MVV haalt Peppinck en wil Stefan Jansen Roel Wiche
Voetbal - Fabian Peppinck tekent vandaag een driejarige verbintenis bij MVV. De 26-jarige verdediger staat nu nog onder contract bij RKC Waalwijk, waar hij in vier jaar nooit echt wist door te breken.
De Maastrichtse eerstedivisionist heeft Peppinck, die zijn opleiding bij NEC genoot, al medisch goedgekeurd. De nieuwe trainer Andries Jonker is gecharmeerd van Peppinck omdat die op meerdere plaatsen inzetbaar is.
MVV is ook nog op jacht naar een makkelijk scorende spits naast talent Fabio Caracciolo.
De club heeft zich gemeld voor Stefan Jansen (FC Den Bosch) en Houssain Ouhsaine (Volendam).Stefan Jansen bevestigt dat MVV voor hem in de markt is. De huidige topscorer van de eerste divisie (23 doelpunten) wil echter pas na afloop van het seizoen een besluit nemen. De 32-jarige aanvaller mag weg bij Den Bosch en is in beeld bij veel Nederlandse clubs. ,,Ik wacht tot na de nacompetitie. Als we promoveren, kan ik misschien toch in Den Bosch blijven. Maar ik geef toe dat ik gecharmeerd ben van de interesse van MVV. Het is een mooie club met historie en ambitie.''
Houssain Ouhsaine (24) zou, volgens goed ingelichte bronnen in Volendam, een serieuze kandidaat zijn voor MVV. De Marokkaanse aanvaller speelde ruim honderd wedstrijden voor de club uit het palingdorp en scoorde 29 doelpunten. Hij is aan het eind van het seizoen transfervrij. MVV-manager John Vrancken wil niet reageren op welk transfernieuws dan ook. ,,We zeggen pas iets als de handtekeningen op papier staan.''
Reservekeeper Tom Muyters zal wellicht uit De Geusselt vertrekken. Hij kan op amateurbasis blijven, maar zoekt een nieuwe club. MVV wil een nieuwe doelman aantrekken die de concurrentie met Danny Wintjens moet aangaan.
Gino Coutinho (tweede doelman NAC, eigendom van PSV) zou in Maastricht 'aangeboden' zijn, maar MVV speurt verder naar andere kandidaten. MVV-middenvelder Ralph van Dooren, die geen nieuw contract krijgt, gaat deze week testen bij FC Den Bosch. De Brabanders hebben nog steeds interesse in Davey Heymans, maar die lijkt terug te keren naar België. Fusieclub KVSK United, promotiekandidaat in de derde nationale, wil de aanvaller graag inlijven.
Heerlijk al die geruchten