Ik ben in elk geval op zoek naar een kaart met minstens de volgende specs:
- 8 inputs, waarvan minstens 1 en liefst 2 XLR met mic-preamp en phatom-power
- minstens 1x midi in/out
- lage latency
Omdat het gewoon voor thuis is, hoeft het niet gelijk in de duizenden euro's te lopen Kheb tot nu toe 2 interessante modellen gezien, namelijk de DA-2496 8x8 van Edirol en de M-Audio Delta 1010-LT. Deze laatste is wel een tikkie goedkoper en M-Audio staat volgens mij ook nog bekend om betere geluidskwaliteit. Nadeel is dat er geen breakoutbox bij zit, wat de Edirol wel heeft en bovendien ben ik niet zeker of de M-Audio wel phantom-power op de XLR-inputs heeft.
Kheb ze allebei bij Musikproduktiv.de gezien, een muziekzaak in Duitsland die volgens mij niet al te duur is. De Edirol kost daar 495 euro en de M-Audio 298 euro.
Maar er is vast veel meer te krijgen wat aan mn eisen voldoet dan deze 2 dingen en bovendien zijn er misschien nog wel goedkopere winkels te vinden. Heeft iemand info waar ik wat aan heb?
quote:Ja, ik heb er even gekeken
Op donderdag 4 december 2003 22:34 schreef NogHeelEven het volgende:
Het eerste merk dat in mij opkomt is Terratec. Heb je daar al gekeken?
quote:Mwah... 375 euro moet de 88-versie kosten (de rest heeft te weinig inputs naar mn smaak), dan is het kaartje van M-Audio nog goedkoper
Op donderdag 4 december 2003 22:41 schreef NogHeelEven het volgende:
Idd, die Phaser lijn had ik in gedachten. Jammer dat het niks voor je is, want dat zit nog enigzins richting betaalbaar meestal.
Kheb wat reviews gelezen van die M-Audio Delta 1010LT en op zich zijn ze wel positief. Lekker veel inputs, en 2 gebalanceerde mic-inputs, geen gekke kaart voor 300 euro. Jammer dat er geen phantom power op zit, maar goed, voor 50 euro ofzo heb je een los phantomdoosje. En ook jammer dat alle kabels los uit je kast bungelen ipv dat het netjes in een breakoutbox of een rack zit, maar het scheelt ook geld en zo vaak hoef ik toch ook niet met de kabels te frutten.
Ik denk dat ik er dus maar voor ga, tenzij iemand anders nog goeie ideeen heeft?
Oh een winkel... kent iemand een goedkopere tent dan Musik-Produktiv? De prijs daar is 298 euro.
quote:nee..dat is wel zo ongeveer de goedkooptse aanbieder....300 is ook echt niet teveel...ik heb 329 voor de LT betaald...heb de 'echte' 1010 ook, maar die is een stukje duurder...komt je op zo'n 700 euro...
Op zaterdag 6 december 2003 17:30 schreef Tijn het volgende:
Subtiele schop.Kheb wat reviews gelezen van die M-Audio Delta 1010LT en op zich zijn ze wel positief. Lekker veel inputs, en 2 gebalanceerde mic-inputs, geen gekke kaart voor 300 euro. Jammer dat er geen phantom power op zit, maar goed, voor 50 euro ofzo heb je een los phantomdoosje. En ook jammer dat alle kabels los uit je kast bungelen ipv dat het netjes in een breakoutbox of een rack zit, maar het scheelt ook geld en zo vaak hoef ik toch ook niet met de kabels te frutten.
Ik denk dat ik er dus maar voor ga, tenzij iemand anders nog goeie ideeen heeft?
Oh een winkel... kent iemand een goedkopere tent dan Musik-Produktiv? De prijs daar is 298 euro.
ik kan je ze allebei aanraden....verschil tussen de LT en de gewone versie is dat de LT een kabelboom uit z;n achterste laat komen ende gewone een heel fijne breakoutbox heeft...ook klinkt ie iets beter door de betere ad/da converters...
kortom; gewoon doen die 1010...of het nou de LT is of de gewone, je hebt er hoe dam ook een fijne kaart aan..blijf alsjeblieft uit de buurt van terratec..dat zijn consumentenkaartjes..
Bizar eigenlijk dat er zo weinig aanbod is, ik dacht dat homerecording tegenwoordig best populair was en dat fabrikanten daar driftig op in zouden springen.
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 23:54 schreef Seborik het volgende:
Tijn wil hem naar Muziek.
quote:Ja, maar wel stereo, dus eigenlijk 1000.
Hij wil er 500 sporen tegelijk mee opnemen, dus kom maar op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |