Mensen die dus zoiets hebben van; ja dit is een geweldige opleiding, hier leer ik interessante dingen waar ik iets mee kan. Met deze opleiding kan ik heel wat bereiken, hier kan ik een carrière op bouwen.
Bestaan die?
Of heeft ieder zoiets van; het mbo is gewoon een grote afvalbak met luie mensen, mentally challenged mensen, dropouts, allochtonen met een taal achterstand, underachievers, losers, mensen met persoonlijke problemen etc.
Zelf hoor ik minsten bijj 2 van de bovenstaande groepen
Ik zit er nu bijna 3,5 jaar en neem over een paar weken mijn diploma in ontvangst en ik ben nog niemand tegen gekomen met een positief beeld over zijn mbo opleiding of over het mbo in het algemeen.
Iemand?
quote:De mensen op zich kunnen nog meevallen kijk maar naar mij, maar het niveau is wel laag, kijk maar naar mij
Op woensdag 3 december 2003 18:39 schreef Thomas B. het volgende:
Ik denk sowieso niet positief over mensen op het mbo
quote:Ik ook niet, en ik ben er zelf eentje
Maar er is duidelijk eens wisselwerking tussen de school en grote groep leerlingen waardoor het lage niveau tot stand komt. En ook leerlingen met potentie, die eventueel beter zouden kunnen, worden op het mbo op dat lage niveau gehouden. Dat is juist waar ik me over kan ergeren.
quote:MBO?
Ik heb alleen wat aan de basiskennis gehad op school..
Verder heb ik mezelf verbreed en verdiept in medische en verpleegkundige theorie.
In de praktijk moet je jezelf ontwikkelen, leergierig zijn, inzicht ontwikkelen en blijven leren.Bovendien moet je voor het vak gewoon simpelweg geschikt zijn. Zeker sociaal gezien.
Doe je dat dan doe je absoluut niet onder voor een hbo verpleegkundige.
Het enige verschil tussen hbo en mbo verpleegkundige is de gerichtheid van het hbo op het leidinggeven, coordineren, maken van zorgplannen en protocollen.
Heb je werkervaring,aanleg en leer je zelf verder dan kun je dat als mbo'er net zo goed.
De rest is hetzelfde.
Mbo verpleegkundige is dan ook een van de studies waar je echt niet zomaar voor slaagt..
Het is 1 van de zwaarste ( qua verantwoordelijkheid, inzicht onwikkelen en hoeveelheid aan taken beheersen.
Het geldt voor alle opleidingen:
Interesse voor je vak,inzicht, de wil om jezelf verder te ontwikkelen, motivatie,leergierigheid en passie voor wat je doet..
Heb je dat.. dan wordt je een goeie in het vak..
leren om het leren, doelloos de 1 na de andere studie doen, en werken omdat je nou eenmaal geld moet verdienen.
De opleiding is dan niet achterlijk.. Nee jij bent dan dom!
Is het niveau te laag.. ga dan echt leren, verdiep jezelf verder in de theorie of doe desnoods wat anders.. maar zeik niet op de opleiding!
Als hbo'er ben je niet automatisch slimmer..
Het gaat erom wat je doet met je capaciteiten!
[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 03-12-2003 18:56]
quote:
Ontopic: Er zijn inderdaad niet echt veel mensen positief over MBO opleidingen, maar dat zou best aan het feit dat de meesten aan het eind van hun opleiding zitten...
Daarbij komt nog steeds dat 9 v/d 10 mensen voor informatica kiezen met het idee 'later wel iets met computers te gaan doen' en denken dat ze alleen een beetje op computers gaan kloten.
Dit is ook bij HBO zo nl...
quote:En wat voor een baan! Een om trots op te zijn! NOT!
Op woensdag 3 december 2003 18:51 schreef gothic-blackie het volgende:
ik ben wel heel positief over de MBO opleiding, ik ben nu bezig met commercieel juridisch, en op zich ben ik er ook zo positief over omdat het een hoog niveau heeft. en waarom zouden mensen op heb mbo lozers zijn... mensen met een mboo-opleiding hebben eerder een baan dan het hbo of de universiteit, vooral omdat het veel meer op de praktijk gericht is.
quote:droom lekker verder
Op woensdag 3 december 2003 18:51 schreef gothic-blackie het volgende:
ik ben wel heel positief over de MBO opleiding, ik ben nu bezig met commercieel juridisch, en op zich ben ik er ook zo positief over omdat het een hoog niveau heeft. en waarom zouden mensen op heb mbo lozers zijn... mensen met een mboo-opleiding hebben eerder een baan dan het hbo of de universiteit, vooral omdat het veel meer op de praktijk gericht is.
quote:Wat heeft de lelijkheid van je vriendin er nou weer mee te maken?
Op woensdag 3 december 2003 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn school staat naast een mbo. Daar loopt tuig rond!
Ik wil niet generaliseren en der zitten best een hoop goeie tussen maar veel zijn echt erg. Pas nog, een zootje van die Breezer-hoeren stonden een vriendin van mij op te wachten om der in elkaar te slaan. Die zijn echt eng... en lelijk!!
quote:goeie *tip
Op woensdag 3 december 2003 18:55 schreef snowwie2 het volgende:[..]
droom lekker verder
Toen ik met mijn vrienden met onze diploma's in de hand de trap van de school afliepen, vroegen we ineens tegelijkertijd aan elkaar 'wat hebben we nou eigenlijk geleerd?' .
Dus het is niet iets wat alleen met het MBO te maken heeft.
Ik heb er lang over nagedacht, want natuurlijk heb ik wel iets op school geleerd. Wat ik voornamelijk geleerd heb is hoe ik kennis kan vergaren en hoe ik er mee om kan gaan, denkpatronen, oplossingsgericht denken, etc, veel abstracte kennis.
Alle exacte kennis die ik heb opgedaan (hoe werkt een matrixprinter, hoe programmeer je een 6800 processor) was al verouderd toen we er aan begonnen.
Maar het is heel moeilijk om bij jezelf te vinden welke abstracte kennis je nou hebt opgedaan, daarom lijkt het alsof je geen donder geleerd hebt.
quote:moeilijk he... lezen
Op woensdag 3 december 2003 18:55 schreef Tijn het volgende:[..]
Wat heeft de lelijkheid van je vriendin er nou weer mee te maken?
quote:Die ballo's zijn de Universiteiters. HBO-ers (iig HTS-ers) hebben meer praktijk gehad dan de meeste MBO-ers en Universiteiters samen krijgen.
Op woensdag 3 december 2003 18:56 schreef michiel_merk het volgende:
kheb liever een mbo collega dan een hbo bal op de werkvloer ..
dan heb ik het over de hotello's die alleen theorie kunnen
maar op de werkvloer er nix van bakken
quote:ja bestek poleren boven een waterkoker kunnen ze
Op woensdag 3 december 2003 19:00 schreef RetepV_kloon het volgende:[..]
Die ballo's zijn de Universiteiters. HBO-ers (iig HTS-ers) hebben meer praktijk gehad dan de meeste MBO-ers en Universiteiters samen krijgen.
De rest zuigt.
Zo heb je dus bijvoorbeeld een opleiding procestechniek, voor als je later procesoperator in bv de industrie wil worden, dan is het verstandig eerst je mbo te halen... je zou wel naar het hbo kunnen gaan, de enigste optie die je dan heb, om in dezelfde richting uit te komen zal zijn Chemische Technologie,
met het resultaat dat als je die afgerond heb, je haast geen werk kan vinden in die branche (je opleiding is minder praktijkgericht)
verstandiger is dan om je mbo te halen, daarna door te leren via de vapro, en dan je vapro C en D te halen (D is gelijk aan HBO) in de tussentijd dat je werkt en leert tegelijk doe je gelijk ervaring op en is de kans vele malen groter dat je wel goed terecht zal komen na een paar jaar, en indien je de capaciteiten heb word je dan dus wachtchef, loop je dus nog wel gewoon Full continu en heb je een salaris waar de meeste mensen U tegen zeggen...
maar ik moet zeggen dat idd in de meeste gevallen de MBO, wel een beetje minder is dan het HBO (waarom moet je het gelijk uitschot noemen )
Het vaak mensen zijn die de HAVO net niet gehaald hebben, die school minder belangrijk vinden, 40 % van de mensen zijn gewoon lui en halen die opleiding met 2 vingers in hun reet.....
Met het nadeel (vind ik) dat ze op de MBO veelsteveel achter je reet aanzitten met scripties verslagen en tentamens... behandel de mensen net zoals op het HBO en de rotte appels zullen vanzelf verdwijnen....
quote:Jij zit er echt mee he dat je maar MBO hebt gedaan. Altijd maar probeer het niveau van het MBO omhoog te praten.
Op woensdag 3 december 2003 18:52 schreef Brennie het volgende:
Een verpleegkundige op mbo niveau 4 die na een succesvol afgeronde studie in de praktijk functioneert, denkt en handelt en inzicht vertoont heeft een succesvolle baan.Ik heb alleen wat aan de basiskennis gehad op school..
Verder heb ik mezelf verbreed en verdiept in medische en verpleegkundige theorie.
In de praktijk moet je jezelf ontwikkelen, leergierig zijn, inzicht ontwikkelen en blijven leren.Bovendien moet je voor het vak gewoon simpelweg geschikt zijn. Zeker sociaal gezien.
Doe je dat dan doe je absoluut niet onder voor een hbo verpleegkundige.
Het enige verschil tussen hbo en mbo verpleegkundige is de gerichtheid van het hbo op het leidinggeven, coordineren, maken van zorgplannen en protocollen.
Heb je werkervaring,aanleg en leer je zelf verder dan kun je dat als mbo'er net zo goed.
De rest is hetzelfde.
Mbo verpleegkundige is dan ook een van de studies waar je echt niet zomaar voor slaagt..
Het is 1 van de zwaarste ( qua verantwoordelijkheid, inzicht onwikkelen en hoeveelheid aan taken beheersen.
Het geldt voor alle opleidingen:Interesse voor je vak,inzicht, de wil om jezelf verder te ontwikkelen, motivatie,leergierigheid en passie voor wat je doet..
Heb je dat.. dan wordt je een goeie in het vak..leren om het leren, doelloos de 1 na de andere studie doen, en werken omdat je nou eenmaal geld moet verdienen.
De opleiding is dan niet achterlijk.. Nee jij bent dan dom!
Is het niveau te laag.. ga dan echt leren, verdiep jezelf verder in de theorie of doe desnoods wat anders.. maar zeik niet op de opleiding!Als hbo'er ben je niet automatisch slimmer..
Het gaat erom wat je doet met je capaciteiten!
Face it; MBO stelt geen fuck voor en MBO'ers zijn achterlijke debielen.
quote:Je kan het blijkbaar weten.
Op woensdag 3 december 2003 19:25 schreef Yankee het volgende:[..]
MBO'ers zijn achterlijke debielen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |