abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 8 december 2003 @ 07:49:45 #1
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_15240294
Ik heb sinds kort een digitale spiegelreflex, wat lenzen, en alles wat er bij komt (als alles binnen is, heeft het een waarde van +/-4000 euro), maar het is nog niet verzekerd. Ik heb al wat rondgekeken op wat sites van verzekeringsmaatschappijen, maar ik heb nog niets kunnen vinden over een speciale verzekering voor fotoapparatuur, meestal zijn het uitbreidingen op je inboedel die alleen maar dekken tegen diefstal, en dan ook nog met een berg uitzonderingen.

Waar hebben jullie je apparatuur verzekerd, en tegen welke voorwaarden?

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  maandag 8 december 2003 @ 07:52:32 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_15240302
ik heb al mijn foto aparatuur gewoon in een uitbreiding van de inboedel zitten en als je op vakantie bent zit het mits je je braaf aan de regels houd gewoon in de reisverzekering
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_15240364
quote:
Op maandag 8 december 2003 07:52 schreef Klonk het volgende:
als je op vakantie bent zit het mits je je braaf aan de regels houd gewoon in de reisverzekering
Over het algemeen zit er een hele zware beperking op de maximale te verzekeren waarde van dit soort apparatuur tijdens de vakantie. Meestal ligt die beperking op €500, dat komt dus niet in de buurt van de apparatuur van TS....... Kijk voor de zekerheid je reisverzekeringen eens na....
pi_15240406
Zorg dat je alle gegevens bij elkaar hebt, en laat de diverse maatschappijen maar voor je aan de slag gaan. Leg de "+ en -" punten naast elkaar en kijk wie dan het gunstigste voor joú uit de bus komt!

Dirk.

pi_15240477
quote:
Op maandag 8 december 2003 07:49 schreef Marc H het volgende:
Waar hebben jullie je apparatuur verzekerd, en tegen welke voorwaarden?
Een van m'n lenzen kost al 4000 euro verzekeren, tja het blijft een moeilijk punt. Je moet een paar dingen overwegen zoals de Camera die is over 2~3 jaar geen drol meer waard (spreekwoordelijk) de ontwikkeling van dit soort camera's gaat zo hard dat je over 2~3 jaar op 1/6de van de aanschafprijs kunt rekenen. Lenzen zaken even in bij aanschaf qua prijs maar blijven (als je goede lenzen hebt en ze ook netjes behandeld) redelijk waardevast.

Verzekeren van camera apparatuur is duur plus dat er redelijk wat randvoorwaarden aan zijn. Als je op vakantie gaat met de zooi hou er rekening mee dat je eigenlijk de periode vast zit aan je apparatuur, meeslepen de bergen in, het museum, het restaurant, als je naar de plee moet. In theorie is je zaakje _nergens_ veilig. De aanwezigheid van een monopod wil potentiele gelegenheids dieven nog wel eens afschikken (ook een prima tool om een aggressive 'elk' van je af te houden).

Ik heb bewust gekozen dat ik tijdens mijn (foto) vakanties continue op m'n spullen let en thuis ligt het redelijk veilig op geborgen. Ik hou het geld voor de verzekering in m'n knip en gebruik het voor nieuwe investeringen.

De nos heeft ook speciale verzekeringen voor foto / film apparatuur.

http://www.omroep.nl/nos/gsd/assurantien/

There's no place like 127.0.0.1
pi_15243661
Verhaal van harryharry gaat op voor veel fotografen. Verzekeren weegt bijna niet op tegen de kosten. Die NOS-verzekering is 1 vd weinige die veel dekt (en navenant kost..).

Enkele reisverzekeringen hebben voor fotospul een wat hogere dekking (w.o. IZA en CZ), maar het schiet niet echt op.
Bij mijn fotowerk gaat elke keer een bedrag(je) naar de pot voor onvoorziene ellende (en ja, die dag ben ik tzt echt niet chagrijnig!! )

Enne.. thuislaten is veel veiliger, maar daar schiet je ook niks mee op Beetje alert blijven, wat je niet nodig hebt in een (onopvallende!) tas, draagband van DSLR vervangen (staat nogal groot DIGITAL op.. ) en er vanuit gaan dat je ooit het haasje bent.. loopt iha wel los.

Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
  maandag 8 december 2003 @ 13:25:23 #7
67902 PGR
Fast and safe...
pi_15245829
Kostbaarhedenverzekering bij de Rabobank/Interpolis:

20 euri per 1000 euri verzekerd materiaal.

Verzekerd tegen schade, diefstal, brand, etc en je krijgt NIEUWWAARDE uitgekeerd... Je moet alleen de serienummers doorgeven van de verzekerde waarden. Ik heb mijn 10d + 17-40 nog niet, maar daar ga ik ze dus wel verzekeren. Ook mijn tweedehands analoge spullen kan ik daaronder laten verzekeren (toch ook al gauw een aantal honderden euri). Ik ben nog geen goedkopere kostbaarhedenverzekering tegengekomen...

Succes met zoeken.
Peter.

N.B. Voor beroeps zijn er misschien weer andere verzekeringen, maar die gelden niet voor mij.

www.interpolis.nl

pi_15249061
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:53 schreef kwaakeend het volgende:
[...]

Enne.. thuislaten is veel veiliger, maar daar schiet je ook niks mee op Beetje alert blijven, wat je niet nodig hebt in een (onopvallende!) tas, draagband van DSLR vervangen (staat nogal groot DIGITAL op.. ) en er vanuit gaan dat je ooit het haasje bent.. loopt iha wel los.

En soms ligt de apparatuur gewoon thuis, bijvoorbeeld bij mij nu ben hard aan het werk om centjes te verdienen.
pi_15249167
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:25 schreef PGR het volgende:
Verzekerd tegen schade, diefstal, brand, etc en je krijgt NIEUWWAARDE uitgekeerd... Je moet alleen de serienummers doorgeven van de verzekerde waarden. Ik heb mijn 10d + 17-40 nog niet, maar daar ga ik ze dus wel verzekeren. Ook mijn tweedehands analoge spullen kan ik daaronder laten verzekeren (toch ook al gauw een aantal honderden euri). Ik ben nog geen goedkopere kostbaarhedenverzekering tegengekomen...

Succes met zoeken.
Peter.

N.B. Voor beroeps zijn er misschien weer andere verzekeringen, maar die gelden niet voor mij.

www.interpolis.nl

Ik ken de polisvoorwaarden van deze verzekering niet maar vaak zitten er behoorlijk veel haken en ogen aan. Ik noem even wat diefstal vanuit de auto/hotelkamer niet gedekt etc. Natuurlijk laat je je apparatuur NIET in de auto liggen maar je zal niet de eerste zijn waarbij de zijruit wordt ingetikt of de kofferbak wordt geopend waar je bij zit. Of dat ze je hotelkamer bezoeken als je ligt te pitten.

Laat je GOED inlichten alvorens je met een verzekering in zee gaat mocht het inderdaad een goede verzekering zijn laat het ons ook even weten. De sleutel is niet wat ze verzekeren maar welke situaties ze zowiezo uitsluiten.

pi_15250542
Inderdaad, kleine lettertjes heel goed lezen...

Voor zover ik me herinner, was de NOS 1 vd weinige die erg veel dekte.. komt natuurlijk voort uit prof. gebruik door camera-mensen op allerlei rare plekken op deze aardbol...

Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
  maandag 8 december 2003 @ 18:51:02 #11
67902 PGR
Fast and safe...
pi_15253969
De voorwaarden zijn idd erg belangrijk... ik moet nog een offerte krijgen (maar eerst de 10d...) en dan zal ik de 'kleine lettertjes' hier wel ff posten, want het is nogal een gedoe om een goed kostbaarhedenverzekeringsgebeuren (hehe) te vinden.
  maandag 8 december 2003 @ 18:59:23 #12
68094 00.7
Succes is een keuze
pi_15254217
Bij Combi kun je je apparatuur via Enra verzekeren.

- Geen afschrijving (dus volledige aankoopbedrag terug!)
- Dekking in binnen- en buitenland
- Ook dekking van verlies, diefstal en beschadiging
- Eigen risico van slechts 12,50

Ik weet niet wat het kost om 4000 euro te verzekeren, maar over het algemeen zijn ze wel behoorlijk betaalbaar hoor!

pi_15259570
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:59 schreef 00.7 het volgende:
Bij Combi kun je je apparatuur via Enra verzekeren.
[..]
- Ook dekking van verlies, diefstal en beschadiging
Wat ik er zo van begrijp kun je deze verzekering alleen afsluiten bij aanschaf in een combi filiaal. En het lijstje met uitsluitingen (Artikel 13) laat weer veel te raden over. Waar je waarschijnlijk alleen achterkomt als je de verzekering nodig hebt.
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:36:53 #14
68094 00.7
Succes is een keuze
pi_15273478
Hmm, ja, zou kunnen, dat weet ik voor de rest ook niet, ik weet alleen van het bestaan. Maar dat heb je trouwens bij andere verzekeringsmaatschappijen toch ook wel?
pi_15276720
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:36 schreef 00.7 het volgende:
Hmm, ja, zou kunnen, dat weet ik voor de rest ook niet, ik weet alleen van het bestaan. Maar dat heb je trouwens bij andere verzekeringsmaatschappijen toch ook wel?
Mja dat is juist de truuk om vooraf uit te vinden of de verzekering je diefstal dekt. Je kunt je het helemaal scheel verzekeren en het zal je misschien een heel veilig gevoel geven dat je prima bent gedekt echter kan de douche zeer koud zijn als de nood aan de man is......

Ik zat gisteren met een collega om te tafel en hadden het zo eens over verzekeringen en kwam dit ter sprake. Bij zo'n consumenten programma ala kieskeurig was een tijdje geleden een uitzending van een stel waarbij de camera van het strand was gestolen. Reactie van de verzekering "geen uitkering de camera had in een afgesloten ruimte moeten liggen, bijvoorbeeld een kofferbak" ander incident: voorwerp gestolen uit kofferbak, zelfde verzekeringsmij "geen uitkering diefstal uit kofferbak wordt niet gedekt"

Nu zullen niet alle verzekeringen of maatschappijen hetzelfde zijn maar ik denk dat door de bank genomen als men onder de uitkering uit kan men dat altijd zal proberen.

Daarom vooraf voorwaarden door nemen, bij twijfel verduidelijking vragen en op schrift laten zetten.

pi_15385286
Het is hier mee verzekerd bij de uitgebreide electronica verzekering.
Omdat zelfs een uitgebreide inboedel verzekering het totaal niet weer wilde dekken. In de electronica verzekering zit voor mij dus alle electronische apparatuur in huis, waar voornamelijk de computers en foto apparatuur onder vallen. Ik hoef hierbij niet op te geven welke apparatuur ik in huis heb (serie nummer en waarde) maar een totaal bedrag. Ik ben dus een gedeelte oververzekerd, maar dat komt door de wisselend hoeveelheid computer apparatuur in huis.

Voordeel ook is dat een electronica verzekering meer dekt dan een standaard inboedel verzekering. Als ik nu een glas cola omstoot over mijn computer is dat ook verzekerd.

Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
pi_15409904
Ik ben nu zelf 23 en al enkele jaren druk bezig met het filmen en bewerken van videobeelden.

In januari van dit jaar kocht ik een semi prof videocamera van Canon, de XM2 van zo'n 2400 euro. Aangezien deze camera nogal duur is, en ik erg veel ellende had met garantieperikelen van Sony, besloot ik dan ook onmiddelijk om zowel 5 jaar garantie extra garantie bij te kopen, alsmede een verzekering af te sluiten.

Het probleem is echter dat ik (toen 22 jaar) het met geen mogelijkheid voor elkaar kreeg om mijn camera te verzekeren.
- Ik mag mijn eigen scooter verzekeren
- Ik mag mijn eigen auto verzekeren
Maar iemand van 22 met een videocamera van 2400 euro, tja daar staan verzekeringsmaatschappijen raar van te kijken, en verzekeren ho maar.
In eerste instantie wilde ik de camera opnemen bij de inboedelverzekering van mijn ouders, echter deze maatschappij weigerde. Ik heb veel contact gehad met verschillende assurantiekantoren, en allemaal vertelde ze mij dat ik alleen de camera kon verzekeren als ik ook een aparte inboedelverzekering nam. Ik ben thuiswonend, en mijn inboedel is verzekerd bij mijn ouders.

Uiteindelijk na 2 maanden bellen, mailen, kwam ik erachter dat http://www.meeus.com bereid was om mijn camera te verzekeren. Ik betaal nu 75 euro per jaar om deze camera wereldwijd tegen elk van buitenafkomend onheil te verzekeren.

Tja, het valt niet mee om als jonge videofilmer soms wat te regelen
pi_15479978
Ik ben ooit in dit forum al eens deze link tegen, misschien is dat wat,wel ff op verzekering klikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')