quote:Een Busa is sowieso onverstandig als je je rijbewijs nog langer wilt houden..
Op zondag 21 december 2003 11:28 schreef PatrickM het volgende:[..]
Ik weet ook nog niet zeker wat ik ga doen. Ik moet ook kijken naar praktische aspecten, want ik moet er namelijk door weer en win(d)(ter) mee rijden, en dat is voor zo'n cruiser niet bevoordelijk (zeker niet voor het chroom). Wat dat betreft ben ik enorm aan het twijvelen wat nou echt mijn volgende fiets gaat worden. Gelukkig heb ik daar ca 1 tot 1,5 jaar om te kijken wat ik met een budget van ca 10.000 euri kan gaan doen. Ik heb een lichtelijke voorkeur voor v-twin motoren, maar aangezien het aanbod daarin beperkt is, en de gene die ik mooi vind nl. de Soes SV650S en SV1000S vind ik ruk in het quadraat zitten. Een Hayabusa daarintegen (ook op gezeten) zit alsof ik een opmaat gemaakte schoen aantrek (maar die is boven het budget, en onverstandig om die te gaan rijden met maar een jaartje ervaring
)
Wat ik verder een onwijs mooi ding vind is de FZ6S, vind ik ook lekker zitten, enigste wat ik niet mooi vind dat zijn de seat pipes (beter gezegt, ik vind een demper die naast je motor hangt mooier).
Maar dan zit ik weer met het punt, dat ik cardan aandrijving wegens het onderhoudsarme karakter weer erg prettig vind.
Kortom keuzes die gemaakt moeten gaan wordenKeuzes zijn soms helemaal niet leuk
![]()
En over die bochtjes, jullie konden nog redelijk scherp in sturen, terwijl ik met mijn apparaat errug moet afremmen voor een bocht.
Ik merkte gister op een stukje bij mij thuis dat remmen ook niet het sterkste punt is van die VT500C, een beetje boel last van heen en weer schudden van de motor tijdens het redelijk hard afremmen. Maar ja, nou is een sjopper ook niet echt bedoeld om heel hard te accelereren en vervolgens weer heel hard af te remmen, wat ik gister dus wel ff heb gedaan ik zat binnen no-time (lang leve een motor die goed is afgesteld
) van 60 tot 130 (ff aangetikt), en toen weer hard in de ankers voor een redelijke flauwe, maar wel linke bocht met drempels, waar je dan wel weer gewoon met 90 overheen kan gaan
Mijn zwager is er van de zomer met 190 eroverheen gegaan met een Kawa ZZR100
Trouwens, het was tijdens dat acceleren dat ik voor het eerst het gevoel had dat ik power miste. Belooft wat voor de toekomst
Voor mensen uit de buurt, het is de Haagweg, tussen Monster en Den Haag en dan het stukje waar je net Monster uit bent en dan die doorgang naar het strand hebt (bushalte Schelpenpad)) Heerlijk stukje om ff te accelereren, alleen wel oppassen, ze staan daar regelmatig de staatskas te spekken.
Ik denk als ik ook enige vorm van een stoppie wil maken op die Honda, dat ik gelijk richting de grond ga
quote:Dat had ik wel begrepen ja. Blauw/zwart pakkie en een rooie Bandit 600 N, kan bijna niet missen
Op zondag 21 december 2003 14:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Uh, dat moet ik dus voorstellen, isse wel goed gelukt he?
quote:Ik ken dat gevoel inderdaad ; zo ging ik van een RGV250 -super piekerig 2'takt blok naar een GSX-600F -die lineair in toeren gaat - en verveelde mij dood tijdens de acceleratie.
Op zondag 21 december 2003 12:09 schreef PatrickM het volgende:
Trouwens, het was tijdens dat acceleren dat ik voor het eerst het gevoel had dat ik power miste. Belooft wat voor de toekomst
quote:Kickûh! op de RAI laten maken ?
Op zondag 21 december 2003 13:29 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:03 schreef PatrickM het volgende:
Ik denk als ik ook enige vorm van een stoppie wil maken op die Honda, dat ik gelijk richting de grond ga
ps. met die Honda gaan hoogstens je banden gillen dat ze tegen het blokkeren / erover zitten.
Je rem zal niet zomaar "locken".
quote:Nou, hij zal ook niet gaan blokkeren nee (voorrem is bij mij een beetje undersized) maar het feit dat het een enkele remschijf is, en de motor komt uit de tijd dat ze daar waarschijnlijk wat minder over nadachten
Op zondag 21 december 2003 16:46 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Op deze manier ben ik in Juni over de kop gegaan met de sportmotor ; superbijterige (en oversized) Brembo remmen. Sindsdien heb ik dus een loszittend en nooit meer genezend sleutelbeen.
ps. met die Honda gaan hoogstens je banden gillen dat ze tegen het blokkeren / erover zitten.
Je rem zal niet zomaar "locken".
Bovendien is een stoppie (bijna) niet op een sjopper (er zullen misschien mensen zijn die het kunnen) vanwege het lage zwaartepunt.
Daarom zal ik dus vele malen eerder op me bek gaan, dan dat ik een stoppie voorelkaar krijg
quote:Nope
Op zondag 21 december 2003 16:46 schreef Patrick281 het volgende:
Kickûh! op de RAI laten maken ?
Hij is echt helemaal perfect, van motor tot jas en helm..
Herkende je gelijk.
quote:Hij was vorige week afgeblazen, 2 weken daarvoor is'tie wel doorgegaan.
Op zondag 21 december 2003 21:56 schreef stinkie het volgende:
maarre, hoe zit het nou met die meet? Al geweest of gaat ie nog komen?
quote:Voorjaar, hub, gewoon in januari
Op zondag 21 december 2003 22:04 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Hij was vorige week afgeblazen, 2 weken daarvoor is'tie wel doorgegaan.
(zie topictitel : de tweede Fok! motormeet!) Nu zal het 't voorjaar pas worden..
quote:Morgen
Op zondag 21 december 2003 21:56 schreef stinkie het volgende:
maarre, hoe zit het nou met die meet? Al geweest of gaat ie nog komen?
quote:Met die storm zeker?
Op zondag 21 december 2003 23:25 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Morgen
.
quote:Haringen meenemen
Op zondag 21 december 2003 23:26 schreef ZX9R het volgende:[..]
Met die storm zeker?
quote:Je punt is?
Op zondag 21 december 2003 23:26 schreef ZX9R het volgende:[..]
Met die storm zeker?
quote:Als je nu gaat rijden, moet je wel je motor goed afspoelen na afloop, met koud water
Op zondag 21 december 2003 23:50 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Je punt is?
quote:Leuk joh! Stickers weghalen terwijl vriendjelief er al smurrie opgedaan heeft...
Op maandag 22 december 2003 00:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, maar toch...Laat Nynke maar poetsen
![]()
quote:Ga je ook mee met de MotorMeet?
Op maandag 22 december 2003 01:15 schreef Silicium het volgende:[..]
Leuk joh! Stickers weghalen terwijl vriendjelief er al smurrie opgedaan heeft...
Ik heb mijn motor nu al gebombardeerd tot mijn toekomstige pekelfiets (zolang hij technisch goed blijft natuurlijk
), aangezien ik dit volgend jaar niet met een nieuwe fiets van plan was te gaan doen
En oja, ik vind het toch ook wel goed dit meegemaakt te hebben (ook al is het net na een reparatie + beurtje a 435 euri) omdat ik nu toch een beetje weet wat er gebeurt als ie onderuit gaat. En nee, ik ben niet geschrokken Stond alleen ff lullig te kijken
quote:Het is verder gewoon goed weer. Dat het opeens als een gek gaat hagelen, tja...
Op maandag 22 december 2003 15:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Wow.. das toch ff schrikke lèk meNâh ja, beitâh stapvoets dan met 30km/h of hardâh
Ik hep zellef inmiddels 5000km aupebare weg-ervaring.. en nog niets gehad, gelukkig.. met dit weâh mot je auk ègelijk nie rède vind ik
BTW, ik wist niet dat jij zo'n mietje was, die bij het minste of geringste binnen blijft met de motor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |