Opgericht door een voormalige techneut van Black Sabbath, Joe DeMaio, Ross The Boss, Erick Adams en drummer Donnie Hamzik, Manowar was een van de vele Black Sabbath kloonbandjes. Met slechts een uitzondering, hun debuutalbum Battle Hymns heeft een nummer, Dark Avenger, met een gesproken stuk tekst, ingesproken door niemand minder dan Orson Welles.
Manowar kreeg pas echte bekendheid na het aantrekken van een nieuwe drummer die zijn kits met regelmaat naar de knoppen sloeg, Scott Columbus, en het tekenen van een contract bij een ander platenlabel.
Op zich weinig bijzonders, ware het niet dat zij hun contract in hun eigen bloed tekenden.
In die tijd een teken aan de wand voor de vele Sabbath fans, die uitbreiding van hun collectie zochten.
Manowar streeft slechts naar één ding, en dat is zo luid mogelijk spelen. "The whole purpose of playing live is to blow people's heads off," zegt bassist Joey DeMaio. Dit doen ze dan ook regelmatig.
Hun nummers zijn een mix van ouderwetse Metalriffs, gecombineerd met teksten over oorlog, geweld, mythen en sagen. Hun concerten zijn zoals je een ouderwetse jaren 80 Metalband verwacht te spelen, vol lang haar, pyrotechnics, herrie, metaal, motoren en veel decibellen. Manowar heeft nog steeds het record voor de meeste decibellen tijdens een concert op hun naam.
tegenwoordig spelen de volgende mannen in deze band:
Joey DeMaio (Bass)
Eric Adams (Vocals)
Karl Logan (Guitar)
Scott Columbus (Drums)
manowar heeft 2 december het derde deel uit hun muzikale biografie uitgebracht, namelijk Hell on Earth III.
Je kan je eigenlijk geen Metalfan noemen als je niet hier en daar wat Manowar hebt opgepikt in je eeuwige zoektocht naar het ultieme metalgeluid.
En aangezien het wel tijd werd voor een topic over deze Metalgoden, waar Halford nog een tiet aan kan groeien (eh sebbo ) bij deze!
raaaaAAAAAAAAA My sword will drink blood raaaaaaa
vooral leuk als je zat bent.
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:13 schreef Ascaroth het volgende:
Manowar, er wordt vaak wat lacherig over gedaan. Mijns inziens niet geheel onterecht, getuige ook dit bericht: Manowar oorzaak stroomstoring
Gewoon stug volhouden in je eigen image ... dat verkoopt
Ik heb deze.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 05-12-2003 09:36]
Ben sinds enige jaren helemaal wild van ze, heb inmiddels alle cd's, wat shirts, een Manowar jas en ander spul.
Mocht ze al 2 keer live meemaken, en ben hierdoor nog meer van ze gaan houden.
(ik sta zelfs ergens op de dvd zichtbaar vooraan tijdens een optreden)
Buiten de muziek vind ik de bandleden zelf ook erg lekker om te zien en te horen, en vooral Karl kan mijn hormonen wel aanspreken
Tijdens concerten valt me de goede sfeer en het hoge mannengehalte altijd op. Veels te weinig vrouwen, daar moet echt iets aan gedaan worden hoor !
Mijn droom is ooit nog backstage te mogen, en niet om de groupie uit te hangen, maar wel om met mijn idolen over hun muziek te praten.
Dus wie dit kan regelen moet me snel mailen
Drum sinds enige maanden zelf, en hoop over enige jaren alle nummers mee te kunnen spelen. Vind vooral de oudere cd's het beste, maar er zijn weinig nummers die ik echt niks vind.
Favorieten zijn o.a. Blood of the Kings, Spirit Horse (heb titel fout geloof ik, ben er niet zo goed in), Courage (mijn ultieme kote voel nr), de cover Lady Marmalade (ultieme sex nr) en nog een stuk of tig.
Heb nu al een paar keer mensen meegemaakt die Manowar lachwekkend vonden, maar na een concert van ze hierop terug kwamen. Ze zetten een geweldige show neer, en maken een stevig en super potje geluid. En de zanger heeft de meest geweldige stem en volume die er is !
HAIL !
Maar metal is voor mij meer Slayer enzo
quote:heb je de TS-post toch wel doorgelezen? Anders moet je maar ff wat downloaden van al die geweldige albums die hier worden genoemd.
Op vrijdag 5 december 2003 00:05 schreef Famas het volgende:
hmm...ik ken alleen de naam Man-O-War
kan iemand mij vertellen wat voor soort Metal ze maken.....?
Manowar
Born to live forever more
The right to conquer every shore
Manowar
quote:Hey Defender, heb je die nieuwe dvd ook al?
Op donderdag 4 december 2003 23:59 schreef defender het volgende:
Ohja, ik vergeet nog het nummer Defender
-edit: oh, is nog niet uit...
quote:
MANOWAR will issue a brand-new double DVD, titled "Hell On Earth III", on December 8 through SPV.The two-disc set features more than 90 minutes of ear-numbing performances private behind-the-scenes footage, interviews and pre- and post-show rituals.
This package also contains the program "Live In Germany The Ringfest" the legendary one-hour show that dominated the city of Cologne during the PopKomm 2002 convention, filmed and recorded in front of 27,000 people. This performance has been completely re-edited from at least a dozen cameras and remixed in 5.1 digital surround sound.
In addition, for the first time ever, the band's entire video collection is included beginning with "Gloves Of Metal" to the latest "I Believe", plus several never-before-seen documentaries about the making of these videos.
Featuring more than 60 camera angles from performances in 17 countries and 35 cities, live footage from across the world, and the wildest, craziest and heaviest metal fans in the universe, "Hell On Earth III" will set the standard in heavy-metal video.
"Hell On Earth III" track listing:
DVD1
Hell On Earth III01. Introduction
02. Brazil
03. France
04. Spain
05. Czech Republic
06. Holland
07. Fighting The World
08. Austria
09. Switzerland
10. Sweden Part 1
11. Portugal
12. Heart Of Steel
13. Evil Eclipse
14. Germany
15. Belgium
16. Greece
17. Italy
18. Kings Of Metal
19. Duel Of The Titans
20. Hail And Kill
21. Nessun Dorma
22. Return Of The Warlord
23. Monsters Of The Millenium
24. Denmark
25. Sweden Part 2
26. Gates Of Valhalla
27. Finland
28. Estonia
29. Russia
30. Brothers Of Metal & Sisters Of Steel
31. CreditsBONUS
01. Black Wind Fire And Steel
02. Herz Aus Stahl
03. March For Revenge
04. Wheels Of Fire
05. Alexander The Great
06. France
07. Moments In Time
08. Friends
09. Moments Of Truth
10. Nessun Dorma The Story
11. WildlifeDVD 2
"Live In Germany The Ringfest"01. Introduction
02. Manowar
03. Kings Of Metal
04. Eric's Speech
05. Herz aus Stahl
06. Evil Eclipse
07. Warriors Of The World United
08. Kill With Power
09. House Of Death
10. Joey's Speech
11. Black, Wind, Fire And Steel
12. The Crown And The RingVideo Collection
13. Gloves Of Metal
14. Blow Your Speakers
15. Metal Warriors - live
16. Return Of The Warlord
17. Courage - live
18. Warriors Of The World United
19. I Believe
20. Gloves Of Metal special edition
21. Secrets Of SteelBONUS
01. The Making Of 'Gloves Of Metal'
02. The Making Of 'Gloves Of Metal' special edition
03. The Making Of 'Blow Your Speakers'
04. The Making Of 'Return Of The Warlord'
05. Fire, Ice & Gasoline (The Making Of 'Warriors Of The World United')
06. The Making Of 'I Believe'
07. The Warrior's Prayer
08. Ringfest Documentary
De leukste band na spinal tap
quote:Dit weekend is in Duitsland de premiere, helaas las ik dat te laat, had ik wel heen gewild
Op vrijdag 5 december 2003 00:15 schreef Seborik het volgende:[..]
Hey Defender, heb je die nieuwe dvd ook al?
-edit: oh, is nog niet uit...
[..]
En lachwekkende uitspraken zo nu en dan.
quote:Omdat je Manowar zelf maar zo-zo vind, of omdat je de dvd zelf slecht vind ? Ik vind de dvd's die ik heb namelijk super. Maar ben ook met elk stukje geluid of beeld van de band al te bevredigen
Op vrijdag 5 december 2003 07:42 schreef pro_jeex het volgende:
Ik heb ook een dvd van manowar, maar die viel erg tegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |