jacco | vrijdag 5 december 2003 @ 12:20 |
Voor mij op dit moment toch wel een van de mooiste auto's op de markt gebracht de laatste tijd. Een mooi uiterlijk een sterke motor en erg veel potentieel om getuned te worden. En dat is dus wat Adrey Arrojo gedaan heeft. Niet schreeuwerig of opvallend. Maar meer subtiel en bescheiden. En dat dat er ook mooi uit kan zien. Bewijst deze 350Z 
quote: Starting off with under the hood, Adrey added to the 3.5L V6 with an AEM Cold Air Intake System to help the motor take in more air. Mines Test Pipes and a Nismo Y-Pipe lead out to a custom HKS Exhaust System, allowing the 350Z to breathe more efficiently. Nismo supports the 350Z with a grounding kit, and to get all the power to the ground, Adrey installed a Kazz Limited Slip Differential.
 quote: Now that the car had the power Adrey desired, he knew he had to stiffen up the suspension and give the 350Z a more menacing stance. None other than HKS answers to this call, with a Hyper Max coilover system, allowing adjustability throughout the 350Z. A Cusco sway bar kit tightens the car for the corners and brings the handling up to par for Adrey's tastes.
 [img]Behind the 19 x 8.5 / 19 x 9.5 Volk Racing SF-Challenge wheels are none other than Stop-Tech's big brake kit with 355mm rotors and 4 piston calipers. Stopping on a dime is only made easier with the Dunlop SP9000's (245/35 in the front, 275/35 in the rear) that wrap the intricate Volks. Polishing off the aesthetics comes from Nismo - Nissan's dedicated tuner. A Nismo front fascia and Nismo rear spoiler was painted to match and installed on the 350Z.[/img] 
quote: Riding nice and looking nice, the 350Z needed to sound nice. Adrey went all out with the in car electronics. A custom mounted Alpine DVA-7996 head unit sits flush along with the Alpine TMEM-760 monitor. Tunes come from the Alpine installed XM-Satellite system. Mids and highs come as clear as can be through Focal Components in the front and rear, and 6.5 Utopia components to further enhance the Focals. An Xtant 604Z amp powers 3 JL Audio 10W3 subwoofers that lay in a custom fiberglass enclosure in the trunk. An Audio Control EQ is located behind the drivers seat in a custom enclosure.
 quote: Looking nice, riding nice, and sounding nice. Anything else? Adrey just wanted to put the finishing touches on his driving experience by adding Nismo floor mats, a Nismo Titanium shift knob and Nismo clear parking lights. Last but not least, an ARC radiator shroud cleans up the engine bay. However, the project does not stop there. Near future modifications include a nitrous setup & and further down the road a possible twin turbo setup. Once this develops we will bring you an update here on iSS.
 quote: Adrey would like to send special thanks out to RT Motorsports, Cartronics of Pembroke Pines, Impact Auto Collision and Stoptech. Specs: Engine: AEM Cai Mines Test Pipes Nismo Y-Pipe Custom HKS Exhaust System NISMO Grounding Kit Kazz Limited Slip Differential ARC radiator shroud Suspension & Brakes: HKS Hypermax Coilovers Cusco Sway Bar Kit Stop-tech Front and Rear Big Brake Kit w/355mm Rotors and 4 Piston Calipers Wheels & Tires: Front - Volk Racing SF-Challenge 19x8.5 w/ Dunlop SP9000 245/35/19 Rear - Volk Racing SF-challenge 19x9.5 w/ Dunlop SP9000 275/35/19 Aero Package: NISMO Front Fascia NISMO Rear Spoiler In Car Electronics: Alpine DVA-7996 Head Unit Alpine TMEM-760 Monitor Alpine XM-Satellite Receiver Focal Components Front and Rear 6.5 Utopia Components Xtant 604z Amplifier 3 JL Audio W3 Ten inch Subs in Custom Fiberglass Enclosure AudioControl EQ in Custom Enclosure Behind Drivers Seat. Additional Accessories: NISMO Floor mats NISMO Titanium Shift Knob NISMO Clear Parking Lights Special Thanks To: RT Motorsports Cartronics of Pembroke Pines Impact Auto Collision Stoptech
 Zoals je dus hebt kunne lezen is er eigenlijk alleen gebruik gemaakt van Nismo onderdelen. Dit zijn dus onderdelen die je gewoon bij de Nissan dealer kan bestellen. En op deze manier word het toch al weer heel anders. |
Streetracer | vrijdag 5 december 2003 @ 12:23 |
Heeel nice  |
JohnnyKnoxville | vrijdag 5 december 2003 @ 12:24 |
Mooi karretje, subtiel gestyled zoals je al zegt jacco. Persoonlijk vind ik dit het mooiste stylen, maar dat is smaak. Die uitlaat is trouwens niet echt subtiel . En die glimvelgen hoeft ook niet persé. |
Thermo | vrijdag 5 december 2003 @ 12:25 |
zwaar beschaafde geniale wagen! Zag er een paar rijden hier in eindhoven afgelopen weken, heerlijke sound standaard al... dit zal ook wel klinken  |
ThaFreak | vrijdag 5 december 2003 @ 12:28 |
Heerlijke strakke auto! *speachless*  |
jacco | vrijdag 5 december 2003 @ 12:31 |
Tot mijn grote schaamte kwam ik erachter dat ik er geen engine pics bij had gedaan. dus bij deze: 
|
slashme | vrijdag 5 december 2003 @ 12:36 |
Zo mooi gestyled deze keer, niet van de schreeuwerige. Clarkson was trouwens niet zo positief over de 350Z, erg vermoeiend auto gaf ie aan in top gear. |
StefanP | vrijdag 5 december 2003 @ 12:45 |
Dat Fairlady logo, is dat standaard? |
jacco | vrijdag 5 december 2003 @ 12:55 |
quote: Op vrijdag 5 december 2003 12:45 schreef StefanP het volgende: Dat Fairlady logo, is dat standaard?
In Amerika en Japan wel. Maar wij moeten het hier weer doen met alleen 350Z |
t0n | vrijdag 5 december 2003 @ 13:20 |
quote: Op vrijdag 5 december 2003 12:45 schreef StefanP het volgende: Dat Fairlady logo, is dat standaard?
Ik vond het ook al zo vet...  ik wilde een aanmerking doen, maar ik kan het gewoon niet.. Deze auto = veeeeeeeeeeeet  |
Tjabbo | vrijdag 5 december 2003 @ 15:42 |
Wow wat een mooie, ingetogen en toch bruut gestylede auto. Dat "Fairlady" maakt het echt af. |
beschuit | vrijdag 5 december 2003 @ 15:45 |
motorblok is exact hetzelfde blok als de renault vel satis; afgesteld op confort en soupplesse dus en niet om sportief en aggressief mee te rijden, lijkt mij niet helemaal de bedoeling maar goed... verder is dít de manier van tunen echt heel erg mooi en niet zo patserig als al die F&F bakken |
zerrocool | vrijdag 5 december 2003 @ 16:57 |
interieur is ernstig mooi |
masuyo | vrijdag 5 december 2003 @ 17:02 |
 |
Quitter | vrijdag 5 december 2003 @ 21:36 |
vind de uitlaat een beetje erg over the top. had liever twee kleinere uitlaatjes gezien  |
Party_P | vrijdag 5 december 2003 @ 21:38 |
quote: Op vrijdag 5 december 2003 21:36 schreef Quitter het volgende: vind de uitlaat een beetje erg over the top. had liever twee kleinere uitlaatjes gezien 
ja iets te dik, 2 ietwat dunnere staat mooier.Zelf vind ik dat andere velgen beter hadden kunnen staan. |
Delnooz | zaterdag 6 december 2003 @ 12:00 |
Erg mooie auto. Inderdaad redelijk subtiel gehouden en dat maakt het nog beter [noob vraag] Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo? [/noobvraag] |
blup | zaterdag 6 december 2003 @ 12:08 |
quote: Op zaterdag 6 december 2003 12:00 schreef Delnooz het volgende: [noob vraag] Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo? [/noobvraag]
Frame versteveging dacht ik..  Imo, een hele vette wagen  |
phuck | zaterdag 6 december 2003 @ 13:17 |
Mooi ding man  |
GizartFRL | zaterdag 6 december 2003 @ 17:12 |
quote: Op zaterdag 6 december 2003 12:00 schreef Delnooz het volgende: Erg mooie auto. Inderdaad redelijk subtiel gehouden en dat maakt het nog beter[noob vraag] Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo? [/noobvraag]
Veerpootbrug heet dat. Wat me wel opvalt is dat degene die hier op zit, niet de standaard is. Standaard zit er een brede veerpootbrug. Op een vorige getunede 350Z miste deze ook al.Al met al vind ik het toch echt een mooie auto. ( terwijl ik em wel elke dag zie). |
StefanP | zaterdag 6 december 2003 @ 17:41 |
quote: Op zaterdag 6 december 2003 12:00 schreef Delnooz het volgende:[noob vraag] Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo? [/noobvraag]
Juist niet Die verstevigt de auto zodat je bochten veel harder kunt nemen zonder dat er torsie optreedt (of minder dan zonder strut bar, in ieder geval) in je chassis. Je kunt er achterin vaak ook eentje zetten.Voorbeeld voor: 
Voorbeeld achter: 
|
jacco | zaterdag 6 december 2003 @ 17:47 |
quote: Op zaterdag 6 december 2003 17:41 schreef StefanP het volgende:[..] Juist niet Die verstevigt de auto zodat je bochten veel harder kunt nemen zonder dat er torsie optreedt (of minder dan zonder strut bar, in ieder geval) in je chassis. Je kunt er achterin vaak ook eentje zetten. Voorbeeld voor: [afbeelding] Voorbeeld achter: [afbeelding]
De Z heeft hem al standaard achterin. Het metalen gedeelte met de Z erin
|
j22flyingdownwind | zaterdag 6 december 2003 @ 18:33 |
Best vet, alleen die digitale temperatuurmeter had mooier en beter een oliedrukmeter kunnen zijn. En jammer dat er zo'n kermis radio in zit. (Jaja ik weet dat ie gerust aardig geluid geeft, maar hij ziet er vreselijk kermis/plastic/goedkoop uit Interieur is verder wel heeel mooi |
Delnooz | maandag 8 december 2003 @ 11:43 |
Ahz ik begrijp. Op zich ook wel logisch dat ie bij de motorkap zo vlak tegen de motor aan zit, het is daar natuurlijk redelijk vol  thanx mensen  |
Metro2005 | maandag 8 december 2003 @ 15:22 |
schitterende auto zowel van binnen als van buiten |
_Kuch_ | donderdag 18 december 2003 @ 13:25 |
Wat is deze ONWIJS mooi getuned zeg! Echt nog een flinke verbetering ten opzichte van het standaard model.. Dat zie je niet zo vaak  |
CiQNiZ | donderdag 18 december 2003 @ 13:39 |
idd een groot verschil tegenover de andere getunede bakken... deze is eigenlijk precies juist gedaan, niet te veel, wat de meesten eigenlijk niet voor elkaar kunnen krijgen  dus!
|