quote:Naar de maatstaven van vandaag de dag is het dus niet te duur.
Op maandag 9 februari 2004 21:31 schreef Ouwesok het volgende:
<knip>[/sub]
Ik denk dat de visie meer met zuindigheid te maken heeft.
quote:Waar heb je dat gehoord dan? Op de site van Nikon zelf? De uitgelekte samples die ik van de D70 heb gezien zijn vreselijk, als-in alles onscherp en mega-ruis.
Op maandag 9 februari 2004 16:31 schreef Xilantof het volgende:
denk je dat die komen dan? tot nu toe nog niets dan lof gehoord...
Waaaaaacht nu toch eens gewoon even totdat er minimaal 1 review is geweest op de gerespecteerde sites (dpreview, dcresources, ...).
quote:link van die ruis?
Op dinsdag 10 februari 2004 08:41 schreef stefimke het volgende:[..]
Waar heb je dat gehoord dan? Op de site van Nikon zelf? De uitgelekte samples die ik van de D70 heb gezien zijn vreselijk, als-in alles onscherp en mega-ruis.
Waaaaaacht nu toch eens gewoon even totdat er minimaal 1 review is geweest op de gerespecteerde sites (dpreview, dcresources, ...).
DPreview is niet echt negatief in mijn ogen, net als het blad Focus.
quote:Maar ze zeggen _niks_ over de kwaliteit van de foto's... daar gaat 't toch om? (daar mogen ze immers nog niks over zeggen)
Op dinsdag 10 februari 2004 08:43 schreef Xilantof het volgende:
link van die ruis?DPreview is niet echt negatief in mijn ogen, net als het blad Focus.
De plaatjes met de ruis kan ik zo snel even niet meer vinden, zou je effe in het dpreview nikon slr forum moeten zoeken. Maar goed, dat waren ook pre-production foto's dus wellicht wordt alles nog beter en daarom is het niet handig om daar enige waarde aan te geven. Gewoon even wachten op de reviews.
Hier schijnt trouwens de user manual te staan:
ftp://ftp.nikon-euro.com/download/Productfinder/Brochures/D70/D70_UM_EN_01/D70(11)_01.pdf
quote:Pcies.
Op dinsdag 10 februari 2004 08:55 schreef stefimke het volgende:
Gewoon even wachten op de reviews.Hier schijnt trouwens de user manual te staan:
ftp://ftp.nikon-euro.com/download/Productfinder/Brochures/D70/D70_UM_EN_01/D70(11)_01.pdf
en tering
wat een dikke manual
quote:En WAAR heb jij dat gezien dan?!? Dat wil ik wel eens zien.
Op dinsdag 10 februari 2004 08:41 schreef stefimke het volgende:
Waar heb je dat gehoord dan? Op de site van Nikon zelf? De uitgelekte samples die ik van de D70 heb gezien zijn vreselijk, als-in alles onscherp en mega-ruis.
quote:Helemaal waar, en dan ook een review van een echt productiemodel, niet een pre-productiemodel.
quote:Idd,dat zou ik ook wel willen zien,Nikon dat een model uitbrengt met megaruis en alles onscherp
Op dinsdag 10 februari 2004 10:02 schreef JeroenH het volgende:[..]
En WAAR heb jij dat gezien dan?!? Dat wil ik wel eens zien.
[..]Helemaal waar, en dan ook een review van een echt productiemodel, niet een pre-productiemodel.
quote:Ik heb ze gevonden, veel plezier met deze kwaliteitsplaten:
Op dinsdag 10 februari 2004 10:02 schreef JeroenH het volgende:
En WAAR heb jij dat gezien dan?!? Dat wil ik wel eens zien.
klik op pic met camera voor gallery
en dan op pics voor grote plaat, en nog eens voor full-size
NOTE: pre-produktie-foto's, hecht hier geen waarde aan (and don't kill the messenger)
quote:Ik heb er een paar bekeken, maar vond het nog wel meevallen. Ik bekijk ze vanavond allemaal.
Op dinsdag 10 februari 2004 10:15 schreef stefimke het volgende:
Ik heb ze gevonden, veel plezier met deze kwaliteitsplaten:
http://photo.www.infoseek.co.jp/AlbumPage.asp?un=108520&key=906935&m=0
quote:Heel juiste opmerking, en ik was niet van plan de messenger te killen hoor
NOTE: pre-produktie-foto's, hecht hier geen waarde aan (and don't kill the messenger)
Ik vond het een vreemd bericht dat er veel ruis in zou zitten, want voorzover ik weet zit er in de D70 exact dezelfde CCD als in de D100, en daardoor zou het ruisniveau vergelijkbaar moeten zijn. Maar, zoals al meerdere malen gezegd, dit is een pp-model en misschien is de fotobewerkingssoftware in de camera gewoon nog niet af. We houden het in de gaten.
dingen importeren enzo, dan zou het toch al lang klaar moeten zijn
quote:Firmware is prima te doen terwijl ze nog in het magazijn liggen natuurlijk (of net voordat ze de deur uitgaan). Hardwareaanpassingen zal Nikon inderdaad het liefst tijdens het productieproces al doen. Alles wat je later moet doen (zowel hard- als softwareaanpassingen) kost veel geld (doos uit-/inpakken, camera weer testen, etc.). Maar tussen het tijdstip van produceren en het tijdstip dat de camera hier in NL arriveert zit volgens mij niet zo lang hoor. We leven in een JIT-wereld (Just In Time) en volgens mij worden digicams niet over zee verstuurd maar door de lucht (ben hier echter niet zeker van. Iemand daar enig inzicht in?).
Op dinsdag 10 februari 2004 17:39 schreef hooiberg het volgende:
Ik vraag me af, als die dingen rond maart al in de winkel liggen, hoe kunnen ze er nu dan nog wat aan veranderendingen importeren enzo, dan zou het toch al lang klaar moeten zijn
quote:Zal toch wel door de lucht gaan? Zeker die eerste lichting en het is toch behoorlijk waardevolle waar in verhouding met gewicht/formaat (2 kilo per doosje van 1000 euro..). De boot doet er vanuit japan iig wel vrij lang over, zo'n 3-4 weken geloof ik
Op dinsdag 10 februari 2004 17:44 schreef JeroenH het volgende:[..]
Firmware is prima te doen terwijl ze nog in het magazijn liggen natuurlijk (of net voordat ze de deur uitgaan). Hardwareaanpassingen zal Nikon inderdaad het liefst tijdens het productieproces al doen. Alles wat je later moet doen (zowel hard- als softwareaanpassingen) kost veel geld (doos uit-/inpakken, camera weer testen, etc.). Maar tussen het tijdstip van produceren en het tijdstip dat de camera hier in NL arriveert zit volgens mij niet zo lang hoor. We leven in een JIT-wereld (Just In Time) en volgens mij worden digicams niet over zee verstuurd maar door de lucht (ben hier echter niet zeker van. Iemand daar enig inzicht in?).
quote:Dat is dan volgende week na de PMA
Op dinsdag 10 februari 2004 20:22 schreef NiXz het volgende:
de reden dat ie nu nog niet in de winkel is, is dat ze de D70 officieel willen presenteren op een belangrijke fotobeurs. Na die beurs is ie te koop.
quote:Als je hem op de beurs kan kopen, zal hij ook wel goedkoper zijn
de reden dat ie nu nog niet in de winkel is, is dat ze de D70 officieel willen presenteren op een belangrijke fotobeurs. Na die beurs is ie te koop.
quote:zou het echt?
Op dinsdag 10 februari 2004 20:54 schreef hooiberg het volgende:[..]
Als je hem op de beurs kan kopen, zal hij ook wel goedkoper zijn
quote:Niet helemaal juist. De PMA is zo'n vakbeurs waar allerhande nieuwe spullen geintroduceerd worden. Bij introductie is het voordeel vaak ver te zoeken.
Op dinsdag 10 februari 2004 20:54 schreef hooiberg het volgende:[..]
Als je hem op de beurs kan kopen, zal hij ook wel goedkoper zijn
Daarnaast zijn beurzen als de PMA en de Photokina (komend najaar) een beetje hun glans kwijt omdat de meeste introducties al in de weken voor de beurs plaatsvinden, en de spanning er eigenlijk een beetje af is,
quote:waar is die beurs?
Op dinsdag 10 februari 2004 20:58 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Niet helemaal juist. De PMA is zo'n vakbeurs waar allerhande nieuwe spullen geintroduceerd worden. Bij introductie is het voordeel vaak ver te zoeken.
Daarnaast zijn beurzen als de PMA en de Photokina (komend najaar) een beetje hun glans kwijt omdat de meeste introducties al in de weken voor de beurs plaatsvinden, en de spanning er eigenlijk een beetje af is,
quote:De PMA is in Los Angeles (je zat er vlakbij
Op dinsdag 10 februari 2004 21:02 schreef Xilantof het volgende:[..]
waar is die beurs?
mijn eerst ingeving zegt, in duitsland, maar heb zo'n idee dat dat ontzettend fout is
De Photokina is in Keulen (en dat ligt........juist
)
quote:Bijna goed
Op dinsdag 10 februari 2004 21:07 schreef Ouwesok het volgende:[..]
De PMA is in Los Angeles (je zat er vlakbij
)
)
maar goed
weer afwachten dus...
zijn hier trouwens nog meer mensen benaderd via meel door iemand over de D70?
quote:Keulen idd ,kan me nog de Mahlsmuhle herrinneren Zuipen en eten
Op dinsdag 10 februari 2004 21:07 schreef Ouwesok het volgende:[..]
De PMA is in Los Angeles (je zat er vlakbij
)
)
quote:Correctie: na de beurs is hij te koop in de VS en Japan, en theorethisch te koop in Nederland. Duurt zeker één à twee maanden voordat hij hier in redelijke aantallen in de schappen ligt. Ik heb het al vaak genoeg gezien.
Maar goed, ik heb geduld.
quote:En ik ben bang nog langer dan 1-2 maanden.. zeker voor "redelijke aantallen".
Op dinsdag 10 februari 2004 22:40 schreef JeroenH het volgende:
Duurt zeker één à twee maanden voordat hij hier in redelijke aantallen in de schappen ligt. Ik heb het al vaak genoeg gezien.
quote:[offtopic]
Op dinsdag 10 februari 2004 21:16 schreef fotoloog het volgende:[..]
Keulen idd ,kan me nog de Mahlsmuhle herrinneren Zuipen en eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |