super_honda | zaterdag 6 december 2003 @ 14:21 |
ik ben nu bezig met motorrijles en straks als dat papiertje er is moet er natuurlijk een motor komen. Omdat ik nog vastzit aan een beperkt rijbewijs moet er dus een licht(begrensde) motor komen. Ik zit te denken aan een begrensde GS500. iemand ervaring met deze motor? ik heb begrepen dat ze wel degelijk en betrouwbaar zijn, maar weet nog niks van de rijeigenschappen enzo. | |
Whatashockr | zaterdag 6 december 2003 @ 14:29 |
Ik denk zelf dat je beter de keuze kunt maken om toch naar een 4cilinder te gaan, niet dat een GS500 niet leuk is maar je bent hem wellicht wel erg snel zat.. Dan heb je wat meer aan een 4cilinder 600tje bijvoorbeeld.. Als je aan de andere kant van plan bent om binnen afzienbare tijd toch nieuwer te gaan rijden en deze alleen om het wat te leren neemt, dan heb je aan de 500 een goedkope motor | |
super_honda | zaterdag 6 december 2003 @ 14:36 |
Ik ben niet van plan om er jaren op te blijven rijden. zodra ik "zwaar" mag rijden komt er wel een andere motor. het gaat me er vooral om dat ik leer rijden. Ik heb ook een redelijk beperkt budget(max 2000 euro), en daar koop je volgens mij geen geknepen 4 cilinder mee. | |
MUZZ | zaterdag 6 december 2003 @ 14:37 |
Wat een flauwe keul zeg "neem een 4 cilinder". Dat is dus echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb . Heb vroeger een 4 cilinder gehad en rij nu op een 2 cilinder maar daar heb ik veel meer plezier mee dan ik ooit gehad heb met een 4 cilinder. Zo GS is een leuke fiets om te leren rijden en leker goedkoop als je eens een keer valt. | |
super_honda | zaterdag 6 december 2003 @ 14:41 |
waarom zou een 4 cilinder eigenlijk beter zijn? | |
LowJoe | zaterdag 6 december 2003 @ 14:42 |
He!Dat is nieuw voor mij!Heb je tegenwoordig geknepen motors??En wat is dan de max vermogen??Of is het max snelheid?? | |
super_honda | zaterdag 6 december 2003 @ 14:46 |
quote:het vermogen word dan terug gedraaid naar 25kw. bij de meeste motoren ligt de top dan geloof ik tussen de 150 en 180. | |
Herr.Flick | zaterdag 6 december 2003 @ 15:07 |
quote:Mooiere draai eigenschappen en minder trillingen.... Een yamaha diversion 600 kan ook op 25 kw ![]() | |
PatrickM | zaterdag 6 december 2003 @ 15:41 |
Weg met 4 cilinders, 2 cilinders zijn leuker... vooral V-Twins ![]() Of komt dat nou omdat ik V-Twin fanaat ben | |
slashme | zaterdag 6 december 2003 @ 17:11 |
GS500, is leuk ding, vering is erg week, tenminste ik heb er 1 maal op gereden van iemand. met een beperkt budget koop je niet veel spannends, dit is dan een goede keus. Ga je hem gebruiken om te forenzen of voor de fun? | |
Captain_Chaos | zaterdag 6 december 2003 @ 17:14 |
Op gelest. Is een vriendelijke tweepitter; een allemansvriend eigenlijk. Compacte fiets met lekker laag zwaartepunt. Alleen wel rampzalig als je langer als 1.80 bent. Met sportkuip en onderkuipje zelfs nog best wel leuk ogend. Mooie beginnersfiets die je geen kapitaal kost als je hem een keer uit je jatten laat vallen. | |
super_honda | zaterdag 6 december 2003 @ 17:42 |
quote:het word een motor voor beide, om mee naar school te gaan(22km snelweg) en gewoon voor de fun. het is wel belangrijk dat ie veel kilometers kan maken zonder al teveel onderhoud, aangezien ik ook van plan ben om er veel tourritten mee te gaan maken. Ik was eerst van plan om een CB500 oid te kopen, maar die zijn me veel te duur gemiddeld 3500 terwijl een GS500 met kuipen rond de 2000 zit. kleding, helm en laarzen heb ik al dus daar hoef ik gelukkig geen geld aan uit te geven. | |
slashme | zaterdag 6 december 2003 @ 17:45 |
quote:onderhoud: regelmatig olie verversen dan kan je weinig mis gaan. regelmatig ketting smeren dan gaat het allemaal wat langer mee. Slimme keus deze bike. Hier leer je beter op rijden dan op een R6. | |
super_honda | zaterdag 6 december 2003 @ 18:33 |
ik denk dat nav wat er hier gepost is en wat ik op M-F gelezen heb een GS500 wel een goeie keus is. als ik me papiertje heb ga ik maar eens een proefritje doen denk ik, en als ie bealt koop ik er een. wat zal er naast ketting smeren en regelmatig olie verversen nog meer moeten gebeuren? of is een grote onderhoudsbeurt per jaar wel voldoende. | |
slashme | zaterdag 6 december 2003 @ 18:37 |
quote:reserve kraantje is toch genoeg? Verder onderhoud, filters vervangen kun je wel zelf, koppeling stellen. Stelt allemaal niet zoveel voor. Keerringen van voorvork is wat lastiger, maar allemaal te leren. | |
super_honda | zaterdag 6 december 2003 @ 18:59 |
ik heb heel wat geleerd van mijn MB'tjes, gelukkig. olie en filters vervangen is niet zo moeilijk. voorvork olie is vast ook wel te doen denk ik, met een gebruikershandleiding zal ik het me wel lukken denk ik. hoeveel versnellingen heeft zo'n GS eigenlijk? | |
slashme | zaterdag 6 december 2003 @ 19:00 |
quote:5 bakje geloof ik. | |
PatrickM | zaterdag 6 december 2003 @ 19:12 |
GS500 heeft een 6 bak | |
Haikuh | zaterdag 6 december 2003 @ 19:26 |
-edit- [Dit bericht is gewijzigd door Haikuh op 07-12-2003 02:57] | |
slashme | zaterdag 6 december 2003 @ 19:28 |
quote:op de teller misschien | |
super_honda | zaterdag 6 december 2003 @ 19:29 |
quote:ten eerste heb ik met mijn ouders afgesproken dat ik eerst mijn rbw moet hebben voordat ik een motor koop en ten tweede als je eerst nog een big end lager mag vervangen is er vast nog wat meer aan de hand...... enne 190 op de teller, hoeveel is dat echt? | |
slashme | zaterdag 6 december 2003 @ 19:51 |
quote:idd, beetje gebrek aan smering gehad? | |
PatrickM | zaterdag 6 december 2003 @ 22:12 |
quote:lees en huiver! Het zal vast schrikken zijn voor je maar 190 met je 25 kw GS500? De volvermogen redt het niet eens... ![]() Zie bovenstaande link voor specs... ( ![]() ![]() | |
super_honda | zaterdag 6 december 2003 @ 22:37 |
dan red ie dus amper 150 als 25kw'er ![]() edit: ik lees net ff verder en zie dat ie als 25kw'er 162 haalt. das dus zeg maar 170~175 op de teller. | |
Haikuh | zondag 7 december 2003 @ 02:53 |
-edit- [Dit bericht is gewijzigd door Haikuh op 07-12-2003 02:57] | |
Haikuh | zondag 7 december 2003 @ 02:55 |
-edit- [Dit bericht is gewijzigd door Haikuh op 07-12-2003 02:57] | |
Haikuh | zondag 7 december 2003 @ 02:56 |
Ik trek ff me zelf terug......ga ff niet in discussie, is namelijk lastig , als ze je toch niet geloven..dus... | |
Patrick281 | zondag 7 december 2003 @ 10:20 |
quote: ![]() ![]() En je zou eigenlijk een ban moeten hebben voor het volledig verknallen van een topic. Het is not done om al je post's eruit te halen.. on topic : GS500 prima fietsje zolang je niet beter gewend bent. [Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 07-12-2003 10:26] | |
super_honda | zondag 7 december 2003 @ 10:41 |
Ik vond de CB250(lesmotor) al goed rijden ![]() | |
PatrickM | zondag 7 december 2003 @ 10:43 |
quote:Als je jezelf maar gelooft joh, komt het allemaal wel goed hoor ![]() En voor jezelf nog geloofwaardiger maken om je post weg te editten ![]() p.s. Als je nou met een dynorun uitdraai komt waar zwart op wit staat dat je GS500 met 25 kw 190 echte km's haalt dan ga ik je geloven... maar tot die tijd ![]() Maar ik zou zeggen... keep on dreamin' | |
PatrickM | zondag 7 december 2003 @ 10:45 |
quote:Ik heb een keer een halve les gereden op de CB250 Nighthawk (ivm tekort aan rijdende CB500's (een paar lekke banden)) en ik vond 'm 3x ruk in het kwadraat, dus ik denk dat een GS500 je veel beter gaat bevallen, bovendien maakt een GS500/ER-5/GS500 niet zoveel uit qua rij-eigenschappen... het zijn allemaal allemansvriendjes en daarom ook goed om op te beginnen. | |
super_honda | zondag 7 december 2003 @ 11:03 |
ik moet tot dat ik mijn rbw gehaald heb op een CB250 rijden, het is de enigste 25kw motor die de rijschool heeft. ze hadden wel een begrensde CB500 maar die was aan puin gereden...... | |
PatrickM | zondag 7 december 2003 @ 11:17 |
quote:Om te leren rijden erop is opzich niet zo erg, zolang het alle basisfuncties maar heeft van een motor ![]() Het eerste gevoel wat ik had op de CB250 was het gevoel of ik op een opgevoerde brommer zat... Dus je gaat het nadat je je rijbewijs hebt gehaald er gelijk al grote stappen op voorruit met een GS500 ![]() En nog een tip... laat je niet gekmaken door topsnelheden, pk's en cc's | |
super_honda | zondag 7 december 2003 @ 11:22 |
quote:dat wa ik ook niet van plan, maar het is toch mooi meegenomen als een motor ook nog een beetje vooruit komt. ik ben niet zoals ene one_punch_mikey ![]() ![]() | |
PatrickM | zondag 7 december 2003 @ 11:42 |
hmmm.... waarom wordt idioot motorrijden en veel vermogen toch altijd geassocieerd met one_punch_mikey ![]() | |
super_honda | zondag 7 december 2003 @ 12:15 |
quote:al sla je me dood.... | |
Haikuh | zondag 7 december 2003 @ 14:41 |
Nou om ff duidelijker te zijn,,, me motor is op papier 25kw en is origineel 32,5 kw en daar heb ik dus 190 Km/h mee gehaald... (autobaan duitsland) en helaas dat kan ik niet doen , ik ben niet zo gek dat ik met 190 scheur en dan nog ff een foto maak , van me km teller..... rij maar een keer achter me aan dan , zou ik zo zeggen... anders gelooft toch niemand me , toch ? | |
PatrickM | zondag 7 december 2003 @ 18:28 |
quote:haha kennelijk nog nooit van Dynojet gehoord? Krijg je een mooie uitdraai op papier van je koppelverloop, pkverloop, snelheidverloop etc etc... Waarschijnlijk ook nog nooit van tellerafwijking gehoor? Jouw teller heeft iig minimaal een afwijking van 190-173=17 kilometers per uur... Maar goed... nogmaals... keep on dreamin' |