abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15612676
Ut punt is, dat ik gewoân nogal zuinig op me motôh bent, eâh ligt nu allemaal pekel enzo!
pi_15612910
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Ut punt is, dat ik gewoân nogal zuinig op me motôh bent, eâh ligt nu allemaal pekel enzo!
Hier is nog niet gepekeld. Bovendien wordt Hondatje mijn toekomstige pekelfiets. En pekelschade heeft ie al (kijk op de volgende meet maar eens naar mijn voorvorken ) van een van zijn vorige eigenaren, dus dat boeit niet meer . Maar ik kan me natuurlijk in jouw situatie wel voorstellen dat je er niet mee de pekel in gaat, aangezien de jouwe meer koste in aanschaf dan 1500 euri. Alles daaronder is bijvoorbaat al een pekelfiets
En idd, als ik volgend jaar een nieuwe fiets heb, dan ga ik bij wijze van spreken nog liever dood, dan dat ie in de winterse omstandigheden gaat rijden.

* PatrickM kijkt nog eens met een kritische blik naar zijn motor en knikt volmondig ja en denkt bij zichzelf "ik heb een goeie, betrouwbare (na 435 euri) toekomstige pekelfiets "

pi_15613179
Hebben jullie eâh nâh oâk last van dat die koekblikkeâhrs met gladhèd achteâh je blèven kleven? Meistal gèf ik nog wel hintje doâh even met me laâhrs oveâh ut asfalt tuh schuiven om aan tuh geven: passop! Is glad!

Je zal mâh un schuiveâh maken en eâh klapt zo'n leasbak achteâhrop...

pi_15613470
Heb je een haags toetsenbord gekocht ofzo
En ja, vanmorgen (was welliswaar niet glad, maar toch) had ik een Hyundai Excel achter (waarschijnlijk vond ie me kenteken plaat erg mooi), voor me, naaste me, schuin voor me, naast me, naast me, naast me (Excel vol in de ankers om nog op te kunnen schuiven) en toen dus achter me.
Ik denk dat die kneus dacht dat ie in een of ander world rally car zat ofzo. Die gozer had qua rijgedrag een hoog petje in golf gehalte.
Toen dus ff laten zien dat je niet moet fucken met een debiele motorrijder die het gas van zijn 500 cc sjoppertje wel weet te vinden Stond ie achter me op een gegeven moment, wou hij hard optrekken.
Zijn voorwieltjes gingen hard rond. De auto zelf bleef stilstaan
de sukkel
pi_15613593
Ja sorry, Haags keyboardje

Je moet die gasten gewoon in de waan laten

pi_15613820
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja sorry, Haags keyboardje

Je moet die gasten gewoon in de waan laten

Nou, normaal laat ik Golfjes e.d. met rust, gezien het hoog IQ gehalte wat daar altijd in te vinden is .
Maar als een of andere debiel in een Hyundai Excel denkt leuk te gaan doen, dan wordt het haantje in mij toch wel behoorlijk geprikkeld
Wat wel weer netjes was, is dat ie achter mij is gaan staan (zoals het hoort) bij het laatste stoplicht, ipv over mij heen te rijden (zoals een Golfje waarschijnlijk zou doen). Het was btw een tweebaans weg voor het HMC (Westeinde) in Den Haag) wat uitloopt op 2 banen voor linksaf, en 1 voor rechtdoor, waar we allebei rechtdoor (met de bocht mee) moesten). Op dat stukje twee baans reed ik wel lekker etterig
Ik reed gewoon rechts, die sukkel links. Uiteraard bleef ik netjes linear gasgeven . Hij moest toen dus vol in de ankers om nog de juiste baan te kunnen nemen
pi_15614005
Tja... niet iedereen die op een sjopper zit rijdt als een sukkel
Alleen bochten moet je helaas veel langzamer nemen dan 'normale' fietsen.
pi_15614069
Ja, dat weet ik, moet je dit zien. Ben jij dat toevallig?

http://users.pandora.be/asterix/geluiden/afrit_expo.WMV

maandag 22 december 2003 @ 17:06:32 #135
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15614151
idd reed ik ook net rond 13:00 op de snelweg .. zie ik een motor in de verte op de vluchtstrook rijden. (net de tunnel uit bij Hoogvliet)
Ik snapte er nog niets van, en rij vervolgens die hagelbui in met een kilometertje of 100.
Vervolgens rij ik voorbij die gast voorbij die op de vluchtstrook aan het ploeteren was >> daar lag dus veel meer hagel dan op de snelweg.
Ik ben gewoon met dezelfde snelheid doorgereden, alleen met van baan verwisselen kneep ik hem wel een beetje.
Gelukkig was ik met 5 kilometer thuis, want het werd steeds erger. (ja zie Fok! Forummotormeet1! bij de MacDonalds rechtaf )
In dit weer kan je overigens best behoorlijk rijden zolang het rechtuit gaat.
Ben benieuwd hoe het weer morgen is. (laatste werkdag )
  maandag 22 december 2003 @ 17:11:07 #136
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15614253
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Hebben jullie eâh nâh oâk last van dat die koekblikkeâhrs met gladhèd achteâh je blèven kleven?
Dat is pas irritant, vooral bij snelle bochten waar je bij nat/gladheid net even wat voorzichtiger wilt doen.
Zit zo'iemand met alleen zijn B-rijbewijs achter je, die motorrijders en grip niet snapt.
pi_15614269
quote:
Op maandag 22 december 2003 17:06 schreef Patrick281 het volgende:
idd reed ik ook net rond 13:00 op de snelweg .. zie ik een motor in de verte op de vluchtstrook rijden. (net de tunnel uit bij Hoogvliet)
Ik snapte er nog niets van, en rij vervolgens die hagelbui in met een kilometertje of 100.
Vervolgens rij ik voorbij die gast voorbij die op de vluchtstrook aan het ploeteren was >> daar lag dus veel meer hagel dan op de snelweg.
Ik ben gewoon met dezelfde snelheid doorgereden, alleen met van baan verwisselen kneep ik hem wel een beetje.
Gelukkig was ik met 5 kilometer thuis, want het werd steeds erger. (ja zie Fok! Forummotormeet1! bij de MacDonalds rechtaf )
In dit weer kan je overigens best behoorlijk rijden zolang het rechtuit gaat.
Ben benieuwd hoe het weer morgen is. (laatste werkdag )
Als het goed is, gaat het morgen niet meer hagelen, hooguit wat natte sneeuw.
Maarem, op de snelweg worden de hagelsteentjes ook kapot gereden en verspreid over de weg. In de stad werd het alleen maar een ijsbaan
Ik kon alleen over het gedeelte rijden, waar nog geen auto's hadden gereden Gelukkig was het wel weer snel gesmolten
pi_15614339
quote:
Op maandag 22 december 2003 17:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, dat weet ik, moet je dit zien. Ben jij dat toevallig?

http://users.pandora.be/asterix/geluiden/afrit_expo.WMV

Ziet er aardig leip uit
Lijkte me wel heftig, alleen wel lullig als er net in dat bochtje een omatje (of welke andere willekeurige boerenlul) rijdt op het stukje waar jij uit komt met je motor. Verder kan ik alleen maar zeggen .
Onee, ik moet nu de moraalridder uit gaan hangen, en zeggen dat ik het heel erg onverantwoordelijk vind van die meneer op die motor fiets. Als Spee dat zou zien, nou, dan zwaait er wat
  maandag 22 december 2003 @ 17:22:17 #139
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15614469
quote:
Op maandag 22 december 2003 17:12 schreef PatrickM het volgende:
Maarem, op de snelweg worden de hagelsteentjes ook kapot gereden en verspreid over de weg. In de stad werd het alleen maar een ijsbaan
Ik kon alleen over het gedeelte rijden, waar nog geen auto's hadden gereden Gelukkig was het wel weer snel gesmolten
Vandaar ik die gast op de vluchtstrook niet snapte.
Maar er zijn jaren geweest dat ik letterlijk door de sneeuw moest ploegen. (tot wel een halve meter hoog)
In die tijd moest ik 15 kilometer over de snelweg, niet zo'n probleem -maar fabrieksterreinen maken ze bijna nooit sneeuwvrij.
En een aantal jaren geleden ging het precies een uur voordat ik naar huis moest hard sneeuwen.
Lag dus overal. Gewoon naar huis gereden.
Nou denk ik wel dat sneeuw minder glad is dan hagel.

Hoe is het profiel van je banden ?

maandag 22 december 2003 @ 22:04:12 #140
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15622658
quote:
Op maandag 22 december 2003 17:22 schreef Patrick281 het volgende:
Idd, net even boodschappen gedaan op de mountainbike.
Het was aardig glad met die opgevroren hagel.
1 klein slippertje gemaakt toen ik nog even een envelop ergens in de bus moest doen.
(bleef wel overeind, maar ja een fiets is niet zo zwaar als een VT)
pi_15623362
quote:
Op maandag 22 december 2003 17:22 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Vandaar ik die gast op de vluchtstrook niet snapte.
Maar er zijn jaren geweest dat ik letterlijk door de sneeuw moest ploegen. (tot wel een halve meter hoog)
In die tijd moest ik 15 kilometer over de snelweg, niet zo'n probleem -maar fabrieksterreinen maken ze bijna nooit sneeuwvrij.
En een aantal jaren geleden ging het precies een uur voordat ik naar huis moest hard sneeuwen.
Lag dus overal. Gewoon naar huis gereden.

Hoe is het profiel van je banden ?

Er zitten gewone radiaal banden in met naar schatting zo'n 4 tot 6 mm profiel (zowel voor als achter).
Mijn kleine pirouette was denk gewoon gevolg van dat ik met mijn achterband net op een superglad stukje kwam die iets afliep. Hij gleed ook in ene van achter weg, zonder dat ik gas gaf of remde. Was wel een lullig gevoel om m'n motor onder me vandaan te voelen schuiven. Gelukkig zit er zo'n valbeugel met highway stepjes erop (waardoor mijn motor een pirouette maakte ). Het enigste wat ie dus heeft ie een extra krasje op het huisje van de RAW en ik moet de RAW weer ff goed vast zetten. Maar ja... het gebeurde op minder snelheid dan stapvoets.
Ik verbaasde me wel hoe snel ik mijn motor weer overeind had (lang leve lage zwaartepunt )
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:12:32 #142
20741 generalist
Watch me do it!
pi_15652764
Zohoo, ik kijk even niet in het motormeet-topic (wat beter FOK!-motorpraat kan gaan heten), staat het helemaal volgepost

Ik ging afgelopen zaterdag even lekker rijden (ja het regende, maar dat maakt niet uit, beetje wind overleef ik ook wel weer) ... haal de motor uit de stalling en rij de straat uit, bij de drempel ga ik even staan ... breekt mijn linker stepje af!

Blij dat ik op de motor kon blijven zitten, maar schakelen, en dus rijden, is er niet meer bij.
Blijkt dat er een metalen plaatje zit waarmee het stepje vastzit afgebroken is. Moet even een nieuwe halen en monteren, maarja, doe dat maar eens, kost weer tijd en dergelijke.

Jammer, weer twee weken geen motor

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_15657477
quote:
Op maandag 22 december 2003 09:04 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ga je ook mee met de MotorMeet?

Mits motor...

Ja

pi_15659990
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:12 schreef generalist het volgende:
Zohoo, ik kijk even niet in het motormeet-topic (wat beter FOK!-motorpraat kan gaan heten), staat het helemaal volgepost

Ik ging afgelopen zaterdag even lekker rijden (ja het regende, maar dat maakt niet uit, beetje wind overleef ik ook wel weer) ... haal de motor uit de stalling en rij de straat uit, bij de drempel ga ik even staan ... breekt mijn linker stepje af!

Blij dat ik op de motor kon blijven zitten, maar schakelen, en dus rijden, is er niet meer bij.
Blijkt dat er een metalen plaatje zit waarmee het stepje vastzit afgebroken is. Moet even een nieuwe halen en monteren, maarja, doe dat maar eens, kost weer tijd en dergelijke.

Jammer, weer twee weken geen motor

Gelukkig dat dat niet op de snelweg ofzo gebeurt.

Enne... volgend topic (als deze vol is ) gaan we gewoon noemen:
[slowchat] Fok! MotorPraat

woensdag 24 december 2003 @ 09:45:27 #145
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15660949
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:12 schreef generalist het volgende:
... haal de motor uit de stalling en rij de straat uit, bij de drempel ga ik even staan ... breekt mijn linker stepje af!
Heb ik ook eens gehad, maar dat was op een toermotor.
2 weken lang met mijn voet op het duostepje gereden.
quote:
Op woensdag 24 december 2003 07:11 schreef PatrickM het volgende:
Enne... volgend topic (als deze vol is ) gaan we gewoon noemen:
[slowchat] Fok! MotorPraat
In het kader van de [slowchat] een filmpje
pi_15663849
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:53 schreef Silicium het volgende:

[..]

Mits motor...

Ja

Oh jee

Ben je dan nog boos

woensdag 24 december 2003 @ 12:47:26 #147
20741 generalist
Watch me do it!
pi_15665424
quote:
Op woensdag 24 december 2003 09:45 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gehad, maar dat was op een toermotor.
2 weken lang met mijn voet op het duostepje gereden.
[..]

<knip>

Dat kan bij mij niet, mijn pookje zit ook aan dat stepje vast ... die hangt nu dus ergens naast de motor

Heb al gekeken naar een tijdelijke oplossing, maar kan niets anders verzinnen dan een nieuw plaatje erop schroeven

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_15665710
Een vriend van mij is ooit eens zijn schakelpookje verloren.. dan zit je toch raar te kijken hoor!

En maar vissen naar dat pookje

pi_15666039
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Een vriend van mij is ooit eens zijn schakelpookje verloren.. dan zit je toch raar te kijken hoor!

En maar vissen naar dat pookje

wat zijn toch voor merken waar onderdelen spontaan hun eigen weg kiezen? stukgaati's ofzo?
  woensdag 24 december 2003 @ 13:18:47 #150
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_15666514
quote:
Op woensdag 24 december 2003 13:06 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

wat zijn toch voor merken waar onderdelen spontaan hun eigen weg kiezen? stukgaati's ofzo?

harleys

yess nog 1,5 uur en ik mag weer ff 2 uurtjes sturen

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')