abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15147039
Ik zit met een probleem al sinds dat ik gitaar speel (nu zo'n 2 jaar schat ik) heb ik altijd last van snaren die heel snel gaan roesten. Ik heb snel zweethanden dus dat zal de oorzaak wel zijn.
Ik heb verschillende soorten snaren geprobeerd, en ook vaak het schoonmaken van de snaren na het spelen bijgehouden. Maar ze blijven maar roesten (dit vaak al een maandje nadat ik er nieuwe snaren opgezet heb). Toenet alweer een snaar gebroken omdat ie zo gaar was.

Heeft iemand tips voor dit probleem ?
Alvast Bedankt

pi_15147113
insmeren met kaarsvet?
May I say, what a SMASHING blouse you have on?
pi_15147121
Na het spelen met een doek je snaren 'drogen'

Na het spelen je gitaar in de koffert doen (als je een vochtige kamer hebt)

Regelmatig je snaren wisselen

pi_15147132
Inderdaad ff met een droge doek eroverheen na het spelen. Is het vochtig in de ruimte waar de gitaar staat? Dat is nl. ook niet echt bevorderlijk
Je hebt wel van dat spul waarmee je je snaren kunt insmeren, sneller spelen enzo. Wellicht vertraagt dat het roest proces ook nog wat.
yankee charlie dinges
pi_15147187
Je hebt snaren met een speciale coating om het ijzer heen, dit werkt perfect
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_15148075
Dat schoonmaken hou ik vaak wel bij ja, maar blijkbaar niet vaak genoeg

Dezz: Wat voor snaren zijn dat ? Nooit van gehoord.

pi_15148179
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:24 schreef Dezz het volgende:
Je hebt snaren met een speciale coating om het ijzer heen, dit werkt perfect
Maar werkt kut voor je geluid.. Gewoon normale snare gebruiken en goed onderhouden
pi_15148197
AL na een maand? Bij mij is het vaak AL na een dag of 2. En dan speel ik niet eens extreem veel. Na een maand is alle toon er zon beetje uit. Al moet ik toegeven dat afvegen wel een beetjhe werkt.
pi_15148230
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:50 schreef Qwertyy het volgende:Dezz: Wat voor snaren zijn dat ? Nooit van gehoord.
Elixirs en d'addario maakt ze tegenwoordig ook. En zoveel veranderen ze niet aan je geluid alleen preferen vooral acoustische spelers dat soort snaren. Electrische spelers wat minder.
pi_15148288
goedkope snaren kopen en regelmatig vervangen, die dingen kosten toch niets. En duurdere zijn niet per se betere bij de meeste snaren. of regelmatig je handen wassen?
Roest is niet goed voor je huid, maarja je vingertoppen zijn als echte gitarist natuurlijk keihard dus bij een paar roestplekjes kan je gewoon dorospelen lijkt me
pi_15148578
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:57 schreef Armin het volgende:
Roest is niet goed voor je huid, maarja je vingertoppen zijn als echte gitarist natuurlijk keihard dus bij een paar roestplekjes kan je gewoon dorospelen lijkt me
Dat is het probleem natuurlijk niet

Roest op je snaren klinkt kut en voelt kut als je met je vingers eroverheen glijd.. Mijn vingertoppen kunnen het wel hebben (eelt toppen), maar als je akkoorden gaat doen en dan gaat glijden voelt dat gewoon niet lekker...

pi_15148886
ah okee kan ik me voorstellen. Zelf heb ik nooit roest, ik krijg altijd koude handen als ik speel... ook al zijn het high speed metallica solo's, warm wordt het niet. Mn vingertoppen kan ik ondertussen ook boven een vlam houden ja
pi_15149742
roest is niet slecht, maar tegen die tijd dat ze roesten klinken ze al dood. Dus gewoon op tijd vervangen. En probeer Ernie Ball eens.
pi_15150158
Je kunt ook fast-fret van ghs gebruiken, koop je gewoon bij de gitaarboer, voor en na het spelen de snaren even goed inwrijven en daarna met een droge doek afnemen, helpt bij mij erg goed en het verlengt de levensduur van de snaren behoorlijk.

www.ghsstrings.com

Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 4 december 2003 @ 17:02:30 #15
71115 Rnej
I walk the line
pi_15150211
na een maand zijn mijn snaren al doodgespeeld or... ze roesten dan nog niet maar veel waard zijn ze dan toch niet.. leeg geluid

dusja.. verwisselen!

pi_15181085
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:54 schreef LenL het volgende:
AL na een maand? Bij mij is het vaak AL na een dag of 2. En dan speel ik niet eens extreem veel. Na een maand is alle toon er zon beetje uit. Al moet ik toegeven dat afvegen wel een beetjhe werkt.
Na een maand gaan ze meestal breken vaak is ut na een week al een roestzooi.

Iedereen bedankt voor de tips trouwens, zal eens wat gaan proberen

vrijdag 5 december 2003 @ 18:06:17 #17
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_15181303
Ik heb al zeker een maand speciale snaren van Ernie-Ball op m'n Ibanez, en er is geen roestplek te vinden. Die dingen kostten zo'n ¤16 voor een setje, en het geluid is beter dan dat van m'n Epiphone met z'n D'Addario snaren.
Het is een kwestie van, zoals al eerder gezegd werd, onderhouden dmv het droogmaken van de snaren met een (niet pluizende) doek.
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
pi_15182253
Vreemd, heb er zelf nooit last van eigelijk. Ik heb ook best wel zweetklauwen als ik sta te spelen, maar roesten doen m'n snaren nooit. Wel dat als de rek er uit is, dat dan de intonatie ook ineens ver te zoeken is. Maar da's wel logisch.
Oh ja, ik gebruik vaak Addario (hoe spel je dat?) snaren, en recentelijk Rickenbacker's.
pi_15182423
Mijn d'addario exl140 roesten ook niet, maar de toon is er na 'n maandje wel uit ja, kep ze er nu 'n week of 5,6 erop zitten.
pi_15189760
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:55 schreef LenL het volgende:

[..]

Elixirs en d'addario maakt ze tegenwoordig ook. En zoveel veranderen ze niet aan je geluid alleen preferen vooral acoustische spelers dat soort snaren. Electrische spelers wat minder.

ik heb Elixirs snaren op me bas (standaard op mijn ibanez (net nieuw)) en je voelt het plastic wel maar het is niet irritant. Op zich speelt het best wel lekker moet ik zeggen en qua sound maakt het volgens mij weinig uit?
  zaterdag 6 december 2003 @ 09:56:51 #21
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15194006
RVS snaren
Klaar?
Ik niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')