekt tegen mensen die hij niet kent en hem zomaar even aanspreken, is niet meer dan normaal.
quote:Sinds wanneer is de Telegraaf een krant dan?
Op dinsdag 9 december 2003 11:44 schreef Doc het volgende:
Omdat kranten ook wel eens onzin verzinnen?Jij gelooft ook altijd alles wat er in de Telegraaf gequote wordt?
quote:Als hij het zo zou hebben gezegd, en het werd algemeen als betrouwbaar bestempeld, zou elke zichzelf respecterende voetbalwebsite het op dit moment wel brengen als nieuws.
Op dinsdag 9 december 2003 12:06 schreef SCH het volgende:[..]
Match is het Vlaamse woord. Als een Belg match zou zeggen, zou een Nederlandse journalist daar weer wedstrijd van maken.
[..]Maar wat is de reden om aan te nemen dat het niet klopt?
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:10 schreef twi het volgende:[..]
Ik denk niet dat van der Vaart ontzettend veel journalisten herkent aan hun uiterlijk.
quote:Match? Is dat niet gewoon een Engels woord dat ook weleens gebruikt wordt door Belgen en Nederlanders? Volgens mij is 'wedstrijd' gewoon in België het normale woord, ook al gebruiken ze vaker 'match'. En een Nederlandse journalist die 'match' gaat vertalen naar 'wedstrijd' is in mijn ogen verkeerd bezig. Quotes moet je laten zoals ze zijn als ze door iedereen te begrijpen zijn.
Op dinsdag 9 december 2003 12:06 schreef SCH het volgende:
Match is het Vlaamse woord. Als een Belg match zou zeggen, zou een Nederlandse journalist daar weer wedstrijd van maken.
quote:Ten eerste nemen ze het schijnbaar niet zo nauw met het quoten, ook al heb jij daar een andere opvatting over, en ten tweede vind ik de uitspraken van Van der Vaart gewoon heel erg onwaarschijnlijk. Het strookt totaal niet met wat hij al die tijd in Nederland heeft gezegd. En de manier waarop ben ik ook helemaal niet gewend van Van der Vaart.
Maar wat is de reden om aan te nemen dat het niet klopt?
quote:Gebeurt wel vaker hoor, niet alles geloven wat in de krant staat. En ik wil opzich nog wel geloven dat Van der Vaart met een journalist van die krant heeft gesproken, maar ik ben er niet helemaal zeker of het op deze manier is gezegd. Zo kennen we Van der Vaart helemaal niet in Nederland.
Op dinsdag 9 december 2003 12:20 schreef SCH het volgende:
Dus dan denk je dat er een journalist is van niet eens zo'n hele beroerde krant die achter zijn computer gaat zitten en gewoon wat quotes voor Van der Vaart bedenkt?Lijkt me stug.
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 09-12-2003 12:27]
quote:Hij zal vast wel geïnterviewd hebben, maar uitspraken als:"Ja, we missen Chivu en van der Meyde best wel, ik had gehoopt dat ze zouden blijven.", "Het niveau van de wedstrijden in Spanje ligt toch een stuk hoger" en "Ik heb Ajax beloofd dit seizoen te blijven, wat daarna gebeurt zien we wel." kunnen vrij makkelijk creatief worden bewerkt tot een dergelijk artikel.
Op dinsdag 9 december 2003 12:20 schreef SCH het volgende:
Dus dan denk je dat er een journalist is van niet eens zo'n hele beroerde krant die achter zijn computer gaat zitten en gewoon wat quotes voor Van der Vaart bedenkt?Lijkt me stug.
Wat mij een meer logische aanpak lijkt is:
1) Je hoofd bij Ajax houden
2) Eventueel in de winter stop wat dingen overwegen
3) Bij veel interessante opties tegen die tijd je vertrek aankondigen op een wat nettere manier
4) Gesprekken met diverse clubs warm houden.
5) Een fantastisch EK spelen
6) Na het EK door je spel een erg goed contract tekenen bij Barcelona of Man. Utd (andere clubs zijn denk ik geen optie voor hem)
7) Afscheid nemen van Ajax
En dus niet beginnen met wat vage, twijfelachtige en niet echt respectvolle uitspraken in de Belgische pers. Mijn argumenten dat het stuk in Het Laatste Nieuws de waarheid niet echt volgen zijn voor een groot deel gebaseerd op gezond verstand en m'n vermoeden dat Rafael daar ook over beschikt. Zoniet, dan zal dat me erg van 'm tegen vallen.
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 09-12-2003 12:32]
Hij kan best verkocht worden, maar dan moet de transfer carrousel eerst gaan draaien. VdV zal echt niet voor minder dan 18 miljoen vertrekken en er zijn verdomd weinig clubs die dat even hebben liggen
quote:18 miljoen? Ook al zou ik het erg fijn vinden als Ajax dit voor hem vangt, denk ik dat de transfersom meer rond de 12 à 14 miljoen zal liggen.
Op dinsdag 9 december 2003 12:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hij kan best verkocht worden, maar dan moet de transfer carrousel eerst gaan draaien. VdV zal echt niet voor minder dan 18 miljoen vertrekken en er zijn verdomd weinig clubs die dat even hebben liggen
quote:Dat zou een belachelijk koopje zijn. Dan zou ik direct naar de bank lopen en een lening afsluiten. Hij kan zeker nog 12 jaar mee (mits hij geen ernstige blessures krijgt) dus je kan hem voor veel geld doorverkopen, dus 18 miljoen lijkt me het abso;ute minimum
Op dinsdag 9 december 2003 12:36 schreef Qi het volgende:
18 miljoen? Ook al zou ik het erg fijn vinden als Ajax dit voor hem vangt, denk ik dat de transfersom meer rond de 12 à 14 miljoen zal liggen.
quote:Kijk, ik hoop natuurlijk dat Ajax dat voor hem vangt, maar uit de Nederlandse competitie vertrekken spelers zelden voor zo'n hoog bedrag. En als we naar de huidige transfermarkt kijken dan denk ik dat een bedrag van rond de 14 miljoen euro realistischer is.
Op dinsdag 9 december 2003 12:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat zou een belachelijk koopje zijn. Dan zou ik direct naar de bank lopen en een lening afsluiten. Hij kan zeker nog 12 jaar mee (mits hij geen ernstige blessures krijgt) dus je kan hem voor veel geld doorverkopen, dus 18 miljoen lijkt me het abso;ute minimum
Ik ben meer bezorgd over de verkoop van Trabelsi. Als Ajax zo'n waterdichte optie voor 2 extra jaren had gehad, had 'ie al lang gelicht moeten worden natuurlijk. Straks gaat die gast transfervrij weg, en dat vind ik dan wel de grootste blunder sinds 1995/1996 (toen heel Ajax leeg liep voor niks).
Maar volgend seizoen beter, eerst even landskampioen worden.
Ajax
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |