abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15270402

Expeditie Robinson deel 46

quote:
Op dinsdag 9 december 2003 09:20 schreef BrickTop het volgende:
Ilona heeft gedurende de hele serie 4 keer (!) Judge proberen weg te stemmen. ("slechts" 3 keer stemde ze op Bjorn en 1 keer op Franka).
Vind het moeilijk te geloven dat je "ineens" zo pro -judge bent.
Het gedrag van Ilona is niet zo inconsequent als het lijkt. Robin, Judge en Giovanni vormden één stemblok. Door een tegencoalitie te vormen probeerden de dames te voorkomen dat ze één voor één weggestemd zouden worden. Ilona stemde de laatste weken op Judge omdat dat de enige manier was om het stemblok te breken. Judge had immers de meeste stemmen gehaald in de voorgaande ronden waardoor hij bij een gelijke stand zou moeten vertrekken. Ilona stemde de laatste weken niet op Judge omdat ze hem minder geschikt achtte als winnaar dan Jutta.
pi_15270525
Ik vond de finale wel een beetje slap, net als de voorgaande jaren overigens.
Waarom doen ze als finale niet een reeks proeven?
En dan die stemmen van de uitgekegelde deelnemers voor een deel zouden mee laten tellen.
Ik vind het nu zo een anti-climax.
pi_15270981
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:39 schreef Bus watcher het volgende:
[..]

Het gedrag van Ilona is niet zo inconsequent als het lijkt. Robin, Judge en Giovanni vormden één stemblok. Door een tegencoalitie te vormen probeerden de dames te voorkomen dat ze één voor één weggestemd zouden worden. Ilona stemde de laatste weken op Judge omdat dat de enige manier was om het stemblok te breken. Judge had immers de meeste stemmen gehaald in de voorgaande ronden waardoor hij bij een gelijke stand zou moeten vertrekken. Ilona stemde de laatste weken niet op Judge omdat ze hem minder geschikt achtte als winnaar dan Jutta.

Bij mij kwam het over (ik kan het mis hebben ) dat Ilona gedurende de gehele serie het meer met vrouwen op had dan met mannen.
De relatie Ilona-Jutta heb ik denk ik even gemist. Maar goed, Jutta is aflevering 1 t/m 12 ook zooo vaak in beeld gweeest.
Ik had verwacht (gehoopt) dat Ilona op Jutta zou stemmen.
pi_15271092
Ik heb Ilona de hele expeditie maar een huppeltrut gevonden die zich vreselijk kon aanstellen. Het verbaasde me dus eigenlijk niets dat ze voor Judge koos terwijl Jutta veel meer voor de hand lag. Ik begreep al niet dat Ilona de finale-ronde haalde!

En Karin, tsjonge jonge wat een... *censuur* Typisch dat Ilona en Karin het zo goed konden vinden.

Het maakte me overigens niet veel uit of Judge of Jutta nou zouden winnen, ik was met beide finale-deelnemers erg blij!

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_15271382
Ik vind het nog steeds jammer dat Psycho-Weirdo Robin niet heeft gewonnen
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_15271439
Uit de Telegraaf van vandaag:
quote:
JUTTA, de nieuwe Robinson
Robinson 2003 is een meisje. Vlaamse Jutta werd zondagavond even voor elven door de Nederlandse kijkers uitgeroepen tot de sterkste der sterken. Met 66% tegen 34% liet ze haar laatste concurrent Judge achter zich en werd zodoende triomfantelijk winnaar van de hoofdprijs van 50.000 euro.

Meteen na de live uitslag op NET 5 werd de dolgelukkige Robinson omhelsd en geknuffeld door alle deelnemers en de productieteamleden, met wie in paradijselijk Maleisië een hechte band was ontstaan.

In de laatste aflevering van Expeditie Robinson rekende Jutta bij de balkproef gedecideerd af met de concurrentie en plaatste zich direct voor de studiofinale in Brussel. Judge toonde zich de sterkste in de tweekamp met Ilona en belandde eveneens in de eindstrijd.

De Robinson-les voor Jutta na alle ontberingen: " Gewoon jezelf blijven, onder alle omstandigheden. En geen negatieve energie stoppen in ruzies.

Als je je goed voelt in de groep kun je veel meer verstouwen. Op wilskracht heb ik het gered" , aldus de tengere huisarts uit Vlaanderen. Hoogtepunt van de expeditie was voor haar de geslaagde balkproef, terwijl de moeilijke omgang met landgenote Karen haar het zwaarste viel.

Wat ze met de hoofdprijs gaat doen, weet Jutta nog niet. " Sowieso eengroot feest geven voor alle Robinson-mensen en iets met muziek" , schat ze in."

Er is al wat toenadering geweest, dus wie weet komt er binnenkort wel een singletje uit" , aldus de bescheiden Jutta, die in de Robinson-cyclus al een tipje oplichtte van haar fraaie stemgeluid.

En dan natuurlijk het antwoord op de onvermijdelijke vraag? " Ja, ik ben nog vrijgezel, en dat wil ik voorlopig zo houden!"

De reguliere aflevering op NET 5 werd zondag tussen half negen en half tien door anderhalf miljoen mensen bekeken, maar vanwege het blije geboortenieuws van het Oranjeprinsesje daalden de kijkcijfers in de studiofinale tot ruim één miljoen.

pi_15271697
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:14 schreef Atrimar het volgende:
Ik vind het nog steeds jammer dat Psycho-Weirdo Robin niet heeft gewonnen
Hier sluit ik me volledig bij aan...
pi_15272310
Ik blijf het toch nog steeds vreemd vinden dat winnaar worden van ER afhankelijk is van 1 evenwichtsproef.

Mijn inziens heeft die proef weinig met "Robinson zijn" te maken.

pi_15272500
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:50 schreef lily het volgende:
Ik blijf het toch nog steeds vreemd vinden dat winnaar worden van ER afhankelijk is van 1 evenwichtsproef.

Mijn inziens heeft die proef weinig met "Robinson zijn" te maken.

En daar wil ik me ook bij aansluiten.

Anticlimax etc etc

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:34:47 #10
71937 Schupi
Leven en laten leven
pi_15273433
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:31 schreef Verbal het volgende:

[..]
Ik blijf het heel vreemd vinden dat je deelname aan de finale met één (saaie) kutproef gedaan kan zijn. Op deze manier zijn toch twee mannen die allebei bij meerdere proeven hebben aangetoond uit het juiste hout gesneden te zijn in één klap kansloos geworden. Wat uiteindelijk resulteerde in een Jutta - knap hoor, en ook wel verwacht, maar vooral een strijd om de tweede plek tussen met afstand de twee minsten van de laatste vijf

quote:
Op maandag 8 december 2003 23:54 schreef Schupi het volgende:

[..]

Dit is ook mijn voornaamste kritische noot. Samen met de nogal amateuristisch opgezette televoting-finale. Als ik de ER-topics beschouw dan zijn haast alle fokkers op deze topics het erover eens dat het een prachtprogramma is. Maar de topics lezende worden er ook wel wat kritische noten gekraakt. Zoals al genoemd vooral met betrekking tot de ontknoping. Ik zie echter weinig of geen suggesties hoe het beter kan (ik heb niet alles gelezen, dus als er wel suggesties gedaan zijn, vergeef 't me). Zo was het duivelseiland een briljante ingeving van de makers die het kijkplezier een nieuwe impuls gaf en veel voorpret opleverde voor afvallers en kijkers mbt het weerzien in de finale. Ik vroeg me daarom af of het iets zou zijn om hier eens flink te gaan 'brainfokken' op verbeteringen, om de programmamakers terwille te zijn (ze zullen toch wel kennis nemen van FOK.nl....) en het programma naar een nog hoger niveau te tillen. Het concept staat natuurlijk als een huis, maar volgens mij kan de invulling her en der nog een stuk beter. Ik heb er nog niet veel denkwerk ingestopt maar toch alvast een aftrap:

- De finale (met vijf) niet door 1 simpele proef laten beslissen. Hoe dan, weet ik ook nog niet precies, maar het zou 1 grote proef kunnen zijn waarin zoveel mogelijk aspecten van een goed Robinson (doorzettingsvermogen, mentale hardheid, (tactisch)inzicht, sociale vaardigheden, sluwheid etc) aan bod komen. Misschien echter ook meerdere proeven volgens het afvallersysteem.

- Moet degene die als beste heeft gepresteerd in alle voorgaande proeven, geen voordeeltje of herkansing hebben in de Finale?

- Is het wenselijk dat de afvallers die over de Robinson moeten stemmen allemaal bij elkaar zitten en elkaar dus kunnen beïnvloeden?

- Televoting oké, maar dan puur voor een publieksprijs voor de helft (of een ander deel) van de werkelijke hoofdprijs

- Hoe ga je complotten op sommige momenten tegen. Op zich is er niets tegen complotten en is het leuk voor de kijker, maar men moet voorkomen dat de toekomstige stemmingen voorspelbaar worden. Iets wat men met de extra stem voor Robin wel oploste maar het was natuurlijk een oplossing die ingegeven werd door de situatie. Hierdoor blijkt duidelijk dat de makers het proces (continu) manipuleren. Logisch, want een voorspelbare stemming voor de rest van het proces is natuurlijk de doodsteek maar kan het niet anders (moeilijk denk ik maar ik ben benieuwd naar inventieve oplossingen.) of blijft de manipulatie binnen de grenzen?

- We hebben nu diverse beginsituaties gehad (mannen en een vrouweneiland, manneneiland met vrouwelijke leider en andersom), zijn er suggesties voor 2004?

Dit zijn zomaar wat eerste gedachten, suggesties en vragen. Er zitten voor mij misschien wat verbeteringen in maar anderen vinden het misschien verslechteringen. Gelukkig hebben we daar FOK.nl voor. Kom op met die suggesties of punten die beter kunnen. Hopelijk zitten er ook hele verrassende suggesties bij.

quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:32 schreef Ripley het volgende:
Laten we de ER discussies even centraal houden, dan heb je ook meer kans op reactie. Slotje. Ik quote hem wel even in het centrale topic.
Ik zag m nog niet staan Ripley en het sloot goed aan bij de vorige reacties. Daarom zelf maar even overgeplaatst.
pi_15274193
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:34 schreef Schupi het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zag m nog niet staan Ripley en het sloot goed aan bij de vorige reacties. Daarom zelf maar even overgeplaatst.

Helmaal gelijk, ik was even afgeleid

Sorry

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_15274873
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:16 schreef schatje het volgende:
Uit de Telegraaf van vandaag:
[..]
De reguliere aflevering op NET 5 werd zondag tussen half negen en half tien door anderhalf miljoen mensen bekeken, maar vanwege het blije geboortenieuws van het Oranjeprinsesje daalden de kijkcijfers in de studiofinale tot ruim één miljoen.
Nou, niet alleen daarom, gok ik zo
"In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is." - Yogi Berra
pi_15275042
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 09:24 schreef Mike het volgende:
http://www.expeditierobinson.vt4.be/

De Belgen kunnen nu dus per sms gokken wie er gaat winnen...moeilijk zeg...

alle andere eilandbewoners dus ook die voor de samensmelting bepalen wie daar de nieuwe Robinson wordt.
pi_15275170
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:02 schreef Isabeau het volgende:
En Karin, tsjonge jonge wat een... *censuur* Typisch dat Ilona en Karin het zo goed konden vinden.
Ik vind haar eng, echt nog zo verbitterde "Neej, is niet erg maar ik krijg jullie allemaal nog wel" kop....
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_15276489
Vanavond in RTL Boulevard weer iets over Expeditie Robinson.
pi_15276686
http://medianieuws.web-log.nl/index.log?ID=132073

Hebben jullie dit nog niet gelezen

Dat ze zo'n goede serie laten verknallen door een commerciële finale

// Last.fm
pi_15276970

"Ik heb alleen op Gual gezeten: mijn verwachting was ingelost. Ik ben met een goed gevoel van dat eiland gekomen, maar achteraf kreeg ik een TV-programma te zien waar weer een spelletje wordt gespeeld, en nu lees ik verhalen van Jan en alleman ... let it go! 't Is genoeg geweest. Zestien mensen zijn gebruikt om 2 miljoen kijkers te plezieren. Voor mij hoeft het niet meer.

Ik speel het spelletje niet meer mee. Snap dat dan toch"

[Dit bericht is gewijzigd door -Mk- op 09-12-2003 16:03]

FOK!fossiel dinsdag 9 december 2003 @ 16:49:02 #18
8443 cptmarco
it's captain...
pi_15278179
dit zal vast al wel in het vorige topic gepost zijn:
quote:
Zondag is in Nederland de Nederlandse finale gespeeld van Expeditie Robinson. De Belgische finale verloopt op een totaal andere manier als die in Nederland en die van Vlaanderen kan dus ook een andere winnaar opleveren. In Nederland kon de kijker via sms beslissen wie van de finalisten de titel Robinson 2003 op zijn naam mocht schrijven. De finale werd er live uitgezonden op zondag 7 december. Aangezien de uitzendingen van Expeditie Robinson pas op donderdag op VT4 te zien zijn , heeft VT4 ervoor geopteerd om een aparte finale op te nemen op maandag 8 december. Zo wil VT4 ook de controverse vermijden die vorig jaar onterecht ontstaan was naar aanleiding van het gebruik van sms. De aparte finale van VT4 kan dus mogelijks een andere winnaar opleveren. Kijken dus maar, nu donderdag naar Expeditie Robinson op VT4.
vreemd allemaal...
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:17:56 #19
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_15278812
Ik weet nog wel een leuke vrijzelle jongeman voor Jutta.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:32:28 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_15279155
Ah:
quote:
"Rond 17:00 uur konden we naar binnen, en begonnen de opnames. In stukken, met veel uitleg hoe de zaken zouden moeten lopen. Het grootste deel van de takes was niet live, maar de stemming wel. Bjorn was te laat gekomen en mocht niet meer bij de zeven anderen gaan zitten, anders zouden eerder gemaakte opnames niet meer kloppen!"
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:39:19 #21
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_15279305
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:32 schreef static het volgende:
Ah:
Ah zie je, daar heb je het al. En wij Björn dus ook nog missen door dat gedraaikont.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_15280405
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:17 schreef elcastel het volgende:
Ik weet nog wel een leuke vrijzelle jongeman voor Jutta.

Ze had toch een vriend?
  dinsdag 9 december 2003 @ 19:10:50 #23
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_15281572
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:28 schreef berney het volgende:
Ze had toch een vriend?
Quote uit citaat van schatje ergens hierboven:
quote:
En dan natuurlijk het antwoord op de onvermijdelijke vraag? " Ja, ik ben nog vrijgezel, en dat wil ik voorlopig zo houden!"
pi_15282943

Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_15285048
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 19:56 schreef Perzikje het volgende:
[url]

Dat kind zit zo lekker comfortabel, ja ze heeft 'm goed vast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')