maar dan moet je weer geen flesjes shampoo enzo mee willen nemen. Anders moet je weer bagage inchecken, centjes dokken en de kas van Ryanair weer een beetje spekken. Leuk hoor die nieuwe bagageregeltjes....quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:59 schreef henkSX het volgende:
Ja, handbagae is 10 kg, en dat is wel super relaxed. Ik had geen ruimbagage mee naar Madrid. Scheelt geld en wachten op je bagage op de vliegvelden!
Ja ik had de kleine lettertjes ook wel gelezen, en ik had ook vlak voor vertrek nog een mail gehad waar het in stond. Maar ik had voor 3.5 maanden in Stockholm gezeten, dus dan heb je wel een beetje bagagequote:Op zaterdag 23 december 2006 12:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nope. Volgens mij is in maart ingevoerd dat je moest gaan dokken als je bagage in het laadruim wilde meenemen (dus niet alleen handbagage). Daardoor zouden de tarieven met 3,50 euro dalen (slim gedaan, want een ticket van 0,01 euro wordt natuurlijk niet -3,49 euro ...) en moest je 3,50 euro per stiuk bagage betalen. Het maximaal aantal kilo's is toen verhoogd naar 20 kilo. Op een bepaald moment zag ik dat dat ineens werd verlaagd naar 15 kilo. Ik begrijp Ryanair wel (die proberen op allerlei manieren geld te verdienen zonder hard te moeten roepen dat tickets duurder worden en brandstofstijgingen worden doorberekend), maar duidelijker wordt 't er niet op. En juist door die onduidelijkheid verdienen ze bakken met geld (jij komt met > 5 kilo te veel aan; dokken dus). Het staat wel in kleine letters, maar goed...
Vorig jaar augustus ging dit nog zonder te annuleren of te meldenquote:Op maandag 29 januari 2007 11:03 schreef Thetallguy het volgende:
Even een snel vraagje zonder eigenlijk het hele topic gelezen te hebben:
Als ik de heenreis van een vlucht niet maak, kan ik dan wel nog de terugreis met dit reserveringsnummer doen? Dus niet EIN-DUB vliegen maar wel DUB-EIN. Oja en mijn vriendin vliegt dan wrs. wel op die vlucht naar DUB, om het nog eens lastiger te maken.![]()
Eigenlijk wil ik dus alleen mijn sector EIN-DUB annuleren en de rest behouden, kan dit zonder het te melden of moet ik dit via het reserveringcentrum doen?
Van: luchtvaartnieuws.nlquote:Ryanair verrast analisten met winststijging van dertig procent
DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar een nettowinst geboekt van 47,7 miljoen euro. Dat komt neer op een stijging van dertig procent ten opzichte van dezelfde periode van het voorgaande jaar. Op de financiële markten hielden analisten juist rekening met een winstdaling van zestig procent.
Ryanair heeft zijn winstraming voor het hele boekjaar verhoogd. De grootste prijsvechter van Europa gaat nu uit van een winst van 390 miljoen euro. Dat was eerst 350 miljoen.
In het derde kwartaal steeg de omzet met 33 procent naar 492,8 miljoen euro. Ryanair verwacht in het komende boekjaar meer op brandstof te kunnen besparen.
quote:Ryanair vanaf Maastricht naar Barcelona
Prijsvechter Ryanair gaat van Maastricht naar Girona vliegen. Dat ligt vlak bij Barcelona. Dat maakte een woordvoeder van Maastricht Aachen Airport bekend. Het vliegveld verloor in januari de vluchten van Easyjet naar Berlijn.
Uitgebreider bericht:quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
[..].
quote:rijsvechter Ryanair start op 2 juni 2007 met een lijndienst tussen Maastricht Aachen Airport en het Spaanse Girona. Dit maakte de maatschappij dinsdag (6 februari) bekend tijdens een persconferentie. De komst van Ryanair is een flinke opsteker voor Maastricht Aachen Airport, dat eerder easyJet zag verdwijnen.
De lijndienst wordt drie maal per week gevlogen, op dinsdag, donderdag en zaterdag. Ryanair voert haar vluchten uit met Boeing 737-800’s.
Vlucht FR6911 vertrekt op de drie dagen om 10.55 vanuit Girona en komt om 13.00 aan op Maastricht. De vlucht naar Spanje vertrekt om 13.25 en landt om 15.25.
Ryanair is vanuit Nederland reeds actief vanaf Eindhoven Airport. Ook vanaf het naburige Weeze Airport (Niederrhein) wordt veel gevlogen. Later vandaag worden ook uitbreidingsplannen voor de Duitse luchthaven verwacht.
neequote:Op maandag 2 april 2007 18:55 schreef _Boo_ het volgende:
Als je een ticket boekt, wordt er gevraagd naar het aantal tassen dat je in wilt checken. Daar bedoelen ze niet je handbagage mee toch?
Want? Nu voel je je thuis bij de paar personen die nog nooit gevlogen heeft?quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:30 schreef sanni het volgende:
Ik heb zelf gek genoeg nooit met Ryan Air of dat Oranje vliegtuig van die Griek gevlogen.
Als ik alle verhalen zo her en der lees dan moet ik mij gelukig prijzen.
K heb 1st class met Martinair naar Canada gevlogen en in zo'n boemelding van de Easyjet/Transavia, maar echt zo'n verschil is er ook weer niet hoor, vliegtuigje bij die laatste 2 was iets kleiner, verder weinig op aan te merken.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:30 schreef sanni het volgende:
Ik heb zelf gek genoeg nooit met Ryan Air of dat Oranje vliegtuig van die Griek gevlogen.
Als ik alle verhalen zo her en der lees dan moet ik mij gelukig prijzen.[afbeelding]
quote:Ryanair werkt aan goedkope vlucht naar VS
Ryanair wil een nieuwe luchtvaartmaatschappij oprichten voor goedkope vluchten tussen Europa en de Verenigde Staten. Passagiers zouden vanaf 10 euro tussen Londen en New York kunnen vliegen.
Het initiatief is het tot nu toe meest vergaande plan in reactie op het recent gesloten ‘open skies’-verdrag waardoor belemmeringen voor transatlantisch vliegverkeer weggenomen worden.
Bestuursvoorzitter M. O'Leary van het Ierse Ryanair kondigde de nieuwe maatschappij donderdag aan. Het bedrijf zou binnen drie à vier jaar operationeel moeten zijn en vluchten aanbieden tussen Ryanair-bases zoals Londen-Stansted en Frankfurt-Hahn en vijf of zes Amerikaanse steden waaronder San Francisco en New York.
Voorwaarde voor de nieuwe maatschappij is wel dat de prijzen van nieuwe vliegtuigen dalen, zegt O'Leary. Volgens hem kan dat binnen twee jaar het geval zijn. De nieuwe maatschappij moet een vloot van ruim vijftig vliegtuigen krijgen. De bestuurder verwacht dat 100 tot 200 miljoen dollar startkapitaal nodig is. Hij zegt dat er voldoende investeerders zijn. „Geld is het laatste dat we nodig hebben.”
Naast de stoelen voor stuntprijzen wil O'Leary ook ‘business class’-tickets verkopen. Hiermee zou het nieuwe bedrijf zowel met bodemprijzen als op service met andere transatlantische maatschappijen concurreren.
Het ‘open skies’-verdrag tussen Europa en de VS werd vorige maand gesloten en moet maart volgend jaar in werking treden. Door de overeenkomst mogen de internationale luchtvaartmaatschappijen nu zelf kiezen wat hun begin- en eindpunten zijn. Europese maatschappijn mogen nu alleen nog vanuit hun thuisbasis naar de VS vliegen. Transatlantische vluchten zijn goed voor 60 procent van ’s werelds vliegverkeer.
Sinds de aankondiging van het verdrag hebben meerdere maatschappijen initiatieven bekendgemaakt. Het Canadese Zoom begint in juni met transatlantisch vliegverkeer vanaf 190 euro. Virgin Atlantic belooft nieuwe vluchten tussen New York en onder meer Amsterdam. Ook Aer Lingus en Continental Airlines gaan meer luchthavens aandoen.
Ryanair lokte eind jaren negentig samen met Easyjet een prijzenslag uit in het Europese vliegverkeer. Analisten betwijfelen of dat zich zal herhalen. De transatlantische markt is al concurrerend ingesteld.
Dat bevestigen komt er volgens mij alleen op neer dat je moet kijken of je vluchttijden niet zijn veranderd. Verder kan je op de site bij "view flight detalis" het nog even checken.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:53 schreef Perzikje het volgende:
Hallo,
Mijn vriend en ik vertrekken 1 mei met Ryanair vanaf Eindhoven naar Pisa (Florence) en keren 15 mei weer terug naar Nederland.
Nu hebben wij een paar maanden geleden via ryanair.com de vliegtickets geboekt en nu vraag ik me iets af. We kregen nadat we geboekt hadden een bevestigingsmail met daarin het boekingsnummer en de vluchtgegevens. Op de website staat het volgende: "Passagiers die ruim tevoren hun vlucht boeken, dienen tussen 24 en 72 uur voor vertrek de tijden van de heen- en terugreis nogmaals te laten bevestigen."
Is dit nog nodig, aangezien er op de e-mail staat Status: Bevestigd en we ook al betaald hebben met creditcard?
Of moet je alleen herbevestigen als je de vlucht alleen gereserveerd hebt en nog niet betaald?
Dan nog een volgende vraag over de bagage. Mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen om allebei 1 bagage-artikel mee te nemen en we nemen allebei een backpack mee en nu vroeg ik me af of een backpack niet te groot is qua afmeting. Op de site staat het volgende:"Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo en met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep."
Kan een backpack dan wel, iemand die hier ervaring mee heeft?
En over het gewicht, op de site staat dat je maximaal 15 kilo per bagage-artikel mag meenemen en alles wat daarboven komt tot de 32 kilo, dat je daarvoor moet betalen. Klopt dat?
En zou ik een flight-bag moeten kopen voor over de backpack zodat loszittende hengsels en riempjes bedekt zijn en niet vast kunnen komen te zitten op de bagageband?
Verder zou ik graag nog tips en do's en don't willen horen van mensen die ervaring hebben met het reizen met Ryanair. Doen ze heel moeilijk?
Sorry voor dit paniekerige mailtje, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan :-)
Bedankt alvast!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |