abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15178019
..overdag in de winter (zoals ongeveer rond deze tijd en de 4 maanden die komen gaan) als je weg bent de kachel laat staan?
Als ik thuis kom, en de kachel staat helemaal uit, dan is het echt een half uur stervers koud in m'n huisje. Dan zit ik dus dat half uur gewoon met de jas aan te...fokken (wat anders). Dit wil ik dus voorkomen, en overdag de kachel op een minimale temperatuur laten staan.
Alleen, is dat 'done'? Als in, is dat verkwisting, of is het algemeen beschouwd normaal?
Gewoon benieuwd, kijken hoe men hierover denkt
Dus, hoe denk jij daarover?
Laat jij je kachel op een minimale temperatuur staan overdag in de winter als niemand thuis is?
pi_15178085
bij ons is er meestal wel iemand thuis maar op de computer kamer is het meestal redelijk op temp. omdat de computer vaak aanstaat de hele dag.
pi_15178099
je kan ook gewoon een thermostaat nemen, en die programmeren om een half uur voor jij verwacht thuis te zijn te beginnen met verwarmen. Minimale verspilling, toch lekker warm huisje.

Kost ook niet zo gek veel volgens mij.

Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_15178129
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:09 schreef SocialDisorder het volgende:
je kan ook gewoon een thermostaat nemen, en die programmeren om een half uur voor jij verwacht thuis te zijn te beginnen met verwarmen. Minimale verspilling, toch lekker warm huisje.

Kost ook niet zo gek veel volgens mij.

Ja, maar die zijn toch nog best wel prijzig?
pi_15178139
ik heb haast nooit de verwarming aan. Maar ik zit dan ook in een hok van 21 m die de pc en ik zelf wel kunnen verwarmen.
Bovendien loopt er een verwarmingsbuis doorheen die altijd loeiheet is.
Ik heb tegenwoordig nog vaker het raam open dan de kachel aan
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:11:50 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15178171
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:08 schreef Dunadain het volgende:
bij ons is er meestal wel iemand thuis maar op de computer kamer is het meestal redelijk op temp. omdat de computer vaak aanstaat de hele dag.
HiHi. Met zes stuks is het inderdaad lekker warm.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15178176
Ik zet hem aan als ik het koud heb
3 keer per week ofzo
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_15178206
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:06 schreef Fretti het volgende:
..overdag in de winter (zoals ongeveer rond deze tijd en de 4 maanden die komen gaan) als je weg bent de kachel laat staan?
Als ik thuis kom, en de kachel staat helemaal uit, dan is het echt een half uur stervers koud in m'n huisje. Dan zit ik dus dat half uur gewoon met de jas aan te...fokken (wat anders). Dit wil ik dus voorkomen, en overdag de kachel op een minimale temperatuur laten staan.
Alleen, is dat 'done'? Als in, is dat verkwisting, of is het algemeen beschouwd normaal?
Gewoon benieuwd, kijken hoe men hierover denkt
Dus, hoe denk jij daarover?
Laat jij je kachel op een minimale temperatuur staan overdag in de winter als niemand thuis is?
Alsof jou het wat zal boeien wat iemand ervan vind dat jij met je verwarming in je huisje doet

Maareh, bij mij staat ie altijd op minimaal 15 graden omdat ik niet wil dat mijn planten bevriezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Greyfox op 05-12-2003 16:15]

pi_15178210
op 23 graden zet ik 'm altijdmjah, mag niet van m'n ouders
pi_15178263
je kan je thermostaat wel op een tijdschakelaar zetten, moet je ff instellen op half uurtje voor je thuis komt, en zie daar ! een warm hutje.
pi_15178275
ja, ik ben sloom.
pi_15178281
21 graden is ok
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:16:14 #13
40067 Demon-X
"What duck?"
pi_15178304
k heb geen flauw benul van de temp. waar onze thermostaat altijd op staat maar et is toch 24/7 ijskoud in m'n kamertje
nu valt et wel mee en zit k weer lekker een jointje te draaien in m'n t-shirt
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_15178408
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:13 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Alsof jou het wat zal boeien wat iemand ervan vind dat jij met je verwarming in je huisje doet

Maareh, bij mij staat ie altijd op minimaal 15 graden omdat ik niet wil dat mijn planten bevriezen.

Nou ja, ik wil inderdaad dingen zoals je 2de opmerking horen. In zoverre boeit me het wel wat anderen vinden, omdat dat gewoon nuttige tips zijn.
pi_15179051
Ik heb altijd de centrale verwarming aanstaan. Overdag staat de thermostaat op 20 graden en's nachts op 18. Er is niets zo armoedigs om in een koud huis te zitten. Vreselijk vind ik dat!
geniet nooit met mate
pi_15179100
Het is hier 16 graden ofzo.
Heb alleen een shirt aan.
Ach, de mens is warmbloedig ofzo .
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:44:44 #17
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_15179108
Ik heb geen verwarming.
pi_15179140
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:42 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik heb altijd de centrale verwarming aanstaan. Overdag staat de thermostaat op 20 graden en's nachts op 18. Er is niets zo armoedigs om in een koud huis te zitten. Vreselijk vind ik dat!
Lekker milieubewust.

Waarom moet het s'nachts nou 18 graden zijn in je hok.
20 vind ik voor overdag ook veel te warm trouwens.

vrijdag 5 december 2003 @ 16:46:36 #19
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_15179175
15 graden.
als je je verwarming overdag / 's nachts uitzet:
wel rekening houden met je leidingen als het vriest.
pi_15179684
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:45 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Lekker milieubewust.

Waarom moet het s'nachts nou 18 graden zijn in je hok.
20 vind ik voor overdag ook veel te warm trouwens.

Nee, ben lekker niet milieubewust......En nee het hoeft geen 18 graden te zijn 's nachts. Maar ik vind dat prettig, en betaal mijn eigen rekening, dus wie zou me tegen moeten houden??
geniet nooit met mate
pi_15180106
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:02 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Nee, ben lekker niet milieubewust......En nee het hoeft geen 18 graden te zijn 's nachts. Maar ik vind dat prettig, en betaal mijn eigen rekening, dus wie zou me tegen moeten houden??

Idd, niemand houdt je tegen.
Goed bezig
pi_15180689
ik heb alleen maar 1-7 op me verwarming en die staat overdag toch echt wel tussen 2 en 3. En als ik thuis ben op 7.

Als ik dat niet doe, bevriest alles hier en duurt het uren voordat het enigsinds normale temp is.

En ik weiger het ook koud te hebben in me eige huis.

dinsdag 9 december 2003 @ 12:11:46 #23
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_15271316
Bij aanwezigheid 20 graden bij afwezigheid of slapen 15 graden.

Als het erg koud is in de nacht dan zou je er ook voor kunnen kiezen om in de nachtverlaging een graad of 17 te stoken om zo in de ochtend niet te lang de ketel op vol vermogen te laten draaien.
Overigens als je met een klokthermostaat werkt van een goed merk die weet precies hoelang je ketel erover doet om de gewenste themperatuur te bereiken en houd daar ook rekening mee.

pi_15271359
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:41 schreef MissX het volgende:

ik heb alleen maar 1-7 op me verwarming en die staat overdag toch echt wel tussen 2 en 3. En als ik thuis ben op 7.

Wij hebben ook zo'n ding (moederhaard) en met deze temperaturen staat -ie overdag gewoon op 1. Gewoon om de boel niet helemaal af te laten koelen, en dan is het 's middags als we thuis komen sneller warm, dan gaat -ie idd op 2 of 3.

's Nachts gaat -ie 9 van de 10 keer uit.

Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')