FOK!forum / Politiek / Verhoogde snelwegen met tol aanleggen.
gtotepzaterdag 6 december 2003 @ 20:13
Kamer wil proef met dubbeldeks-snelweg
Snelwegen moeten de hoogte in om het nijpende fileprobleem in Nederland aan te pakken. Een Kamermeerderheid wil nu snel een proef met een dubbeldeksweg.

Tol
VVD, CDA en de LPF willen dat minister Peijs van verkeer snel 100 miljoen euro vrijmaakt voor de proef. Boven de bestaande snelwegen komt een volledig nieuwe weg met één rijstrook voor elke richting. De automobilist kan kiezen; tol betalen, of gratis de file in.

Snelweg
De proef zou kunnen worden gehouden op de A1 tussen Muiderberg en Amsterdam, de A2 bij Eindhoven of de A28 bij Zwolle. Het gaat om 15 kilometer weg.


Ik ken de situatie op de A1 en A2 niet maar weet wel dat de A28 bij Zwolle zich hier prima voor leent omdat de snelweg er niet breder kan vanwege de ruimte.Wel denk ik dat het verhoogde gedeelte dan beide kanten 2 banen moet hebben, anders wordt het half werk.
En die tol toestand zullen we in de toekomst toch wel krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door gtotep op 06-12-2003 20:21]

NightH4wkzaterdag 6 december 2003 @ 20:13
En?
Lariekoekzaterdag 6 december 2003 @ 20:17
Dat maakt toch niks uit. Dan staat 15 km verderop iedereen weer lekker in de file. Net zoals met de spitsstroken.
NightH4wkzaterdag 6 december 2003 @ 20:19
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:17 schreef Lariekoek het volgende:
Dat maakt toch niks uit. Dan staat 15 km verderop iedereen weer lekker in de file. Net zoals met de spitsstroken.
Daarom is het ook een test.
Remizonzaterdag 6 december 2003 @ 20:20
15 km dus dat komt er op neer dat ze het probleem 15 km verderop verschuifen.
Ik sta dagenlijks in die file bij muidenberg allemaal heel erg gezellig maar dan staan we met zijn allen vast op de ring van a'dam.
De A6 naar de A9 verlengen zal meer helpen dus zonde van dat geld in deze moeilijke tijden.

[Dit bericht is gewijzigd door Remizon op 06-12-2003 20:22]

succubuszaterdag 6 december 2003 @ 20:21
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:17 schreef Lariekoek het volgende:
Dat maakt toch niks uit. Dan staat 15 km verderop iedereen weer lekker in de file. Net zoals met de spitsstroken.
ze moeten het doen over een langer traject.
van amsterdam (A10) tot aan knooppunt A1/A27 (eemnes) dan ontwijk je namelijk dat hele gevoeg en geneuzel bij opstoppingspunten zoals knp A6 (muiderberg) en het stuk waar 3-banen naar 2 gaan (naarden-bussum). weet zeker dat de A1 dan weer rijdt tijdens spitsuren
NightH4wkzaterdag 6 december 2003 @ 20:21
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:20 schreef Remizon het volgende:
15 km dus dat komt er op neer dat ze het probleem 15 km verderop verschuifen ik sta dagenlijks in die file bij muidenberg allemaal heel erg gezellig maar dan staan we met zijn allen vast op de ring van a'dam
de a6 naar de a9 verlengen zal meer helpen dus zonda van dat geld in deze moeilijke tijden
Die 15km is alleen maar bedoeld als test.
Morkjezaterdag 6 december 2003 @ 20:22
met die 15 km skip je hier bij zwolle wel 3 afslagen en een knooppunt, dus misschien wel handig voor al die mensen die er alleen maar langs moeten. (denk dat toch alleen daar die file staat, mostly)
UnderWorld_zaterdag 6 december 2003 @ 20:22
Lijkt me een goed plan. Statistisch onderzoek heeft ook al uitgewezen dat een kleine afname van het aantal auto's op de weg alle files doet oplossen. Voor de randstad bied het zeker een oplossing.

Het is ook goed voor het bedrijfsleven, ze kunnen betalen om niet in de file te staan en zo veel kosten te besparen. En nog beter. Als het flopt zullen de kosten niet voor de belastingbetaler zijn, maar voor de ondernemingen. En ook als het een succes is zullen de winsten ten goede komen aan de ondernemingen. Beters dat het door bedrijven wordt uitgevoerd en niet door de overheid.

#ANONIEMzaterdag 6 december 2003 @ 20:24
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:17 schreef Lariekoek het volgende:
Dat maakt toch niks uit. Dan staat 15 km verderop iedereen weer lekker in de file. Net zoals met de spitsstroken.
In het geval van Zwolle (A28) is dat niet het geval. Vanaf noordelijke richting sta je in de ochtendspits altijd tussen Staphorst en Zwolle-noord in de file, en vice versa in de avond spits. Als je dat stuk overbrugt door een tolweg helpt het een hele boel. Het liefst zie ik gewoon 6 rijbanen, maar dat is niet haalbaar.
Lariekoekzaterdag 6 december 2003 @ 20:24
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:21 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Die 15km is alleen maar bedoeld als test.


Een test die bij voorbaat al gedoemd is te mislukken.
Ze moeten het inderdaad, zoals hierboven al vermeld is over een veel groter stuk uit testen. Dan zal het alleen rendabel zijn.
Dit is gewoon weer 100 miljoen euro over de balk gooien.
P-Stylezaterdag 6 december 2003 @ 20:25
Ik vraag me alleen af of zo'n enkele rijstrook (die de bovenste baan heeft) zin heeft.
Wim-Deetmanzaterdag 6 december 2003 @ 20:26
Er wordt gezegt dat het niet zo duur is om aan te leggen.
Volgens mij wordt vergeten dat het vernieuwen van op- en af-ritten en klaverbladen ontzettend duur, en lastig is.
gtotepzaterdag 6 december 2003 @ 20:27
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:17 schreef Lariekoek het volgende:
Dat maakt toch niks uit. Dan staat 15 km verderop iedereen weer lekker in de file. Net zoals met de spitsstroken.
Dit is nou net niet het geval als ze het bij Zwolle doen want het gedeelte waar het over gaat zijn aan de zuidkant bij Zwolle de A28 en de A50 die van Zwolle tot Meppel samengaan en dan splitsen in de A28 en A32.
De beste plek om het te proberen dus (tussen Zwolle en Meppel is plm 17 km.

[Dit bericht is gewijzigd door gtotep op 06-12-2003 20:31]

Morkjezaterdag 6 december 2003 @ 20:29
jamaar das wel wat meer als 15 km
#ANONIEMzaterdag 6 december 2003 @ 20:30
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:29 schreef Morkje het volgende:
jamaar das wel wat meer als 15 km
Het file gevoelige stuk is denk ik een kilometer of 4-6.
Lariekoekzaterdag 6 december 2003 @ 20:32
Ik denk trouwens dat het beter is om de mentaliteit van de Nederlandse automobilist eens aan te pakken. Misschien dat dat al een stuk zal schelen kwa file leed.
#ANONIEMzaterdag 6 december 2003 @ 20:35
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:32 schreef Lariekoek het volgende:
Ik denk trouwens dat het beter is om de mentaliteit van de Nederlandse automobilist eens aan te pakken. Misschien dat dat al een stuk zal schelen kwa file leed.
Bij Zwolle is het iig voor een groot deel te danken aan het linksplakken.
Blipjahzaterdag 6 december 2003 @ 20:39
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:13 schreef gtotep het volgende:
Kamer wil proef met dubbeldeks-snelweg
Snelwegen moeten de hoogte in om het nijpende fileprobleem in Nederland aan te pakken. Een Kamermeerderheid wil nu snel een proef met een dubbeldeksweg.

Tol
VVD, CDA en de LPF willen dat minister Peijs van verkeer snel 100 miljoen euro vrijmaakt voor de proef. Boven de bestaande snelwegen komt een volledig nieuwe weg met één rijstrook voor elke richting. De automobilist kan kiezen; tol betalen, of gratis de file in.

Snelweg
De proef zou kunnen worden gehouden op de A1 tussen Muiderberg en Amsterdam, de A2 bij Eindhoven of de A28 bij Zwolle. Het gaat om 15 kilometer weg.


Ik ken de situatie op de A1 en A2 niet maar weet wel dat de A28 bij Zwolle zich hier prima voor leent omdat de snelweg er niet breder kan vanwege de ruimte.Wel denk ik dat het verhoogde gedeelte dan beide kanten 2 banen moet hebben, anders wordt het half werk.
En die tol toestand zullen we in de toekomst toch wel krijgen.


Mooi niet bij Muiderberg dus!

Heb echt geen zin in nog een snelweg...

Wel stoer hoe Muiderberg altijd in het nieuws is

6 Km bij Muiderberg

Muiderberg rulez!!!

pberendszaterdag 6 december 2003 @ 23:26
Interessant experiment. Echt weggegooid geld is die 100 miljoen niet, want als het mislukt dan kunnen de wegen gewoon weer als nogmale wegen gebruikt worden Maar die 100 miljoen moet wel uit de al bestaande extra-wegen-pot komen.
NightH4wkzaterdag 6 december 2003 @ 23:27
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:39 schreef Blipjah het volgende:

[..]

Mooi niet bij Muiderberg dus!

Heb echt geen zin in nog een snelweg...

Wel stoer hoe Muiderberg altijd in het nieuws is

6 Km bij Muiderberg

Muiderberg rulez!!!


Muiderberg?
UnderWorld_zaterdag 6 december 2003 @ 23:30
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:39 schreef Blipjah het volgende:

[..]
-knip-


De snelweg komt er 'bovenop' dus het zal wel meevallen met die extra snelweg.
NewOrderzaterdag 6 december 2003 @ 23:32
Een tijdje terug werd er ook gesproken over een dubbeldeks A27.
bliebliezaterdag 6 december 2003 @ 23:32
kben benieuwd welk stuk ze hiero willen overdekken dan... met de A2 heb je zo ongeveer de helft van de snelwegen die rond Eindhoven liggen.
gtotepmaandag 8 december 2003 @ 19:21
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 23:32 schreef blieblie het volgende:
kben benieuwd welk stuk ze hiero willen overdekken dan... met de A2 heb je zo ongeveer de helft van de snelwegen die rond Eindhoven liggen.
Als ze bij Eindhoven iets willen verbeteren , dan moeten ze een binnendoor snelweg maken naar limburg(oostkant van eindhoven)
dat scheelt heel wat vergeleken langs de westkant (min 8 km korter)
Vuurbestendigdinsdag 9 december 2003 @ 15:10
Volgens mij is de beste opmerking die ik onlangs van een VVD politicus heb gehoord over dit onderwerp "stop nu toch eens met alle moeilijke berekeningen, dure adviesburo's, en laten we eens iets gaan doen".
Dat doelt mede op dit onderwerp wat mij betreft. Buiten alle discussie staat dat als dit begonnen was toen er een goed plan was, dit nu als daadwerkelijk uitgeprobeerd werd.

Laten we dit met veel meer van dat politiek gekonkel doen, niet lullen gewoon doen, en voor de helft van de prijs van alle onderzoeken tezamen.