quote:Als het er eerst 0 waren is dat een toename ja. Helaas zijn het er geen 2.
Op vrijdag 5 december 2003 14:27 schreef nogiemand het volgende:[..]
Natuurlijk, als 2 idioten iets roepen heb je waterdichte bewijsvoering!
quote:ja freud beetje slap om iemands spelfouten te verbeteren, we gaan jou even in de gaten houden
Op vrijdag 5 december 2003 14:30 schreef freud het volgende:[..]
"Ik weet niet blabla", maar doe toch maar wat wilde uitspraken. Pubertje...
[..]Mja, je zegt het al, jouw optiek. Het is dus een probleem omdat JIJ het ervan maakt. Je moest eens weten hoeveel nederlandse omaatjes ik zie rondlopen op de markt met een hoofddoek
. Die zijn zeker ook allemaal onderdrukt
.
quote:Bij de reclame staat niet met grote letters "dit is een moslim". Er wordt een vrouw met een hoofddoek afgebeeld, die er op de hoofddoek na qua kleding en make-up redelijk westers uitziet. Allerminst een stereotype. Ik geloof dat deze reclame ook deel uitmaakt van een serie affiches met verschillende personen. Dat 'groep promoten' zie ik daarom eigenlijk ook niet zo. Nu wordt er een vrouw met een hoofddoek afgebeeld, de volgende keer misschien een man op klompen.
Op vrijdag 5 december 2003 14:20 schreef milagro het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd dat een meisje met hoofddoek als stereotyp wordt gebruikt voor de moslima.
Het gros van de moslima's draagt geen hoofddoek.Nederlanders zijn Nederlanders, en ik vind het larie om, verhuld in een reclame van een product, een groep te gaan promoten op deze wijze, althans zo lijkt de insteek.
V.
Om maar even iets te 'staven'..
quote:Ik doel op de toon in het krantenartikel, meneer.
Op vrijdag 5 december 2003 14:30 schreef gelly het volgende:[..]
Dat doen ze toch ook niet
De HEMA heeft zo'n beetje alle bevolkingsgroepen in Nederland al gebruikt voor reclameposters, maar iedereen valt over een vrouw met hoofddoekje. Ook die zijn onderdeel van de nederlandse maatschappij, en de HEMA heeft reclame figuranten die daar een dwarsdoorsnede van vormen.
De ophef omtrent deze reclame getuigt weer van een lekker stuk islamofobie.
Ik val nergens over, ik val over de kop vh artikel.
DE moslim rukt op in de reclame en dat gelinkt aan een hoofddoek dragende dame.
Er zijn veel meer exotische meisjes zonder hoofddoek.
quote:Nieuwe term? Gebroken plaat topic...
Op vrijdag 5 december 2003 14:32 schreef Verbal het volgende:
Is het niet wonderbaarlijk om te zien waar dit topic weer onherroepelijk op is uitgedraaid?V.
quote:JA EN ? IS DAT RELEVANT IN DEZE DISCUSSIE ? HET GAAT OVER EEN VROUW MET HOOFDDOEK FOR GOD'S SAKE.
Op vrijdag 5 december 2003 14:32 schreef Davitamon het volgende:
Ruim 60% van de gedetineerden in ons lans is allochtoon. (H/P De Tijd)
quote:Wat bedoel je daar precies mee?
Op vrijdag 5 december 2003 14:30 schreef milagro het volgende:
DE moslim draagt geen hoofddoek.
quote:Nee, dat was een Marokkaan.
En dan die Turk met mobieltje terecht helemaal verbaasd het verhaal aan zijn vriend vertelt...
quote:Nou, leg eens uit... wat 'staaf' jij nu precies, dat zonodig 'gestaafd' moest worden?
Ruim 60% van de gedetineerden in ons land is allochtoon. (H/P De Tijd)Om maar even iets te 'staven'..
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 05-12-2003 14:35]
quote:Nogmaals ik doel op het artikel, NIET op de reclame.
Op vrijdag 5 december 2003 14:32 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Bij de reclame staat niet met grote letters "dit is een moslim". Er wordt een vrouw met een hoofddoek afgebeeld, die er op de hoofddoek na qua kleding en make-up redelijk westers uitziet. Allerminst een stereotype. Ik geloof dat deze reclame ook deel uitmaakt van een serie affiches met verschillende personen. Dat 'groep promoten' zie ik daarom eigenlijk ook niet zo. Nu wordt er een vrouw met een hoofddoek afgebeeld, de volgende keer misschien een man op klompen.
Buitenlanders plegen straatroven in centrum Rotterdam. Rotterdam (ANP) - Maar 1 procent van de vorig jaar gepakte straatrovers in het centrum van Rotterdam is van Nederlandse afkomst. Uit dinsdag gepresenteerde cijfers van de gemeente Rotterdam en de politie blijkt dat 99% van de vorg jaar gearresteerde straatrovers van origine buitenlands is. __________________quote:
Dit is een artikel van januari 2002.
1% van de Rotterdamse straatrovers is van Nederlandse afkomst.
Bij de politie Rotterdam kwamen vanuit het centrumgebied vorig jaar 1166 aangiften van straatroof binnen. De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45% van de verdachten, dat blijkt uit de politiecijfers, is van Antilliaanse afkomst, 38% komt uit Marokko. Een 16% heeft zijn wortels in Turkije danwel Oost Europese landen, 1 procent is van Nederlandse origine.
De politie zegt moeilijk greep te kunnen krijgen op de straatrovers. Een doelstelling om het aantal berovingen met 25% te laten afnemen is onlangsbijgesteld. De praktijk gaf volgens de politie, ondanks de vele inspanningen, een forse toename van straatroven te zien.
Gemeente en politie hebben besloten het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving onderzoek te laten doen naar de Rotterdamse straatroven. Het centrum gaat onderzoek doen naar de karakteristiek van de daders, de plaatsen en de slachtoffers. Hierbij wordt ook de sociale achtergrond van de daders in beeld gebracht."
quote:Dit is trouwens niet waar. Op het vliegveld van Amman (Jordanie, for cryin' out loud!) hangen diverse posters met westerse figuren d'r op. Viel mij toen juist nog zo op.
Op vrijdag 5 december 2003 14:21 schreef Tha_Ramsush het volgende:aan de andere kant zul je nooit in een "moslimland" een europeaan op de reclameposters of iets dergelijks staan...
quote:Pietor dat weten we al, waarom denk je dat nederland godzijdank verrechtst is?
Op vrijdag 5 december 2003 14:34 schreef Piet0r het volgende:
Voor iedere poopiejoopie die me niet wilde geloven; hier de keiharde cijfers. Lees het maar eens lekker na.
[..]
quote:WAT HEEFT DIT MET HET TOPIC TE MAKEN????
Voor iedere poopiejoopie die me niet wilde geloven; hier de keiharde cijfers. Lees het maar eens lekker na.
[..]
V.
quote:haal jij er dan ook niet meteen islamofobie bij.
Op vrijdag 5 december 2003 14:33 schreef gelly het volgende:[..]
JA EN ? IS DAT RELEVANT IN DEZE DISCUSSIE ? HET GAAT OVER EEN VROUW MET HOOFDDOEK FOR GOD'S SAKE.
een topic als deze ontaardt net zo goed door reacties als de jouwe, meneer.
quote:En nu? Nu zijn alle allochtonen dus crimineel? Wat is je punt nou precies?
Ruim 60% van de gedetineerden in ons land is allochtoon. (H/P De Tijd)Om maar even iets te 'staven'..
quote:Helaas voor jouw, mijn familie heeft dit land mede opgebouwt, en de jouwe?
[b]Op vrijdag 5 december 2003 14:30 schreef thumper het volgende:
Ik hoop dat jij ook ooit zal emigreren, naar Canada ofzo
quote:Ja slimpie :
[..]
quote:Nederland is groter dan Rotterdam, en er bestaan meer misdrijven dan straatroof.
Uit dinsdag gepresenteerde cijfers van de gemeente Rotterdam en de politie blijkt dat 99% van de vorg jaar gearresteerde straatrovers van origine buitenlands is.
Je bent duidelijk een klok-klepel geval, of begrijpend lezen gaat je wat moeilijk af.
Over 50 jaar wonen we hier op de Islamitische Laagvlakte, let op m'n woorden!
quote:moet je is een kerk bouwen in een moslim land, wedde dat die kerk binnen een dag met de grond gelijk is gemaakt.
Op vrijdag 5 december 2003 14:35 schreef Kapoentje het volgende:[..]
Dit is trouwens niet waar. Op het vliegveld van Amman (Jordanie, for cryin' out loud!) hangen diverse posters met westerse figuren d'r op. Viel mij toen juist nog zo op.
quote:Omdat deze GAST me niet geloofde, daarom heb ik dat gepost. Je wordt toch nooit gelooft in dit soort discussies, dan maar met feiten aantonen, en dan is het nog niet goed. Hoe grappig hoe links een rondje om het centrum fietst.
Op vrijdag 5 december 2003 14:27 schreef Kapoentje het volgende:[..]
En dit mag je even staven, want hier geloof ik geen barst van.
[Dit bericht is gewijzigd door Piet0r op 05-12-2003 14:38]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |