abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 7 februari 2004 @ 23:27:59 #176
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16985872
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 19:02 schreef hooiberg het volgende:

[..]

Anderhalf jaar geleden hebben mijn ouders de coolpix 4500 gekocht, mooi ding, goede resultaten en gebruik hem nog steeds. Deze koste toen 1000 euro.
De D70 is nu ook weer 1000 euro is (maar komt wel een lens bij van ook rond dezelfde prijs).
Als je dan weer zo'n anderhalf jaar verder bent, is de kwaliteit van de D70 tegenover de camera's die er dan zijn (voor die prijs ) sterk verouderd.
Ik kan op dit moment op school ook geregeld camera's lenen (fuji s1pro - D100 enz.) dus om dan zelf eentje te kopen die snel verouderd is dan misschien ook wat overdreven.

Dus met andere woorden; ik weet niet wat ik wil dus wacht eerst nog maar even af voor die 2000 euro heb ik best lang moeten sparen, dus om zomaar weg te doen

* Xilantof wordt nu pas wakker...

hoe lang wil je wachten dan? want ik denk dat de komen de jaren digitale fotografie zich nog wel verder ontwikkeld, welllicht stopt het nooit.
elke camera raakt dus ooit verouderd....
je moet eens beslissen om er 1 te kopen, niet?

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 7 februari 2004 @ 23:41:09 #177
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_16986387
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:27 schreef Xilantof het volgende:

[..]

hoe lang wil je wachten dan? want ik denk dat de komen de jaren digitale fotografie zich nog wel verder ontwikkeld, welllicht stopt het nooit.

Ga je vanavond lekker slapen Xila? niet weer van die nare dromen over de D70 Toch?
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_16986837
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:41 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Ga je vanavond lekker slapen Xila? niet weer van die nare dromen over de D70 Toch?

Laat ie zn camera vallen.. nachtmerrie
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 7 februari 2004 @ 23:56:15 #179
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16986944
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:41 schreef fotoloog het volgende:

[..]

D'r hebben hier al users over ergere dingen gedroomd .
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 8 februari 2004 @ 00:07:20 #180
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_16987290
Volgens mij is hij spontaan in slaap gevallen
  FOK!fotograaf zondag 8 februari 2004 @ 09:14:14 #181
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16992728
goedemorgen
die droom van gisteren was trouwens erg leuk krijg namelijk een D70 van m'n moeder

maar vandaag heb ik niet eens geslapen (klote storm + voor oorlogs huis)
dus ook niet gedroomd

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 8 februari 2004 @ 10:43:40 #182
52063 hooiberg
okeej, fotos binnekort op site
pi_16993411
quote:

[..]

Ja klopt, het zal wel eindeloos doorgaan, die ontwikkeling!
Maar ik denk dat ik hetbeste nog even kan wachten, hoelang, weet ik niet, eerst maar kijken wat er hierna op de markt komt

* hooiberg wil wel graag een digiflex, maar zit te twijfelen, dan kan je het beste nog even wachten

Je kunt beter een berin tegenkomen, beroofd van haar jongen,
dan een dwaas, beroofd van zijn verstand!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 8 februari 2004 @ 11:31:17 #183
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16993962
quote:

[..]

Een D-SLR is op dit moment wel de overweging waard wanneer je plannen hebt in de richting van de top van de compactcamera's(Nikon 5700 o.i.d.).

De overweging om een reflex nog even uit te stellen kan zich opdringen wanneer je momenteel kijkt naar de prijs van een digiflex en die van zijn filmpjes-broertje. Nemen we even de EOS-300D als voorbeeld, dan zit daar nogal een verschil tussen dat ik qua kostenkant niet helemaal kan thuisbrengen, sterker nog, een EOS300 op filmpjes zou duurder moeten zijn wegens meer bewegende onderdelen.
De prijs lijkt echter gezien de verkoopresultaten op dit moment gerechtvaardigd. Wanneer de markt echter wat voller raakt zul je gaan zien dat er nog behoorlijk wat lucht in de huidige prijs van een digiflex zit.

* De ontwikkelingen rustig afwacht en gelukkig is met G5 en hybride

Nog een reden voor uitstel kan de snelheid van de ontwikkelingen zijn. Bij de digicompacts had je tot voor kort de situatie dat een camera waarover iedereen lyrisch was binnen een jaar hopeloos achterhaald bleek. Dat lijkt zich nu te gaan herstellen, ik heb de indruk dat een digicompact van nu qua beeldkwaliteit en mogelijkheden behoorlijk lang mee kan.
De digiflex is nog maar net bereik van 'velen' gekomen waardoor daar de race nu volledig kan losbarsten.

zondag 8 februari 2004 @ 12:48:08 #184
52063 hooiberg
okeej, fotos binnekort op site
pi_16995529
quote:
De digiflex is nog maar net bereik van 'velen' gekomen waardoor daar de race nu volledig kan losbarsten
Precies, dat bedoel ik!

Eerst waren ze nog redelijk onbekend, die Digiflexen.

De D100 was eerst een tijdje "alleen op de markt" klopt dat? De Fuji s1pro was er nog en naar mijn mening niet veel meer (betaalbaars)

Opeens kwam Canon met een goed betaalbare 300D, nu een halfjaar later, komt Nikon weer met een nieuwe, de D70. Er is dus een duidelijke concurrentie gekomen tussen grote bedrijven. Iedereen wil beter, meer, voor een lagere prijs. Ik vraag me af hoelang dit zo door zal gaan.
Ik denk dat over een halfjaar ofzo, Canon wel weer met een nieuwe camera zal komen, om de D70 'weg te drukken'.

Ook mede, omdat we een anderhalf jaar geleden een digicompact camera hebben gekocht, (voor toen 1000 euro). Nu komen de digiflexen rond die prijs. Het zou zonde zijn als je nu de D70 koopt, terwijl er over een (half)jaartje alweer een veel betere is.

* hooiberg wacht ook even totdat de race echt uitgebroken is

Je kunt beter een berin tegenkomen, beroofd van haar jongen,
dan een dwaas, beroofd van zijn verstand!
  zondag 8 februari 2004 @ 12:51:43 #185
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_16995626
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:48 schreef hooiberg het volgende:

[..]

Precies, dat bedoel ik!

De D100 was eerst een tijdje "alleen op de markt" klopt dat? De Fuji s1pro was er nog en naar mijn mening niet veel meer (betaalbaars)

Opeens kwam Canon met een goed betaalbare 300D, nu een halfjaar later, komt Nikon weer met een nieuwe, de D70. Er is dus een duidelijke concurrentie gekomen tussen grote bedrijven. Iedereen wil beter, meer, voor een lagere prijs. Ik vraag me af hoelang dit zo door zal gaan.
Ik denk dat over een halfjaar ofzo, Canon wel weer met een nieuwe camera zal komen, om de D70 'weg te drukken'.

Ook mede, omdat we een anderhalf jaar geleden een digicompact camera hebben gekocht, (voor toen 1000 euro). Nu komen de digiflexen rond die prijs. Het zou zonde zijn als je nu de D70 koopt, terwijl er over een (half)jaartje alweer een veel betere is.

* hooiberg wacht ook even totdat de race echt uitgebroken is

Ja,dat is natuurlijk relatief, kijk naar de computers Pentium 1,2,3,4 het houdt niet op,en zo zal het ook op de digiflex markt gaan,logisch!
  zondag 8 februari 2004 @ 22:14:08 #186
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17013128
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:48 schreef hooiberg het volgende:

[..]

Precies, dat bedoel ik!

Opeens kwam Canon met een goed betaalbare 300D, nu een halfjaar later, komt Nikon weer met een nieuwe, de D70.

Je slaat bij Canon al minimaal 2 modellen over die al als betaalbaar aangemerkt konden worden.
(d.w.z. voor de amateur / semiprof)
De eerste keer dat ik een Digiflex in handen had was al way back in 1994, maar ze waren er al veel eerder.
  FOK!fotograaf zondag 8 februari 2004 @ 22:31:58 #187
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17013830
ja jullie hebben wel gelijk
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17023007
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:31 schreef Ouwesok het volgende:
ik heb de indruk dat een digicompact van nu qua beeldkwaliteit en mogelijkheden behoorlijk lang mee kan.
Ik heb nog steeds een Canon G1 (relatief gezien komt di euit de tijd dat er nog dinosauriërs rondliepen) maar op zich ben ik er nog ZEER tevreden over. Hij is verouderd, maar zo heel veel mooier zijn foto's uit een G5 echt niet. Meer pixels heb ik nooit met 'beter' geassocieerd.
quote:
De digiflex is nog maar net bereik van 'velen' gekomen waardoor daar de race nu volledig kan losbarsten.
Ja, en toch denk ik dat ook hier behoudend zal opereren. Tot vorige week was ik vastbesloten om een 300D te kopen, daar was ik ook aan het sparen. Maar toch knaagde er een aantal dingen, o.a. die automatische belichting. De D70 past veel beter bij mijn eisen/wensen en die zal het dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaan worden.

Als de D70 is zoals ik denk (eerst even review afwachten en vasthouden natuurlijk) dan voorzie ik dat ik deze camera ook weer meerdere jaren zal hebben, ondanks het uitkomen van nieuwe en volgens veel mensen 'betere' camera's. Het uitkomen van een nieuwe camera maakt de foto's uit jouw camera niet ineens minder mooi, een feit wat nogal wat mensen over het hoofd zien.

FOK!fotograaf maandag 9 februari 2004 @ 12:12:34 #189
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17024049
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:31 schreef JeroenH het volgende:
Het uitkomen van een nieuwe camera maakt de foto's uit jouw camera niet ineens minder mooi, een feit wat nogal wat mensen over het hoofd zien.
omdat die nieuwe beter is maakt de jouw idd nog niet slecht...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17024491
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:12 schreef Xilantof het volgende:
omdat die nieuwe beter is maakt de jouw idd nog niet slecht...
Ik heb mensen gezien die een digitale camera van nog geen half jaar oud inleverden om een nieuwe te kopen. Toen ik vroeg wat daar de reden dan van was, kwam er altijd een antwoord van "er iets nieuws met meer pixels, die moet wel mooiere foto's maken". En dan kregen ze nog maar de helft terug van de oorspronkelijke aanschafprijs. Ik heb me daar een paar keer ten zeerste over verwonderd, maar daar ben ik na een tijdje mee opgehouden. Mensen zijn rare wezens.
  FOK!fotograaf maandag 9 februari 2004 @ 12:28:56 #191
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17024539
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:27 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Ik heb mensen gezien die een digitale camera van nog geen half jaar oud inleverden om een nieuwe te kopen. Toen ik vroeg wat daar de reden dan van was, kwam er altijd een antwoord van "er iets nieuws met meer pixels, die moet wel mooiere foto's maken". En dan kregen ze nog maar de helft terug van de oorspronkelijke aanschafprijs. Ik heb me daar een paar keer ten zeerste over verwonderd, maar daar ben ik na een tijdje mee opgehouden. Mensen zijn rare wezens.

dat soort verhalen ken ik ook ja
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17024915
Voor mij blijft die D70 erg interessant. Ik heb nu een coolpix 4300 en een F50.
De voordelen van beide zitten in de D70. Er waarschijnlijk ben ik over een aantal jaren al weer toe aan een andere maar dat zien we dan wel.

Of er moeten natuurlijk argumenten komen die de aanschaf van een D70 niet rechtvaardigen.

maandag 9 februari 2004 @ 12:55:45 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17025358
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:27 schreef JeroenH het volgende:

[..]

goede marktwerking dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf maandag 9 februari 2004 @ 16:31:38 #194
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17031330
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:41 schreef Oceanonix het volgende:
Of er moeten natuurlijk argumenten komen die de aanschaf van een D70 niet rechtvaardigen.
denk je dat die komen dan? tot nu toe nog niets dan lof gehoord...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17038209
quote:
Op maandag 9 februari 2004 16:31 schreef Xilantof het volgende:
Elke camera kan kleine rariteiten hebben, die misschien het werken ermee tot een minder plezierige ervaring maken. De kans is bij deze camera niet zo groot, maar er zijn nu eenmaal dingen die je niet aan de specs kunt zien.

Daarom wacht ik sowieso één van de meer 'professionele' reviews af (dpreview.com, steves-digicams.com, etc.) voordat ik hem koop én ik ga hem uiteraard vasthouden in de fotozaak.

FOK!fotograaf maandag 9 februari 2004 @ 20:38:11 #196
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17038346
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:32 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Elke camera kan kleine rariteiten hebben, die misschien het werken ermee tot een minder plezierige ervaring maken. De kans is bij deze camera niet zo groot, maar er zijn nu eenmaal dingen die je niet aan de specs kunt zien.

Daarom wacht ik sowieso één van de meer 'professionele' reviews af (dpreview.com, steves-digicams.com, etc.) voordat ik hem koop én ik ga hem uiteraard vasthouden in de fotozaak.

idd, nog even wachten dus
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 februari 2004 @ 21:01:31 #197
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17039254
quote:
Op maandag 9 februari 2004 16:31 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Een echt slechte camera haalt tegenwoordig de markt niet meer, althans niet het hobby-, prosumer- en pro-segment.

Bedenk dat het meeste van de digiflexen van nu al voorhanden is, en er op gebied van lenzen, zoeker, ergonomie en zo eigenlijk weinig mis kan gaan. Daarnaast weet Nikon inmiddels ook wel hoe je een digiflex in elkaar zet (en ook die van Kodak en Fujifilm bijvoorbeeld).

Nederlandse tijdschriften zijn altijd vol lof over alles wat de industrie over ons uitstort. Wacht voor een echt beeld over de D70 even af wat de internationale pers erover schrijft.

Maar erg veel zal er niet mee mis zijn (op de prijs na dan)

FOK!fotograaf maandag 9 februari 2004 @ 21:08:38 #198
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17039523
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:01 schreef Ouwesok het volgende:
Maar erg veel zal er niet mee mis zijn (op de prijs na dan)
ie die te hoog dan? voor wat de D70 is?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 9 februari 2004 @ 21:17:57 #199
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17039949
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:08 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Blijft veel geld natuurlijk. Het is niet teveel geld voor wat het is , maar het tikt wel aan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 februari 2004 @ 21:31:09 #200
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17040516
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:08 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Vergelijk als voorbeeld eens de EOS300 {sub]fimpjes[/sub] en de EOS300D die behoorlijk wat eigenschappen gemeen hebben en als belangrijkste verschil dat de ene het met filmpjes doet en de ander met nullen en enen. Het prijsverschil liegt er niet bepaald om en dat vind ik in die EOS300D niet helemaal (of helemaal niet) terug.

Waarschijnlijk is er met de D70 iets dergelijks aan de hand, oftewel afgeleid van een bestaand model maar wel een keer of wat zo duur.

Is ie het waard Op dit moment wel want er is geen goedkoper gelijkwaardig alternatief. Het zou me echter niet verwonderen wanneer met een paar jaar de rollen omgedraaid zijn en er filmpjesvarianten van digitale camera's worden uitgebracht voor drie keer de prijs.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om op rendabele wijze een digiflex in de markt te zetten voor dezelfde prijs als een filmpjes-reflex. Zolang we echter met zijn allen nog zo hebberig blijven gaat het nog ff niet lukken.

Bedenk dat er jaaaaren geleden mensen zoiets als 12.000 gulden neertelden voor een vreemde kast met een deksel waar UMAX op stond. Van die kast kon je het deksel optillen en een foto op een glasplaat leggen. Na een kwartier gekreun stond er op het schermpje van je Apple Quadra een scan.... van wel zeshonderd dee-pee-ie. De hele wereld kwijlde tranen met tuiten van het ding en iedereen wilde er een. Mijn huidige Umax Astra kostte een slordige driehonderd piek, maar wel op het moment dat al vrijwel iedereen een flatbedscanner thuis had staan. Ik vind het vergelijkbaar

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')