abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2003 @ 00:26:07 #1
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_15238583
Ik ben even op zoek gegaan naar wat meer info, maar ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden..

Als ik uit ben geweest, en ik heb een aantal biertjes genuttigd (en ik dus niet zo nuchter meer ben), neem ik tegenwoordig als ik thuis kom een saridon (zware versie asperine) met een glas water er achter aan voor ik m'n bed in duik..

Resultaat:
Je slaapt als een blok, als je wakker word heb je geen hoofdpijn, en meestal ook niet misselijk..
Je word wel vrij moe wakker, maar de kater is een stuk minder tot helemaal niet aanwezig.. (beetje wazig in je hoofd nog)

Wat ik nou NIET kan vinden, is het eigenlijke effect wat saridon + alcohol met je doet.., ik weet dat het eigenlijk niet zo goed is om te doen (dat kan ik nog wel vinden) maar WAT is er nou zo slecht aan ?

m.a.w. Ik wil eigenlijk even weten of mijn briljante katerremedie erg schadelijk (op lange termijn) is

Weet iemand hier iets van wat de precieze effecten van alcohol + saridon zijn ?

pi_15238640
Waarschijnlijk heeft het glas water meer effect op je kater dan de saridon. Kater is niets anders dan een te kort aan vocht. Een paar glazen water helpt net zo goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Gobo op 08-12-2003 00:29]

COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key
  maandag 8 december 2003 @ 00:28:51 #3
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_15238643
m.a.w. je bent een proefkonijn......... ook ik ben benieuwd naar je bijwerkingen!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  maandag 8 december 2003 @ 00:30:08 #4
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_15238681
ik zou het niet weten.

Mijn anti-katerremedies:

(1) heeeeel veel water drinken als je terugkomt. Zoveel water dat je bijna over je nek gaat.
(2) na een hele avond/nacht/ochtend bier drinken; 1 rooie vodka/red bull drinken en dan stoppen.
(3) 1 aspirientje nemen voordat je gaat drinken.

Manier 1 werkt niet echt heel goed, maar als ik dat doe, voel ik me toch beter, dan wanneer ik na het stappen meteen mn bed in duik .
Manier 2 en/of 3 werken echter perfect bij mij!

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  maandag 8 december 2003 @ 00:31:32 #5
28309 Wunk
pi_15238710
Nee, alcohol breekt ook in grote mate vitamine (B) af.., is niet alleen vochttekort..

Die saridon zorgt er gewoon voor dat je de koppijn niet voelt de volgende ochtend (works for me)

pi_15238717
op lange termijn vast hetzelfde als willekeurig welke pijnstiller, of alcohol alleen.... lever naar de tering.

Overgens werkt het niet vanwege de pijnstiller hoor, maar vanwege het water.

*verbaast zich erover dat zoveel mensen dat niet weten*

Alcohol verdrijft water uit je lichaam.
Hoofdpijn is het eerste teken van uitdroging.

Kater is het gevolg van alcohol dat een hele nacht water uit je lichaam drijft.

Oplossing: Water drinken voor je gaat slapen.... twee, drie glazen.... of als je HEEL ver heen bent, een litertje of twee, en als je wakker word ook nog even twee glazen water naar binnen gooien.

www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
pi_15238777
de nieuwe antikater pillen
http://www.ru-21.net/
Stond laats nog een bericht in fok. Je kon het kopen in een kleding en uitgaanszaken ofzo iets... maar of het werkt weet ik echt niet... Mensen die dit spul kennen even graag je mening erover..
  maandag 8 december 2003 @ 00:35:53 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15238808
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:30 schreef yozd het volgende:
(3) 1 aspirientje nemen voordat je gaat drinken.
En soms 2, als ik erg veel gezopen heb. Ibuprofen is okay.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 8 december 2003 @ 00:36:43 #9
28309 Wunk
pi_15238823
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:34 schreef Sjammie het volgende:
de nieuwe antikater pillen
http://www.ru-21.net/
Stond laats nog een bericht in fok. Je kon het kopen in een kleding en uitgaanszaken ofzo iets... maar of het werkt weet ik echt niet... Mensen die dit spul kennen even graag je mening erover..
Mja, dat zijn dus gewoon opgepepte vitaminepreparaten.., die heb ik zelf ook wel in de vorm van davitamon en verse sinasappelsap

Maar uit ervaring weet ik dat 3 glazen water lang niet zo goed helpen als een asperine erbij.. (enige wat je van die liter water krijgt is een enorme volle blaas vroeg in de ochtend )

maandag 8 december 2003 @ 00:38:42 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15238859
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:36 schreef Wunk het volgende:
(enige wat je van die liter water krijgt is een enorme volle blaas vroeg in de ochtend )
Da's lullig als je erg vast slaapt door de aspirine.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 8 december 2003 @ 00:40:13 #11
28309 Wunk
pi_15238889
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Da's lullig als je erg vast slaapt door de aspirine.

Ik heb nog nooit ZO vast geslapen dat ik erdoor in m'n bed heb gezeken/gekotst/vul ander ranzig ding in
pi_15239049
Ik drink veel vodka.. daar krijg ik eigenlijk nooit een kater van

en anders.. simpel water drinken..

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_15239097
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En soms 2, als ik erg veel gezopen heb. Ibuprofen is okay.

ibuprofen met alcohol? Succes over een jaar of 20, als je dit elk weekend doet.... heeft mijn pa ook gedaan..... lever, maag, nieren, vent heeft zo ongeveer alles naar de klote geholpen daarmee.
www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
pi_15239164
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:36 schreef Wunk het volgende:

Maar uit ervaring weet ik dat 3 glazen water lang niet zo goed helpen als een asperine erbij.. (enige wat je van die liter water krijgt is een enorme volle blaas vroeg in de ochtend )

moet je minder zuipen Of gewoon eeder beginnen met water, in de kroeg al, bijvoorbeeld. een pijnstiller zorgt dat je het niet voelt, zorgt niet dat het er niet is.

Als alleen water niet helpt, moet echt eens overwegen minder te gaan zuipen, of gewoon meer / eerder water drinken.

Trust me, ik heb een familie vol alcoholisten.... you do NOT want to mix alcohol en pijnstillers.

maandag 8 december 2003 @ 01:04:26 #15
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_15239302
Water drinken voor je gaat slapen alleen is echt wel genoeg

Ik ben altijd nog draaierig en al, maar nooit misselijk of koppijn. Gewoon een litertje water naar binnen ketsen en alles komt goed

maandag 8 december 2003 @ 02:01:27 #16
51330 Sylv3r
Irri^H^H^H^H Lief
pi_15239781
Volgens mij is alcohol in combinatie met pijnstillers vooral slecht, omdat ze beiden min of meer hetzelfde effect hebben bij veelvuldig gebruik.

1) Alcohol kan tot gevolg hebben dat het slijmvlies van de maag beschadigt, waardoor je kans hebt op een maagvliesontsteking en/of een maagzweer. Het veelvuldig gebruiken van pijnstillers kan ook maagklachten tot gevolg hebben.

2) De lever maakt giftige stoffen, zoals pijnstillers en alcohol, onschadelijk. Veelvuldig gebruik van zowel alcohol als pijnstillers zorgen voor een overbelasting van de lever, met alle gevolgen van dien. Ook Saridon kan leverbeschadiging veroorzaken bij chronisch gebruik.

Conclusie: wanneer je beide middelen tegelijk gebruikt vergroot je dus de kans op lever- en maagklachten.

Bovendien; pijn is een indicatie dat er iets mis is (vochtgebrek, slaapgebrek, gebrek aan vitamine B1). Doordat je pijnstillers slikt voel je de pijn niet, maar de oorzaak is niet weggenomen. En doordat je de pijn niet voelt, zal je je lichaam sneller overbelasten.

Dus ipv het gevoel weg te nemen, kun je beter zorgen dat je de oorzaak wegneemt. Op die manier heb je over 20 jaar ook nog iets aan je leven.
Alcohol drinken is prima, maar zorg dan dat je tussendoor ook af en toe water of fris drinkt en een (minimale) hoeveelheid zout (bijvoorbeeld een handje pinda's of chips) neemt.

Tiger Woods; bad place for a picknick
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')