abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15264006
quote:
Op maandag 8 december 2003 22:47 schreef brainol het volgende:
http://www.shootnshop.nl
Ha, die zag ik ook langskomen op sitechecks.nl

Valt me trouwens wel op. Heel veel mensen posten eerst hun site hier voor een check en daarna op sitechecks.nl. Ik moet trouwens wel zeggen dat sitechecks.nl echt aan het verpauperen is en ik zit toch wel sterk te denken aan een alternatieve sitechecken.nl ofzo

pi_15264054
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:19 schreef iemoe het volgende:
alleen valt vBulletin in het rijtje van PHPnuke en PHPBB (of hoe dat ook heet).
Euhm, ik zie de overeenkomst tussen die 3 niet..
vBB: Niet gratis, forum
phpNuke: gratis, CMS-systeem
phpBB: gratis, forum
  maandag 8 december 2003 @ 23:46:42 #53
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_15264306
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:39 schreef Triloxigen het volgende:

[..]

Euhm, ik zie de overeenkomst tussen die 3 niet..
vBB: Niet gratis, forum
phpNuke: gratis, CMS-systeem
phpBB: gratis, forum

overeenkomst als in 'niet zelf gemaakt'
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:29 schreef STFU het volgende:

[..]

aha op die fiets, ik wist wel dat je theorie snapt! alleen iedereen kan iets over het hoofd zien.
Heb ik ook wel eens, maar anyway... bij mij in IE6.0 stond alles ook links, toen heb ik de <center> tags veranderd naar <div align="center"> waarop hij wel weer alles in center plaatste.
Heel erg opmerkelijk in iedergeval!

dat van m'n css is inderdaad op z'n minst opmerkelijk, vind dat iedereen over moet stappen op Opera. maar dat werkt zo niet hè? alhoewel <center> niet helemaal correct meer is, geloof ik. zal er eens naar kijken (als ik een keer zin heb).

nu bedtijd, slaap lekker!

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_15266968
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:46 schreef iemoe het volgende:

[..]

overeenkomst als in 'niet zelf gemaakt'
[..]

dat van m'n css is inderdaad op z'n minst opmerkelijk, vind dat iedereen over moet stappen op Opera. maar dat werkt zo niet hè? alhoewel <center> niet helemaal correct meer is, geloof ik. zal er eens naar kijken (als ik een keer zin heb).

Klopt. Ze zijn niet zelf gemaakt en hebben vaak een default layout die de check requesters ook gewoon laten staan maar alleen een ander logo erin plakken. Dan vindt ik het nogal jammer... Hetzelfde geldt voor de default templates van MovableType, Pivot etc. etc.

<Center> is trouwens deprecated in HTML 4.01, daarom werkt het niet altijd even goed...

pi_15270338
me vuurwerk sitje, ff gemaakt binnen 2 uur..

Ook dit jaar heb ik weer even snel een vuurwerk site'je gemaakt. Die 29 December bomvol staat met collecties!

Mensen die geen host hebben kunnen hun foto's naar mij sturen en die staan er dan ook op, ze kunnen ze gewoon door linken dan naar hier.

Ik ben overal tevreden over!

Dit is de URL:

http://members.lycos.nl/izuqxs/fireworks2004

Ik had ff geen zin om me nieuw aan te melden e.d. daarom maar ff zo.

dinsdag 9 december 2003 @ 11:40:28 #56
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_15270448
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:38 schreef ELTino het volgende:

[..]

Ha, die zag ik ook langskomen op sitechecks.nl

Valt me trouwens wel op. Heel veel mensen posten eerst hun site hier voor een check en daarna op sitechecks.nl. Ik moet trouwens wel zeggen dat sitechecks.nl echt aan het verpauperen is en ik zit toch wel sterk te denken aan een alternatieve sitechecken.nl ofzo

Dat is een goed idee, ik word alleen al zo schijtziek van die arrogante moderators.
Hank Evans: Well fuck my ozone.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
  dinsdag 9 december 2003 @ 11:45:21 #57
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_15270595
-edit- verkeerd gelezen, excuus

http://members.lycos.nl/izuqxs/fireworks2004 :

Op de links-pagina staat dé site als je mooie filmpjes zoekt!
Die é kan je beter aanpassen door &eacute; (zie http://mbj.dk/ voor een lijst)
Anders wordt het door vele browsers verkeerd geïnterpreteerd (hier in ieder geval wel)

Met content er in zou ik beter kunnen oordelen.

[Dit bericht is gewijzigd door QuietGuy op 09-12-2003 12:02]

pi_15271029
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:36 schreef Doagere het volgende:
Mensen die geen host hebben
Uhm. En jouw host is.... Lycos?!
geef eens 140 Eur aan vuurwerk uit en zoek een fatsoenlijke host.
pi_15271634
mijn site is ook bijna af:
te vinden op http://www.mooijaart.com/temp

- gemaakt met PHP, MYSQL en Dreamweaver
- Aardig wat uurtjes mee bezig geweest, maar wist in het begin nog niets van PHP af
- Bedoeling is dat hij over zo'n 2 weken helemaal klaar is
- Site is gehost bij Lycos voor 6,5 ¤ p/m

Graag reacties/commentaar

dinsdag 9 december 2003 @ 12:39:06 #60
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_15272015
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:23 schreef mooya het volgende:
Ziet er erg mooi uit!!

- De onderste balk op je main page waarin staat hoe snel je page gerendered is en het copyright, kan je beter weglaten. Ik vind hem te groot, het copyright kan je ook wel gewoon onderaan je pagina's zetten.
- De bovenste balk, met Google en het oog erin mag ook wel wat kleiner, vooral handig voor mensen die nog op lage resoluties rondsurfen..

Verder heb ik weinig opmerkingen, alleen twee vraagjes:

Hoe heb je het forum gemaakt?
En hoe heb je het aftelscript gemaakt? (ik heb dit op mijn site nl met javascript gedaan, maar dit veroorzaakt een conflict met mijn Javascript menu)

[Dit bericht is gewijzigd door Flipper01 op 09-12-2003 12:46]

I don't shine if you don't shine
pi_15272519
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:59 schreef sop het volgende:

[..]

Uhm. En jouw host is.... Lycos?!
geef eens 140 Eur aan vuurwerk uit en zoek een fatsoenlijke host.

Nah, vindt het niet zo boeiend
pi_15273154
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:57 schreef Doagere het volgende:

[..]

Nah, vindt het niet zo boeiend

idd. ik ook niet.
of had je het niet over je site?

[Dit bericht is gewijzigd door sop op 09-12-2003 13:24]

pi_15273544
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:23 schreef sop het volgende:

[..]

idd. ik ook niet.
of had je het niet over je site?

Voor een site een host zoeken, en daar aleen gebruik van maken in de maand December? Lijkt me geen goed idee.
pi_15273761
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:39 schreef Doagere het volgende:

[..]

Voor een site een host zoeken, en daar aleen gebruik van maken in de maand December? Lijkt me geen goed idee.

Interesse is er altijd in vuurwerk. Ken ook mensen die in de zomer vuurwerk willen maken bijvoorbeeld. Dat zou je best op je site kunnen zetten...
pi_15273979
quote:
Op maandag 8 december 2003 22:47 schreef brainol het volgende:
http://www.shootnshop.nl
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:36 schreef Doagere het volgende:
http://members.lycos.nl/izuqxs/fireworks2004
Zoek de overeenkomst.

Het zijn allebei simpele layouts maar de knoppen zijn hetzelfde en de zilver strepen ook... Ook toevallig dat ze allebei 775 breed zijn... Adios!

pi_15274384
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:39 schreef Flipper01 het volgende:

Ziet er erg mooi uit!!

- De onderste balk op je main page waarin staat hoe snel je page gerendered is en het copyright, kan je beter weglaten. Ik vind hem te groot, het copyright kan je ook wel gewoon onderaan je pagina's zetten.
- De bovenste balk, met Google en het oog erin mag ook wel wat kleiner, vooral handig voor mensen die nog op lage resoluties rondsurfen..

Verder heb ik weinig opmerkingen, alleen twee vraagjes:

Hoe heb je het forum gemaakt?
En hoe heb je het aftelscript gemaakt? (ik heb dit op mijn site nl met javascript gedaan, maar dit veroorzaakt een conflict met mijn Javascript menu)

quote:
Forum is gewoon PHPBB2..
Script =
php:
<?

//dit helemaal Bovenaan in je (php) bestand
$duur = microtime();  
$duur = explode(" ",$duur);  
$duur = $duur[1] + $duur[0];  
$begintijd = $duur;  

//dit helemaal onderaan. of waar je wilt stoppen met tellen
$duur = microtime();  
$duur = explode(" ",$duur);  
$duur = $duur[1] + $duur[0];  
$eindtijd = $duur;  
$totaal = ($eindtijd - $begintijd);  
echo
"Pagina gemaakt in ". round($totaal,2) ." Seconden";  
?>

En de notes onderin de pagina zal ik kleiner maken..

TNX

pi_15274738
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:57 schreef ELTino het volgende:

[..]

[..]

Zoek de overeenkomst.

Het zijn allebei simpele layouts maar de knoppen zijn hetzelfde en de zilver strepen ook... Ook toevallig dat ze allebei 775 breed zijn... Adios!

Wtf dat is gewoon een rip van ons

Maar goed, zouden er aub inhoudelijke reacties op http://www.shootnshop.nl kunnen komen?
En ja hij staat ook op sitecheck.nl maar daar staat die al 2 dagen op.

pi_15275623
quote:
Zie ik een andere site dan flipper01 ziet? (ik ga ff zeiken als je het goed vindt )

Ik zie een pagina met fokking sneeuwvlokjes. Echt, dan schrijf ik zo'n site al gelijk af. Laat ze in gódsnaam weg. Dat scheelt al de helft van mijn kritiek Het staat zooo knullig en voegt totaal niks toe. Leuk dat je weet hoe je zo'n scriptje moet installeren, maar het is verschrikkelijk onzinnig. Kan je beter sneeuw laten terugkomen op je pagina (in het logo en de header)

Daarnaast ik nog een groot punt. Je source is echt fucked up. En niet zo'n beetje ook. Word ramt er nog beter code uit Wat heb ik dan aan te merken?

• Zorg voor goede containers. Je hebt een HTML-, head- en body-container. In je html staat eigenlijk niks, maar in je head wel. Daar zet je alle extra pagina informatie, zoals CSS, javascript-functies, pagina titel etc. Zoals je het nu hebt, zie ik een korte head met alleen een titel en voor de rest allemaal scriptjes in de body en ook je sheet staat daarin.
  • Omdat ik niet de kwaadste ben heb ik alvast even je source een beetje opgeruimd. Er stond heel veel loze rotzooi in en sommige dingen stonden dubbel. Dit is de verbeterde versie. Ik ben tot de helft gekomen, de rest mag je zelf doen...
  • Ga CSS leren.. Daarbij je kan je veel makkelijker positioneren en hoef je niet alles in tabellen te doen. Veroorzaakt heel veel loze code en je bent tótaal het overzicht kwijt (zoals nu). Goede links voor CSS leren? www.w3schools.com en www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html
  • Leer het verschil tussen slashes en backslashes. In een URL gebruik je altijd een / en nooít een \. Kan grote problemen opleveren bij andere browsers (Oude versie's van Mozilla als ik het goed heb)
  • Dan heb ik het nog niet eens over de vormgeving gehad

Bedenk een goed kleurenschema en maak bij een site alle pagina's gelijk (ideaal met CSS)

Succes ermee!

pi_15275847
    Ben weer eens aan het knutselen.

Op de homepage kan je lezen wat de bedoeling is dus dat ga ik niet helemaal herhalen. De rest wel ff wat antwoorden op geven

Aangezien de code van alle berekeningen super veel werk zijn ben ik daar extreem lang mee bezig. Ik ben alles zo aan het maken dat je makkelijk games en mods kan toevoegen om het zo uitgebreid mogelijk te maken. Dat het alleemaal al voor 80% werkt ben ik wel trots op

Ik had graag wat meningen over hoe ik de layout toch functioneel kan houden en toch misschien iets flitsender. Ook of het idee van de site iemand aanspreekt.
    Ik maak nog altijd alleen maar sites om te oefenen dus dat is het grootste doel van de site. mocht ik er veel bezoekers mee trekken zou dat alleen maar meegenomen worden.

Ik heb gebruik gemaakt van php en mysql voor de basis omgeving maar ben ook beetje aan het kutten om C te gebruiken voor de berekeningen om bezoekers te ontlasten.

De site is volledig gemaakt in notepad.

op twg.gamepoint.net/cm/ kan je al enkele functies zien en aanmelden enzo.

Veel scripts zijn echte nog niet online omdat ik de site nu om aan het zetten ben naar w3 standards.
    Maar door mijn gare code in eerste instantie duurt dat lang

Voor de gevalideerde basis kan je www.jabbit.com/xhtml/ checken.

pi_15280888
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2003 14:57 schreef ELTino het volgende:

[..]

Zie ik een andere site dan flipper01 ziet? (ik ga ff zeiken als je het goed vindt )

Ik zie een pagina met fokking sneeuwvlokjes. Echt, dan schrijf ik zo'n site al gelijk af. Laat ze in gódsnaam weg. Dat scheelt al de helft van mijn kritiek Het staat zooo knullig en voegt totaal niks toe. Leuk dat je weet hoe je zo'n scriptje moet installeren, maar het is verschrikkelijk onzinnig. Kan je beter sneeuw laten terugkomen op je pagina (in het logo en de header)

Daarnaast ik nog een groot punt. Je source is echt fucked up. En niet zo'n beetje ook. Word ramt er nog beter code uit Wat heb ik dan aan te merken?

• Zorg voor goede containers. Je hebt een HTML-, head- en body-container. In je html staat eigenlijk niks, maar in je head wel. Daar zet je alle extra pagina informatie, zoals CSS, javascript-functies, pagina titel etc. Zoals je het nu hebt, zie ik een korte head met alleen een titel en voor de rest allemaal scriptjes in de body en ook je sheet staat daarin.
  • Omdat ik niet de kwaadste ben heb ik alvast even je source een beetje opgeruimd. Er stond heel veel loze rotzooi in en sommige dingen stonden dubbel. Dit is de verbeterde versie. Ik ben tot de helft gekomen, de rest mag je zelf doen...
  • Ga CSS leren.. Daarbij je kan je veel makkelijker positioneren en hoef je niet alles in tabellen te doen. Veroorzaakt heel veel loze code en je bent tótaal het overzicht kwijt (zoals nu). Goede links voor CSS leren? www.w3schools.com en www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html
  • Leer het verschil tussen slashes en backslashes. In een URL gebruik je altijd een / en nooít een \. Kan grote problemen opleveren bij andere browsers (Oude versie's van Mozilla als ik het goed heb)
  • Dan heb ik het nog niet eens over de vormgeving gehad

Bedenk een goed kleurenschema en maak bij een site alle pagina's gelijk (ideaal met CSS)

Succes ermee!

Is het écht zo errug?
    - Ok sneeuw in het logo is ook wel een leuk idee...
    - Code is écht gemaakt met dreamweaver, maar ik ram voor elke PHP Tag een enter misschien dat de uitvoer er daardoor zo bagger uit ziet, maar de PHP code is redelijk overzichtelijk..
    - Tsja, ik heb het nut nooit echt begrepen van dit HEAD TAGS enzo, want ook al vul je ze niet in, internet explorer maakt er toch wel wat van
    - TNX voor de edit, zal ook ff wat proberen..
    - En nu gebruik ik CSS alleen voor de tabel rand, en de lettertypes, CSS leren komt later wel, eerst PHP
    - Slashes zal ik proberen te veranderen...

En whassup met de vormgeving?? vond het er nog wel redelijk nice uitzien op 1280x1024

En commentaar is altijd welkom

dinsdag 9 december 2003 @ 20:07:38 #71
    53731 Flipper01
    Addicted Dolphin
    pi_15283232
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2003 18:45 schreef mooya het volgende:
    - Ok sneeuw in het logo is ook wel een leuk idee...

En whassup met de vormgeving?? vond het er nog wel redelijk nice uitzien op 1280x1024

Vormgeving is natuurlijk heel persoonlijk, ik vind het op zich wel mooi. Misschien zou je de rondingen wat kleiner kunnen maken. Je moet ook opletten hoe je site eruit ziet bij 800x600, er zijn namelijk nog mensen die deze resolutie gebruiken...
    I don't shine if you don't shine
    pi_15284192
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2003 20:07 schreef Flipper01 het volgende:
    Vormgeving is natuurlijk heel persoonlijk, ik vind het op zich wel mooi. Misschien zou je de rondingen wat kleiner kunnen maken. Je moet ook opletten hoe je site eruit ziet bij 800x600, er zijn namelijk nog mensen die deze resolutie gebruiken...
    tnx , maar ik heb hem gemaakt voor minimaal 1024*768
    800*600 heeft niemand die ik ken

moeten ze maar een neiuwe pc kopen

pi_15284874
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2003 20:40 schreef mooya het volgende:

[..]

tnx , maar ik heb hem gemaakt voor minimaal 1024*768
    800*600 heeft niemand die ik ken

moeten ze maar een neiuwe pc kopen

Dan ken je niet veel mensen in het bedrijfsleven. zoals ik bijvoorbeeld.

Ik had je site willen checken omdat ik ook om een check vraag, maar sneeuwvlokken+horizontale scrollbar = close

dus soz

pi_15286268
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2003 21:00 schreef DrZiggy het volgende:
    Dan ken je niet veel mensen in het bedrijfsleven. zoals ik bijvoorbeeld.

Ik had je site willen checken omdat ik ook om een check vraag, maar sneeuwvlokken+horizontale scrollbar = close

dus soz

Ik ken genoeg mensen in het bedrijfsleven, daar verkoop ik nieuwe PC's aan, en de meeste die een nieuwe PC kopen draaien al 1024*768 op hun oude PC

En sneeuw is weg
    En draai jij ook op 800x600 dan omdat je horizontale scrollers ziet?

Maar je kan mijn site dus checken, wat is jouw URL dan?

dinsdag 9 december 2003 @ 22:45:41 #75
    62944 STFU
    Blain (NTCE Chaingunner)
    pi_15288604
    Nog effe mijn site ter check neer droppen.
    Na aantal reacties dat de site te donker was, heb ik hem wat verlicht.
    Dit is de oude versie: Versie 0.1
    Ik heb er wat features bij gegooid o.a. een musicplayer die draait spoedig op de site en emailaanmelding ook spoedig draaiend.
    Hier de laatste versie + aanpassingen:
    Versie 0.2

voor de mensen die de vorige post niet gelezen hebben, site is gemaakt in Fireworks en kladblok.
    De opdrachtgever wou:
    Veel menu opties.
    Beetje eye catching, hij wou eerst zo'n nichterige flash bling bling site. dat heb ik afgeraden. hij wou er wel nog een intro bij.
    Maar daar ben ik akkoord meegegaan.
    Dus intro komt er spoedig bij.
    Het is een entertainment site voor grote feesten in Escape,paradiso en The IT.

PS: let niet op de bullshit text, die heb ik van frikandel & kroket site afgerukt.

[Dit bericht is gewijzigd door STFU op 09-12-2003 22:47]

Hank Evans: Well fuck my ozone.
    Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')