IK KRIJG MORGEN VOLUME 8 EN 12 VAN MASAAKI SUZUKI'S KANTATE OPNAMES.
quote:Je hoeft niet zo te schreeuwen
Op maandag 18 juni 2001 15:53 schreef CAPTAIN_CAPSLOCK het volgende:
JAZEKER. VOORAL BAROK, EN DAN MET NAME (UITERAARD) J. S. BACH, DE MEEST INVENTIEVE, GENIAALSTE, GROOTSTE MUSICUS/COMPONIST OOIT.IK KRIJG MORGEN VOLUME 8 EN 12 VAN MASAAKI SUZUKI'S KANTATE OPNAMES.
quote:Oh ja?!? Nou...ik ben pro-Händel, net als Beethoven was en Beethoven is ook stoer
Op maandag 18 juni 2001 15:53 schreef CAPTAIN_CAPSLOCK het volgende:
JAZEKER. VOORAL BAROK, EN DAN MET NAME (UITERAARD) J. S. BACH, DE MEEST INVENTIEVE, GENIAALSTE, GROOTSTE MUSICUS/COMPONIST OOIT.
Ik ben vrij nieuw in de wereld van klassiek. Ben eigenlijk Metalhead, maar omdat tegenwoordig veel Metalartiesten door klassiek muziek geīnspireerd zijn en veelal ook getraind zijn (Rhapsody, Dark Moor etc) dacht ik: moet ik ook eens luisteren.
Ik vind barok het coolst, maar van de modernere werken kan ik het werk van Wagner wel apprecieren (hij is ooit zelfs "de eerste Metalhead" genoemd hehe).
Ik houd erg van Händel, J.S. Bach en god vergeef me..Scarlatti (de jongste). Klavecimbel regeert gewoon. Oh en ik vind de luit composities van John Dowland echt top.
Ennuh ondanks je naam zou het erg fijn zijn als de capslock eraf ging, het leest nl. zo irritant.
quote:That combination strikes me as odd.
Op dinsdag 19 juni 2001 22:08 schreef Hagelslag het volgende:
Rachmaninoff (vooral het 3e pianoconcert!), Shostakovich (alles!)
Ik ben zelf anti-Rachmaninov en ook Tsjaikovski is niet mijn lievelingscomponist, maar enorm liefhebber van Sjostakovitsj, Prokofiev, Bach (ik moet me bij CC aansluiten), Mahler, Reger, Bartok.
Van de Barok en de classicistische periode vind ik ook veel mooi. Van Mozart vink niet alles echt supermooi, maar hij boeit me wel heel erg.
Alleen zie ik de bomen door 't bos niet meer met al die Kruidvat releases en al die andere brakke merken...
Beethoven, Mozart, Iron maiden, Straus, Deep purple en vele anderen
quote:Kijk de film "Shine" als je die nog niet gezien hebt!!! super mooi!!!
Op dinsdag 19 juni 2001 22:08 schreef Hagelslag het volgende:
Ik hou enorm van de russische componisten, Rachmaninoff (vooral het 3e pianoconcert!),
-knipje-
heerlijk !!
quote:Twee symfonieen die hun wanstaltige einde gemeen hebben
Op dinsdag 19 juni 2001 23:02 schreef ForrestX het volgende:
Beethoven symphonie No 5 & 9
quote:als er een technobeat onder zit wel ja
Op maandag 18 juni 2001 15:45 schreef Hagelslag het volgende:
Ik vraag me af of er ook fokkers zijn die van klassieke muziek houden? En zo ja wat?
Bij het Requiem moet ik altijd een beetje huilen
quote:Nee ik zei: ik ben pro-Händel, net als Beethoven..Beethoven vond dat Händel (toen) de beste componist ooit was
Op maandag 18 juni 2001 17:16 schreef CAPTAIN_CAPSLOCK het volgende:
BEETHOVEN IS GEEN BAROK COMPONIST.
quote:
Op dinsdag 19 juni 2001 23:40 schreef Herald het volgende:[..]
als er een technobeat onder zit wel ja
Trouwens, ik ben nog op zoek naar een mooie/goede uitvoering van Händel's Water Music; weet iemand een goede?
quote:Naxos is toch altijd goed?
Op dinsdag 19 juni 2001 23:45 schreef Witchfynder het volgende:
Trouwens, ik ben nog op zoek naar een mooie/goede uitvoering van Händel's Water Music; weet iemand een goede?
quote:Zal eens kijken, thnx
Op dinsdag 19 juni 2001 23:48 schreef Koekepan het volgende:[..]
Naxos is toch altijd goed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |