abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15168498

De Home-tour.

Op het allerlaatste moment hadden we op 3 december nog 2 kaartjes bemachtigd via marktplaats, die Michael diezelfde dag in Apeldoorn moest gaan halen (vanuit Schiedam) en daarna dus door naar de Heineken Music Hall.

Deze locatie bleek kleiner dan ik eigenlijk had verwacht, maar wel erg leuk! De zaal is in de breedte gebouwd met het podium dus aan één van de lange kanten. Je bent dus altijd dicht bij het podium en de boxen, goed gedaan! Ook mocht je zelf weten of je wilde blijven staan of op één van de balkons wilde plaatsnemen. Wij zijn vooraan op het bovenste balkon gaan zitten, en dit waren echt fijne plaatsen.

Om 20.00 uur begon het voorprogramma. KAVO, 5 Jongens uit Ierland die voornamelijk met gitaren hun muziek maken. Erg goed moet ik zeggen, alleen had volgens mij nog niemand in de HMH ooit van hen gehoord. Het publiek bleef dan ook erg cool tijdens dit optreden. Ik dacht nog, als dat maar goed komt...

Om 20.30 was het voorprogramma afgelopen en was het wachten op Simply Red. Na een tijdje leek het zo te zijn dat er iets met de techniek niet in orde was want er was véél heen en weer geloop van techneutjes die helemaal boven op de boxen bezig waren. De twee zwarte schermen die het podium grotendeels hadden afgeschermd tijdens het optreden van KAVO waren weggehaald, en hierachter stonden wat verhogingen met wat lampen en de instrumenten en verder eigenlijk niets.

Om 21.15 waren de problemen (?) opgelost want Simply Red betrad het podium. Hé, er zat toch leven in de toeschouwers!

Zag het podium er eerst simpel uit, later bleek dat er met allerlei lichteffecten (veel kleuren licht, vooral ROOD), constant filmende camera's en directe weergave op schermen boven het podium met allerlei effecten het toch wel erg mooi was allemaal.

Over de muziek en de muzikanten kan ik maar één ding zeggen, perfect. Echt ontzettend goed, ik heb geen ontstemde noot kunnen ontdekken en wat hebben deze mensen er een plezier in. De band bestond uit 4 blazers, 2 gitaristen, 1 slagwerker, 1 toetsenist en 2 achtergrondzangeressen. (Misschien vergeet ik er nog 1) De solo's van de saxofonist en de gitarist waren ècht om kippevel van te krijgen!

De playlist was als volgt:

1. HOME LOAN BLUES
2. LOST WEEKEND
3. MORE
4. NIGHT NURSE
5. YOUR MIRROR
6. A NEW FLAME
7. SOMETHING FOR YOU
8. ITS ONLY LOVE
9. BRAND NEW
10. THRILL ME
11. STARS
12. FAKE
13. COME TO MY AID
14. INFIDELITY
15. RIGHT THING
16.SOMETHING GOT ME STARTED
17. HOLDING BACK THE YEARS
18. MONEYS TOO TIGHT
19. FAIRGROUND
20. SUNRISE

En dit allemaal zonder pauze, in een lekker tempo kwamen de nummers voorbij.

Mick Hucknall is ook live echt fantastisch. Cd-kwaliteit en meer. Hij was wel een end 'drukker' on stage dan we hadden verwacht! Misschien was dit ook nodig om het publiek op te stoelen te krijgen, wat halverwege op de balkons in ieder geval lukte. Hij sprong en danste dat het een lieve lust was.

Nadat Simply Red om 23.00 uur afscheid had genomen met de woorden, misschien tot morgen (was het maar waar!), begon de grote uittocht uit de HMH. Dit vind ik dan eigenlijk maar slecht geregeld. We hebben zeker een dik kwartier helemaal vast gestaan op de trappen. Stel je voor dat er iets gebeurd...

Buiten zei ik tegen Michael dat dit het beste concert was waar ik ooit geweest ben, maar dat dat misschien ook door de 'roes' veroorzaakt werd. Nu 2 dagen later is mijn mening echter nog steeds ongewijzigd. Het was een fantastisch, perfect concert! Dit was onze eerste keer Simply Red live, maar hopelijk niet de laatste!

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_15168638
Ik ben 3 december geweest, en hij was fe-no-minaal !!
pi_15168720
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:01 schreef WebbySP het volgende:
Ik ben 3 december geweest, en hij was fe-no-minaal !!
Ja hè!
pi_15171936
Wij zijn gisteren geweest...mijn God wat heb ik verschrikkelijk genoten!
Wij stonden helemaal vooraan (ik vind het altijd een beetje zonde om bij een concert achteraan op een stoel te gaan zitten, maar da's mijn mening ) en we hebben aan één stuk staan dansen en zingen. Het was gewoon onmogelijk om stil te blijven staan. Wat maakt die band er een feest van zeg!

Mooiste momenten: Stars en Holding back the years, die ik allebei luidkeels heb meegezongen

Voordat we erheen gingen hadden we allebei een klotedag gehad en waren we nogal depri, maar dat kwam helemaal goed dankzij Simply

pi_15172016
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:53 schreef Trinity77 het volgende:
Wij zijn gisteren geweest...mijn God wat heb ik verschrikkelijk genoten!
Wij stonden helemaal vooraan (ik vind het altijd een beetje zonde om bij een concert achteraan op een stoel te gaan zitten, maar da's mijn mening ) en we hebben aan één stuk staan dansen en zingen. Het was gewoon onmogelijk om stil te blijven staan. Wat maakt die band er een feest van zeg!

Mooiste momenten: Stars en Holding back the years, die ik allebei luidkeels heb meegezongen

Voordat we erheen gingen hadden we allebei een klotedag gehad en waren we nogal depri, maar dat kwam helemaal goed dankzij Simply

Was iedereen bij jullie bij het voorprogramma ook zo kalm? En duurde het ook zo lang tussen voorprogramma en Simply Red?
pi_15172427
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:56 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Was iedereen bij jullie bij het voorprogramma ook zo kalm? En duurde het ook zo lang tussen voorprogramma en Simply Red?

Ja, precies hetzelfde.
Ik wist al precies wat er allemaal ging gebeuren, want mijn moeder was de dag ervoor al naar het concert geweest.
Toen de band tijdens het optreden ineens van het podium ging wist ik dus al dat ze weer terug zouden komen
En tussen het voorprogramma en Simply Red zat inderdaad flink wat tijd. Ik vond het trouwens wel zielig voor die jongens uit het voorprogramma...stonden zich helemaal in het zweet te werken en het publiek stond er als zandzakken bij...(waaronder ik trouwens, want het was niet echt mijn smaak).
pi_15172501
Aha, nou, wellicht lag het dan dus niet aan de techniek...

Zielige KAVO hè, ben bang dat ze ook niet gaan doorbreken hier...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')