Momenteel ben ik voor mijn opleiding een rapport aan het schrijven over het fenomeen dance. Ik heb nu een hoofdstuk geschreven over het ontstaan van housemuziek.
Het lijkt me leuk om een lijst samen te stellen van feiten en gebeurtenissen die een grote invloed hebben gehad op het ontstaan van dancemuziek. Aangezien ik in dat tijdperk nog een kleine peuter was, zou ik graag jullie mening willen horen.
Voorbeelden:
1980: Frankie Knuckles gaat draaien in de discotheek Warehouse (Chicago): zijn mix van disco uit New York, met de sound uit Chicago en een drumcomputer levert de eerste hoousemuziek op . De naam 'house' is ontleend aan the Warehouse.
September 1988: in Amsterdam wordt het eerste housefeest gehouden. Binnen 2 weken breekt house door in Nederland.
1988: Roxy opent
En meer van dit soort zaken. Weet jij nog leuke?
De House-sound of Chicago heeft vaste voet in Nederland
[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 06-12-2003 20:55]
Pff, wat een BrEeZaH-voorbeeld he
quote:Gelukkig heeft nighTTown haar kelder nog
Op zaterdag 6 december 2003 20:56 schreef schatje het volgende:
De RoXy is helaas afgebrand.
Dat was echt een trendzetter qua house en dance
.
Tweede House-sound of Chicago hitje komt van Steve Silk Hurly: Jack Your Body
quote:Toch wordt door velen 'Mr. Fingers - Can you feel it' (1986) gezien als de ultieme houseklassieker.
Op zaterdag 6 december 2003 20:52 schreef Captain_Chaos het volgende:
Eerste house-hit komt van Farly Jackmaster Funk: Love can't turn around.De House-sound of Chicago heeft vaste voet in Nederland
quote:Robert Janssen toch?
Op zaterdag 6 december 2003 21:09 schreef Robert_Jensen het volgende:
1990: de geboorte vd hardcore algemeen geaccepteerd als zijnde geboren in Rotterdams 'Parkzicht'.
quote:Rotterdam is dé stad die de wereld jaren na de schuimfeesten in Parkzicht met gabber-house opzadelt....
Op zaterdag 6 december 2003 21:09 schreef Robert_Jensen het volgende:
1990: de geboorte vd hardcore algemeen geaccepteerd als zijnde geboren in Rotterdams 'Parkzicht'.
Tragic
quote:Wanneer was er dan voor t laatst een trendsettend feestje in de basement?
Op zaterdag 6 december 2003 21:02 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Gelukkig heeft nighTTown haar kelder nog
Tweede House-sound of Chicago hitje komt van Steve Silk Hurly: Jack Your Body
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |