Maar nou moesten gisteren de hechtingen eruit, maar dat lukte dus niet . De draadjes zijn aan beide kanten afgebroken en na een kwartier hebben ze het maar opgegeven omdat de wond begon uit te scheuren.
De mededeling was dat de hechting dan maar uit zichzelf uit mijn been moest verdwijnen. Nou weet ik wel dat dat vanzelf gebeurt, maar ik weet ook dat dat met ontstekingkjes gepaard gaat. Ik ben dus f00ked, zeg maar, want in plaats van dat het lidteken nu kleiner wordt zal het waarschijnlijk juist groter worden (naja, niet dat mij dat zo veel kan schelen). Of als een ontsteking uit de hand loopt, dan kan het wel eens totaal verkeerd aflopen.
Nou is mijn moeder dierenartsassistente geweest en zij zei me gisteren dat ze het al raar vond dat het zo lang duurde voordat de hechtingen verwijderd zouden worden. Is 2 weken dan echt te lang?
If so, dan wil ik een klacht registreren bij het ziekenhuis en bij mijn verzekering, want als dit niet goed loopt heb ik al ellende genoeg en wil ik er ook niet nog eens financieel bij inschieten. Ik zie het al voor me dat de (ziekenfonds-)verzekering mij naait omdat ik ze er eerder bij had moeten betrekken.
Ik wil sowieso een klacht indienen over de slordigheid in het ziekenhuis en de grote hoeveelheid miscommunicatie.
Als laatste vraag: ik heb een soort tandartshaakje nodig om de draadjes uit mijn been te halen (sommige stukjes zijn al bovenhuids). Waar haal ik die? En hoe maak ik die op een goede manier steriel (een dierenarts gebruikt sterilisatieapparatuur, die hebben ik en mijn moeder dus niet ).
Nou heb ik ook nog het vermoeden dat ze per ongeluk een schroef hebben laten zitten... Toen ik wakker werd na de operatie zaten de plaat en schroeven netjes in een doosje naast mijn bed. Maar ik telde er maar 8, terwijl er echt 9 schroeven in mijn bot zaten. Kans is dus dat ze een schroef hebben laten zitten. Dan ben ik dus nog meer f00ked, want dat is dus a) een zwakke plek in mijn bot, en b) dat gaat ingekapseld worden en daar kan ik wel eens last van krijgen (loswerken, steriele ontsteking, botkanker?). Ik vroeg gisteren aan de chirurg waarom er maar 8 schroeven in het doosje zaten, terwijl er 9 in mijn been hadden gezeten, en hij deed nogal verbaasd. Hij had een halfzacht excuus van dat ALS ze er eentje hadden laten zitten, die ingekapseld in mijn bot zou zitten en dat ze die toch niet hadden kunnen verwijderen. Ja fsckit, zo lust ik er ook nog wel eentje. Kan ik ergens anders simpelweg een rontgenfoto laten maken?
GVD wat voel ik me op dit moment genaaid zeg .
quote:Sorry, maar dat ben je ook! Letterlijk, dan.
Op dinsdag 9 december 2003 11:22 schreef RetepV_kloon het volgende:GVD wat voel ik me op dit moment genaaid zeg
.
quote:Ah, leuke reply. Ik vroeg om ervaring met dit soort zaken, niet om bevestiging.
Op dinsdag 9 december 2003 11:23 schreef Kapoentje het volgende:
Sorry, maar dat ben je ook! Letterlijk, dan.
Die haakjes kun je misschien gewoon bij de apotheek halen (even bellen) en anders kun je wellicht wat mee krijgen van je tandarts. Om ze opnieuw te steriliseren moet je ze uitkoken.
Je moet niet naar de dokter gaan waardoor je bent behandeld die gaat toch zitten liegen....
Ik wens je succes
quote:Ik kan er nog bij vertellen dat toen ik de operatiekamer in gereden werd, de assistent nog zei dat ze de plaat en 7 schroeven eruit zouden halen. Toen zei ik: het zijn er 9 hoor, kijk maar op de rontgenfoto. Ging die nog verbaasd naar de foto staan kijken ook.
Op dinsdag 9 december 2003 11:35 schreef gekketurk het volgende:
Als ik jou was zou ik meteen een rontgenfoto eisen..... Ga naar de eerste hulp en vertel dat je pijn hebt in je been ...... Je vertelt ze gewoon dat je een tijdje geleden je been had gebroken enz. enz.
quote:Ik tel er ook negen, maar 1 schroef zit vast aan een andere schroef. Misschien zijn ze die in je bot vergeten?
Op dinsdag 9 december 2003 11:41 schreef RetepV_kloon het volgende:[..]
Ik kan er nog bij vertellen dat toen ik de operatiekamer in gereden werd, de assistent nog zei dat ze de plaat en 7 schroeven eruit zouden halen. Toen zei ik: het zijn er 9 hoor, kijk maar op de rontgenfoto. Ging die nog verbaasd naar de foto staan kijken ook.
Nou, ik tel er toch echt negen.
ff een vraagje....
Ik heb die rontgenfoto's gezien.......
Heeft dat pijn gedaan??? het ziet er niet gezond uit.....
En zo als hierboven genoemd het lichaam hersteld zichzelf prima, kost alleen ff tijd, en negen van de tien dingen die ingekapseld zijn in je lichaam krijg je nooit last van omdat je lichaam het kapsel aanmaakt en het object niet meer kan verplaatsen.
Niet zo aanstellen denk ik zo en gewoon eens een dokter vertrouwen.
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:57 schreef MrG het volgende:
...aanstelleritus...Niet zo aanstellen...
quote:3x raden waar mijn hechtingen zaten...
Op dinsdag 9 december 2003 12:00 schreef Heliospan het volgende:[..]
quote:LOL, dat was toen mijn gips er af ging, begin dit jaar. Het ziet er nu iets minder ranzig uit hoor
Op dinsdag 9 december 2003 12:00 schreef Heliospan het volgende:
[afbeelding]
(...ik denk nog, laat ik een linkje posten i.p.v. de foto's direkt hier plaatsen )
Overigens was het breken op zich niet zo erg. Toen er eenmaal gips omheen zat deed het amper nog pijn. Het opnieuw leren lopen na 9 weken was wel kl*te. Kijk maar eens goed naar de dikte van mijn kuit t.o.v. die andere .
quote:Hehehe
Op dinsdag 9 december 2003 12:10 schreef MrG het volgende:
3x raden waar mijn hechtingen zaten...[img=http://sku.mine.nu/stats/zwembroek2.jpg][afbeelding][/img]
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV_kloon op 09-12-2003 14:05]
quote:Ja, inderdaad, 'leef bij de dag'. 'Morgen wordt je misschien wel overreden'. Volgende week kan ik wel dood zijn! Misschien wel aan een bloedvergiftiging! Die door een ontsteking kwam! Die in mijn been zat!
Op dinsdag 9 december 2003 11:57 schreef MrG het volgende:
Wat je waarschijnlijk hebt opgelopen is aanstelleritus, die dokters hebben je gewoon weer opgelapt. Dat die hechtingen er wat moeilijk uitgaan... lekker belangrijk, je kan weer lopen.
Ja, inderdaad lekker belangrijk, gewoon laten rotten. Als het morgen gaat rotten, zien we dan wel weer.
Voor de duidelijkheid (ja, je weet nooit hoe hoog iemands IQ is): het was sarcastisch bedoeld.
quote:Heheehehe ok zal het even kort toelichten...
Op dinsdag 9 december 2003 14:12 schreef Heliospan het volgende:
MrG, ik ben toch wel erg benieuwd wat je precies gedaan hebt voor dat resultaat. Aangezien de bestandsnaam zwembroek2.jpg heet. Salto van de duikplank gemaakt en op de rand van het zwembad terecht gekomen?
Lag 2 jaar terug te zonnen op Gran Canaria op het strand aan zee. Daar hebben ze van die huurbedjes met parasollen... Nou, aan die parasollen zit een punt van stukken ijzer wat lekker roestig en vlijmscherp is... (je voelt m al aankomen).
Ik lag dus op m'n rug te zonnen, half te doezelen... hoorde iets wapperen en voor ik het wist lag er een parasol tussen m'n benen die m'n balzak (althans de buitenzak ding bestaat uit twee lagen weet ik sindsdien) had opengereten...
Resultaat, afgevoerd per ambulance, 9 hechtingen in m'n zak, veel pijn geleden etc. Ik moest de wond zelf schoonmaken met 98% alcohol (in nederland gebruiken ze max. 75 dacht ik). En als je de hechtingen eruit gaan... dan ga je echt door de grond, ik ging van m'n stokkie
quote:Lijkt mij nou ook!!
Op dinsdag 9 december 2003 12:00 schreef xelzix het volgende:
iedere patient heeft toch recht op een second opinion? Zou het dan wel even met je verzekering regelen...
quote:*Naar zak grijpt
Op dinsdag 9 december 2003 14:19 schreef MrG het volgende:[..]
Heheehehe ok zal het even kort toelichten...
Lag 2 jaar terug te zonnen op Gran Canaria op het strand aan zee. Daar hebben ze van die huurbedjes met parasollen... Nou, aan die parasollen zit een punt van stukken ijzer wat lekker roestig en vlijmscherp is... (je voelt m al aankomen).
Ik lag dus op m'n rug te zonnen, half te doezelen... hoorde iets wapperen en voor ik het wist lag er een parasol tussen m'n benen die m'n balzak (althans de buitenzak ding bestaat uit twee lagen weet ik sindsdien) had opengereten...
Resultaat, afgevoerd per ambulance, 9 hechtingen in m'n zak, veel pijn geleden etc. Ik moest de wond zelf schoonmaken met 98% alcohol (in nederland gebruiken ze max. 75 dacht ik). En als je de hechtingen eruit gaan... dan ga je echt door de grond, ik ging van m'n stokkie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |