quote:Willem-Alexander is:
Op zaterdag 6 december 2003 12:35 schreef milagro het volgende:Ik heb echt geen idee hoe dat werkt met achternamen.
Heet Wim Lex nu van Amsberg of dragen alleen zijn broers die achternaam.
Of verliest WL die naam zodra hij koning wordt en draagt hij hem nu nog wel?
Zijn broer hebben dezelfde titels, met uizondering van de bovenste. (Prins van Oranje), die hebben zij niet.
quote:okat , dat zij titels.
Op zaterdag 6 december 2003 13:02 schreef Natalie het volgende:[..]
Willem-Alexander is:
- Prins van Oranje (titel die de kroonprins krijgt)
- Prins der Nederlanden
- Prins van Oranje-Nassau
- Jonkheer van Amsberg.Zijn broer hebben dezelfde titels, met uizondering van de bovenste. (Prins van Oranje), die hebben zij niet.
of is dat eender bij een kroonprins, of is er geen sprake van een achternaam
quote:Je zou zeggen: Van Amsberg. Dit omdat zijn vader zo heet.
Op zaterdag 6 december 2003 13:03 schreef milagro het volgende:okat , dat zij titels.
maar wat is nu zijn achternaam?of is dat eender bij een kroonprins, of is er geen sprake van een achternaam
quote:Z'n volledige naam is toch Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje Nassau?
Op zaterdag 6 december 2003 13:03 schreef milagro het volgende:[..]
okat , dat zij titels.
maar wat is nu zijn achternaam?of is dat eender bij een kroonprins, of is er geen sprake van een achternaam
quote:Daar ben ik het wel mee eens, ik werk met veel Amerikanen en andere buitenlanders zonder koningshuis en hun fascinatie voor het koningshuis is zeer groot
Op zaterdag 6 december 2003 12:01 schreef Keromane69 het volgende:
Poppenkast of niet, het is een stuk cultuur en traditie. Nederland zou een kaal land zijn zonder koningshuis, maar dat is enkel mijn opinie.
quote:Zijne Koninklijke Hoogheid Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Prins van Oranje, Prins der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg.
Op zaterdag 6 december 2003 13:06 schreef Elevation het volgende:Z'n volledige naam is toch Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje Nassau?
quote:yep, maar dat wil niet zeggen dat ze speciale nummerborden moeten hebben en het voorrecht om over de vluchtstrook te rijden. ;D
Op zaterdag 6 december 2003 13:10 schreef Re het volgende:[..]
Daar ben ik het wel mee eens, ik werk met veel Amerikanen en andere buitenlanders zonder koningshuis en hun fascinatie voor het koningshuis is zeer groot
quote:Zo staat 'ie vast niet in het geboorteregister of z'n paspoort.
Op zaterdag 6 december 2003 13:13 schreef Natalie het volgende:[..]
Zijne Koninklijke Hoogheid Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Prins van Oranje, Prins der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg.
quote:Is dat nou echt zo schokkend om je daarover te verontwaardigen? het hoort in ieder geval wel bij de Nederlandse mentaliteit, we mogen absoluut niet ongewoon zijn of opvallen want we moeten ons als eenheidsworst door het leven ploeteren
Op zaterdag 6 december 2003 13:30 schreef Keromane69 het volgende:[..]
yep, maar dat wil niet zeggen dat ze speciale nummerborden moeten hebben en het voorrecht om over de vluchtstrook te rijden. ;D
quote:Waar worden die kanonschoten gedaan?
Op zaterdag 6 december 2003 13:04 schreef Keromane69 het volgende:
..enne, krijgen we 202 kannonschoten bij een tweeling?
quote:Den Haag, op de Antillen en op Aruba. Geloof dat er nog een plaats is, maar dat weet ik niet zeker.
Op zaterdag 6 december 2003 14:31 schreef appeltje_eitje het volgende:[..]
Waar worden die kanonschoten gedaan?
quote:Den Helder
Op zaterdag 6 december 2003 14:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Den Haag, op de Antillen en op Aruba. Geloof dat er nog een plaats is, maar dat weet ik niet zeker.
(maar vraag me niet waarom nou juist daar..)
quote:Ah, psies. Heeft waarschijnlijk te maken met de verbondenheid van de KM met het koningshuis.
Op zaterdag 6 december 2003 14:36 schreef XMN8R het volgende:[..]
Den Helder
(maar vraag me niet waarom nou juist daar..)
quote:Ja. Vandaar ook de ;D
Op zaterdag 6 december 2003 14:27 schreef Re het volgende:[..]
Is dat nou echt zo schokkend om je daarover te verontwaardigen?
Pino en Wilma zal wel niet.
Prins Joris, prinses Claudia..?
quote:Men mag in Nederland zelf kiezen of ze hun adellijke titels in het paspoort willen hebben staan
Op zaterdag 6 december 2003 14:05 schreef Elevation het volgende:Zo staat 'ie vast niet in het geboorteregister of z'n paspoort.
quote:het worden een jongen en een meisje en ze gaan
Op zaterdag 6 december 2003 15:23 schreef Keromane69 het volgende:
Hoe gaan ze heten?Pino en Wilma zal wel niet.
Prins Joris, prinses Claudia..?
quote:¿Mak iek die jasje van Gip y Ganneke ien maatje chiquito?
Op zaterdag 6 december 2003 20:20 schreef schatje het volgende:
Maxima met haar moeder in de rij bij de Hema om een regenpakje van Jip en Janneke af te rekenen.
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:23 schreef milagro het volgende:¿Mak iek die jasje van Gip y Ganneke ien maatje chiquito?
quote:
PRINSES MÁXIMA OPGENOMEN IN BRONOVODEN HAAG Prinses Máxima is opgenomen in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag, zo meldt het NOS-Journaal. De RVD heeft het bericht bevestigd, maar geen nadere mededelingen gedaan.
De hoogzwangere prinses kwam op 9.10 uur per auto aan bij het ziekenhuis.
bron: Teletekst
quote:
Máxima opgenomen in BronovoDEN HAAG Prinses Máxima is opgenomen in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag, zo meldt het NOS-Journaal. De verwachting is dat zij vandaag nog zal bevallen. Of het een natuurlijke bevalling wordt of een keizersnede, is nog onduidelijk.
Máxima kwam op 09.10 uur per auto aan bij het ziekenhuis. Ook kroonprins Willem-Alexander is in het ziekenhuis aanwezig. Als het kind geboren is, komt de Rijksvoorlichtingsdienst met een communiqué. Later zal een digitale foto van het kind worden gepubliceerd.
De geboorte wordt aangekondigd met 101 saluutschoten in de steden Den Haag, Den Helder, Willemstad en Oranjestad.
bron: TT
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |