De sluisdeuren en overstroom geulen worden opengezet.
de putten krijgen stormputdeksels. en de verbinding van de waterput met de zee wordt opengezet.
Al het water dat mogelijkerwijs het kasteel zou kunnen bedreigen wordt opdeze manier afgevoerd, zodat er geen wateroverlast op kan treden.
De hoge draken toren krijgt een stormlamp in de top, zodat het kasteel zelfs in de ergste storm terug te vinden is.
Er worden voor de zekerheid extra mensen op wacht gezet om eventuele noodweer vluchtelingen snel en doeltreffend op te vangen.
Nnadere instructies volgen naarmate de storm naderd.
quote:oww.. ik keek op de verkeerde tafel
Op donderdag 19 juli 2001 10:33 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Dit kadootje op tafel lieverd
Er zijn hier ook zo veel tafels in het kasteel ![]()
--
De wind neemt toe .. vanuit het kasteel is de ruige zee te zien, hoge golven slaan op de kust. zelfs de meeuwen zoeken beschutting landinwaards..
De lucht is donker dreigend als een schaduw van duisternis trekt de lucht verder over het eiland.
De storm naderd.. dreigend.. over zee is de aankomende bliksem al te zien..
Lord Dreamer, ik ben blij dat u aan alles heeft gedacht om uw kasteel "wind"vrij te houden. In de kerkers is het toch nog enigszins tochtig, vindt U het goed dat ik mij terugtrek in uw bibliotheek en daar het haardvuur aansteek, in afwachting van de storm tot deze is overgetrokken?
Ik heb nl. ook een aantal zeer interessante boeken zien staan in uw bibliotheek, waar ik mij gaarne in zou willen verdiepen.
Ik zal u en uw nieuwe kasteelvrouwe niet voor de voeten lopen, zij zal het al angstig genoeg vinden, zo nieuw op het eiland en dan meteen in zo'n gigantische storm te belanden. Een spook kan dan weleens te veel worden. ![]()
* spookvrouw dankt u nogmaals voor uw gastvrijheid
Mevrouw Spook, u bent welkom in de bibliotheek. alle haarden zijn al aan en overal is het behaaglijk warm en droog..
U bent welkom , en m'n kasteelvrouwe zal vast niet schrikken van een alleraardigst spookje als u.
Maar pas op dat u niet te dicht bij de ramen komt
de luiken zitten er wel voor, maar je kunt nooit weten.
een plotselinge stormvlaag en het betekend uw einde.
lieverd we kunne wel naar het centrale gedeelte van het kasteel gaan, naar de oude zaal.
---
* "De oude zaal" . Een ruimte in het hart van het kasteel,
met een inrichting van de oude magische tijd, met spiegels en schilderijen aan de muren, magische gloeibollen voor warmte en licht. De ruimte heeft de uitstraling van veiligheid en geborgenheid.
----
Daar kunnen we wel heen gaan hoor ? daar zijn we zowiezo veilig
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 19-07-2001 12:23]
quote:* spookvrouw nestelt zich in de bibliotheek in een bijzonder comfortabele stoel met een bijzondere boek in haar handen. Het gaat over de geschiedenis van dit kasteel ...
Op donderdag 19 juli 2001 11:50 schreef Lord Dreamer het volgende:
De kerkers zijn in derdaad vochtiger dan de andere vertrekken in het kasteel.Mevrouw Spook, u bent welkom in de bibliotheek. alle haarden zijn al aan en overal is het behaaglijk warm en droog..
U bent welkom , en m'n kasteelvrouwe zal vast niet schrikken van een alleraardigst spookje als u.
Maar pas op dat u niet te dicht bij de ramen komt
de luiken zitten er wel voor, maar je kunt nooit weten.
een plotselinge stormvlaag en het betekend uw einde.
* blaast het stof van de kaft en bekijkt de omslag. Deze lijkt een klein beetje op te lichten.
Lord Dreamer, dank u wel voor het nog eens controleren van de luiken. Nee, ik zal mij niet te dicht bij de ramen begeven, ik moet er niet aan denken door deze winden meegenomen te worden *ril*.
* spookvrouw steekt nog een paar grote kaarsen aan en gaat hier prettig de storm uitzitten ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door spookvrouw op 19-07-2001 12:24]
* Lord Dreamer vraagt zacht aan bolletje of ze mee gaat naar de oude zaal..
LD vraagt aan een andere bediende om er vast drank en wat te eten er heen te brengen ...
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 19-07-2001 12:30]
Dat is op zich al een schuilkelder, daarom is het ook "de oude zaal". De meest veilige plek in het kasteel, in de kelder bestaat er altijd een kans dat die overstroomd ondanks alle maatregelen.
* Lord Dreamer slaat z'n armen om bolletje heen en houd haar vast
wees niet bevreesd , Ik ben er voor je ..
* Lord Dreamer denkt even na en dan spreek hij een machtsspreuk uit, die het kasteel behoed tegen de storm, kleine zweetdruppeltjes verschijnen op z'n voorhoofd aangezien de spreuk veel engergie en kracht kost om te zorgen dat de storm het kasteel ongemoeid laat.
quote:* spookvrouw hoort de noodkreet van Pluisje vanuit het Kasteel en waagt zich naar buiten.
Op donderdag 19 juli 2001 12:36 schreef pluisje het volgende:[..]
* pluisje klimt uit het roeibootje
![]()
Ja dahag, hier ga ik dus niet inzitten!
Dan mis ik de belangrijkste dag van mijn leventje
Pluis, meis toch, kom gauw met me mee. Je doet er verkeerd aan om je buiten de duikboot te begeven, er is zulk slecht weer op komst, kijk dan toch eens om je heen, die lucht alleen al.
Spookvrouw brengt Pluisje in allerijl terug naar het eiland en neemt haar voor alle zekerheid mee naar het kasteel van Lord Dreamer.
Lord Dreamer, ik heb uw gastvrijheid nogmaals nodig voor Pluisje. Dat arme kind was al bij Dr_Crouton ondergebracht op zijn duikboot, maar dat wilde zij niet. Mag zij bij mij in de bibliotheek de storm uitzitten?
quote:en jij denkt dat dat aan je voorbij gaat als je hier zit?
Op donderdag 19 juli 2001 12:45 schreef pluisje het volgende:
Jamaar...Ik wil prinsesje worden!!!
* schudt haar hoofd en denkt: de jeugd toch ....
Lieve Pluisje, op dit moment heeft iedereen zich ingesloten in zijn/haar/hun huizen om de storm af te wachten. Als het een beetje meezit is deze ergens vanavond of vannacht overgewaaid.
Tuurlijk mag dat , als de kasteelvrouwe bolletje dat ook goed vind.
* Lord Dreamer stuurt een bediende met handdoeken alvast naar de bibliotheek.
Ondertussen Raast de storm langs het kasteel, in bedwang gehouden door de magie zodat het kasteel ongemoeid blijft.
* Lord Dreamer heeft zorgen over de rest van het eiland, zullen de eilanders de raad van de laatste waarschuwing op hebben gevolgt of zijn veel eilanders net zoals pluisje te druk met hun eigen ik, zodat ze misschien reddeloos verloren zijn ?
* Lord Dreamer gaat op de sofa zitten.. en schenkt een kopje thee in voor zichzelf en Bolletje.
* Lord Dreamer verteld Bolletje dat naast het vriendelijke spookje ook pluisje nu in de Bibliotheek zit, en dat Pluisje de nieuwe prinses gaat worden.
dan pakt LD de afstandbediening van de hightech geluidsinstalatie en zet een muziekje op. en zakt dan een beetje achteruit ..
Ondertussen neemt de storm buiten in alle hevigheid toe met orkaankracht beuken de golven op de kust. wind en waterhozen teisteren het eiland. Windvlagen die buiten proporties zijn, bedreigen het eiland.
in het kasteel is er niets van te merken, het kasteel is veilig.
quote:Hallo
Op donderdag 19 juli 2001 13:23 schreef Bolletje... het volgende:
ik hoor wat ...hoor je het ook..ik hier iemand op de trap...luister maar!!!
Ik kom even een glaasje ranja boven brengen, ik heb nl altijd een veldflesje om mijn nek met ranja
Klooster......niet...........klaar........verbouwing......
* BD. klopt met zijn laatste krachten op de grote deuren van het kasteel
BOEM......BOEM......
* BD. valt met de 2de klop bewusteloos op de grond neer
En het is geen actie van BD hoor, hij heeft er zelf ook last van terwijl wij er eigenlijk geen last van hebben. Dus niet bevreesd er gebeurt ons niets.
wij zitten hier gewoon met z'n allen de storm uit..
hmmmhet is dat we visite hebben maar anders..
![]()
-----
De wachters doen de deur open en zien de liggende gestalte van BD.. snel wordt hij naar binnen gehaald
en naar boven gebracht naar LD toe.
-----
* Lord Dreamer ziet BD , en kijkt verbaasd .. wat doet hij daar en waar heeft hij Kleintje en haar paard gelaten? toch niet aleen in dat klooster ?
geen zorgen Kleintje is veilig zij ligt in mijn slaapkamer te slapen ik was bezig mijn Klooster aan het afsluiten totdat ik van de berg werd afgeblazen
* BD. valt is bewusteloos
Op de achtergrond hoort ze de wind rond het kasteel brullen en voelt zich veilig.
Spookvrouw is ook blij dat Pluisje op verkenning is gegaan, zo erg vindt Pluisje het blijkbaar niet om in het kasteel te zijn
Lord Dreamer, ik hoop dat wij geen overlast bezorgen en als u liever met uw Kasteelvrouwe alleen wilt zijn, stuurt u Pluisje maar terug naar de bibliotheek hoor. Er zijn hier genoeg boeken die zij ook wel goed vindt denk ik.
Mocht u hulp nodig hebben met BD hoor ik dat graag van u.
* spookvrouw controleert de kaarsen en nestelt zich weer in de comfortabele stoel bij het haardvuur en verdiept zich weer in het boek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |