quote:die durfen ook niet te gaan lopen, ze zijn bang dat ze microscopisch kleine diertjes doden.
Op woensdag 21 januari 2004 22:11 schreef FouteMensenStaff het volgende:
De echte die-hards niet.
quote:Ze schrijven wel boeddhisten met dubbel-d.
Op zondag 7 december 2003 12:36 schreef peiky het volgende:
Hallo,
Ik wil eventjes weten of echte boedhisten koffie drinken.
Peiky.
quote:ja he.
Op donderdag 22 januari 2004 15:27 schreef peiky het volgende:
Ik zag even niet met mijn oren dat toets b twee keer moest hebben, dit omdat mijn ogen het geluid van mooie muziek opving.
mvrgrt. Peiky
Alhoewel koffie je concentratie verhoogt, heeft caffeine een invloed op de hersens (en dus de geest) dat wordt als invloed gezien dus niet natuurlijk en is daarom niet geschikt. Daarnaast is caffeine verslavend, wat indruist tegen het idee van onthechting.
Je kan echter wel de leer bestuderen hoor met een biertje ofzo
Het is geen verbod, de regel is er zodat je zo snel mogelijk de leer begrijpt en verlichting bereikt.
De regel is trouwens om een zo helder mogelijke geest te krijgen.
quote:Cafeinevrije koffie mag dus wel?
Op donderdag 22 januari 2004 16:10 schreef The_Shining het volgende:
de 5e regel voor alle boeddhisten is zich onthouden van alle benevelende middelen, of alle middelen/situaties die een dermate negatieve invloed hebben op de werking van de geest.Alhoewel koffie je concentratie verhoogt, heeft caffeine een invloed op de hersens (en dus de geest) dat wordt als invloed gezien dus niet natuurlijk en is daarom niet geschikt. Daarnaast is caffeine verslavend, wat indruist tegen het idee van onthechting.
Je kan echter wel de leer bestuderen hoor met een biertje ofzo
![]()
Het is geen verbod, de regel is er zodat je zo snel mogelijk de leer begrijpt en verlichting bereikt.
De regel is trouwens om een zo helder mogelijke geest te krijgen.
quote:[serieus]
Op woensdag 21 januari 2004 22:33 schreef capibar het volgende:
die durfen ook niet te gaan lopen, ze zijn bang dat ze microscopisch kleine diertjes doden.
eigenlijk niet, je kan die immers niet zien dus treft jou geen blaam als je ze kapotmaakt. Dat is karma
Er is wel een orthodoxe stromingen (Jainisme, voorloper van het Hindoeisme en Boeddhisme) die het principe van non-geweld extreem uitvoeren. De die-hards dragen maskertjes om de mond om te voorkomen dat er per ongeluk een insect invliegt. Ook nemen zij zich vaak voor (intentie) zodra zij 's ochtends opstaan om niet per ongeluk een insect te pletten.
quote:
Taking of life (Jiva) is a great sacrilege. An orthodox Jain would go through extreme precautions to prevent accidental and inadvertent killing of even small insects does not take place, by, for example, gently clearing the path with a broom of minute insects as he walked
quote:lol waarom heet het dan nog koffie?? lijkt me geen probleem, als er 0,0 cafeine inzit
Op donderdag 22 januari 2004 16:17 schreef trueblue het volgende:
Cafeinevrije koffie mag dus wel?
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:57 schreef HeatWave het volgende:
het slowchat gedeelte is hiernaast hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |