abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15760666
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 21:22 schreef iemoe het volgende:

[..]

ehm..

anyways, wat is nu precies de bedoeling qua lay-out? ik neem aan dat je een div wilt, die netjes in het midden staat zodat verschillende resoluties er netjes mee om kunnen gaan?

nu gebruik je div's alsof het tables zijn, niet doen!

klik!

check het verschil in code.

dit is trouwens niet helemaal perfect hoor, maar ik denk dat je wel een leuk beginnetje hebt zo. succes!

Thnx, heb er weinig verstand van. Maakte vroeger altijd sites gewoon met framesets enzo.

Zal straks de code vergelijken met die in mn dreamweaver. Denk dat ik het dan wel snap.

[Dit bericht is gewijzigd door Hertog_Martin op 28-12-2003 10:35]

pi_15777776
Ok, ben een heel eind gekomen met alleen het bestandje wat ik van jouw voorbeeld af heb.

Wat me alleen op geen enkele manier lukt is om een 2de layer onder de ander te krijgen aan de rechterkant.

Heb wel eentje onder die in het midden kunnen plaatsen zonder problemen. Heel simpel door gewoon in het css bestand toe te voegen:

.naam {
}

met eigenschappen van plaatsing en grootte enzo

en dan in het html bestand er naar verwijzen:

<DIV class=naam>
</DIV>
<!-- naam -->

Dus dat ging prima voor dat stukje waar je die banner naar htforum ziet staan maar als ik nou nog zo'n layer onder het gedeelte wil waar je de taal kan kiezen dan komt ie er of naast of helemaal onderaan de pagina.

Dus als iemand daar even mee kan helpen kan ik weer verder.

Owja de pagina: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/website/

zondag 28 december 2003 @ 22:03:32 #228
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_15778261
quote:
Op zondag 28 december 2003 21:47 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ok, ben een heel eind gekomen met alleen het bestandje wat ik van jouw voorbeeld af heb.
welke tweede layer?

en doe bij die banner onderin nog even in de image tag

code:
border="0"
erbij plakken
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_15778702
thnx voor die border tip.. vond het al zo irritant

Ik bedoel dit:

http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/website/probleem.htm

Ik wil dus dat stukje rechtsonder direct onder het stukje met waar je de taal kan kiezen (engels en Nl vlagje)

Ik zal trouwens volgende deel ook meehelpen sites checken zover ik dat kan.. dus mensen.. niet boos worden dat ik wel hulp vraag maar niet check

zondag 28 december 2003 @ 22:25:16 #230
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_15778918
quote:
Op zondag 28 december 2003 22:18 schreef Hertog_Martin het volgende:

Ik bedoel dit:

code:
<DIV class=taal>Dit staat niet goed!! 
</DIV>

dit komt niet terug in je stylesheet en hou je code een beetje netjes man!
pi_15779214
Sorry, css file vergeten up te loaden

Moet er nu wel staan

Hoe bedoel je houd je code eens netjes? zon troep heb ik er niet van gemaakt?

zondag 28 december 2003 @ 22:45:44 #232
78619 TheDarkness
What the FOK!
pi_15779555
Hallo, ik ben een pro. U mag alle vragen op mij afvuren
  zondag 28 december 2003 @ 22:48:55 #233
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_15779642
quote:
Op zondag 28 december 2003 22:45 schreef TheDarkness het volgende:
Hallo, ik ben een pro. U mag alle vragen op mij afvuren
help jij Hertog Martin maar dan, ik heb er effe geen zin in
  zondag 28 december 2003 @ 22:50:04 #234
78619 TheDarkness
What the FOK!
pi_15779675
quote:
Op zondag 28 december 2003 22:48 schreef iemoe het volgende:

[..]

help jij Hertog Martin maar dan, ik heb er effe geen zin in

Ik zal ff terug lezen wat het probleem is
  maandag 29 december 2003 @ 00:04:01 #235
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_15781942
quote:
Ik bedoel dit:

http://members.chello.nl/igroeneveld/temp2.html

Alstublieft, één volledige W3C-valid versie van je layout met het probleem opgelost. Werkt in zowel Opera als MSIE, Mozilla vernaggelt de layout, geen zin om dat nu te fixen, het is mijn site niet

maandag 29 december 2003 @ 00:07:48 #236
14806 CrashOne
100% compliant
pi_15782096
quote:

Ik bedoel dit:

Ik wil dus dat stukje rechtsonder direct onder het stukje met waar je de taal kan kiezen (engels en Nl vlagje)

Ik zal trouwens volgende deel ook meehelpen sites checken zover ik dat kan.. dus mensen.. niet boos worden dat ik wel hulp vraag maar niet check

Gebruik geen floats, je bent nl bezig met het absolute positioneren van je site, niks is werkelijk relatief, je gebruikt immers een vaste grote.

En je kan je divs beter een id geven en ze daar op aan spreken in je css, je gebruikt je opmaak divs toch slechts één keer (dus geen .class maar #id).

Succes!

maandag 29 december 2003 @ 00:11:11 #237
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_15782196
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:04 schreef Leshy het volgende:

[..]

Alstublieft, één volledige W3C-valid versie van je layout met het probleem opgelost. Werkt in zowel Opera als MSIE, Mozilla vernaggelt de layout, geen zin om dat nu te fixen, het is mijn site niet

als ie het nu ook maar zo netjes houdt

maandag 29 december 2003 @ 00:12:57 #238
14806 CrashOne
100% compliant
pi_15782246
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:04 schreef Leshy het volgende:

[..]

Denk dat het komt doordat float center niet bestaat, zou ook onzinnig zijn.
  maandag 29 december 2003 @ 00:18:54 #239
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_15782414
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:07 schreef CrashOne het volgende:
Gebruik geen floats, je bent nl bezig met het absolute positioneren van je site, niks is werkelijk relatief, je gebruikt immers een vaste grote.
De site moet wel degelijk relatief gepositioneerd worden, aangezien de layout niet de volledige breedte van het browservenster gebruikt, wel gecentreerd is en daarbovenop nog eens pixel-grootte's ipv percentages gebruikt. Anders had ik hem ook aangeraden gewoon op absolute positioning over te stappen.
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:12 schreef CrashOne het volgende:
Dat is het probleem niet, maar je hebt gelijk, ik had ze er ook nog in laten staan Gelijk maar even weggehaald
pi_15783047
Hertog Martin, ik was ook in je andere topic over sponsoring.

Het viel me daar op dat je erg grootse plannen hebt en daar ook voor wil gaan. Daar lees ik ook dat er binnenkort een compleet nieuwe vormgeving komt, maar ondertussen blijf je hier bezig met je huidige. Bestaat die nieuwe vormgeving dan uit een verbeterde versie van je huidige design?

Ik kan je dan op een briefje geven dat je site geen succes zal worden. Hij is totaal niet aantrekkelijk om naar te kijken, zeker niet voor een site over high-end audio en video.

Je moet me niet verkeerd begrijpen, ik probeer je niet af te zeiken. Ik geef je alleen maar opbouwende kritiek

pi_15784732
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:37 schreef ELTino het volgende:
..
Mee eens.
Dit lijkt een beetje op iemand in de eerste ronde van Idols.
Maar goed: Hertog_Martin: Ga je nog server side aan de gang, of blijf je gewoon platte HTML gebruiken?
pi_15784897
Ja sorry maar ben net 2 dagen geleden begonnen met site bouwen.. vind wel dat ik aardig snel oppak maar ik weet zelf ook wel dat het er niet prachtig en proffessioneel uitziet. Misschien dat wanneer de layout echt de bottleneck van mn site wordt dat ik dan wat geld aan een kennis geef zodat diegene er een mooie site van kan maken.

Leshy> bedankt voor de fix.. zal me nu maar weer bezig houden met codes vergelijken etc en elke pagina aanpassen (verdorie had ik net weer 3 pagina's gemaakt )

edit: pff je maakt het me nu wel erg moeilijk is die .JS alleen voor nedstat of moet ik zelf nog veel doen met die .js bestand in de toekomst? zoja dan zal ik maar even op zoek gaan naar een infopagina over javascript.

sop> bedoel je PHP en MySQL? was ik wel van plan ja. Maar weet daar op dit moment nog 0,0 van

[Dit bericht is gewijzigd door Hertog_Martin op 29-12-2003 01:55]

maandag 29 december 2003 @ 01:51:02 #243
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_15785058
quote:
Op maandag 29 december 2003 01:36 schreef sop het volgende:

[..]

Mee eens.
Dit lijkt een beetje op iemand in de eerste ronde van Idols.
Maar goed: Hertog_Martin: Ga je nog server side aan de gang, of blijf je gewoon platte HTML gebruiken?

wil jij die dikke in de jury zijn?
dan mag ELTino die blonde slet zijn

verrassend genoeg ben ik het ook met de heren eens.

niet om te flamen ofzo, maar je hebt gewoon (nog) niet genoeg kennis in huis om een hele mooie website te bouwen en dat heb je wel nodig om veel bezoekers (lees: adverteerders) te trekken. 'helaas' leer je dat ook niet in twee weekjes.

ik zou proberen om eerst die kennis te vergaren en daarna grootse plannen te maken, maar dat moet je uiteraard helemaal zelf weten. in ieder geval blijven mensen van hier niet bezig met het in orde brengen van jouw website..

slaap lekker allen!

quote:
sop> bedoel je PHP en MySQL? was ik wel van plan ja. Maar weet daar op dit moment nog 0,0 van
dan wens ik je veel succes.
pi_15785204
Nee sorry, zal jullie verder niet lastig vallen met elk dingetje waar ik vastloop

Maar bedankt voor de hulp. Ik hou dit nog even als tijdelijke layout en wil eerst ook alle informatie typen. Anders blijf ik elke dag van layout veranderen.

Misschien als ik alle basis inhoud afheb en wat tijd overheb dat ik dan er een tijd voor uittrek om een mooier design te maken.

Ondertussen iemand nog tips om dit design makkelijk wat mooier te maken? betere achtergronden of kleuren?

maandag 29 december 2003 @ 02:08:03 #245
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_15785367
quote:
Op maandag 29 december 2003 01:43 schreef Hertog_Martin het volgende:
edit: pff je maakt het me nu wel erg moeilijk is die .JS alleen voor nedstat of moet ik zelf nog veel doen met die .js bestand in de toekomst? zoja dan zal ik maar even op zoek gaan naar een infopagina over javascript.
Het JavaScript-gedeelte is alleen dat NedStat gebeuren, layout is verder puur HTML/CSS
pi_15787728
Voor de mensen die klachten hadden over de looks:

Is het nu wat beter?

pi_15787764
quote:
Op maandag 29 december 2003 06:26 schreef Hertog_Martin het volgende:
Voor de mensen die klachten hadden over de looks:

Is het nu wat beter?

Uhm veel meer verschil dan een paar blauwe boxjes i.p.v. rode zie ik eigenlijk niet. Je bent er wel weer vroeg bij , met je inzet is niets mis!
pi_15787772

om geheugen ff op te frissen:

http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/website/oud.htm

zo zag het er eerder uit. Als je deze ff laat en de index zoals ie nu is en dan ff back en forward etc doet kan je verschil het best zien.

Zijn kleine veranderingen maar ziet het er 'overall' niet beter uit?

En wat vind je het lelijkst aan mn site?

Ik moet btw echt wel snel beetje php leren want dan kan ik volgens mij gewoon nieuws via een database submitten en dan zijn alle paignas en links meteen goed.

Nu moet ik voor alles een html pagina maken en van alles aanpassen.. kost veels te veel tijd

maandag 29 december 2003 @ 11:55:11 #249
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_15791042
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:12 schreef CrashOne het volgende:
Heb voor de grap nog eens gekeken, was wel benieuwd waarom de layout in Mozilla zo vernaggeld is, en de oplossing waarschijnlijk wel gevonden.

Om ervoor te zorgen dat de tekst niet tegen de rand van de div's komt te staan, heb ik bij de meeste div's een padding van 5 pixels opgegeven. Zowel Opera als MSIE interpreteren dat als 'hou alle inhoud van deze div 5 pixels van de rand af', terwijl Mozilla het interpreteert als 'hou alle inhoud van deze div 5 pixels van de rand af, en rek de div 2 x 5 pixels uit'.

Ik heb voor de grap al eens geprobeerd de inhoud van bijvoorbeeld het menu in een extra div, p of span met een margin van 5 pixels te zetten, maar ook dat vernaggelt de layout. Het werkt wel weer als je de inhoud van de div in een tabel zet, omdat je dan via cellpadding de tekst van de rand van de div af kunt houden zonder de div aan te tasten

Mozilla:

maandag 29 december 2003 @ 12:12:12 #250
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_15791510
@ Hertog_Martin

W3C

afhankelijk van hoeveel waarde je eraan hecht om je site W3C -valid te houden, zou ik daar eens op blijven letten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')