Het gaat om de maat: 185-65-15 voor een mazda 626.
Alvast bedankt
Het zit zo, wij gaan met z'n 2en op vakantie met de auto van mijn ouders.. kopen wordt trouwens sowieso duurder dan 170 euro dus dat zit er gewoon niet in.
Mijn ouders hebben nog nooit winterbanden gehad en ze hoeven er ook geen. Deze vakantie is (met de auto van mijn ouders dan) gewoon eenmalig.
Ik denk niet dat iemand zomaar even zijn banden aan je uitleent. Vooral niet aan een onbekende.
quote:wat is een burnout en hoe maak je die?
Op vrijdag 5 december 2003 16:23 schreef slashme het volgende:
Banden uitlenen, wat een grap
Vlak voor terugkomst nog even een burnout maken zeker
ALs je in de buurt van de duitse grens woont, moet je ff de grens over rijden, scheelt een hoop.
Dan heb je voor 170 makkelijk 4 banden.
quote:je moet toch ff door duitsland,
Op vrijdag 5 december 2003 16:32 schreef AsconaB-16V het volgende:
kopen kopen koopje.ALs je in de buurt van de duitse grens woont, moet je ff de grens over rijden, scheelt een hoop.
Dan heb je voor 170 makkelijk 4 banden.
Als een topic 10 pagina's lang is verwacht ik idd dat niet iedereen alles leest, maar kom op, ben je nu te scheel of wat?
quote:KUTNEWBIE!
Op vrijdag 5 december 2003 16:20 schreef LoveHenk het volgende:
wie leent me ff zijn versnellingsbak? ik ga in duitsland rijden en daar moet veel geschakeld worden. bij de garage lenen is te duur.
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:56 schreef heaven7 het volgende:
Godsamme stelletje idioten, LEES DAN! Het gaat helemaal niet om mijn auto en dus is kopen geen optie!Als een topic 10 pagina's lang is verwacht ik idd dat niet iedereen alles leest, maar kom op, ben je nu te scheel of wat?
quote:Relax dame!
Op vrijdag 5 december 2003 18:02 schreef heaven7 het volgende:[..]
KUTNEWBIE!
Je verzoek is op z'n zachtst gezegd nogal, ehh, vreemd. Je gaat met een geleende auto op vakantie, en wilt dus eigenlijk niks uitgeven voor je eigen veiligheid. Ieder z'n meug hoor, maar persoonlijk zou ik
want met all-weather bandjes de besneeuwde bergen in, is je reinste zelfmoord. Bovendien riskeer je in sommige (Alpen)landen nog fikse boetes ook, als ik me niet vergis. Ben je met 170 euro niet klaar.
En het is geen kwestie van niet geld uit willen geven aan die banden maar meer niet kunnen eigenlijk.. dus als ik het op deze manier voor elkaar zou kunnen krijgen dan ben ik blij want je hoeft mij echt niet te vertellen dat het veiliger is met winterbanden (waarom denk je dat ik dit topic geopend heb?)
En nogmaals, we willen ervoor betalen en er bestaat dus zoiets als borg hm?
quote:Schaf vier nieuwen aan, fifty/fifty met je ouders, dat lijkt me de allerredelijkse optie voor bijde partijen. Als je die 140 euro dan niet kunt lappen kun je beter thuis blijven. Wat denk je dat benzine kost in zweden?
Op vrijdag 5 december 2003 18:20 schreef heaven7 het volgende:
En het belangrijkste van alles, alles is al geregeld, op de winterbanden na dus..
quote:Ten eerste is het 170 euro, lezen mafkees en ten tweede.. mijn ouders willen dat niet en ten derde is de benzine in Zweden goedkoper dan hier
Op vrijdag 5 december 2003 18:31 schreef slashme het volgende:[..]
Schaf vier nieuwen aan, fifty/fifty met je ouders, dat lijkt me de allerredelijkse optie voor bijde partijen. Als je die 140 euro dan niet kunt lappen kun je beter thuis blijven. Wat denk je dat benzine kost in zweden?
Bandjes lenen pfff
quote:Ten eerste is fifty/fifty van 280 (4 nieuwen) nog altijd 140
Op vrijdag 5 december 2003 18:48 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ten eerste is het 170 euro, lezen mafkees en ten tweede.. mijn ouders willen dat niet en ten derde is de benzine in Zweden goedkoper dan hier
Maar goed als jij denkt dat iemand jouw ff 4 bandjes leent om heen en weer naar zweden te blazen, veel succes.
Bovendien vinden ze dat wij op vakantie willen en wij zelf dan ook maar voor de kosten moeten opdraaien. De auto krijgen we al mee, scheelt enorm veel geld. Ik moet niet zeuren en ze dankbaar zijn.
En dat ben ik ook, willen zij geen winterbanden dan willen ze geen winterbanden.
En wat dacht je van het geld wat het iedere keer kost om de banden erop en eraf te halen?
quote:Het banden eraf en erop is geen probleem dat kan iedereen zelfs ik
Op vrijdag 5 december 2003 19:04 schreef heaven7 het volgende:
Zucht, zeg sukkel, wie denk je wel niet dat je bent? Ik ben echt niet achterlijk hoor. Mijn ouders willen geen winterbanden klaar uit. Ze hebben ze nooit gehad en zullen ze ook nooit hebben (tenzij ze misschien zelf naar scandinavie oid gaan).Bovendien vinden ze dat wij op vakantie willen en wij zelf dan ook maar voor de kosten moeten opdraaien. De auto krijgen we al mee, scheelt enorm veel geld. Ik moet niet zeuren en ze dankbaar zijn.
En dat ben ik ook, willen zij geen winterbanden dan willen ze geen winterbanden.En wat dacht je van het geld wat het iedere keer kost om de banden erop en eraf te halen?
quote:Iemand die meer banden heeft gewisseld dan jij waarschijnlijk.
Op vrijdag 5 december 2003 19:04 schreef heaven7 het volgende:
Zucht, zeg sukkel, wie denk je wel niet dat je bent?
quote:Zo kom je anders wel over
Ik ben echt niet achterlijk hoor.
quote:Het is in nederland niet verboden hoor om in de winter met winterbanden te rijden, het slijt zelfs minder hard
Mijn ouders willen geen winterbanden klaar uit. Ze hebben ze nooit gehad en zullen ze ook nooit hebben (tenzij ze misschien zelf naar scandinavie oid gaan).
quote:En terecht, accepteer dan ook dat niemand zo GEK is om jullie winterband uit te lenen
Bovendien vinden ze dat wij op vakantie willen en wij zelf dan ook maar voor de kosten moeten opdraaien. De auto krijgen we al mee, scheelt enorm veel geld. Ik moet niet zeuren en ze dankbaar zijn.
quote:1 maal er opzetten is meestal gratis bij aankoop (tenzij je met geleende banden komt
En dat ben ik ook, willen zij geen winterbanden dan willen ze geen winterbanden.
En wat dacht je van het geld wat het iedere keer kost om de banden erop en eraf te halen?
quote:Ik vind jou behoorlijk brutaal.
Op vrijdag 5 december 2003 17:56 schreef heaven7 het volgende:
Godsamme stelletje idioten, LEES DAN! Het gaat helemaal niet om mijn auto en dus is kopen geen optie!Als een topic 10 pagina's lang is verwacht ik idd dat niet iedereen alles leest, maar kom op, ben je nu te scheel of wat?
Je stelt een vraag als totale auto-noob.
Iedereen probeert je te helpen, en jij hebt alleen een grote bek.
Pleur ff lekker op met je banden.
Trouwens mischien heb je wel eens gehoord dat banden slijten.
Dat raakt een keer op, net zoals een fles frisdrank.
DAT KUN JE DUS NIET LENEN !!!!!!
Wel gebruiken, maar dan is het achteraf minder waard !
Van mij mag het slot erop, want dit leid tot niks, en ik hoop dat je in je oude gewoonte terug keert, en we je niet vaak meer zien op PTA.
quote:Nou moe?! Ik heb deze site opgegeven voor de TS omdat je hier winterbanden kan huren!
Op vrijdag 5 december 2003 16:28 schreef HPoi het volgende:
http://www.bosmanbanden.com/bosman.htmZit ergens in Zuid-Limburg.
quote:En ik vind jou behoorlijk DOM omdat er staat dat we bereid zijn ervoor te betalen dus dan betalen we toch o.a voor die slijtage?
Op vrijdag 5 december 2003 20:19 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Ik vind jou behoorlijk brutaal.
Iedereen probeert je te helpen, en jij hebt alleen een grote bek.Pleur ff lekker op met je banden.
Trouwens mischien heb je wel eens gehoord dat banden slijten.
Dat raakt een keer op, net zoals een fles frisdrank.DAT KUN JE DUS NIET LENEN !!!!!!
Wel gebruiken, maar dan is het achteraf minder waard !
Van mij mag het slot erop, want dit leid tot niks, en ik hoop dat je in je oude gewoonte terug keert, en we je niet vaak meer zien op PTA.
En ik vind het ook behoorlijk dom van je dat je zit te zeiken over die winterbanden, als mijn ouders die banden niet willen (en ook nog nooit nodig hebben gehad) laat het dan zo, denk je nou echt dat ik een topic had geopend hier als het met mijn ouders wel te regelen viel?
Zij vinden dat ik het zelf moet regelen wat ik ook doe nu door te informeren of particulieren ze misschien willen verhuren aan ons. Simpel om wat kosten te besparen, WE WILLEN ER DUS VOOR BETALEN!
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 05-12-2003 22:50]
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 20:19 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Dat maakt natuurlijk geen fuck uit, feit blijft dat ik vraag of iemand banden heeft die we kunnen lenen tegen betaling.
Iedereen probeert je te helpen, en jij hebt alleen een grote bek.
Vind jij het helpen als iemand zegt dat ik ze moet kopen? Had ik gevraagd om "leenbanden" als ik ze wilde gaan kopen? Kopen doen we niet om verschillende redenen die op zich compleet irrelevant zijn imo.
quote:Koop ze dan gewoon en verkoop ze dan weer achterlijke!
Op vrijdag 5 december 2003 22:48 schreef heaven7 het volgende:[..]
Zij vinden dat ik het zelf moet regelen wat ik ook doe nu door te informeren of particulieren ze misschien willen verhuren aan ons. Simpel om wat kosten te besparen, WE WILLEN ER DUS VOOR BETALEN!
quote:Met zo'n attitude denk ik niet dat iemand bereid is om je te helpen.
Op vrijdag 5 december 2003 22:50 schreef heaven7 het volgende:
Je stelt een vraag als totale auto-noob.Dat maakt natuurlijk geen fuck uit, feit blijft dat ik vraag of iemand banden heeft die we kunnen lenen tegen betaling.
quote:Kennelijk gaat het heel moeilijk worden om die banden van iemand te lenen, dus dan heb je niets. Wat ga je dan doen? Kopen is dus zeker een optie waar je over na moet denken, ookal is dat je vraag niet. Het is waarschijnlijk het beste en goedkoopste alternatief, want of je nu 100 euro betaalt voor banden die je één vakantie gebruikt of iets meer voor banden die dan van jezelf zijn. Dan denk ik dat het laatste voordeliger is.
Vind jij het helpen als iemand zegt dat ik ze moet kopen? Had ik gevraagd om "leenbanden" als ik ze wilde gaan kopen? Kopen doen we niet om verschillende redenen die op zich compleet irrelevant zijn imo.
quote:Nogmaals, het is mijn auto niet dus wij gaan geen winterbanden kopen. Simpel. Het is dus of huren, of lenen of zonder winterbanden gaan. Ik kan het toch allicht proberen? Maar ik had kunnen weten dat hier zo gereageerd zou worden, fok is echt 1 grote puberale middelbare school.
Op vrijdag 5 december 2003 22:55 schreef Qarinx het volgende:[..]
Met zo'n attitude denk ik niet dat iemand bereid is om je te helpen.
[..]Kennelijk gaat het heel moeilijk worden om die banden van iemand te lenen, dus dan heb je niets. Wat ga je dan doen? Kopen is dus zeker een optie waar je over na moet denken, ookal is dat je vraag niet. Het is waarschijnlijk het beste en goedkoopste alternatief, want of je nu 100 euro betaalt voor banden die je één vakantie gebruikt of iets meer voor banden die dan van jezelf zijn. Dan denk ik dat het laatste voordeliger is.
quote:Pot verwijt de ketel..
Op vrijdag 5 december 2003 23:01 schreef heaven7 het volgende:
Op zwedenweb.com heb ik ook een topic geopend met deze vraag en daar wordt heel wat volwasseneer gereageerd, niemand scheld mij uit voor dom en mensen zijn serieus aan het navragen of iemand ze wil lenen aan ons..
Heb jou ongeveer het hardst horen schelden hier op iedereen.
quote:Misschien zitten hier mensen met ervaring met auto's en daar niet.
Op vrijdag 5 december 2003 23:01 schreef heaven7 het volgende:[..]
Nogmaals, het is mijn auto niet dus wij gaan geen winterbanden kopen. Simpel. Het is dus of huren, of lenen of zonder winterbanden gaan. Ik kan het toch allicht proberen? Maar ik had kunnen weten dat hier zo gereageerd zou worden, fok is echt 1 grote puberale middelbare school.
Op zwedenweb.com heb ik ook een topic geopend met deze vraag en daar wordt heel wat volwasseneer gereageerd, niemand scheld mij uit voor dom en mensen zijn serieus aan het navragen of iemand ze wil lenen aan ons..
quote:Maar wat doet dat er toe?
Op vrijdag 5 december 2003 23:03 schreef slashme het volgende:[..]
Misschien zitten hier mensen met ervaring met auto's en daar niet.
Op die site van Bosman banden staat nieuwe banden te koop voor ¤240,- Dit is duurder dan huren, maar je verdient het dus zo weer terug. Het lijkt me gewoon het verstandigst om je ouders over te halen voor winterbanden. In Nederland is het vaak vochtig en koud 's winters, dus is het VEILIGER om op winterbanden te rijden. Je zomerbanden slijten ondertussen niet en jullie kunnen direct naar Zweden zonder de banden te hoeven verwisselen. Het omwisselen van de zomer- en winterbanden kun je zelf doen als je 2 sets velgen neemt. Dat stelt niets voor.
Dus het is nu echt een kwestie van kiezen geworden:
1. je huurt die banden gewoon
2. je koopt banden, dit is OOK in Nederland de veiligste oplossing
3. je gaat op zomerbanden
Daarnaast moet je ook inzien dat je nu voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en dat gaat niet lukken...
quote:Je moet toch banden hebben of niet dan, of wil je ze gaan huren bij de videoteheek
Op vrijdag 5 december 2003 23:05 schreef heaven7 het volgende:[..]
Maar wat doet dat er toe?
En dat winterbanden belangrijk zijn zie ik in maar ik probeer nu simpelweg de goedkoopste manier te vinden
En het is nogmaar de vraag of je ze uberhaupt weer kunt verkopen. Kopen is gewoon echt geen optie, mijn ouders hebben nee gezegd en daar blijft het bij lijkt me.
quote:Godsamme zeg, ik bedoel dus, wat doet het er toe of je verstand hebt van auto's om deze vraag te stellen?? Lees dan flapdrol
Op vrijdag 5 december 2003 23:06 schreef slashme het volgende:[..]
Je moet toch banden hebben of niet dan, of wil je ze gaan huren bij de videoteheek
quote:Er worden verschilende opties aangeboden en niemand die zegt dat lenen een optie is, zelfs een bedrijf gevonden dat ze verhuurt maar het mag dus niks kosten. Waarom zou je ze niet kunnen verkopen? En je zou ze zelf kunnen gaan verhuren
Op vrijdag 5 december 2003 23:07 schreef heaven7 het volgende:
En dat winterbanden belangrijk zijn zie ik in maar ik probeer nu simpelweg de goedkoopste manier te vindenEn het is nogmaar de vraag of je ze uberhaupt weer kunt verkopen. Kopen is gewoon echt geen optie, mijn ouders hebben nee gezegd en daar blijft het bij lijkt me.
quote:zo'n achterlijk vraag stellen kan iedereen blijkbaar...
Op vrijdag 5 december 2003 23:08 schreef heaven7 het volgende:[..]
Godsamme zeg, ik bedoel dus, wat doet het er toe of je verstand hebt van auto's om deze vraag te stellen?? Lees dan flapdrol
quote:Bedoel dus dat er eerst iemand moet zijn die ze wil kopen
Op vrijdag 5 december 2003 23:09 schreef slashme het volgende:[..]
Er worden verschilende opties aangeboden en niemand die zegt dat lenen een optie is, zelfs een bedrijf gevonden dat ze verhuurt maar het mag dus niks kosten. Waarom zou je ze niet kunnen verkopen? En je zou ze zelf kunnen gaan verhuren
Ik stel de vraag of mensen banden te leen hebben, totdat er iemand voorbij komt die dat heeft kunnen de rest van de mensen en de reacties gewoon wegblijven want die zijn echt totaal offtopic. Dusja, dan heb ik liever dat dit topic gewoon leegblijft, dan is het ookwel duidelijk dat niemand ze wil uitlenen en krijg ik niet al deze zooi over me heen.
quote:omdat iemand met een beetje verstand zijn banden niet zou uitlenen aan een vreemde!
Op vrijdag 5 december 2003 23:08 schreef heaven7 het volgende:[..]
Godsamme zeg, ik bedoel dus, wat doet het er toe of je verstand hebt van auto's om deze vraag te stellen?? Lees dan flapdrol
quote:Je hoeft toch geen expert te zijn om een set winterbanden in de schuur te hebben liggen die deze winter wellicht niet gebruikt worden of wat dan ook
Op vrijdag 5 december 2003 23:12 schreef slashme het volgende:[..]
zo'n achterlijk vraag stellen kan iedereen blijkbaar...
bandjes leveren en /of ervaring met autobedrijven/bandenboeren hebben toch meestal autoliefhebbers of monteurs. 3x raden waar ze in de meerderheid zijn hier of op het zwedenforum.
pleur daar anders even heen zeg.
quote:BORG!
Op vrijdag 5 december 2003 23:14 schreef ThaFreak het volgende:[..]
omdat iemand met een beetje verstand zijn banden niet zou uitlenen aan een vreemde!
Snap je, wat voor een garantie heeft diegene dat jij nog terugkomt met die banden en in wat voor een staat ze zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |