quote:zit dadelijk 1 persoon met 10 van die dingen... leuk verzendkosten.. dus of je nu zoveel opschiet... en als je bij fotoboer haalt, is het ook makkelijk als er iets stuk is ofzo / garantie.
Op vrijdag 6 februari 2004 11:11 schreef Xilantof het volgende:
hoeveel kan de prijs eigenlijk, ongeveer, omlaag bij de D70?
als we met een groepje kopen?
Enne bij fotoboer kan je ook afdingen
quote:Fotoloog heeft zelf een winkel (toch?
Op vrijdag 6 februari 2004 11:16 schreef NiXz het volgende:[..]
zit dadelijk 1 persoon met 10 van die dingen... leuk verzendkosten.. dus of je nu zoveel opschiet... en als je bij fotoboer haalt, is het ook makkelijk als er iets stuk is ofzo / garantie.
Enne bij fotoboer kan je ook afdingen
quote:Zeker,maar ik denk dat we reeël moeten zijn,d`r zal zo`n run op de D70 komen dat het voor de importeur niet interessant is om ons(misschien 10 stuks) een fikse korting te geven,ik ga iig wel ff met de vertegenwoordiger babbelen.
Op vrijdag 6 februari 2004 11:26 schreef Xilantof het volgende:[..]
Fotoloog heeft zelf een winkel (toch?
) volgens mij gaat het dus iets anders dan jij hier schetst.
quote:daar heb je idd gelijk in.
Op vrijdag 6 februari 2004 11:37 schreef fotoloog het volgende:[..]
Zeker,maar ik denk dat we reeël moeten zijn,d`r zal zo`n run op de D70 komen dat het voor de importeur niet interessant is om ons(misschien 10 stuks) een fikse korting te geven,ik ga iig wel ff met de vertegenwoordiger babbelen.
maar goed, mijn post hier even boven (antwoord op jouw vraag) staat niet steeds
quote:D`r valt wel af te dingen,maar niet veel,daar is de marge te krap voor
Op vrijdag 6 februari 2004 11:40 schreef Xilantof het volgende:[..]
daar heb je idd gelijk in.
maar goed, mijn post hier even boven (antwoord op jouw vraag) staat niet steeds
quote:nee?
Op vrijdag 6 februari 2004 11:47 schreef fotoloog het volgende:[..]
D`r valt wel af te dingen,maar niet veel,daar is de marge te krap voor
Er wordt echt niet veel verdiend aan zo`n camera
verbaasd me een beetje moet ik zeggen, zeker aangezien ons andere lieve mod altijd zegt dat er nog wel speling in zit, of is dat alleen bij het compact sigment?
quote:In het compactgebeuren zit idd iets meer speling,in de reflexmarkt is de concurrentie wel wat heftiger,aangezien je als fotoboer niet helemaal wilt achterblijven bij de internet-aanbieders
Op vrijdag 6 februari 2004 12:02 schreef Xilantof het volgende:[..]
nee?
verbaasd me een beetje moet ik zeggen, zeker aangezien ons andere lieve mod altijd zegt dat er nog wel speling in zit, of is dat alleen bij het compact sigment?
quote:Er zit inderdaad heel erg weinig marge op camera's. Om als voorbeeld te noemen. De prijzen die door de prijsstunters op internet gevraagd worden (grijze import) zijn lager dan mijn inkoopprijs exclusief BTW. Als ik voor een camera die inkoop 200 euro is de BTW optel zit je al op een krappe 240 euro, dan wil ik er nog wat aan verdienen natuurlijk dus dan komt er nog wat bij. En ondertussen wordt de duitse import verkocht voor 199!
Op vrijdag 6 februari 2004 12:02 schreef Xilantof het volgende:[..]
nee?
quote:Psies
Op vrijdag 6 februari 2004 12:12 schreef rique het volgende:[..]
Er zit inderdaad heel erg weinig marge op camera's. Om als voorbeeld te noemen. De prijzen die door de prijsstunters op internet gevraagd worden (grijze import) zijn lager dan mijn inkoopprijs exclusief BTW. Als ik voor een camera die inkoop 200 euro is de BTW optel zit je al op een krappe 240 euro, dan wil ik er nog wat aan verdienen natuurlijk dus dan komt er nog wat bij. En ondertussen wordt de duitse import verkocht voor 199!
Om geld met camera's te verdienen moet je dus niet mer kleine aantallen inkopen (lees: 10 stuks is een klein aantal). Misschien krijg je wel wát korting maar de concurrentie is moordend en de marges zijn zo klein dat je er niet al teveel van moet verwachten.
Alleen heb besloten om eerst nog maar even te wachten met de D70 en andere camera's ![]()
* hooiberg blijft nog wel actief in D70 topic
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 18:36 schreef hooiberg het volgende:
Volgens mij kan ik via school en anders andere duistere zaken wel redelijk goedkoper aan zo'n camera komenAlleen heb besloten om eerst nog maar even te wachten met de D70 en andere camera's
* hooiberg blijft nog wel actief in D70 topic
vertel eens
quote:Anderhalf jaar geleden hebben mijn ouders de coolpix 4500 gekocht, mooi ding, goede resultaten en gebruik hem nog steeds. Deze koste toen 1000 euro.
Op vrijdag 6 februari 2004 18:42 schreef Xilantof het volgende:[..]
vertel eens
Dus met andere woorden; ik weet niet wat ik wil dus wacht eerst nog maar even af
voor die 2000 euro heb ik best lang moeten sparen, dus om zomaar weg te doen
quote:En er is natuurlijk nog wel een reden dat er maar beperkt met de prijs gespeeld kan/zal worden: zeker de eerste maanden zal de vraag naar de D70 het aanbod ver overstijgen. Elke winkel die daadwerkelijk een D70 heeft staan zal die toch wel kwijtraken, dus dan ben je gek als je grote kortingen gaat geven. Vraag/aanbod systeem etc.
Op vrijdag 6 februari 2004 12:12 schreef rique het volgende:[..]
quote:Ow?
Op vrijdag 6 februari 2004 19:46 schreef JeroenH het volgende:Elke winkel die daadwerkelijk een D70 heeft staan zal die toch wel kwijtraken
Je zou toch denken dat ze die japanners toch wel erg hard aan het werk hebben gezet om zoveel mogelijk van die dingen te maken
Ik was al een paar maanden druk aan het sparen voor een Canon 300D, en dat loopt op zich naar wens. Met ongeveer een maand of twee zou ik er één kunnen kopen.
Komt Nikon ineens potdorie met de D70 op de proppen, die voor een beetje meer geld precies de functies biedt die ik zoek. Vooral die volautomatische metering zat mij niet lekker, dus keek ik met een schuin oog ook naar de 10D. Maar die vind ik misschien niet eens te duur, maar wel gewon te veel geld. I.c.m. een leuk objectief ben je dan gewoon ¤ 2000 kwijt.
Ik heb voor mezelf eens even de verschillen met de Canon 300D op een rijtje gezet:
* Lichtmeting: D70 DUIDELIJK in het voordeel met spot, center weighted en 3d matrix t.o.v. de 300D met alleen maar auto ![]()
* CCD/CMOS: of het verschil in technologie iets uitmaakt durf ik echt niet te zeggen, maar feit is dat de D70 een grotere CCD heeft en dat is gunstig voor de omrekenfactor van het objectief. En waarshcijnlijk zijn de pixels ook (marginaal) groter en dát is weer goed voor het ruisniveau en het dynamisch bereik.
* AF zou ik zo niet goed weten welke beter zou zijn, daarvoor wil ik de uiteindelijke review van Phil Askey afwachten. Als ik het zo inschat zal het verschil niet heel groot zijn.
* Sluitertijd. De 300D gaat tot 1/4000 sec., de D70 tot 1/8000. Niet iets waar ik dagelijks tegen aan zal lopen, maar ontegenzeggelijk een klein voordeel voor de D70.
* Ingebouwde flits. De flits van de 300D heeft een iets hoger richtgetal. Maar belangrijker: de Canon geeft een dubbelflits (een meetflits en de echte flits), de Nikon geeft maar één flits. Met Canon camera's staan mensen nog wel eens met hun ogen half dicht op de foto door de dubbelflits, daar zul je met de Nikon geen last van hebben. Verder heeft de flits van de Nikon ook meer instelmogelijkheden (front/rear curtain etc.) Punt in het voordeel vande Nikon.
* Belichtingscompensatie (EV). Is bij de D70 ruimer in te stellen, en in 1/3 en 1/s stappen. Klein voordeeltje voor de D70.
* Motordrive. De D70 is ietsje rapper (3 fps, de 300D haalt 2.5 fps) en houdt het ook langer vol (12 foto's tot de buffer vol is, de 300D haalt 4 foto's). Groot punt voor de D70.
* LCD. Bij allebei de camera's even groot (1.8"), maar de D70 heeft er meer pixels in (130.000 vs. 118.000) en moet dus scherper zijn. Klein puntje voor de D70.
* Connectie. D70 heeft USB2, de 300D heeft USB1. Met de huidige bestandsgrootte is dat geen overbodige luxe (hoewel een goede card reader dit voordeel teniet doet). Voordeeltje voor de D70.
* Gewicht. De body van de 300D weegt 645 gr, de 70D weegt 720 gr. Hoe groot dat in de praktijk is weet ik niet, maar ik vond het geen probleem om rond te lopen met een D60 met verticale handgreep én twee accu's. Dus: een punt voor de 300D, maar voor mij maakt het niet uit.
* Prijs. Sja. Lastige. Een 300D kit koop je nu voor ¤ 1050, en dat is inclusief objectief. Ik moet eerst nog zien dan een D70 body voor dat bedrag te krijgen is. Een leuk beginnersobjectief zal ook wel minimaal ¤ 250 kosten (misschien wel meer), dus puur prijstechnisch is de 300D in het voordeel. Of alle bovengenoemde voordelen opwegen tegen dit prijsnadeel voor de D70 zal ik de komende 2 maanden terwijl ik aan het sparen ben goed gaan overdenken.
Ik weet wel dat ik de D70 graag zou willen hebben.
quote:Dat is waar, maar Europa en zeker Nederland is een ondergeschoven kindje als het om introducties van nieuwe camera's gaat. Je leest in forums al weken-, soms wel maandenlang over mensen in de VS en het verre oosten die zeer blij zijn met hun nieuwe aanwinst terwijl de consumenten hier schreeuwen dat het ding hier ook in de winkels moet komen.
Op vrijdag 6 februari 2004 20:07 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ow?
Je zou toch denken dat ze die japanners toch wel erg hard aan het werk hebben gezet om zoveel mogelijk van die dingen te maken
Het is zeker april of mei eer de D70 hier in normale aantallen te krijgen is en zolang het aanbod veel kleiner is dan de vraag gaat de prijs niet omlaag.
quote:Het verhaaltje in de Focus van februari bestaat uit 1 pagina preview. Eigenlijk alleen een opsomming van de specificaties, meer niet. Focus heeft de camera nog niet getest. Overigens kan je er wel in terugvinden dat JPEG en RAW worden ondersteund. TIFF wordt dus niet ondersteund, terwijl dat door sommigen wel gezegd wordt. Alle specificaties die ik heb gezien vertellen dat TIFF niet wordt ondersteund. Persoonlijk vind ik dat wel jammer, aangezien JPEG compressie zonder informatieverlies gaat. Verder ziet het er erg top uit.
Op donderdag 5 februari 2004 20:07 schreef Xilantof het volgende:[..]
heb je het verhaaltje in de Focus gelezen? was ook super positief
Ik ben overigens erg benieuwd wat die camera in Canada en de V.S. gaat kosten, want daar ga ik over een paar maandjes heen
. (en nee: ik ga niet voor iedereen camera's door de douane smokkelen
).
quote:ze zijn wel degelijk positief over de opstart tijd enzo.
Op vrijdag 6 februari 2004 22:58 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Het verhaaltje in de Focus van februari bestaat uit 1 pagina preview. Eigenlijk alleen een opsomming van de specificaties, meer niet. Focus heeft de camera nog niet getest. Overigens kan je er wel in terugvinden dat JPEG en RAW worden ondersteund. TIFF wordt dus niet ondersteund, terwijl dat door sommigen wel gezegd wordt. Alle specificaties die ik heb gezien vertellen dat TIFF niet wordt ondersteund. Persoonlijk vind ik dat wel jammer, aangezien JPEG compressie zonder informatieverlies gaat. Verder ziet het er erg top uit.
Ik ben overigens erg benieuwd wat die camera in Canada en de V.S. gaat kosten, want daar ga ik over een paar maandjes heen
. (en nee: ik ga niet voor iedereen camera's door de douane smokkelen
).
zou het opvallen als je met 4-5 van die camera's om je nek aan komt op schiphol?
quote:We hadden toch afgesproken dat het gaat om het kiezen voor een systeem. Je voelt je goed bij het ene merk of het andere (nikon/canon/minolta etc.) ? Bodies komen en gaan maar glas niet (volgens mij heb je dat zelf ook wel eens geroepen)!
Op vrijdag 6 februari 2004 20:09 schreef JeroenH het volgende:
-veel tekst enzo
Ik vind beide camera's er sowieso niet uitzien maar de D70 is qua specs gewoon een volwaardige dslr waar de 300d dat niet is. Alleen er komt natuurlijk altijd weer een opvolger voor de 300d.
In de canon's line-up vind ik de 10d de eerste slr die je volwaardig mag noemen.
De dslr markt blijft voorlopig nog genoeg in beweging dus de ene maand is het ene hot en de andere weer iets anders.
quote:En dat zonder perskaart ?
Op vrijdag 6 februari 2004 23:13 schreef Xilantof het volgende:[..]
ze zijn wel degelijk positief over de opstart tijd enzo.
zou het opvallen als je met 4-5 van die camera's om je nek aan komt op schiphol?
quote:Is dat zo? Staat me niets van bij.
Op vrijdag 6 februari 2004 23:27 schreef JoeDank het volgende:[..]
We hadden toch afgesproken dat
Maar je het op zich gelijk dat je meer een systeem koopt dan een camera. Hoewel dit bij de 300D IMO minder het geval is, want het lensje wat bij die kit zit is leuk, maar ook niet meer dan dat. Bij aankoop van de Nikon zou ik toch voor een beter stuk glas gaan.
Iemand enig idee wat een 18-55 (of zoiets) objectief voor de D70 zou kosten?
quote:Als je D70 koopt met die erbij, betaal je 500 euro meer.. dus zoiets...
Op zaterdag 7 februari 2004 11:51 schreef JeroenH het volgende:[..]
Iemand enig idee wat een 18-55 (of zoiets) objectief voor de D70 zou kosten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |