[Dit bericht is gewijzigd door CryptoKnight op 04-01-2004 19:44]
quote:Wat voor filter gebruik je??
Op zondag 4 januari 2004 19:36 schreef CryptoKnight het volgende:
Meen je dat nou? Ik gebruik nu een filter en dat gaat prima.
Maar kun je me even vertellen waarom? Ik ben namelijk op zoek naar een groothoeklens maar als flitsen dan niet kan, heb ik er bij bands weinig aan..
Oke meer zoom, lekker handig
Groothoeklens
Ik wou eerst weten wat het allemaal was.
Met flits zal het idd bijna onmogelijk worden dat is effe een nadeel.
Vooral de 1ste lens.
Met de webcam, pffffff voor mij erg onduidelijk.
quote:We zijn zondag
Op zondag 4 januari 2004 20:31 schreef CryptoKnight het volgende:
Geen idee iof de ruis minder wordt, ik heb hem net een dag dus nog niet kunnen testen.
Zaterdagavond mag ie zich bewijzen
quote:Ben benieuwd hoe ik die storingen moet intepreteren
Ruis
Onregelmatige fluctuaties in spanningen veroorzaken ruis, via een luidspreker te horen als een gelijkmatig ruisend geluid. Op een beeldscherm spreken we van ruis wanneer vlekjes of 'sneeuw' zichtbaar zijn. Ruis kan het gevolg zijn van kleine storingen in een CCD-beeldelement.
quote:Ben ik ook wel eens benieuwd naar.
Op zondag 4 januari 2004 22:53 schreef CryptoKnight het volgende:[..]
Ben benieuwd hoe ik die storingen moet intepreteren
quote:Euh chrome??
Op zondag 11 januari 2004 16:13 schreef CryptoKnight het volgende:
Ik heb gisteravond weer foto's gemaakt van een band. Nu de instelling van opname niet op standaard staan, maar op chrome.
GEEN RUIS!!!!!
Instellingen gewoon auto en met UV-filter, geeft dit resultaat.
quote:Aha!!
Op zondag 11 januari 2004 17:42 schreef CryptoKnight het volgende:
In het menu waar je ook voor zwart/wti opname kan kiezen, kun je ook voor chrom kiezen.
Foto's zijn niet zo perfect als met de nieuwe canon, maar ik heb uit dit toestel nog nooit zulke fotos gekregenInstellingen gewoon auto en met UV-filter, geeft dit resultaat.
[afbeelding]
quote:Oke thnx!
Op zondag 11 januari 2004 21:16 schreef CryptoKnight het volgende:
6,50 op marktplaats.nl
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 11-01-2004 21:39]
quote:Aha oke
Op zondag 11 januari 2004 22:04 schreef CryptoKnight het volgende:
Ik ben er zelf ook net mee begonnen hoor, ik heb wel het idee dat in deze situaties de kleuren echter lijken, minder dof. Alhoewel, als je met deze cam teveel inzoomt gaat het wel ten koste van de kleur.
Let wel, minder ruis komt niet door het filter maar ws door de instelling of een gelukkige samenloop van omstandigheden
Een UV filter is zinloos eigenlijk bij kunstlicht, want dat bevat geen UV straling.
Sterker nog, een UV filter is zinloos op een digicam, want een CCD sensor is ongevoelig voor ultraviolet.
Verkopers zullen ongetwijfeld anders beweren, maar die verdienen er dan ook aan.
Maar als lensbescherming werkt het prima, zeker als de bierspetters in het rond vliegen.
Marcel
quote:Aha oke
Op maandag 12 januari 2004 01:48 schreef ventje5haar het volgende:
"Instellingen gewoon auto en met UV-filter, geeft dit resultaat."Een UV filter is zinloos eigenlijk bij kunstlicht, want dat bevat geen UV straling.
Sterker nog, een UV filter is zinloos op een digicam, want een CCD sensor is ongevoelig voor ultraviolet.
Verkopers zullen ongetwijfeld anders beweren, maar die verdienen er dan ook aan.
Maar als lensbescherming werkt het prima, zeker als de bierspetters in het rond vliegen.Marcel
quote:Oke
Op maandag 12 januari 2004 19:39 schreef Magneet het volgende:
Ik heb hem binnen, eerste paar foto's zien er wel aardig uit maar eerst even bij daglicht ermee spelen voor ik er iets zinnigs van kan zeggen
Succes!
staan er een aantal, let niet op rotzooi of compositie, de lamp is op volle zoom uit de losse hand geschoten. is een beetje schuin daarom is het links wat donkerder. Alle3 3 MP 400iso rest op automagisch en met flits
quote:Aha zien er wel goed uit, alleen die ruis valt zo moeilijk weg te krijgen.
Op maandag 12 januari 2004 20:31 schreef Magneet het volgende:
http://members.chello.nl/~w.kursten/foto/DSCF0025.JPG
http://members.chello.nl/~w.kursten/foto/DSCF0045.JPG
http://members.chello.nl/~w.kursten/foto/DSCF0049.JPGstaan er een aantal, let niet op rotzooi of compositie, de lamp is op volle zoom uit de losse hand geschoten. is een beetje schuin daarom is het links wat donkerder. Alle3 3 MP 400iso rest op automagisch en met flits
Ik kan hem als het ware een klein beetje bewegen, maar ik weet niet of dit in het begin ook al was, toen ik hem kocht.
Ik zit er normaal ook niet aan, alleen ik voelde hem laatst bewegen toen ik de camera bewoog.
Kan iemand het bij zijn S5000 ff checken...dan weet ik of het hoort of niet...en dan kan ik er mee terug naar de zaak.
quote:Als je de camera aandoet dan schuift de lens naar voren, die omhulsel zit bij mij ook idd beetje ruimte tussen, dus ik denk dat het zo hoord. Maakt niet geen zorgen
Op zondag 18 januari 2004 19:15 schreef jochem8 het volgende:
Ik bedoel dat omhulsel...dat zwarte eromheen.Ik zit er normaal ook niet aan, alleen ik voelde hem laatst bewegen toen ik de camera bewoog.
Kan iemand het bij zijn S5000 ff checken...dan weet ik of het hoort of niet...en dan kan ik er mee terug naar de zaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |