abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15174754
Het "probleem" met de Islam is is dat de Islam - net zoals het Christendom overigens - een dominant geloof is. En 2 dominante geloven die beide in 1 regio zitten zullen vroeg of laat met elkaar botsen.

Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen

pi_15174769
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:21 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Sterker nog, die 'turk' sprak frans. da's knak!

Sommige mensen zijn zo overdreven bang voor moslims, en ik snap niet waar ze dat weg halen. Er zijn al moslims sinds eind jaren '60 in nederland en we leven toch nog steeds niet volgens de sharia, en dat zal ook nooit gebeuren.

Mensen die denken dat moslims de meerderheid gaan vormen binnen 10 jaar mogen zich nog wel even aan hun hoofd krabben want het slaat helemaal nergens op.

Sluit je maar lekker op in je eigen wereldje en stoot maar alles af wat jou vreemd is.

Anders ga jij de krant eens lezen, in 2023 is 1/3de van de JEUGD allochtoon. 99% procent van de criminele delicten die worden gepleegt in Rotterdam is van NIET-autochtoonse afkomst.

Nu kan je wel achterlijk dat woordje 'bang' er steeds bij betrekken, maar de feiten liegen er niet om.

pi_15174774
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:15 schreef Piet0r het volgende:

[..]

Omdat ze over tientallen jaren onze cultuur zullen overheersen, ben je achterlijk ofzo? Doe die oogjes eens open.

Wat een onzin. Zelfs met de meest 'optimistische' prognoses voor het aantal moslims zul je niet aan een overheersing komen. Daarbij ga je er vanuit dat 'de moslims' één grote homogene groep vormen, wat nauwelijks het geval is, en stap je gemakshalve over de verwestering die plaatsvindt.

Trouwens, wil je integratie dan kun je naar mijn mening de groep moslims beter een volwaardige plek geven binnen de Nederlandse maatschappij, in plaats van elke geloofsuiting onderdrukken en 'de moslim' als iets minderwaardigs beschouwen. Door polarisatie zul je mensen juist radicaliseren, dan wordt het een soort van self-fulfilling prophecy dus.

pi_15174778
Wat een drukte om niks

Mogen negers ook niet meer als reclamefigurant fungeren ?

pi_15174805
Die vrouw op die foto heeft eigenlijk wel een hele lelijke kin, vinden jullie ook niet? En dan doet ze ook nog zo'n doek om d'r hoofd om de aandacht erop te vestigen, zeg nou zelf das is gewoon niet verstandig.
pi_15174807
quote:

[..]

Sommige mensen zijn zo overdreven bang voor moslims, en ik snap niet waar ze dat weg halen. Er zijn al moslims sinds eind jaren '60 in nederland en we leven toch nog steeds niet volgens de sharia, en dat zal ook nooit gebeuren.

Mensen die denken dat moslims de meerderheid gaan vormen binnen 10 jaar mogen zich nog wel even aan hun hoofd krabben want het slaat helemaal nergens op.

Sluit je maar lekker op in je eigen wereldje en stoot maar alles af wat jou vreemd is.

In de randstad zal dat wel het geval zijn, maar goed.

Nederlanders zijn Nederlander, wit zwart, lichtbruin, geel.
Het zo leuker zijn als de Hema iedere week met een andere poster komen, a la Benneton...maar om nu zo doelbewust 1 specifieke groep te gaan promoten..beetje raar als dat idd de insteek is.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:27:07 #57
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15174816
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:26 schreef gelly het volgende:
Wat een drukte om niks

en homo's
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_15174819
volgens mij is die moslim-poster gewoon besmeurd door een fundamentalist, die het niet trekt dat de moslim-vrouw wordt gebruikt in een reclame.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_15174825
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:25 schreef Piet0r het volgende:

99% procent

En dit mag je even staven, want hier geloof ik geen barst van.
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:27:33 #60
75627 nogiemand
onder niemand
pi_15174833
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:16 schreef Ype het volgende:

[..]

Waarmee mijn punt meteen bewezen wordt.

Natuurlijk, als 2 idioten iets roepen heb je waterdichte bewijsvoering!
too drunk to fok!
pi_15174838
quote:

[..]

afkomst.

maar de feiten liegen er niet om.

Je trekt de "feiten" nogal uit z'n verband.

Let op :

99% van alle misdrijven wordt door autochtonen gepleegd.

pi_15174841
Ik zal de cijfertjes eens zoeken, kijken wat men dan nog te zeggen heeft. even geduld.

[Dit bericht is gewijzigd door Piet0r op 05-12-2003 14:30]

pi_15174884
quote:
Anders ga jij de krant eens lezen, in 2023 is 1/3de van de JEUGD allochtoon. 99% procent van de criminele delicten die worden gepleegt in Rotterdam is van NIET-autochtoonse afkomst.

Nu kan je wel achterlijk dat woordje 'bang' er steeds bij betrekken, maar de feiten liegen er niet om.

Wat er in 2023 eventueel gaat gebeuren heeft werkelijk helemaal niets met feiten te maken.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:29:07 #64
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15174898
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:23 schreef RM-rf het volgende:
Of dit werkelijk een advertentie is die gericht is op Turkse vrouwen zelf, ik betwijfel het, het ziet er een beetje shabby uit, de interesssante doelgroep van jonge turkse meisjes ziet er een stuk beter gekleed uit, terwijl de armere en sociaal meer achtergestelde doelgroep toch eerder bij de Zeeman zal inkopen.
Het laatste slaat nergens op wat je uitkraamt... mensen met een zwaardere geloofsovertuiging, die dus nog in de oorspronkelijke kleding lopen zijn volgens jou arm en achtergesteld... waarop bazeer je dat??
op helemaal niks, het lijkt misschien zo...
hier heb je niet over nagedacht jongetje!!!
het kan er misschien beter uit zijn, maar de hema doet het waarschijnlijk om een andere doelgroep te bereiken die nooit bij reclames wordt gebruikt..
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... İ
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:29:16 #65
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15174906
quote:

[..]

Welke feiten? Dat ze zo goed zijn geintegreerd dat ze zelfs onze criminaliteit hebben overgenomen? Jij leest iets, neemt dat aan, vertelt dat gelezene vervolgens weer door als zijnde jouw zogenaamde mening en nergens in dat proces denk je er zelf over na.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_15174942
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:26 schreef gelly het volgende:
Wat een drukte om niks

Doen ze idd al , net als overe allochtonen maar goed, kijk eens in soaps bijvoorbeeld.

Ik vind het dom om dit eruit te pikken als zijnde een unicum, iets nieuws, dat te benadrukken en dan helemaal als men over "DE moslim" spreekt.

DE moslim draagt geen hoofddoek.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:30:06 #67
28799 cimbom
just kidding
pi_15174948
[offtopic]
Het is wel prachtig hoe mensen reageren op een reclame poster. Dat ze zelfs integratie bij halen, maar zelf niet eens weten wat integratie is.
[/offtopic]
Het is denk ik alleen maar logisch. Ik bedoel een bedrijf wil geld verdienen en schijnbaar hebben de allochtonen wel wat geld te besteden. Als ik een bedrijf had had ik het veel eerder gedaan maarja wie ben ik.
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:30:12 #68
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_15174953
quote:

[..]

Je gelooft het ook nog he, wat je zegt...
spoiler:
Ik hoop dat jij ook ooit zal emigreren, naar Canada ofzo...

Maar je haalt hier 'allochtoon' en 'moslim' door elkeer

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_15174956
Toch geweldig hoe zo'n topic gaat van een moslima in een HEMA reclame naar moslim-overheersing met de meest afschrikwekkende doemscenario's.
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
pi_15174962
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:26 schreef milagro het volgende:

[..]

maar om nu zo doelbewust 1 specifieke groep te gaan promoten..beetje raar als dat idd de insteek is.

Dat doen ze toch ook niet De HEMA heeft zo'n beetje alle bevolkingsgroepen in Nederland al gebruikt voor reclameposters, maar iedereen valt over een vrouw met hoofddoekje. Ook die zijn onderdeel van de nederlandse maatschappij, en de HEMA heeft reclame figuranten die daar een dwarsdoorsnede van vormen.

De ophef omtrent deze reclame getuigt weer van een lekker stuk islamofobie.

pi_15174967
quote:

[..]

Denk ook niet dat er veel moslims zijn die volgens de Sharia willen leven en ook nu volgens de Sharia leven. Die wetgeving houdt alleen stand op plekken waar een dictator het voor het zeggen heeft. Het is gewoon allemaal opgeblazen deels doordat het slecht gaat met jongeren in Amsterdam en dat ze zichtbare criminele activiteiten ontplooien en deels door de aanslagen. De ruk naar rechts is gewoon een geschenk aan de fundamentalisten want die hebben er weer een excuus bij om zieltjes te winnen.
pi_15174985
nu snap ik ook waarom ze allemaal in een dikke auto rijden, omdat ze kleren bij de hema kopen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  FOK!fotograaf vrijdag 5 december 2003 @ 14:30:58 #73
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15174988
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:10 schreef ODF het volgende:

[..]

En dat is het ook, ik weet niet waar jij je ogen nog meer voor sluit. Jij loopt waarschijnlijk ook door als er iemand op straat in elkaar getrapt wordT.

"Ik weet niet blabla", maar doe toch maar wat wilde uitspraken. Pubertje...
quote:
Het gebruiken van allochtonen in de reclame vind ik geen enkel probleem, maar zo'n hoofddoek heeft een te negatieve bijsmaak in mijn optiek.
Mja, je zegt het al, jouw optiek. Het is dus een probleem omdat JIJ het ervan maakt. Je moest eens weten hoeveel nederlandse omaatjes ik zie rondlopen op de markt met een hoofddoek . Die zijn zeker ook allemaal onderdrukt .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_15174998
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:30 schreef milagro het volgende:

[..]

DE moslim draagt geen hoofddoek.

Nee, deze moslim toevallig wel. Who cares.
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:31:26 #75
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_15175005
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:20 schreef milagro het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd dat een meisje met hoofddoek als stereotyp wordt gebruikt voor de moslima.
Het gros van de moslima's draagt geen hoofddoek.

Nederlanders zijn Nederlanders, en ik vind het larie om, verhuld in een reclame van een product, een groep te gaan promoten op deze wijze, althans zo lijkt de insteek.

Zo werden meisjes op klompen in Duitsland ook gepromoot als typische Nederlandse (kaas)meisjes.

Maar dat had nog erger gekund...

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')